[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Rianne_

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 19:42

Ik heb sinds vandaag een beveiligingscamera.
Leuk ding, kan zien wie voor mijn deur staat, helemaal super.
1 nadeel. Sinds ik de camera ingeschakeld heb, doet de wifi op mijn Iphone het niet meer..
Als ik de camera uitzet weer wel... maar da's niet handig natuurlijk!
Lastig.

Heeft hier iemand een oplossing misschien?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 19:56

Ook weer eens een vraagje van mijn kant :D

Heeft er iemand ervaring met het verknippen van een gewone sim kaart naar een micro sim? Kan dat met een gewone pre paid kaart? Of is dat iets speciaals?
En kun je dat beter bij een telefoonwinkel laten doen of is dat goed zelf te doen?

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 20:00

IKbenEllen schreef:
Ook weer eens een vraagje van mijn kant :D

Heeft er iemand ervaring met het verknippen van een gewone sim kaart naar een micro sim? Kan dat met een gewone pre paid kaart? Of is dat iets speciaals?
En kun je dat beter bij een telefoonwinkel laten doen of is dat goed zelf te doen?

Als je naar de winkel van je provider gaat knippen ze je simkaart zo op microsim formaat :) meestal gratis, en als je zelf gaat zitten snijden is straks je simkaart kapot..

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 20:32

Ok, het is niet voor mezelf dus zal haar informeren. Maar doet bv een phone house dat ook, waar ze alle merken verkopen?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 20:54

IKbenEllen schreef:
Ok, het is niet voor mezelf dus zal haar informeren. Maar doet bv een phone house dat ook, waar ze alle merken verkopen?

Als je een aardige verkoper treft wel. Anders wellicht tegen een kleine betaling.
Maar sommige telecomwinkels doen het helemaal niet, dan moet ze echt bij haar eigen provider zijn.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 22:55

Charmes in de strijd gooien dus :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 07:50

Als t goed is, ontvang ik m'n iPhone vandaag..ben heel benieuwd of ik m gelijk goed aan de praat krijg en of het synchroniseren met iTunes goedgaat :=

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 08:11

_Rianne_ schreef:
1 nadeel. Sinds ik de camera ingeschakeld heb, doet de wifi op mijn Iphone het niet meer..
Lastig.

Dan is dat een draadloze camera op 2.4GHz ;)

Even je wifi router op een ander kanaal zetten en klaar. Hoe dat moet hangt af van het type router, Google dat dus even :)

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:12

Cer schreef:
Als t goed is, ontvang ik m'n iPhone vandaag..ben heel benieuwd of ik m gelijk goed aan de praat krijg en of het synchroniseren met iTunes goedgaat :=

Synchroniseren met iTunes vind k echt bagger :+ ik heb gewoon met icloud gedaan :P

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 18:15

Hij is binnen hoor! Nu nog de screen protector aanbrengen. :=

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 18:27

Ow ellende is dat altijd _O- net behangen :')

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 18:30

xStephanie schreef:
Ow ellende is dat altijd _O- net behangen :')

ik kan allebei niet: zowel bij behangen als bij screenprotectors opbrengen krijg ik er blazen onder _O-

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 18:34

Ik doe het altijd zo.

Ik begin onderaan. Poets de iphone goed schoon, en ga in een zo stofvrij mogelijke ruimte zitten, zodat er zo min mogelijk rond dwarrelt. Haal van de screenprotector een klein streepje van 1 of 2 centimeter aan de onderkant los en laat de rest nog even zitten (gewoon even dat cover velletje onderaan losmaken en een stukje omslaan). positioneer dan zo snel mogelijk de onderkant op de juiste manier op de iphone. Vervolgens zet je er de rand van je pinpas op. Terwijl je de rest van het velletje los trekt, duw je met de pinpas, zodat de screenprotector gelijk goed strak en netjes aan de iphone plakt en je weinig kans geeft voor lucht om ertussen te komen.

en whatever you do, accepteer de eerste poging, of begin gewoon helemaal aan een nieuwe. als je iets eenmaal loshaalt, is het over en uit en kun je het vergeten om het er nog mooi op te krijgen.

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 18:38

Goeie tip van die pinpas! Ga ik ook eens proberen :j Heb toen screen protectors gehaald maar durf ze niet te plakken :+

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 18:39

Ik krijg ze bij vrienden en familie altijd in de handen geduwd omdat mij het redelijk lukt :P haha

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 18:42

Maak er je werk van :')

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:20

Shiloh schreef:
Ik doe het altijd zo.

Ik begin onderaan. Poets de iphone goed schoon, en ga in een zo stofvrij mogelijke ruimte zitten, zodat er zo min mogelijk rond dwarrelt. Haal van de screenprotector een klein streepje van 1 of 2 centimeter aan de onderkant los en laat de rest nog even zitten (gewoon even dat cover velletje onderaan losmaken en een stukje omslaan). positioneer dan zo snel mogelijk de onderkant op de juiste manier op de iphone. Vervolgens zet je er de rand van je pinpas op. Terwijl je de rest van het velletje los trekt, duw je met de pinpas, zodat de screenprotector gelijk goed strak en netjes aan de iphone plakt en je weinig kans geeft voor lucht om ertussen te komen.

en whatever you do, accepteer de eerste poging, of begin gewoon helemaal aan een nieuwe. als je iets eenmaal loshaalt, is het over en uit en kun je het vergeten om het er nog mooi op te krijgen.

Zo zag ik het inderdaad ook al op filmpjes! Ik hoop dat ik hem in één keer netjes krijg, ik ben helaas nogal een perfectionist. :x
Overigens moet ik het gaan doen bij een iPad mini, geen iPhone.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:54

aye... de mini. Ja, daar heb ik het zelf ook nog nooit op gedaan.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:34

Het is niet echt goed gelukt, maar voor nu kan het er even mee door. :+ Gelukkig kreeg ik hem gratis,
als ik me er erg aan ga storen zal ik eens kijken of ze het in de winkel voor me kunnen doen.

Niemand leuke app tips? :)

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:40

Choiix schreef:
_Rianne_ schreef:
Lastig.

Dan is dat een draadloze camera op 2.4GHz ;)

Even je wifi router op een ander kanaal zetten en klaar. Hoe dat moet hangt af van het type router, Google dat dus even :)

Hielp wel iets, niet veel, opeens was het signaal te zwak... maar heb nu de router verplaatst... misschien helpt dat ook.. ( en kanaal veranderd ook! Dankjewel!)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 08:08

Sem_ schreef:
Niemand leuke app tips? :)

U vraagt wij draaien:

Ik heb veel fijne apps, maar veel daarvan zijn ook echt aardig aan de prijs. Soms is het de moeite waard om via appsfire op aanbiedingen te wachten.

*appsfire! (gratis), een hele fijn app om makkelijk nieuwe apps te zoeken, je kunt apps ook volgen, als ze in de aanbieding gaan krijg je dan een push melding. Ook kun je de geschiedenis van updates en aanbiedingen zien, zodat je kunt volgen hoe vaak die in de aanbieding gaat en of het de moeite waard is om te wachten. Al heeeeel veel geld bespaard met die functie.
*Informant Pro: Een HELE fijne overzichtelijke agenda, die gelijk notities, contacten en taken incorporeert. Die daarnaast ook ver naar eigen wensen in te stellen is, maar waarin je bijvoorbeeld voor taken ook zelf kunt instellen hoe ingewikkeld en hoeveel opties je daarbij wilt kunnen hebben (ik hem bijvoorbeeld op de simpelste variant staan). Echt een aanrader!
*iCab Mobile: een HELE fijne website browser, waarin je echt mega veel dingen naar je eigen wensen kunt instellen. Voor de eerste keer moet je er echt even voor gaan zitten wat je zelf fijn vind ed, maar eenmaal opgezet werkt het ZO fijn! Ik heb bijvoorbeeld mijn bookmarkbalk van chrome daarin geimporteert, en heb die nu daar in ook als een bookmark balk bovenaan staan. echt 3000 keer fijner dan safari of chrome! In de zoekbalk kun je bijvoorbeeld ook zelf aangeven in welke website hij moet gaan zoeken. Zo kun je dus direct naar youtube, wikipedia, imdb, of gewoon google, of andere websites (er staat aanvankelijk een hele lijst in, maar de meeste heb ik eruit gehaald omdat ik die toch niet gebruik, zoals ik zei, dat ding is volledig customizable naar je eigen wensen) en hij heeft een fullscreen browse functie, waarin de balken bovenaan verdwijnen en je dus van je hele scherm gebruik kunt maken.
*Moneywiz: Een hele fijne huishoudboekje app, waarmee je je financiele situatie dus heel makkelijk goed op orde krijgt.
*dropbox
*Splashtop 2: Is een app die je verbind op je computer en waarmee je computer scherm op je ipad gespiegeld word. Je kunt vervolgens je computer bedienen op je ipad van een afstandje. Is gratis zolang je het binnen 1 wifi netwerk wil, maar is behoorlijk duur als je overal toegang tot je computer wilt.
*Goodnotes: Hele fijne app om snelle notities waar je verder niet zo veel mee wilt, behalve er altijd bij kunnen, te maken. Hij is vooral erg fijn voor geschreven notities (met een stylus), omdat die een hele fijne uitvergrote schrijfhulp heeft.
*Writepad for iPad: De gewone (waar dus geen taal achter staat) is prima, je kunt van daaruit een taal kiezen (nederlands bijv.), en vervolgens met bijbetalen extra talen kopen. Deze app zet handgeschreven tekst gelijk om in getypte tekst, die je vervolgens heel makkelijk bijv. op dropbox als .txt bestand kunt opslaan, of gelijk kunt emailen oid. Je moet er wel geduld mee hebben, en wat betreft schrijfstijl je een klein beetje aanpassen hier en daar. Ook herkent hij niet alle woorden, maar die kun je vervolgens zelf aan je woordenlijst toevoegen.
*PDF expert: Een super fijne pdf reader en annotation app. Synchroniseert met veel clouds waaronder dropbox. Je kunt op allerlei manieren pdf's lezen, markeren, highlighten, of formulieren invullen, handtekeningen zetten. Echt een fantastische app als je veel met pdf's werkt. (bijvoorbeeld artikelen voor studie) Zelf moet ik veel artikelen lezen en ik heb er sinds de iPad geen enkele meer uitgeprint. Alles staat mooi georganiseert op mijn dropbox en kan ik heel makkelijk met deze app lezen.
*Wat betreft video kijken: youtube, gemist (uitzendinggemist) en RTL XL zijn wel handig. Zelf vind ik ook TED heel leuk, als je inspirerende praatjes van de top van industrie/wetenschap/muziek ed. interessant vind.

In de categorie muziek (als je zelf muzikaal bent):
*guitartoolkit
*TABS HD
*Garageband
*djay
*shazam
*DM1

*Quickoffice: is 1 van de opties voor microsoft office programmas word, excel en powerpoint. Ik vind hem zelf erg beperkt, maar dat zijn ze vrijwel allemaal. Als je ingewikkelde excel bestanden hebt die verder gaan dan + - * en / dan kun je die daar beter niet in openen want alle formules die die niet herkent maakt die platte tekst van. Ga je weer terug naar excel ben je het dus kwijt. Punt is, voor office programmas zijn er gewoon nog niet echt goede apps die werken, snuffel zelf even rond welke je de beste lijkt. Ga ook op youtube voor reviews ed.

*PDF PROvider: Een app waarmee je heel makkelijk pdf bestanden van andere documenten kan maken. Word documenten, webpagina's, maar ook van kaarten (waar je dan vervolgens heel makkelijk bijvoorbeeld de route van hoe iemand moet lopen kan tekenen en per email kan versturen). Zeker handig als je ook graag met pdf expert werkt. Zo kun je zonder tussenkomst van computer eigenlijk alle documenten wel aantekeningen op maken.

*Adobe ideas (momenteel in de aanbieding van 9 euro naar gratis!!): een teken app op vector basis. Vind het een erg leuke app. Ben er momenteel zelf een paard mee aan het tekenen: [UK] [DIGI][WIP] Whiz N Tag Peppy met adobe ideas op iPad En momenteel dus gratis, snel installeren dus, en als je het niks vind kun je het altijd weer weggooien.

*Adobe PS touch: de ipad variant van photoshop. Niet zo uitgebreid als de echte natuurlijk, maar je kunt toch bijzonder veel. Veel basis fotobewerkings dingen kun je daar eigenlijk heel goed mee doen. Werk je dus veel met foto's, dan is deze zeker een aanrader! Is trouwens ook de enige app die ik tot nu toe gevonden heb die foto's bewerkt waarin je pixel grootte kunt instellen, zodat je ipad printscreens bijvoorbeeld via de photobucket app op bokt kan plaatsen. De gewone printscreens van de iPad zijn namelijk te groot voor ipad.

*Photobucket: als je het gebruikt

*Interior Design: Als je je huis gaat verbouwen of je bent er over na aan het denken en je wilt eerst lekker vooruit plannen, neem dan absoluut deze app, hij is het dubbel en dwars waard. er zit een gigantische lading aan meubels en items in, en al die meubels kun je ook weer helemaal naar wens aanpassen aan hoogte, breedte, diepte, materiaal, kleur etc. Dit is bijvoorbeeld wat ik van mijn eigen appartementje heb gemaakt:
Afbeelding

Leuke spelletjes zijn bijvoorbeeld: candy crush, mindfeud, wordfeud, geomaster plus (als je topografie spelletjes leuk vind), kimgdom rush!!! (is echt heel leuk, strategisch spelletje die echt niet te makkelijk of te moeilijk is, maar gewoon een leuke uitdaging).

Als je studeert is de app Notes van Paperport wellicht nog handig. En ook Mental Case (een flipcard systeem om te studeren, waar je dus ook uit duizenden onderwerpen en topics al gemaakte flipcards kunt downloaden.)

Nou, dat was het voor nu wel even :P

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 09:58

kunnen jullie me misschien helpen?(sorry dat ik hier zo binnen kom donderen...)
maar Itunes begint me langzaam maar zeker heeel erg op mijn zenuwen te werken.
ik heb een paar weken geleden een ipod nano gekocht, maar het lukt met niet meer om nummers in afspeellijsten te zetten...
in het begin kon ik, als ik naar mijn ipod ging, en dan naar de afspeellijst, nummers toevoegen. die knop is nu weg... ik kan dus geen nummers meer in een afspeellijst zetten. ik kan nog wel nummers op mijn ipod zetten, maar als ik dan naar muziek ga, kan ik ook niet op het pijltje er achter klikken om hem in een afspeellijst te plaatsen. als ik zeg dat ik er nieuwe nummers op wil zetten en dan toevoegen-mijn ipod-de afspeellijst waar hij heen moet, doet hij dat niet... dan staat hij er vervolgens toch niet in. onder het tabje "op deze ipod" kan ik eigenlijk nergens op klikken behalve afspelen en dat soort, ik kan dus eigenlijk niks veranderen...
wie helpt mij? sorry als er geen touw aan vast te knopen is :D

edit: het is me gelukt om de boel in itunes te bewerken(op de afspeellijsten te zetten), maar het staat dus op een afspeellijst in itues en niet op mijn ipod. kan ik die afspeellijsten overnemen op de een of andere manier?

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 13:39

Help! :')

Ik wil ebooks van mijn ereader overzetten op mijn ipad.. maaar HOE?
Heb mapje ebooks bij mijn documenten staan, maar met die oude itunes kon je gewoon de bestanden op je ipod/iphone/ipad sleuren, maar dat gaat nu dus niet meer...

Het is me ooit al eens gelukt maar weet niet meer hoe :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 13:42

Ik gebruik daar dropbox voor :)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 13:47

Ik heb niet overal wifi, dus dat vind ik niet zo handig.. Want dan kan ik zonder internet niet lezen (toch?! :')