Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 11:12

boeflover schreef:
Zijn er mensen met zwart stalen deuren en nog een witte board deur in dezelfde ruimte? Is dit een rare combinatie of juist geen probleem?
Ik zou graag een stalen deur hebben naar de hal, maar heb in de woonkamer ook een witte board deur naar de warmtepomp. Je hebt ook staal met mat glas, maar ook dan heb je 2 verschillende deuren dus is dat dan zoveel mooier als één staal en 1 witte deur?
Ze zitten vrij dicht bij elkaar, links de kast, rechts naar de gang. (En in de gang nog een toiletdeur waar ik ook over twijfel..)
[ [url=m/p9JRp7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb zwart met wit naast elkaar. Maar wel wit op een witte muur en een stuk rustigere muur ernaast.
Ik vind het erg mooi naast elkaar.
Afbeelding

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 12:19

knollentuin schreef:
Een kennis van ons heeft een ovale tafel, en heeft dan het smalste stuk in het smalle deel van de doorloop en op het brede stuk en bij muur een ronde eettafelbank met een paar losse stoelen kunnen daar zomaar 8 mensen zitten, misschien ook een idee ?

Ze zijn zo fijn de ovale tafels, zeker als je ruimte wat smaller is. Heb je een foto van de ronde eettafelbank?

akishino

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 15:32

Mocht een ronde echt niet gaan, dan wordt het een ovale met middenpoot. Maar mijn zinnen staan op een ronde :D

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 10:52

Ik heb laatst bij ons in de woonkamer een muur geschilderd toen vriendlief een weekendje weg was :7 Mega blij met het resultaat.

Voor:
Afbeelding

Tijdens (ik had na de eerste laag geen vertrouwen dat de tweede laag al helemaal dekkend zou zijn, maar gelukkig wel :7 ):

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 10:56

Die T-rex _O- Is dat een lamp? En zo ja, waar heb je die vandaan? O:)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 11:08

Foaly schreef:
Die T-rex _O- Is dat een lamp? En zo ja, waar heb je die vandaan? O:)

Ik wil dit ook heeeeel graag weten!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 11:12

Mooi contrast nu.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 11:25

Haha die lamp heb ik van iemand uit Emmen die het zelf maakt, maar je kan ze dus ook zelf zelf maken :P De dino is zo’n zacht plastic dino van de action, op een plankje met een snoer en een peertje, alles zwart gespoten!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 11:38

Dat laat ik aan mijn man zien! Die kan dat wel zelf ook.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 11:53

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 12:07

Mooie kleur, wordt een mooi geheel zo.

Hier morgen verhuizen, ovens net op tijd geplaatst en kast aangepast, het was 1 oven met een koelkast er onder:

Afbeelding

En een aparte koelvries-combinatie:

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 12:42

@jorinda: heb je de muur alleen geschilderd? Of ook eerst behangen, want op de oude muur zie ik geen motiefje en met het blauw komt dat er wel extra goed uit :)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 23:46

Alleen geschilderd! Behang zat er al op :D

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 00:22

Jorinda schreef:
Ik heb laatst bij ons in de woonkamer een muur geschilderd toen vriendlief een weekendje weg was :7 Mega blij met het resultaat.

Voor:
[ [url=m/OKbt4f.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tijdens (ik had na de eerste laag geen vertrouwen dat de tweede laag al helemaal dekkend zou zijn, maar gelukkig wel :7 ):

[ [url=m/Ta46bj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nql3x7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/h28S2e.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Kh1VJz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na:
[ [url=m/7zop6g.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mag ik vragen welke kleur je hebt gebruikt?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 22:22

Bullebeest schreef:
Jorinda schreef:

Voor:

Na:

Mag ik vragen welke kleur je hebt gebruikt?

Zeker, dit is Ongestoord van Praxis.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 08:30

Dank je

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 09:42

gaucho schreef:

Hier morgen verhuizen, ovens net op tijd geplaatst en kast aangepast, het was 1 oven met een koelkast er onder:

[ [url=m/QDvo9I.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/qibIm3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nou heerlijk.

Ik ben jaloers op je keuken hoor :D Supermooi!

Kom er toch wel steeds meer achter dat dat wat mij betreft het zwakke punt van onze nieuwe huis is: niet heel inspirerend om te zien en ook niet praktisch ingedeeld. Wel vrij nieuw, en weer een nieuwe keuken is zo ontzettend duur en met een beperkt budget ook een relatief slechte investering (we proberen zoveel mogelijk renovatiebudget uit te geven aan waardevermeerderende aanpassingen, die zijn er ook nog genoeg te maken.) Helemaal als het geen open keuken is dus redelijk uit het zicht.

Mochten bokkers inspiratie hebben om het op te leuken :D Ik kom niet verder dan nieuwe handvatten. Ook als we een nieuwe keuken zouden hebben, geen idee wat een leuke indeling is. Maar nu gebruik je de helft van de ruimte niet omdat je niets voor de ramen kunt zetten.

Afbeelding

Afbeelding

Overigens is onze huidige keuken 1.5 m2 :') Dus wat dat betreft sowieso een vooruitgang.
Tegen de wand gaan we een vrijstaande vaatwasser (zit een aansluiting) + een koelkast zetten wat er wsl ook niet uitziet :') Maarja. Hopelijk komt er ooit binnen 10 jaar dus een nieuwe keuken :D Zaten eerst nog te denken aan een nieuw keukenblok, maar dat is ook wat zonde van het geld dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 09:43

Jorinda schreef:

Voor:

Na:

Wat een heerlijk knus plekje zo! Leuk zeg.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 09:56

Wij hebben een doodgewone, witte keuken van Ikea in de minst mooie en laagste ruimte van ons huisje. Alleen lijkt onze keuken wat warmer door een ander blad en de kleur op de muur.

Afbeelding

Als de keuken zo neutraal is en alles goed functioneert, dan zou ik het geld voorlopig ook in de zak houden... Is het mogelijk om een ander tegeltje te gebruiken? Of misschien verven? Ik denk dat het dan al heel anders lijkt.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 09:59

Je zou misschien kunnen overwegen de tegels te schilderen en folie op de aanrecht te plakken? Schijnbaar heb je van beide echt heel veel kleuren. Zeker omdat je keuken zelf wit is kan je daar best leuk mee spelen denk ik :j. Evt. andere handvatten? Met een klein budget kun je daar best wat van maken!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 10:02

Ik zou inderdaad ook kijken naar de achter wand. Andere tegel, leuk kleurtje. En ik weet niet wat jullie van de vloer vinden, maar een wat warmere vloer zal ook al een andere uitstraling geven denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 10:20

_Lorette_ schreef:
Wij hebben een doodgewone, witte keuken van Ikea in de minst mooie en laagste ruimte van ons huisje. Alleen lijkt onze keuken wat warmer door een ander blad en de kleur op de muur.

[ Afbeelding ]

Als de keuken zo neutraal is en alles goed functioneert, dan zou ik het geld voorlopig ook in de zak houden... Is het mogelijk om een ander tegeltje te gebruiken? Of misschien verven? Ik denk dat het dan al heel anders lijkt.

Is ook geen twijfel hoor, dat we de keuken voorlopig laten zitten. Nieuwe keuken staat vooral hoog op het "what if lottery" lijstje :D

Vind dit toch wel heel mooi. Zou nooit op die muurkleur gekomen zijn, maar staat heel goed! Welke kleur is dat? Blad staat ook mooi terwijl dat ook nooit mijn keuze zou zijn :j . Goede smaak :)) !

Sting schreef:
Ik zou inderdaad ook kijken naar de achter wand. Andere tegel, leuk kleurtje. En ik weet niet wat jullie van de vloer vinden, maar een wat warmere vloer zal ook al een andere uitstraling geven denk ik.

Deze vloer zit naadloos door de hele benedenverdieping. Kost een godsvermogen om die eruit te breken + dat het ooit een dure vloer is geweest, en hoewel wij er na de bezichtiging ook effe aan moesten wennen hebben we het inmiddels wel omarmd :D Je moet er alleen wel "omheen" werken, want het is een vrij prominente feature van het huis :') . Inmiddels vinden we het zelfs helemaal tof omdat het lekker anders dan de zoveelste eikenhouten visgraat vloer is :D (wat we ook mooi vinden hoor, daar niet van :') ).

Maar denk wel dat jullie gelijk hebben dat een ander tegeltje (wilde ik ook niet per se aan. Heeft een ouder echtpaar gewoond en ik had allemaal romantische beelden in mijn hoofd hoe ze samen tegeltjes met verschillende sneeuwvlokjes uit hadden staan zoeken in mijn hoofd :') )een groot verschil gaat maken. Over werkbladfolie hoor ik wisselende verhalen, maar wil ik ook wel overwegen. Nieuwe handvatten komen er sowieso :j Denk dat jullie gelijk hebben dat dat meer scheelt dan ik me nu kan voorstellen :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 10:29

Menino schreef:
gaucho schreef:

[ [url=m/QDvo9I.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/qibIm3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nou heerlijk.

Ik ben jaloers op je keuken hoor :D Supermooi!

Kom er toch wel steeds meer achter dat dat wat mij betreft het zwakke punt van onze nieuwe huis is: niet heel inspirerend om te zien en ook niet praktisch ingedeeld. Wel vrij nieuw, en weer een nieuwe keuken is zo ontzettend duur en met een beperkt budget ook een relatief slechte investering (we proberen zoveel mogelijk renovatiebudget uit te geven aan waardevermeerderende aanpassingen, die zijn er ook nog genoeg te maken.) Helemaal als het geen open keuken is dus redelijk uit het zicht.

Mochten bokkers inspiratie hebben om het op te leuken :D Ik kom niet verder dan nieuwe handvatten. Ook als we een nieuwe keuken zouden hebben, geen idee wat een leuke indeling is. Maar nu gebruik je de helft van de ruimte niet omdat je niets voor de ramen kunt zetten.

[ [url=m/UH2v3c.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/QDkyN2.png]Afbeelding[/url] ]

Overigens is onze huidige keuken 1.5 m2 :') Dus wat dat betreft sowieso een vooruitgang.
Tegen de wand gaan we een vrijstaande vaatwasser (zit een aansluiting) + een koelkast zetten wat er wsl ook niet uitziet :') Maarja. Hopelijk komt er ooit binnen 10 jaar dus een nieuwe keuken :D Zaten eerst nog te denken aan een nieuw keukenblok, maar dat is ook wat zonde van het geld dan.

Je zou bij K14 andere fronten kunnen laten maken. Dan heb je voor niet al te gek geld een nieuwe keuken!

Wij gaan onze kasten van Ikea behouden en K14 heeft er nieuwe fronten voor gemaakt.
Afbeelding

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 10:58

Ik zou ook voor ander tegeltjes gaan. Evt nog een kleurtje op de muur misschien?

Ik vind de grijze plint onder de keuken ook erg storend, zou wit beter vinden, al krijg je dan weer kleur verschil denk ik.

Je zou ook nog kunnen kijken om de keuken te laten wrappen?

Jorinde, erg leuk gelukt die make over, veel knusser!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 12:16

Is het een optie om de onderste plank van de keuken te veranderen of te verven? Dan zou ik dat laten matchen met de nieuwe kleur (op de) tegels en de handvatten.
Dan kun je de look van de keuken al aardig veranderen.