[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 12:55

Marjolein schreef:
nathalie2302 schreef:
Ik vraag me alleen af of de serieuze gegadigde iets als een 'open dag' nodig heeft om over de streep getrokken te worden. Ik zou het zelf dus niet doen, maar goed...ieder zijn/haar visie :)

Ik denk dat het aan het type huis ligt. Heel veel mensen hebben wel het idee een huis te willen kopen, maar weten niet wat ze willen en vinden de drempel om op afspraak te bezichtigen te hoog. Open huizen route is laagdrempeliger. Misschien krijgen mensen de smaak te pakken en gaan ze echt op zoek naar een huis en als het niet jullie huis is misschien dat van een ander.

Dat je ervoor moet betalen zou ik inderdaad ook wel een groot minpunt vinden. Afhankelijk natuurlijk van het bedrag, maar hoe veel meer werk heeft een makelaar er nu echt aan.

Precies, dat was ook de reden dat wij die open huizen route hadden gedaan. Nu hebben we de smaak te pakken en gaan meer huizen bezichtigen.
En als één van de huizen echt ons droomhuis zou zijn dan zou ik naar aanleiding van die open-huizendag een 2e bezichtiging plannen en dan misschien een bod uitbrengen.

MoniqueT: ik kan me voorstellen dat er bij jullie minder mensen zouden komen bij een open huis. De huizen die ik bezocht heb waren starterswoningen en daar is denk ik meer vraag naar (lagere prijsklasse).
Jou huis is echt specifiek voor mensen met wat meer geld en die bijv. paarden hebben. Dus dan heb je kans dat er niemand komt tijdens een open huis.

Pashon

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:36

wij moeten €125,- betalen om mee te doen aan de openhuizen dag dat is enkel voor de advertentie's de rest moet je immers zelf doen dus daar ga ik niet voor betalen.

kijk die wisselende reactie's hier vind ik toch wel twijfelachtig, wij zitten in een type huis waarvoor we twijfelaars over de streep zouden trekken maar het blijft erg dubbel hoor.

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 16:11

ik werk bij een makelaar en de openhuizen route die wij organiseren is altijd gewoon gratis!!! we hebben al een aantal keer een huis verkocht via de openhuizenroute, het gaat vaak om mensen die dan van verder komen en op zaterdag een hele route van huizen uitstippelen om vervolgens er 1tje van uit te kiezen....

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:21

eigenlijk zie ik enkel voordelen van de openhuizen route in, maar het feit dat we er voor moeten betalen en de kans dat je niemand krijgt ook aanwezig is vind ik het toch vrij prijzig.
wij moeten dus €125,- betalen maar dat is voor de advertentie's die ze plaatsen in kranten, bladen enzo.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:47

Pashon schreef:
eigenlijk zie ik enkel voordelen van de openhuizen route in, maar het feit dat we er voor moeten betalen en de kans dat je niemand krijgt ook aanwezig is vind ik het toch vrij prijzig.
wij moeten dus €125,- betalen maar dat is voor de advertentie's die ze plaatsen in kranten, bladen enzo.

Aan de andere kant: €125,- is natuurlijk een schijntje vergeleken bij het bedrag wat je maandelijks aan hypotheek betaalt; voor dat geld zou ik het gewoon doen. Je zult maar nét die mensen treffen die, door de open huizenroute jouw huis te zien krijgen en het willen hebben! Als je er niet aan mee doet, zul je het ook nooit weten, maar ik zou het toch doen :)

Wij kwamen ons appartement 'toevallig' tegen met oriënteren op de woningmarkt; de planning was pas januari 2011 serieus te gaan zoeken. Nu geloof ik niet in toeval en denk ik dat het gewoon zo moest zijn, maar zeker voor oriënterende kopers is zo'n open huizenroute erg leuk: op 1 dag kun je gewoon lekker overal rondsnuffelen en kijken wat er in de buurt te krijgen valt. Wij waren na 1 keer 'gewoon es kijken' in ons appartement gelijk verliefd en hadden het binnen 1 week gekocht :D

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:35

dat is ook wel zo hoor mae, voor dat geld zouden we het inderdaad zo doen. maar aan de andere kant we moeten er voor thuis blijven en we werken beide op zaterdag en de kans dat er niemand komt of enkel dagjes mensen die enkel voor de "lol" komen kijken is aanwezig.
ach even goed alle voors en tegens tegen elkaar afwegen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:14

Ik ken mensen die al in Spanje wonen en hun huis hier niet verkocht krijgen. Ze zijn al twee keer speciaal voor de Open Huizenroute terug komen vliegen en beide keren echt niemand gehad in het huis.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:13

Een heleboel stress, papierrondslomp, overvallen door plotselinge betalingen uit eigen zak en handtekening later, zijn wij nu EINDELIJK eigenaar van ons prachtige appartement <3

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:16

Ik kom mij ook even melden :)
Wij zijn ook bezig met funda en wat andere makelaarsites af te zoeken.
We kunnen niet zo'n hoge hypotheek nemen omdat ik nog studeer en dus alleen vriendliefs inkomen rekenen maar er is vast wel iets leuks voor te krijgen.
We zagen een heel leuk huisje en toen werd ie verkocht ;(

zo'n openhuizen route is denk ik wel leuk :)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:16

miep1979 schreef:
Een heleboel stress, papierrondslomp, overvallen door plotselinge betalingen uit eigen zak en handtekening later, zijn wij nu EINDELIJK eigenaar van ons prachtige appartement <3

Gefeliciteerd *\o/*

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:58

Gefeliciteerd miep!

Mijn vriend en ik zijn nog geen 1x bij een open huizen route wezen kijken, moet zeggen dat we ook behoorlijk secuur zoeken naar woningen en ook echt alleen kansmakers bezichtingen.

Ik heb trouwens super veel zin in de 2e bezichtiging morgen :D , vriend en ik hebben al een schets van de woning op schaal gemaakt en een beetje met de meubels gekeken :)) .

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:14

Dank jullie wel :9

Vanav uit eten met onze ouders, dan heerlijk even bijkomen en dan gaan orienteren wat we willen, we gaan er pas over een jaar in nl :+

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:29

Ohh dan heb je nog tijd zat om te bedenken hoe je de inrichting wilt :D .

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:45

Gefeliciteerd Miep!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:50

calice schreef:
Ohh dan heb je nog tijd zat om te bedenken hoe je de inrichting wilt :D .

Weet het al, hetzelfde als wij nu hebben ;)
Alleen de vloer................ :7 das moeilijk

veerledec schreef:
Gefeliciteerd Miep!

Dank je :D

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:52

Haha dan heb je geen tijd genoeg om over de meubels maar om over de vloer na te denken :)) .

wat voor kleur vloer hebben jullie nu? :)

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 13:03

Gefeliciteerd Miep.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 13:58

calice schreef:
Haha dan heb je geen tijd genoeg om over de meubels maar om over de vloer na te denken :)) .

wat voor kleur vloer hebben jullie nu? :)

http://www.mijnalbum.nl/Album=YEMJTGGL

Heel donker en die wil ik dus echt niet meer, poets me gek :P
We willen een strakke eettafel met barokke stoelen en eigenlijk dus het strakke combineren met landelijk ala riverdale e.d. ;)
De bank zal een grijze of zwarte lederen hoekbank worden :D

ginger18 schreef:
Gefeliciteerd Miep.

Dank je wel, jij druk aan de klus :?

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 15:54

MoniqueT schreef:
Ik ken mensen die al in Spanje wonen en hun huis hier niet verkocht krijgen. Ze zijn al twee keer speciaal voor de Open Huizenroute terug komen vliegen en beide keren echt niemand gehad in het huis.

dat is wel heel zuur...

GEFELICITEERD Miep, dat zijn de leukere berichten :)

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 22:12

jeetje wat gaan we hard!!!

Miep gefeliciteerd... Toppie, zulke berichten wil ik lezen!!! :D

Ik ben vrijdag bij de hypotheker geweest, en ja hoor het kan!!! fooeeee vind nu helmaal eng whhaaahhaa.

Ik hoop op meer goede berichten , het komt echt wel goed allemaal ooit zien we hier allemaal fotos van onze droomhuisjes :D

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 12:25

Nou Edgar is gisteren bij het huis gaan kijken wat ons wel wat leek...

Het zit vol karakter zoals we al dachten, maffe bouwtechnische dingetjes, maar helaas ook bijbehorend nog wel wat werk. (uiteraard overal enkel glas, maar bijv. ook een deur in een slaapkamer waardoor je, als je 'm zou openen...floep in een stalgebouwtje zou vallen....we maakten al grapjes dat dat dan maar de hooi-opslag ruimte moest worden :') )

Huis met voor ons dus veel mogelijkheden maar er moet nog heel wat gebeuren (huis is ook uit de eind 18e eeuw :) )

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:45

miep gefeliciteerd dat moet een super gevoel zijn!

pilipa super! heb je al wat op het oog?

nathalie dat klinkt opzich wel leuk, maar heb je de verbouwing er voor over? en is het te financieren.

Wij hebben besloten om niet mee te doen aan de openhuizen dag, onze woning staat nog geen maand te koop en we doen de volgende route wel mee als het huis dan nog niet verkocht is.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:39

Nathalie, is het indd de moeite en echt iets waar jullie zin in hebben , als de financiering rond zou kunnen en het is echt jullie ding waarom niet , maar goed zijn punten waar je goed over na moet denken! Verbouwen moet er niet aan denken, kan net een muur schilderen ;)

Pashon, ja eigenlijk wel, door dat huisje ben ik pas gaan nadenken hoe of wat en een gesprek bij de hypotheker aangegaan, weet nu even niet wat ik ermee moet , eerst even op een rijtje zetten..

Wie weet is jullie huis tegen die tijd weg en anders kan je nog altijd mee doen toch...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:58

@Nathalie: wat leuk dat het beviel, idd goed nadenken over het verbouwen, ik kan me herinneren dat jullie dat eigenlijk niet wilden, maar soms voelt het gewoon goed en dan moet je het misschien gewoon maar doen.
Als je op ziet tegen verbouwen, kom je anders maar eens bij ons kijken, dan denk je vast en zeker: "peulenschilletje" ;)

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 21:37

Nathalie, leuk om te lezen dat het huis goed beviel :j , zou inderdaad wel goed over de verbouwingen nadenken.

Nou even een kort verslag van onze 2e bezichtiging hoor hoor :D , we zijn nog erg positief over het huis :9 , het is echt heerlijk ruim, de woonkamer en keuken zijn echt heel netjes en hoef vrijwel niks aan te gebeuren :D , boven moeten wel wat dingen gebeuren maar dat is echt heel goed te overzien :j , de slaapkamers waren groter dan ik me kon herinneren en de mensen hebben de tuin zelfs opnieuw beplant dus zag er super uit!
we willen dus gaan bieden en kijken of we er uit gaan komen :D .