E-reader ervaringen - deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bora

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 09:12

Ik ben nog steeds een trouwe meelezer. Nu hoorde ik van de nieuwe amazon website. Maar ik heb nu de vraag: kan ik als ik hier een boek bestel deze lezen op mijn Bebook neo of kunnen deze boeken alleen op de kindle e-reader.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 09:37

via calibre kun je ze overzetten naar epub. Amazon zelf heeft mobi en dus niet direct leesbaar.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 11:38

Test gedaan met Star Wars boek: publicatiedatum is gelijk aan US release, prijs is ietsje hoger dan US, en ja, je kan zowel van .nl als .com ebooks kopen.

Voor Kindle ereader moet je nu naar amazon.de of amazon.co.uk en gratis verzendkosten. Dit is fijn, want uit de VS was een drama (lees: heel duur als je wilde importeren).

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 19:10

Ik geloof dat ik nu toe ben aan m'n derde e-reader.
M'n kobo glo heeft een ongelukje gehad waardoor er een streep bovenin grijs is en dus van de meeste boeken 1 regel niet te lezen is. ;(

Weet niet voor welke ereader ik nu zal gaan. M'n glo was volgens mij pas net een jaartje oud, grrr.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 19:20

Wat jammer, valt waarschijnlijk niet binnen de garantie of wel?

Zelf ben ik nog steeds erg blij met mijn Aura HD. Ik heb het nu 1,5 jaar en het doet het nog goed.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 19:23

Mijn aura had ik laatst helemaal opgeladen en was binnen een week weer leeg, hij stond toen vast op het scherm waarin hij aangeeft dat die bijna leeg is. Toen ik hem net had was die ook al 2 keer vastgelopen in de volle zon. Ik vind hem qua gebruik echt super maar het valt me wel op dat veel kobos vastlopen.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 19:24

Denk het niet, want het is m'n eigen schuld. :(

Wat is het verschil tussen de Glo en Aura ook alweer? :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 19:25

Undefined schreef:
Mijn aura had ik laatst helemaal opgeladen en was binnen een week weer leeg, hij stond toen vast op het scherm waarin hij aangeeft dat die bijna leeg is. Toen ik hem net had was die ook al 2 keer vastgelopen in de volle zon. Ik vind hem qua gebruik echt super maar het valt me wel op dat veel kobos vastlopen.

Sony ook. M'n allereerste e-reader was een Sony, die liep regelmatig vast en uiteindelijk is hij ook vastlopend overleden.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 19:27

Mijn moeder had een Aura HD en die was ook finaal vastgelopen. Niets hielp meer.
Hij was tien maanden oud.
Heeft netjes een nieuwe gekregen van Kobo :)

Ik ben nog steeds tevreden over mijn Sony T2

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 19:39

Ik heb een x gehad dat mn Aura heel snel leeg was.
Dat was toevallig wel net na t installeren van de nieuwe software.
Daarna uit gezet, vollefug opgeladen en nu gast de batterij alweer 6 weken mee en is nog half vol, terwijl ik dagelijks meerdere uren lees.
Denk dus dat t snel leeglopen bij mij iets was met de software update.
Ben er verder nog súper tevreden over, nog nooit vastlopers gehad.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 20:06

Verder vind ik m ook super! Ben vooral benieuwd hoe het aankomende zomer gaat, ik lees best regelmatig in de zon en zowel mijn vorige als huidige kobo zijn een aantal keer vastgelopen met lezen in de zon.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 20:10

Ik heb eindelijk boeken gezet op mijn Kindle Paperwhite. :)
Vanavond de eerste 'echte' leesproef. :))
Vind het wel tof dat ik goodreads er aan kan koppelen en die direct bij houdt welk boek ik lees/heb gelezen.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 21:00

Ik zou met die kobo toch gewoon even terug gaan naar de winkel. Ik heb ook een keer een streep op mijn kobo gehad en die had ik toen al 1,5 jaar denk ik. Kreeg toch gewoon een nieuwe, geen probleem. Is het proberen waard.

Grootste verschil tussen de glo en de aura is het formaat en dat je bij de aura het licht nog verder kan dimmen dan bij de go.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 21:08

Ik zie dat ie nu 10 maanden oud is, kan proberen ermee terug te gaan.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 21:42

Ik hoor ook dat kobo erg veel vast loopt. Erg rot zeg!
Ik ben nog steeds erg blij met mijn kindle paperwhite. Op dit moment lees ik niet heel veel, maar wanneer ik weer wil lezen vind ik het wel erg prettig. Ik lees dan ook echt overal (trein, in bed, op de bank). Ik wou dat ik meer tijd had :P

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 00:56

Mijn kobo loopt nooit vast. Deze niet, en mijn eerste ook niet... Hoor het van mijn ouders ook nooit. (die hebben er ook een ;) )

Dat er een streep op kwam had daar niks mee te maken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 09:36

Ik baal er vooral van dat ik zelden lees, en als ik dan eens een avondje vroeg de handdoek in de ring gooi qua werkzaamheden en denk: nu ga ik eens een paar uutjes lezen :j Dan is dat rotding natuurlijk net leeg :roll:

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 10:14

Kun je het dan niet aan de lader zetten en tegelijk lezen? Dit doe ik op zulke momenten nog weleens.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 10:30

Mja dan moet ik de laptop ook mee naar bed nemen om hem daar in te pluggen, dat vind ik dan weer een beetje erover zeg maar :=

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 10:59

Geen stopcontact in de slaapkamer dan?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 11:02

Ja natuurlijk wel :P

Maar heb alleen een oplader met een USB aansluiting en geen stopcontact met USB aansluiting, dus moet hem echt opladen aan de laptop :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 11:15

Heb je van je mobiel oid geen oplader met los stopcontactdeel? Of anders voor een paar euro bij de Hema oid zo'n stopcontactblok met USB poort :) hoef je je laptop niet mee te nemen naar bed :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 11:27

Nah ik ben niet zo'n GSM-liefhebber dus die laad ik ook op in mijn laptop als ik hem eens mee wil nemen :P

Er is natuurlijk wel een mouw aan te passen maar als ik dan dat ding opgezocht heb en mee pak en met een kruikje, groot glas chocomelk of weet ik wat, en een stapel poezen (2 :P ) net lekker in bed genesteld ben en dan klap ik dat ding open en zie ik dat scherm met die batterij... _-:( Dan heb ik al geen zin meer -O-

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 11:38

Meiden, probleempje hier..

Vorige week heb ik een Ereader Kobo Aura gekocht, gister aan mn vriend gegeven als verjaardagscadeau. Nu liep hij gelijk gister al vast en ook resetten wilde niet lukken. Nu staat er dus sinds gister al in beeld: verbonden & opladen. Verwijder je Ereader veilig uit de computer voordat je de USB kabel verwijdert.

Wat moeten we hier nou mee?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 11:49

ssssuus schreef:
Meiden, probleempje hier..

Vorige week heb ik een Ereader Kobo Aura gekocht, gister aan mn vriend gegeven als verjaardagscadeau. Nu liep hij gelijk gister al vast en ook resetten wilde niet lukken. Nu staat er dus sinds gister al in beeld: verbonden & opladen. Verwijder je Ereader veilig uit de computer voordat je de USB kabel verwijdert.

Wat moeten we hier nou mee?

Even bellen met de Kobo helpdesk :) zitten echt super aardige mensen die je ermee kunnen helpen :)
Of even langs de winkel waar je hem hebt gekocht :)