Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
manzano schreef:Vjestagirl schreef:Ik niet. Vind ik ook wel zo logisch om het erna te doen, anders geef je veel geld uit aan een keuring en dan kan de verkoper alsnog besluiten om niet te verkopen.
Daarom doen wij het vaak ín de bedenktijd. Dan kan de verkoper er niet meer onderuit.
Nadir schreef:Jammer Pantykous! Zonde dat mensen zo veel overbieden, beseffen mensen wel dat ze alles wat ze meer bieden dan de marktwaarde uit eigen zak moeten betalen?
Brainless schreef:Nadir schreef:Jammer Pantykous! Zonde dat mensen zo veel overbieden, beseffen mensen wel dat ze alles wat ze meer bieden dan de marktwaarde uit eigen zak moeten betalen?
Het ligt er aan waar het huis op getaxeerd gaat worden.
Een vraagprijs is niet standaard de marktwaarde.
De marktwaarde is waarvoor het verkocht wordt.
Vjestagirl schreef:Dat is niet waar. De marktwaarde wordt bepaald door de WOZ waarde, wat vergelijkbare huizen doen qua prijs, en de staat van onderhoud. Hiervoor laat je een taxatie doen
Brainless schreef:Vjestagirl schreef:Dat is niet waar. De marktwaarde wordt bepaald door de WOZ waarde, wat vergelijkbare huizen doen qua prijs, en de staat van onderhoud. Hiervoor laat je een taxatie doen
De WOZ waarde... ik hoop het niet, die is nu net iets boven het bedrag waar wij ons huis 10 jaar terug voor gekocht hebben.
En vergelijkbare woningen zijn hier ook niet.
Daarnaast; stel je woont in een rijtje met allemaal dezelfde woningen en 2 huizen staan te koop voor dezelfde prijs.
De eerste wordt verkocht voor 20.000 boven de vraagprijs (die moeten dan in jouw ogen 20 duizend zelf betalen) en huis nr 2 wordt ook verkocht voor 20 duizend boven de vraagprijs en die kopers hoeven dan niet uit eigen zak te betalen omdat er nu een woning voor die prijs is verkocht?
Hier is een huis verkocht voor boven de vraagprijs en ook voor die prijs getaxeerd voor de hypotheek.