FUN-da!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

julius_juut

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 10:12

Daar zitten ook wel haken en ogen aan hoor, splitsen mag vaak niet, en bij een ouder blijven wonen is belastingtechnisch nogal ruk.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 10:26

Dat is allemaal al uitgezocht :) Twee jaar terug hadden we het ideale huisje te koop zien staan, voor een perfecte prijs. Helaas al lang en breed verkocht natuurlijk -O-

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 10:36

Ik weet dat in ieder geval onze gemeente nu bezig is met regelgeving om splitsen mogelijk te gaan maken, het is de moeite waard om in de gaten te houden of andere gemeenten dat ook gaan doen :j

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 16:40

Het huis van mijn zus is vanmorgen op Funda gekomen en het regent telefoontjes voor bezichtigingen. Aan het begin van de middag stond de teller op 10. :=
Het is ook wel een keurig afgewerkt huis maar de makelaar liet aan mijn zus weten dat ze de hele dag niets anders horen dan belangstelling voor haar huis.

https://www.funda.nl/koop/zwolle/huis-4 ... straat-65/

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 16:45

Is Stadshagen, toch? Woont mijn zus ook, maar in een ander deel. Zou zelf niet in Stadshagen willen wonen maar moet toegeven dat het wel praktisch is als je nog jonge kinderen hebt.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 16:47

mysa schreef:
Is Stadshagen, toch? Woont mijn zus ook, maar in een ander deel. Zou zelf niet in Stadshagen willen wonen maar moet toegeven dat het wel praktisch is als je nog jonge kinderen hebt.

Ja, klopt. :j
Stadshagen heeft inderdaad goede voorzieningen voor jonge gezinnen maar ze werkt zelf aan de andere kant van Zwolle en wil ook graag wat dichter bij het centrum wonen.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 17:49

Snap ik dat er veel mensen geïnteresseerd zijn.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 17:49

Ik niet, maar smaken verschillen gelukkig :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 17:54

Het is een net huis dat zeker en de prijs is ook heel gunstig. Maar de woonkamer totaal niet praktisch lijkt me. Daar kun je niet met een gezin aan tafel zitten.

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 17:58

Oh die pastorie is geweldig zeg <3

Het is goed zoeken, maar er zijn best wat huizen met dubbele bewoning/twee huisnummers te koop en ivm de nieuwe zorgregels zijn er ook wel steeds meer gemeenten die mee willen werken heb ik het idee.

Ik ben verliefd op deze: https://immo.vlan.be/nl/Detail/Boerderi ... /(VAF67717)?r=s_4d8f709c31131a857f30bc2f69c19b24b9da1a42

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 18:01

Jawel, de eettafel kan eventueel in de woonkamer maar daar heeft zij normaal gesproken het nachthok van konijn staan.
Maar met de 3 kamers boven is het huis sowieso niet passend voor een groot gezin dus dan is een heel grote eettafel ook al sneller niet nodig.

De inrichting is natuurlijk een kwestie van smaak en de gele badkamer. Tja. :=
Die was al zo toen ze er kwam wonen en absoluut niet haar ding maar verder wel netjes dus geen reden om die te bewerken.

Ze heeft onlangs zelf al getekend voor haar nieuwe huis, of nouja, het voorlopig koopcontract en ze was als de dood dat mensen haar huis niet zouden willen maar ik geloof niet dat ze daar nog bang voor hoeft te zijn.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 18:36

mysa schreef:

Waarom zou je dat niet willen? :) Wij willen op termijn misschien ook richting Zwolle en ik zie veel leuke huizen in stadshagen. Is de wijk niet leuk oid?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 19:58

Nee hoor, ik vind een stedelijke omgeving gewoon niet fijn. En Stadshagen een te grote wijk. Als ik dan toch in de stad zou wonen, dan liever een stadscentrum met historische bebouwing. Maar ik zit gewoon te goed, dus het ligt aan mij ;) . Ik begreep wel van mijn zus dat er nogal wat verschillen zijn tussen de diverse delen van Stadshagen. Maar daar weet Jolien misschien meer van.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 20:01

Ik zou in zo'n wijk ook niet kunnen aarden hoor. Heb niks met nieuwbouwwijken. Mijn beide broers en mijn zus wonen ook in een nieuwbouwwijk ik vind het vaak zo sfeerloos. Maar veel mensen spreekt het toch wel aan want het verkoopt heel vlot.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 20:04

Ja dat klopt wel. :j
Stadshagen is heel divers: goedkope huurwoningen tot dure villa's en alles wat daar tussen kan. En van eindeloos veel scholen tot verzorgingstehuis. Het mooie vind ik dat je door de ligging aan de rand van Zwolle zit maar dat er middenin Stadshagen ook een compleet winkelcentrum zit.
Het enige nadeel is dat je een eind van de binnenstad af zit maar er is een station in de maak.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 20:50

Ik hou erg van mooie huizen en gebouwen, maar uiteindelijk wordt de sfeer toch ook voor een heel deel gemaakt door hoe je er woont. Je leeft niet in de buitenkant, en over het algemeen woont het echt prima: voorzieningen in de buurt en ruimte. Het is, heb ik het idee, altijd ook wel een beetje makkelijk om neer te kijken op nieuwbouw. Ik weet niet eens precies waarom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 20:55

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 20:59

Ik kijk er niet op neer, ik voel me er niet thuis. Nou ben ik wel bevoorrecht opgegroeid, grotendeels op het platteland. En als we toch af en toe in een stad woonden was dat in oude huizen en gingen we de weekenden naar het huisje op de Veluwe. Ik denk dat het bij mij daardoor komt.

Edit: geweldige huisjes hierboven.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 21:06

Shadow voorzieningen in de buurt zijn er in het geval van een echte nieuwbouwwijk vaak nog niet. Wijk waar mijn broers wonen bijvoorbeeld zijn nog geen winkels. De bouw is nog niet gestart. Dat duurt nog zeker 2 jaar voor het af is. En er is nog geen of weinig begroeiing. Ik hou van groen liefst grote bomen. Vandaar dat ik het weinig sfeervol vind.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 21:16

Stadshagen lijkt wel een dorp of stad met een compleet winkelcentrum

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 21:30

Dat poppenhuis is wel tof :j
Wel een steil laddertje <<)

Groet Karin.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 14:03

Ghostattack schreef:
Dat is allemaal al uitgezocht :) Twee jaar terug hadden we het ideale huisje te koop zien staan, voor een perfecte prijs. Helaas al lang en breed verkocht natuurlijk -O-

Dan is 't goed. Anders is het zo zware tegenvaller als je er achter komt dat het niet kan. :)

En ik kreeg net een mailtje dat het huis dat ik maandag zou bezichtigen verkocht is. :(

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 14:31

Jolien87 schreef:
Het huis van mijn zus is vanmorgen op Funda gekomen en het regent telefoontjes voor bezichtigingen. Aan het begin van de middag stond de teller op 10. :=
Het is ook wel een keurig afgewerkt huis maar de makelaar liet aan mijn zus weten dat ze de hele dag niets anders horen dan belangstelling voor haar huis.

https://www.funda.nl/koop/zwolle/huis-4 ... straat-65/

Bij ons was dat ook zo, onze makelaar heeft op een gegeven moment gezegd dat het huis al verkocht was. Er zijn ook veel mensen aan de deur geweest die interesse hadden. Zelfs bij de buren omdat wij op dat moment niet thuis waren. Echt bizar.

Afbeelding
Maar nu is het 'ondervoorbehoud' officieel! Nou ja, vorige week eigenlijk. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 14:41

Ben vandaag een huisje wezen kijken, wat een tegenvaller!
Leek al iets scheef maar de vloer was compleet bol/hol/plat/rond overal, om over de rare indeling (niet te zien op funda) nog maar niet te spreken. Wat een domper. Huis zat vol met scheuren en kieren die ze ook niet op de foto's hadden. Echt heel jammer.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 14:44

julius_juut schreef:
Ghostattack schreef:

Dan is 't goed. Anders is het zo zware tegenvaller als je er achter komt dat het niet kan. :)

En ik kreeg net een mailtje dat het huis dat ik maandag zou bezichtigen verkocht is. :(

Wat jammer!