Marjolein schreef:nathalie2302 schreef:Ik vraag me alleen af of de serieuze gegadigde iets als een 'open dag' nodig heeft om over de streep getrokken te worden. Ik zou het zelf dus niet doen, maar goed...ieder zijn/haar visie
Ik denk dat het aan het type huis ligt. Heel veel mensen hebben wel het idee een huis te willen kopen, maar weten niet wat ze willen en vinden de drempel om op afspraak te bezichtigen te hoog. Open huizen route is laagdrempeliger. Misschien krijgen mensen de smaak te pakken en gaan ze echt op zoek naar een huis en als het niet jullie huis is misschien dat van een ander.
Dat je ervoor moet betalen zou ik inderdaad ook wel een groot minpunt vinden. Afhankelijk natuurlijk van het bedrag, maar hoe veel meer werk heeft een makelaar er nu echt aan.
Precies, dat was ook de reden dat wij die open huizen route hadden gedaan. Nu hebben we de smaak te pakken en gaan meer huizen bezichtigen.
En als één van de huizen echt ons droomhuis zou zijn dan zou ik naar aanleiding van die open-huizendag een 2e bezichtiging plannen en dan misschien een bod uitbrengen.
MoniqueT: ik kan me voorstellen dat er bij jullie minder mensen zouden komen bij een open huis. De huizen die ik bezocht heb waren starterswoningen en daar is denk ik meer vraag naar (lagere prijsklasse).
Jou huis is echt specifiek voor mensen met wat meer geld en die bijv. paarden hebben. Dus dan heb je kans dat er niemand komt tijdens een open huis.