Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Roxanne schreef:@horsii: Alles goed gegaan met de overdracht?
Onze woning komt in de verkoop, vorige week zijn de foto's gemaakt en vanmiddag hebben we ze ontvangen. We vonden het merendeel echter echt geen goed beeld van de woning geven dus we hebben ze afgekeurd en de fotograaf moet dus opnieuw komen.
Heeft iemand van jullie dat al eens meegemaakt? En bij poging 2 wel tevreden?
Zonnebloem92 schreef:Ik heb bericht gehad van de makelaar dat hij ons bod gaat bespreken.
Tevens vraagt hij voor welk bedrag onze voorbehoud van financiering is.
Ik had aangegeven onder voorbehoud van financiering, maar volgens mij is het raar om dit op het volledige bod te doen?
Wij zullen minimaal een ton overwaarde hebben dus dit zou ik er af kunnen halen, maar vind ik toch altijd wel een risico maar kan misschien net het verschil maken?!
Wat denken jullie?
Zonnetje81 schreef:Zonnebloem92 schreef:Ik heb bericht gehad van de makelaar dat hij ons bod gaat bespreken.
Ik had aangegeven onder voorbehoud van financiering, maar volgens mij is het raar om dit op het volledige bod te doen?
Wij zullen minimaal een ton overwaarde hebben dus dit zou ik er af kunnen halen, maar vind ik toch altijd wel een risico maar kan misschien net het verschil maken?!
Wat denken jullie?
Ik merkte dat ook, terwijl het er niet toe doet hoeveel % want als je het niet rond krijgt krijg je het niet rond lijkt me..... Ik vond het een rare vraag die ik niet snapte.
Zonnetje81 schreef:Zonnebloem92 schreef:Ik heb bericht gehad van de makelaar dat hij ons bod gaat bespreken.
Wat denken jullie?
Ik merkte dat ook, terwijl het er niet toe doet hoeveel % want als je het niet rond krijgt krijg je het niet rond lijkt me..... Ik vond het een rare vraag die ik niet snapte.
Duplo schreef:Ik heb het bedrag wat ik daadwerkelijk moest financieren ovb gedaan
Dat was nl 50% van het bod dus aantrekkelijker voor de verkoper dan iemand die alles ovb doet
Hier aan het aftellen de 28ste de overdracht
xSwanHeart schreef:Voor de verkoper kan het natuurlijk wel zekerheid bieden. Niet over wat jij kan betalen, maar wel over of de koop bij een eventuele taxatie onder de vraagprijs niet in gevaar komt. Je kunt immers maximaal de taxatiewaarde financieren, de rest moet je zelf bijleggen.
tempura schreef:emilyslaluna schreef:Hoi allemaal!
Ik lees al een tijdje mee en hoop nu eindelijk mee te kunnen praten. Ik hoop volgende week mijn contract te tekenen en dan kunnen mijn vriend en ik eindelijk onze zoektocht beginnen!
Nu zoeken wij iets tussen zijn werk en die van mij in. Hij zou 45-50min kunnen rijden en ik max 30min i.v.m. mijn type werk. Nu vraag ik mij af of er een manier is om op Funda als het ware twee zoekgebieden in te stellen vanuit onze beiden werklocaties en dan in één opslag te kunnen zien wat daartussen zit. Want nu kan ik enkel zoeken op een x km straal rondom stad x. Maar 9/10 keer is het toch de verkeerde kant op van waar we zoeken.
Heeft iemand tips?
Hoi,
Ik zat gewoon door dit topic heen te lezen en ik weet toevallig de antwoord op deze vraag. Je hebt hier een website voor en hij werkt mega goed. Houd er rekening mee dat dit wel gebaseerd is buiten spitstijd.
https://app.traveltime.com/reachableFro ... ort/radius
Dit is niet in funda zelf helaas haha dat was makkelijk geweest. Maar ik heb hiermee wel voor mezelf een paar 'hotspots' in kaart gebracht en daar kijk ik dan naar in Funda! Soms zit er ook echt iets onverwachts tussen, een wijk die dan echt ver van je werk ligt, maar omdat hij aan een snelweg ligt ben je er toch sneller dan een wijk die een stuk dichterbij je werk ligt.
Zonnetje81 schreef:xSwanHeart schreef:Voor de verkoper kan het natuurlijk wel zekerheid bieden. Niet over wat jij kan betalen, maar wel over of de koop bij een eventuele taxatie onder de vraagprijs niet in gevaar komt. Je kunt immers maximaal de taxatiewaarde financieren, de rest moet je zelf bijleggen.
Deze snap en zie ik al helemaal niet.
Mijn aangekochte huis ging onder de taxatiewaarde uit. Of ik nou een dikke spaarrekening heb of niet als ik wat moet laten financieren maakt het niet uit of het klapt op 10.000 euro of 800.000 euro.
Zonnetje81 schreef:xSwanHeart schreef:Voor de verkoper kan het natuurlijk wel zekerheid bieden. Niet over wat jij kan betalen, maar wel over of de koop bij een eventuele taxatie onder de vraagprijs niet in gevaar komt. Je kunt immers maximaal de taxatiewaarde financieren, de rest moet je zelf bijleggen.
Deze snap en zie ik al helemaal niet.
Mijn aangekochte huis ging onder de taxatiewaarde uit. Of ik nou een dikke spaarrekening heb of niet als ik wat moet laten financieren maakt het niet uit of het klapt op 10.000 euro of 800.000 euro.
Achterom schreef:xSwanHeart schreef:Daarom hebben wij er altijd een brief bij gedaan dat we de hypotheek zonder problemen rond zouden krijgen. Ook dat geeft zekerheid.
Dat geeft 0 zekerheid... de enige manier om zekerheid te geven is om dan zonder voorbehoud te bieden
chevax schreef:Ladyson schreef:Omdat je het huis anders dus niet hebt![]()
Maar we waren inderdaad vrij zeker van onze zaak en in nauw contact met de hypotheekverstrekker, maar 100 procent weet je het nooit dus het blijft spannend natuurlijk.
Je hebt trouwens tegenwoordig ook hypotheekverstrekkers die dus wel garant staan en waarmee je dus veilig zonder voorbehoud kan bieden. Daar hebben we ook nog voor gekeken.
Oprechte vraag: kun je dat toelichten ? Want volgens mij bestaat “veilig zonder voorbehoud” niet, tenzij je het geld op de bank hebt staan.
Zonnetje81 schreef:Ik vond het een bizarre verwarrende vraag. Ik moet naar de bank en die kan ja of nee zeggen voor het deel dat ik moet financieren. En wat ik dan uit eigen middelen heb doet er weinig toe want niemand weet hoe de taxatie uitpakt.
..
Achterom schreef:Jeetje, ik vind het nogal wat om op die manier je hele financiële hebben en houwen bekend te maken aan een verkoper....
Wij hebben gekocht in andere tijden, maar wel geboden onder voorbehoud van financiering, maar we hebben de verkoper echt niet verteld dat we gewoon een ton op de bank hadden hoor. En ik heb ze ook echt niet verteld waar de taxatie op uit kwam. Het enige dat zij hoefden te weten is dat we een financieringsvoorbehoud wilden van 6 weken en na afloop van die 6 weken hebben we ze verteld dat het rond was. En dat is i.m.o. alles dat ze hoeven te weten.
En dat vind ik dus ook het linke van de voorbeelden die ik hier lees: het is helemaal niet gezegd dat als de taxatie ongunstig uitvalt, de kopers niet alsnog een weg vinden om het alsnog rond te maken.