Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shantal

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:28

Het zit hier opzich wel hoog,maar ben bang dat als je het vervoert snel stuk stoot.
Vond ze voor een stukje piepschuim ook wel duur ook.

Toch eerst maar kijken naar de houten (zit daar trouwens ook een leuk bewerkje in?)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:29

Voor 't geld zou ik het eerlijk gezegd niet op MP zoeken :n

Houten lijsten zijn tussen de 4 en 20 euro voor 2.5 meter. google eens houten profiellijsten

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:35

Nee was aan het google hihi en kwam even langs MP dus zat even te kijken wat daar op stond :)
Ja zat al onder profiellijsten plafond te zoeken, maar vind vrij prijzige langs komen als ze leuk beginnen te worden hihih
Ik zal even zoeken onder de houten, dankje

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:37

Dit vind ik trouwens ook wel netjes;
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:40

_Lotte schreef:
Menino schreef:
Dit vind ik echt heel tof gedaan trouwens! Vet :P

Weet iemand waar je zulke kussentjes, met zo'n print (mogen ook andere beesten zijn. Maar een beetje zo zwart/witachtig) kan kopen? :P (krijg hem niet als afbeelding)
http://www.hm.com/nl/product/08952?article=08952-A

Vind deze echt heel leuk *\o/* Maar heb geen zin om verzendkosten te moeten dokken :P

Met kortingscode 1304 betaal je geen verzendkosten :) Wel een minimale bestelwaarde van (ik geloof) 7 euro..
*gaat weer terug in meelees modus*

held *\o/*

verder supermooi bed hierboven, al is dat mahonie wel te combineren lijkt me :D :P

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:44

Ik vind dat ook erg mooi, die sierlijsten :j
Denk er over om het hier ook te doen als we de muren en de plafonds geschilderd hebben. Wellicht ook hoge ..ehh...hoe heet dat nou ook alweer...die randjes langs je vloer/muur... :')
Plinten!
_O-
En ik wilde onze kale/moderne/saaie deuren ook wat authentieks geven door er houten sierlatjes op te maken, alsof het een paneeldeur is.

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:46

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 21:23

Vriendlief heeft net in onze ooit babykamer gordijnen opgehangen. .. leuk joh.. kamer lijkt nu heel wat.. ookal is t niks :P

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 21:38

Malenka schreef:
Ik laat hem zeker zo. Het is mahonie en dat is een houtsoort waar ik niet mee ga knutselen. Dat zou ik echt zonde vinden. Ik denk er nu wel over om nog zo'n soort bed te kopen in eiken en die om te bouwen tot bank en zwart te schilderen.

heel gaaf bed idd en blij dat je hem zo laat :D
zou het zelf ook doodzonde vinden om zoiets onder de verf te zien verdwijnen...veel te mooie houtsoort voor :j

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 22:02

HIhih ooit babykamer, hoop voor jullie dat ooit niet te lang gaat duren ;)

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 22:35

ik heb mijn piepschuim plinten geschilderd met muurverf voor buitenmuren, voor degene die het vroeg.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 00:13

Ik, dank je. :)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 06:08

Whaha hoezo shantal? :)

eerst maar trouwen en van elkaar genieten :)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 07:25

Gisteren het huis bekeken, zag er goed uit en we willen het wel :j
Vandaag even met verhuurder bellen om wat duidelijkheid te krijgen en dan hoop ik dat ze niet te moeilijk doen :)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 07:42

Spannend Marley :)

KentaroJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 07:48

Marley, wat gaaf!!! Ga je ook nog een keer s' avonds langs om eens te kijken hoe de buurt een beetje is?? Ben heel erg benieuwd naar foto's :D

Wat een ontzettend gaaf bed op de vorige pagina zeg!!

Ik vind van die sierlijsten (die op de foto van shantal vind ik persoonlijk te groot :P ) langs het plafond ook super mooi! Voor daar zou het me niet uitmaken van welk materiaal. Maar inderdaad halverwege een muur zou ik zeker niet voor piepschuim kiezen.

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 08:13

Psm@ hihi ik dacht dat jullie al wat langer bij elkaar waren ;)
Maar idd dan eerst wat langer van elkaar genieten.

Marley@ spannend nog steeds dus, hoezo niet te moeilijk doen?

Ik heb hier voor 2 kleine muurtjes die sierlijsten nodig,dus denk niet dat het heel mooi word met piepschuim?
Is dat piepschuim eigenlijk een beetje makkelijk te schilderen?

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 08:23

Marley spannend. Idd de tip om er s avonds even te gaan kijken zou ik doen.
Ik had eerst een ander app op het oog in een andere buurt. Toe. Ik er s avonds langs reed rond de klok dat ik thuis kom van avonddienst dacht ik meteen no way.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 08:29

Shantal, we zijn al 8,5 jaar bij elkaar :) <3

Maar beide nog jong (25/26) dus eerst nog even samen genieten :)

KentaroJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 08:48

Wij zijn een keer bij een huis wezen kijken met de makelaar. Toen we er later zelf nog even rond gingen kijken, bleek het slootje achter het huis toch enorm te stinken.... Toen we er iemand over spraken, bleek dat dus echt een probleem te zijn!
En inderdaad ook een keer qua mensen in de buurt :o

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 08:58

Marley, spannend hoor :j Ik zou 's avonds ook nog even een keer gaan kijken.
Hebben wij niet gedaan uiteraard, dorp veel te klein voor.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet heel erg veel met sierlijsten heb :o

Mooi bed :j

Oh ik kan niet wachten op mijn vakantiegeld!! Gelukkig is het er bijna, kan het allemaal naar mijn spaarrekening :')
Wilden eigenlijk ook wel een nieuw bed, maar die kat heeft ook nogal wat gekost, dus dat stellen we nog even uit tot ook het belastinggeld er is en dan koop ik daar het bed van denk ik :j

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 09:15

Het is niet het huis in die slechte wijk hoor!! Dat huis wordt em niet :))
We zijn nu bij een huis in een nieuwbouwwijk in Pijnacker gaan kijken, de buurt daar is goed want ik ken het. Ook woont er een bekende.
Nog een groter voordeel (het is huur), de huidige huurder zit er nog in en die moest de bezichtiging doen. Hij verdient er niets mee en kon dus eerlijke antwoorden geven. We hebben even goed gevraagd over de buren/buurt/geluidsoverlast enz. Hij gaf daar eerlijk antwoord op en dat was wel heel fijn.
De verhuurder is vrij streng en soms wat lastig, wij willen per 15 juni huren dat betekent maar een halve maand dubbel betalen. De verhuurder wil ons er graag per 1 juni in hebben.....
Ook hebben ze bij de huidige huurder toen een borg gevraagd van 3 maanden huur, dat willen wij absoluut niet.
Als ze hier heel moeilijk over gaan doen dan houdt het voor ons eigenlijk op.

Ik vind sierlijsten alleen mooi in een passend huis. Dus hoge plafonds/oud huis. Anders voegt het m.i. niet zoveel toe....

KentaroJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 09:25

mijn vakantie geld is ook nog niet binnen, maar helaas al wel uitgegeven..... :')

Hebben jullie nog een leuk idee voor een plafondlamp?? (ik houd niet van strak/modern) We hebben zeg maar de eethoek rechts als je binnenkomt, maar het lichtpunt zit in het midden van de kamer. We hebben nu voor boven de eettafel zo'n booglamp gekozen, maar ik zou graag op het lichtpunt wel een lampje hebben! Vind dat erg handig als je binnen komt en anders is het in het midden van de kamer best donker. niet te groot moet ie worden, is echt extra.

marley, als het al bekend is bij jullie, is het natuurlijk al een ander verhaal :)
Helaas mag het borg vragen van 3 maanden wel volgens de wet -O-
(Bijna alle verhuurders vragen van de nieuwe huurder een waarborgsom (borg). Het vragen van een waarborgsom mag van de wet, behalve als het bedrag onredelijk hoog is. Er bestaat geen regel hoe hoog een borg voor huur mag zijn. De rechter ziet een waarborgsom van maximaal 3 maanden kale huur nog als redelijk. Wanneer de woning niet beschadigd is, moet de verhuurder de waarborgsom aan het einde van de huurovereenkomst terugbetalen. Hij is niet verplicht rente te vergoeden over de waarborgsom.)
Persoonlijk zou ik het huis niet laten schieten als hij bij 1 juni blijft, als het echt naar jullie zin is!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 09:35

Het borg vragen mag inderdaad :j maar wij willen het niet :+
Voor ons huidige huis hebben ze ook borg gevraagd (6 maanden!), wij hebben dit toen teruggebracht naar 3 of 4 maanden maar omdat wij beide geen vast contract hadden toen. Vond ik wel logisch :j
Toen mijn vriend een paar maanden later wel zijn vast contract kreeg, kregen wij de borg ook direct weer terug :j
Nu vind ik de borg niet nodig, we verdienen genoeg en hij heeft zijn vaste contract.....

Ik weet niet of we het laten schieten om 1 juni, maar ik wil er wel echt heel erg op aandringen. Ik vind het zoooo zonde van het geld... alsof we het een soort van weggooien ofzo -O-
We hebben namelijk aan die 2 weken genoeg om over te gaan..... schoonmaken, vloer leggen en verhuizen.... We hebben ontzettend veel hulp dus dat moet lukken. Een week zou zelfs genoeg zijn denk ik :')

Hier ook nog geen vakantiegeld binnen, helaas haha