Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Judith_H

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 18:44

Wij zijn vanmiddag in ons huis geweest <3 *\o/* , echt zooo gaaf!
We hadden mooi lang de tijd (zijn uiteindelijk pas na ruim een uur weggegaan), dus hebben alles echt uitvoerig bekeken en doorgesproken en opgemeten, echt super fijn!

Het metselwerk is klaar, de dakpannen aan de achterkant van het huis zijn ook al klaar, de dakpannen aan de voorkant liggen er wel op, maar nog niet op hun plek :D .

Binnen in huis was het hekwerk bij het trappenhuis geplaatst, alle plafonds in het hele huis waren gedaan met spachtelputz (geen idee hoe je dat schrijft), beneden waren de ramen afgekit, beneden in de woonkamer zijn alle randen van de elementen (ze zetten ze boven op elkaar) ook al dichtgemaakt.
Kortom: ze hebben zeker nog wel wat te doen, maar ze hebben ook zeker wel veel gedaan.

*\o/* *\o/* , ik stuiter even lekker door hier *\o/* ...
Ook weer wat nieuwe buurtjes ontmoet, maar wel heel kort want die wilde zelf natuurlijk ook kijken :):)

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 23:06

Sjeempie: hoe ver zijn ze nu dan?

Esther: Wel foto's maken van de vorderingen he? :D

noviceh: lijkt me heel mooi zo'n vloer. Heb t nog nooit in het echt gezien :) Groot raam inderdaad! Wat voor keuken hebben jullie uitgezocht? Of had je daar eerder al iets van gezegd? O:)

Liesje89: Kan zo'n huis zomaar worden gekocht en verhuurd aan werknemers? Dat zou inderdaad niks zijn. Maar misschien konden ze gewoon geen vrij krijgen van hun werk. En super leuk om alles uit te zoeken :D wij hebben ook heel lang die hele lijst doorgespit maar ze weten helaas wel wat prijzen zijn haha.

Josien: Super spannend! :D

Judith: Wat gaaf! Steeds een stapje verder..

Ik ben ook super hyper! Onze dag gisteren was super!! *\o/* We hebben de hele straat ontmoet en het zijn stuk voor stuk leuke mensen. Er was iemand van het aannemersbedrijf die een toespraak hield over het oorspronkelijke idee, en de toekomst van de wijk. Er komt aan de overkant van de straat een cafe, winkeltje, je kunt eten bestellen en volgens mij heb ik nog wat gemist. Niet slecht voor zo'n klein dorpje! :D

Daarna kregen we een troffel met de datum, de naam van de wijk en 'het hoogste punt' en toen mochten we zelf een paar stenen metselen! Wat een rommeltje werd dat :P wel super leuk!
Daarna getoost met een glaasje bubbels en even uitgenodigd ergens binnen met nog een hapje en een drankje.
Uiteindelijke de dag afgesloten met een etentje met nog 3 stellen uit de straat, waaronder onze buren aan 1 kant en een stel dat we al kenden van een vorige keer. Echt super!!

Nu ben ik nog veel ongeduldiger :):)

Zal zo een paar foto's plaatsen.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 23:15

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 23:39

Hedi: Bij ons zijn ze helaas niet heel duidelijk en weten we dus niet precies hoe lang het nog gaat duren. Ze zijn nu bezig met de afwerking van de plafonds en muren. Wel heeft een van onze buren van een bouwvakker gehoord dat het eerste blok over ongeveer 2 weken wordt opgeleverd. Bij de kijkdag liepen wij daar 2 weken achter (derde blok) dus hopelijk begin december oplevering. Maar we weten nog niks zeker helaas.

Wat fijn dat jullie zo een leuke dag hebben gehad en fijne buren!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 05:08

Liesje, volgens mij is de eerste verdieping net zoals de begane grond 2,60 meter hoog. Leuk feestje hebben jullie zo te horen gehad! Fijn dat de eerste indruk goed was! Hou je ons op de hoogte van de onbekende buren? :D En ik zie je al rennen naar elke paal die geheid wordt haha!

Josien ook al buren ontmoet, leuk!

Judith wat leuk! Tijdens een stiekum bezoekje aan ons huis laatst wil ik er niet meer weg :') Wij mogen aanstaande dinsdag 2 uur lang LEGAAL binnen kijken! Hebben de papa's veel genoteerd?

Hedi, wat leuk dat het nu een stuk tastbaarder is voor jullie! Klinkt erg gezellig, goeie organisatie +:)+ Even een foto zoeken van de keuken...
Afbeelding Afbeelding
Links een globale tekening, op de rechterfoto van links naar rechts: aanrechtblad in composiet, kleur kastdeurtjes en voorbeeld van de sleuven in de kastdeurtjes.

Spannend Sjeempie!

Zijn jullie trouwens al bezig met de inrichting van het nieuwe huis? Ik zit vol met ideeën, ook voor de 3 slaapkamers van onze meisjes. Hopelijk wordt het net zo mooi als ik bedacht heb!

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 09:27

Wat een gezellige boel hedi! Leuk om die voorpret te hebben!

Ideeën heb ik genoeg :') nu is alleen echt de tijd gekomen om spijkers met koppen te slaan, dat is nog best lastig!

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 11:48

Wij hebben ook mega veel ideeën. De plattegrond van de begane grond is al klaar hahaha. Bank en vloer zijn al gekocht.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 17:09

Judith leuk dat jullie zo lang in het huis hebben mogen zijn om alles goed te kunnen meten en bekijken.

Hedi ziet er uit als een gezellige dag. Wat leuk dat jullie ook mochten metselen :)

Sjeempie erg he dat wachten...

Noviceh wij hebben de vloeren en de kleuren voor op de muren al uitgezocht. Nieuw bed voor ons.
Bank weet ik wel wat ik ongeveer wil en waar moet hem alleen nog bestellen.
Banken en kasten heb ik al een beetje een idee hoe ze zouden moeten, maar het kan altijd beter :+ .
Vandaag nog een eerste tuintekening gemaakt maar dat heeft nog geen haast zal wel een project voor lange tijd zijn.

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 17:59

Hedi, klinkt als een super super leuke dag :):) ! Wat grappig dat jullie zelf mochten metselen, leuk idee!

Sjeempie, slopend he die onduidelijkheid...
Ik hoop heel erg dat het begin december word voor jullie, zou wel heel fijn zijn!

Noviceh, erg he dat je dan niet meer weg wilt.. Ik zei ook al " zet mijn bed maar zo neer, ik slaap hier wel".. Maar helaas! Wel echt een super goed teken dat je niet meer weg wilt ;) !
2 uur binnen kijken, legaal :D , wat super leuk! Mooi ook zo lang de tijd +:)+

Mooie keuken zeg, past allemaal erg goed bij elkaar!

Onze inrichting is al zo goed als helemaal af :o , moet alleen nog wat laatste dingetjes gekocht en besteld worden, voor de rest staat alles al in de wacht en weten we waar alles precies komt te staan/hangen etc...
kan natuurlijk altijd nog veranderen bij het inrichten natuurlijk, maar vooralsnog gaan we er vanuit dat het zo gaat worden als we nu denken :D ...

De vloeren zijn uitgezocht, de meubels, de bank en stoelen, de keuken, het badkamermeubel, een aantal verlichting stukken (nog niet allemaal), de kleur op de muur is ook zo goed als rond...

Moeten nog de gordijnen voor boven en beneden, kranen keuken en badkamer, binnendeur hal en douchedeur, groot deel verlichting...
Dus zijn al een flink eind, maar nog niet helemaal.

Tuintekening, waag ik mij nog maar niet aan. Dat word echt een lange termijnproject voor ons!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 04:55

Ooooohhh...tuintekening was hier al af voor de koop rond was :D Ik zal eens kijken of ik die hier geplaatst krijg. Maar wordt ook lange termijn hoor haha.
Kleuren voor in huis is bij ons ook zo goed als rond, na veel tegensputteren van mijn man :') Belangrijk is dat het bij het acaciahout van onze huidige meubels past. Zeker is dat wij een nieuwe bank moeten, eerst maar kijken of we daar nog budget voor over houden. Lampen heb ik ook al uitgezocht, maar wil ik pas bestellen zodra het huis is ingericht. Hier trouwens ook een nieuw bed gekocht!

Haha Judith, zet mijn bed hier maar neer :D

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 16:43

Ons tuinplan. Tips zijn welkom.
Ons tuinplan is ivm dat wij sommige fruitbomen en heg mee willen nemen.
Dus vandaar is het handig te weten waar ze moeten komen in de tuin.

Afbeelding

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 03:01

Leuk in de bouwtekening ingetekend Natasja! Volgens mij wordt dat een hele leuke tuin :j Verder heb ik geen tips voor je... Grind zou ik zelf nooit voor kiezen, maar dat is persoonlijk natuurlijk!

Hier opzetjes van onze toekomstige tuin. De afmetingen heb ik een beetje geschat, aangezien wij dat nog niet zeker weten. Bovenste foto is de voortuin, de onderste de achtertuin. Het grote witte vlak is ons huis met garage, daarnaast een pad wat van de voortuin naar de achtertuin loopt. Rood zijn waaltjes, grijs betontegels.
Afbeelding
Afbeelding

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 11:37

Ziet er ook erg leuk uit Noviceh.
Mooi zo dat gras met die stapstenen!
Jij hebt al gelijk je tuinhuis erin zie ik; dat moet bij ons nog even wachten is iets voor de toekomst.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 14:08

Mooi die tekeningen! Ik zal me er ook eens aan gaan wagen binnenkort :D

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 21:28

Mooie tuintekeningen al zeg, echt leuk om te zien dat jullie daar al hele ideeën over hebben, wij totaal nog niet namelijk :') ..

Hier nu vakantie, dus druk bezig met dingen voor het huis.
Hebben o.a. nu een douchedeur gekocht, wastafelmeubel, bijpassende kranen en een planchet voor onder de spiegel.

Verder hebben we een keukenkraan gekocht (hebben we los gekocht omdat we niks konden vinden bij de keukenzaak).

Ook zijn we al druk aan het orienteren op de raambekleding. Boven hebben we alleen maar velux ramen, dus daar zal ook overal velux raambekleding gaan komen. Alle ramen zijn schuin, dus zal voornamelijk om plisse gordijnen gaan, welke in het raam passen.
In de slaapkamer word deze dan verduisterend en in de studeerkamer en overige slaapkamer gewoon een standaard versie.

Ook de binnendeur van hal-woonkamer is uitgezocht, deze is alleen nog niet gekocht. Omdat we hem nergens kwijt kunnen tot die tijd.

Morgen gaan we lekker opruimen en weggooien, ook wel erg fijn!

Voelt goed, lekker hiermee bezig zijn en zoveel mogelijk dingen te kunnen voorbereiden/uitzoeken, dat scheelt straks vast al wat stress, want dat krijgen we straks vast al genoeg...

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 11:04

Natasja, het zal bij ons ook nog wel even duren voordat er een huisje in de tuin staat! :D

Ik ben benieuwd wat jij op papier gaat zetten Hedi!

Wat heerlijk om zo bezig te zijn Judith! Wij moeten met de tijd eens gaan kijken wat geschikt is voor kiep-/kantel. Velux is inderdaad ideaal voor zonnewering!

Gister kijkdag gehad <3 En het was KOUD!!! Toch dik 2 uur rondgelopen, bij buren binnen gekeken & met buren gekletst. Heel gezellig! Ook was onze contactpersoon van het bouwbedrijf aanwezig die zich zeer betrokken opstelde. Hij was in de veronderstelling dat de trap beneden open opgeleverd werd, volgens de technische omschrijving moet deze dicht zijn. Dus daar gaat hij nog achteraan.
Ook zijn we met de buren druk bezig met gezamelijke beschoeiing, tuin omspitten/vlakken, erfafscheiding en wat dingen in huis. Fijn dat het zo gaat!

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 11:20

Noviceh, fijn he rondkijken :D!

Ook erg gezellig met de buren, dat heb ik bij onze kijkdag een klein beetje gemist. Ten eerste waren ze lang niet allemaal aanwezig en degene die aanwezig waren, verdwenen snel hun huis in om zelf rond te gaan kijken, wat opzich logisch is :P , maar wel jammer.

Ons contactpersoon was ook aanwezig inderdaad, erg fijn! Ze heeft ons beloofd dat de aansluiting in de douche opnieuw gedaan gaat worden (deze zit niet in het midden zoals beloofd, na vergroting van de douche)...

Bij ons op de fb gaat het ook al helemaal los over schuttingen en dergelijke, maar daar bemoeien wij ons nog even niet mee... Komt wel als we er zitten, in de winter kan je er toch weinig mee...

Wachten duurt lang, word nu beetje zenuwachtig of de week voor kerst wel gehaald gaat worden, we horen niks dus weten ook niet of het voorspoedig gaat of niet...
Buitenkant is zo goed als af, dus daar zien we niks meer aan veranderen.
Het word wel echt spannend nu :):) ...

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 12:03

Noviceh leuk dat de kijkdag zo gezellig was ook.

Wij krijgen 13 december de sleutel!! *\%/*

Judith bij ons gaat dat ook zo dus ik heb gewoon contactpersoon opgebeld of ze al meer weten. Volgende week worden de brieven pas verstuurd :o

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 13:19

Misschien bel ik volgende week ook wel onze contactpersoon inderdaad, maar ben zo bang voor slecht nieuws :x := ..
Maar aan de andere kant wil ik het ook zooo graag weten.

13 december de sleutel, dat schiet al lekker op *\o/* ! Bij ons staat de prognose op 1 week later, dus hoop dat dat ook zo blijft...

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 15:17

Gefeliciteerd Sjeempie!

Onze datum is ook bekend 8 december is de oplevering *\%/*

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 16:00

Super Natasja! Spannend zeg :D

Bij ons gaan ze 1 december de daken plaatsen. Ik ben benieuwd!
Oplevering bij ons word geschat op maart.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 16:27

Gefeliciteeeeeerd Sjeempie en Natasja!

@_Hedi Dan is het straks ineens echt een heel huis om te zien en wordt het wachten echt dramatisch :')

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 18:11

Natasja leuk!! Ook nog even de laatste loodjes uitzitten dus.

Ik heb vandaag weer even binnen gekeken bij het huis. Na de laatste keer bedacht ik mij later dat ik niet gezien heb of de vloerverwarming in de badkamer er in zat. Dat heb ik nu aan een van de bouwvakkers gevraagd. Die heeft met mij meegekeken en vervolgens in de map gekeken. Nu bleek het bij hun dus niet in de map te staan, dus de vloerverwarming zit er niet in _-:( maar goed, hij ging erachteraan en volgens hun kon dat nog wel gefixt worden en duurde dat ook niet heel lang. Volgende week vooroplevering dus ik ben benieuwd of hij er dan wel in zit.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 03:06

Jeetje wat slordig sjeempie! Heb je in de rest van het huis ook vloerverwarming? Je schijnt het in een stuk te moeten leggen per verdieping, dus eigenlijk zullen ze dan de hele verdieping opnieuw moeten doen..

Met een dak schiet het echt op!

Wij hebben ook de sleutel hoor! U hard klussen!

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 07:19

Liesje: Ik heb nu al geen geduld meer :') Nog ruim 3 maanden!

Sjeempie: Slordig zeg! Maar goed dat je het even na vraagt dan..

Eshter: Wel foto's delen hè :D