Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
VanHuisUit schreef:Da's ook een manier om een doel te stellen PSvanLot![]()
En nieuwe kerel![]()
Vandaag eindelijk weer eens uit eten met collega's kan me haast niet heugen wanneer dat voor het laatst was
Prairy schreef:Hoe oud is het huis en wat is de staat? En wat wil je eventueel nog verbouwen?
Wij houden 200€ per maand aan voor huis en tuin dingen om te spenden. Maar onze tuin is nogal grooten we hebben veel projectjes.
Puur onderhoud aan het huis is nu 2x onderhoud aan de cv geweest a 70 euro per keer, ketel van 23 jaar oud.
moonsparkle schreef:Ligt er heel erg aan, bij ons moet de badkamer vervangen, als je dan maar 200 spaart ben je heel lang bezig, als je niks geks verwacht zou 200 wel kunnen, ligt er ook aan hoeveel je zelf kunt. Kun je buiten zelf verven? Als je het uitbesteed ben je met 200 euro zo alweer 2 jaar aan het sparen ongeveer en dan heb je nog niks voor bijvoorbeeld een onverwacht stukke wasmachine oid.
ingedebruijn schreef:Mijn vriend en ik hebben ons eerste huis gekocht. Wat raden jullie aan om iedere maand weg te zetten voor onderhoud van de woning?
Florenc schreef:ingedebruijn schreef:Mijn vriend en ik hebben ons eerste huis gekocht. Wat raden jullie aan om iedere maand weg te zetten voor onderhoud van de woning?
Ik kom even uit mijn eeuwige meeleesmodus.
"algemeen" wordt aangeraden om jaarlijks 1% van de aankoopprijs van de woning opzij te hebben voor algemeen onderhoud (exclusief verbouwingen) van de woning. Dus voor een woning van 300.000€, wordt dat 3000€/jaar - 250€/maand. Goeie maatstaf denk ik, zeker als je huis relatief recent is.
Varekaj schreef:Het leuke aan een nieuwe bijverdienste is ontdekken hoeveel je exact uitbetaald krijgtMet de uren in het prikcentrum verdien ik 24,65€/uur bruto, maar ik ken het nettoloon dus niet. Ik gok ergens tussen de €10-€18/u netto en normaal is vandaag uitbetalingsdag.
Het is wel heel leuk om te doen, dus ik kijk toch regelmatig of er niet ergens eens extra shift is vrijgekomen haha. Gewoon voor de sfeer maar eerlijk is eerlijk, elke cent is mooi meegenomen.