Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:35

Ik zou idd wel kiezen voor primer en aflakken bij dit soort dingen

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 22:31

Hihi primer?
Wat is dat?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 22:45

Een onderlaag vóórdat je met de 'echte' verf ergens overheen gaat.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 23:37

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:44

Zo ik heb mijn steigerhout opgehaald en kan van dit weekend gaan beginnen met mijn wandmeubel!

NSV_fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 11:35

Shiloh schreef:
Dat gele dat door de verf heen komt is omdat het hout dan gaat loogen, of "Bloeden" dit gebeurd bij sommige houtsoorten bij water gedragen verf. Een goede primer zou dit moeten voorkomen.

ik heb weer even jullie hulp nodig, ik wil nu de primer halen maar er zijn er zooo veeel verscillende kan iemand me aangeven welke ik moet gebruiken om, het loogen tegen te gaan?

of kan ik dezelfde primer als hierboven gelinkt gebruiken?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 11:44

Dat weet ik niet goed. Ik heb gewoon een grondverf gepakt (niet echt een primer) die ik al had staan voor de kozijnen. Die werkte redelijk, maar liet nog wel een beetje door (valt gelukkig niet echt op).

Misschien gewoon even in de winkel vragen.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 12:00

Bedankt voor het advies

NSV_fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 13:49

dat heb ik nu ook Shiloh, maar bij mij valt t wel echt erg op ondanks goede grondverf en een eerste laklaag (is wel allemaal waterbasis verf).
Iemand anders een idee welke ik moet hebben (twijfel soms een beetje aan de deskundigheid bij onze bouwmarkt in de buurt dus zou liever de mening van jullie horen :o)

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 14:12

Ha dames.. Ik heb al eerder vol verbazing jullie creaties bekeken, wat ontzettend knap! Na maaaanden klussen is hier het grote werk af, en nu wil ik ook wel wat gaan doen op het gebied van meubel pimpen..! Ik heb vandaag een pot AS besteld, en het meubel geStMarct dus vrijdag hoop ik een grijze kast te hebben.

Dit is de kast nu:

Afbeelding

Afbeelding

Over het bloeden van eiken en een primer.. Als ik goed begrijp waar jullie het over hebben, ben tenslotte nog een noob, adviseer ik Alabastine Voorstrijk (https://www.shabbytreats.com/blog/eiken-meubels-verven-met-annie-sloan-verf/) aangezien dit zo beschreven staat op Shabby Treats (niet uit eigen ervaring dus..).

Heeft iemand tips hoe ik de dingetjes (hoe noem je die?) waar de deuren mee vast zitten schoon kan houden. Ik ga ze uiteraard afplakken, maar dat resulteert bij mij toch vaak in dat er net een stukje geraakt wordt..

Welke boenwas gebruiken jullie voor over AS?

Ik wil zelf ook een originele hondenhuis/bed/paleis maken. Ik zoek nog naar inspiratie, het hondenbed vind ik erg gaaf alleen mijn hond is formaat kat dus dat ga ik niet doen. Het kattenhuis vind ik heel gaaf, ik vraag me alleen af of mijn hond dat trapje op kan..

De trap was bij ons witte treden met groene vloerbedekking. Met veel agressiviteit hebben wij de lijm weggekregen (cola + afbijt + ammoniak + verfkrabber + schuurmachine), en de treden chique bruin geverfd. De verf is gewoon van de Kwantum, maar het zit er nu al 2 maanden goed op. Ik ga nu de zijkantjes wegwerken want het wit en bruin is helaas onder het afplaktape gegaan.. Volgende week zaterdag hebben we de housewarming dus voor die tijd wil ik nog heel veel dingetjes gedaan hebben!

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:28

Afbeelding
Afbeelding
Dit was het kastje voor die tijd.
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lonan op 23-10-14 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:39

Wat een prachtige kast Ladyson.
Ik ben nu met een buikkastje bezig, en heb ook gele zweem ( is dat NL ?)
Ik zou er dus wel iets onder doen idd.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 19:46

Mooi gedaan, Lonan!

Hier verder nog niet toegekomen aan het afwerken van de slaapkamermeubeltjes. Ze moeten nog in de wax en er moet nog een embleem op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:52

Ik val even binnen , had al wat gevonden. .

Ik heb een donker grijze ikea bank , gratis van MP maar goede staat. Alle hoezen kunnen eraf ,zou ik deze limegroen kunnen verven in de wasmasjien?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 20:15

Ik denk dat dat niet lukt; daarvoor is dat grijs te donker. Dan zou je beter kunnen gaan voor een mooie grote plaid in die kleur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 20:38

Daar kon ik rond 30 a 40 euro niet echt scoren , mijn gele gordijnen kunnen zeker wel?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 20:51

Ja dat kan wel lime geverfd worden :j
Koop of verf je nog een paar kussenhoesjes, wat kaarsjes..heb je toch lime in huis en je bank blijft mooi basic.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 23:59

Gordijnen zal wel lukken va geel naar lime, je bank die zou ik lekker grijs laten, Door die kleur gaat dat verven echt niet lukken :n maar de merries en lime kleurt wel erg leuk samen. Paar lime kussens er op

juist Door dat die bank grijs is kun je er met kleuren er op en omheen echt alle kanten mee op , mocht je lime op een gegeven moment. Beu zijn kun je met andere kussens op de bank en een ander setje gordijnen zo je hele woonkamer een andere look geven.

My_Shadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 07:40

Takkie muis:
De bank is denk ik te donker om naar limegroen te verven. Je gordijnen gaat denk ik wel lukken. Persoonlijk lijkt me dat ook mooier, eventueel kun je dan na een tijdje weer ee andere kleur in je huis aanbrengen.
Wij hebben onze gordijnen van cream naar
grijs geverfd. Is goed gelukt.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 19:25

takkie_muis schreef:
Ik val even binnen , had al wat gevonden. .

Ik heb een donker grijze ikea bank , gratis van MP maar goede staat. Alle hoezen kunnen eraf ,zou ik deze limegroen kunnen verven in de wasmasjien?

Van grijs naar Lime lijkt me onmogelijk.
Ik had :
Afbeelding
deze gekocht op MP.

En ik heb ook een pakje gehaald bij de kruidvat, old grey maar ze werden groen :D
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 19:53

Niet gek dat groen haha , ik heb 2 gele kussentjes ergens liggen. Heb een lime muur en morgen een lime poef :D . Dan ga ik me focussen op de gordijnen ik zie de buren al kijken :') , maar zo zijn ze ook lelijk. . Zijn hele dikke donders

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 19:55

Dat gaat je dus een hoooop verf kopen denk ik zo :D

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 08:45

Zo dames, jullie zijn echt heel goed bezig geweest zeg! Ik heb het even wat rustiger aan gedaan met de meubeltjes en lekker van de lange nazomer genoten.

Lonan, waar heb je die sjablonen vandaan. Ik zoek ook zoiets omdat ik gek word van stickers erop plakken (niet mooi en met sommige stickers en verf heb ik al behoorlijk wat ruzie gehad, lees: trek de verf er gebobbeld mee af :-().

Mocht iemand anders nog tips hebben voor sjablonen, welk materiaal, hoe te doen het beste en waar te koop voor normaal geld (liefst herbruikbaar natuurlijk). Ik houd me aanbevolen voor tips.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 11:45

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 17:15

@lonan leuk!

@MamaMiesje handige link, zal hier nog wel van pas gaan komen..

Afbeelding

Mijn creatie is er zo uit te komen zien. Ivm tijdgebrek (housewarming) besloten om niks onder de verf te doen en er wat donkere antiekwas van HG opgedaan uit de supermarkt.. Voor alsnog ben ik erg blij met het resultaat, de kast past nu goed in de kamer. De kleur Paris Grey vond ik toch wel erg licht en aan verf mengen wilde ik nog niet beginnen, door de donkere antiekwas is de kleur wat donkerder geworden en heeft het een wat ouder uiterlijk gekregen. Er moet nu nog wel fatsoenlijke was overheen omdat ik de kast anders niet kan afnemen met een natte doek :o .

Op deze website https://www.de-oude-bank.nl/cms/index.php/krijtverf/afwerking zag ik een goedkope was, en ik zag ook een vergelijkbare verf maar dan met veel meer (grijze) kleuren. VINTAGE paint heet het, heeft iemand daar ervaring mee?