Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 10:12

*\o/* We hebben getekend! *\o/*

Nu kan het lange wachten beginnen. In de akte geeft de bouwer zichzelf de tijd tot 18 november 2018 :oo Is dat altijd zo idioot, dan zou hij er 2 jaar over doen := Lijkt me gewoon om in te dekken toch?

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 11:12

Liesje gefeliciteerd *\o/*
Ja dat is indekken voor mocht het eventueel uitlopen vanwege problemen.

Noviceh leuk een kijkdag. Kan je weer even binnen kijken

Helaas voor ons weer vertraging kregen een mail dat het nu al begin december wordt...en dat is nog niet eens de definitieve datum.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 16:51

Liesje89: yeahh wat gaaf!! Ik ben benieuwd wanneer ze daadwerkelijk gaan beginnen.

Natasja22: balen zeg.. waar lopen ze dan steeds op vast?

Bij ons buffelen ze gewoon door. Bikkels!
Ons huis staat sinds afgelopen week in de stijgers:)

Afbeelding

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 17:11

Hedi lekker dat ze zo hard gaan.
Ik denk dat ze bij ons vastlopen op de aansluiting door de nutsbedrijven, want de rest loopt toch aardig door volgens mij.

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 17:51

Wauw liesje, wat goed!!!!!! Wat fijn zeg!
Dat klinkt wel erg als indekken ja...

natasja, wat balen zeg -O- ... Levert geen problemen op met keuken/badkamer/meubel leveringen etc etc??
Ik hoop dat jullie snel duidelijkheid hebben wanneer het definitief klaar is..

Hedi, wat gaaf dat ze zo lekker doorwerken bij jullie zeg!

Bij ons zijn ze ook aan het metselen begonnen :D.
We zijn maandag in ons huis geweest *\o/* , het was even stressen omdat de keukenman niet veel tijd had en de uitvoerder niet te vinden was (je moet je bij hem melden als je op de bouwplaats wil). Maar uiteindelijk stonden we erin.
Helaas hierdoor niet echt lang de tijd gehad om rond te kijken, keukenman was zo klaar. Dus overal snel even een foto van gemaakt en in het rond gekeken, maar dat is het dan ook wel. Maar, we hebben erin gestaan :D :D :D :D !

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 14:28

Dat is een begin Josien!

Liesje, wat goed!!!

Balen dat het weer uitgesteld wordt Natasja...

Goed zo Hedi! Kunnen ze mooi de boel verder gaan opmetselen!

Wat leuk Judith! Lijkt mij een mengeling van emoties als je er dan toch echt in staat :D

Bij ons zijn van de week de dakpannen erop gegaan en ook de zonnepanelen zitten erop. Elke dag ziet het er weer leefbaarder uit!

Wij hebben sindskort een groepsapp met de buren. Zo houdt mooi iedereen de voortgang in de gaten *-:)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 23:06

Judith, planning is 3e kwartaal 2017, zelf denken we eerder eind 2017.
We hadden vast indelingen waaruit we moesten kiezen. Hebben we inmiddels gedaan. Helaas waren ze niet heel flexibel. Op zich is alles wel naar wens alleen we wilden de deur in de badkamer 40 cm opschuiven. Dat kan dus niet en moeten we zelf regelen na oplevering. Beetje zonde van het werk.

Hedi, ziet er goed uit, jammer dat jullie niet naar binnen konden.

Liesje, wat een gedoe zeg, hopelijk gaan ze wel vlot beginnen nu.

Noviceh, ziet er mooi uit zeg!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 11:18

Balen Lieke, jammer dat ze die 40 cm niet gelijk kunnen meepakken! Ik neem aan dat dit beter uit had gekomen met de indeling van de badkamer?

Wat krijgen wij toch een mooi huis (links)! <3

Afbeelding

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 13:18

Erg mooi Noviceh :)

Lieke jammer dat het verplaatsen van deur niet eens mogelijk was....

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 20:35

Lieke, dat duurt dus nog wel even... Maar de tijd gaat harder dan je denkt.. Ik vond het ook erg lang duren allemaal, maar als ik zo terug kijk, is toch wel snel gegaan.
Jammer van die deur zeg, balen :( ..

Noviceh, gaaf zeg! En al gelijk zonnepanelen erop, heeft iedereen dat? Kon je dat kiezen?

Wij hebben volgende week vrijdag ons eerste "officiele" kijkmoment. Zijn er natuurlijk afgelopen maandag al in geweest met inmeten van de keuken, maar nog een keertje extra kijken is totaal niet erg hoor O:) ...

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 16:07

Hè, wat vervelend nou Judith! :D Die zonnepanelen zijn inderdaad vanaf de bouw. Standaard 3, voor elke uitbouw (voor of achter) nog een extra.

En wat gaat het hard, vandaag is ons huis uit de steigers! *\o/*

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 19:33

Noviceh: wat gaaf! Schitterend huis!! Moeten ze nu binnen nog alles doen?

Lieke: dat jaar is zo om, maar jullie zullen vast ongeduldig zijn :D vandaag kon ik wel naar binnen! Ze hadden de deur open laten staan.

Judith: leuk! Heb je nog foto's? ^^

Ik heb trouwens geen idee wat ze de bouwvakkers in zuidoost Brabant te eten geven, maar wat zijn ze snel!
Ben vandaag weer even wezen kijken en zag dat de deur open stond. En toen moest ik natuurlijk echt even naar binnen :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 19:32

Gaaf Hedi, wat gaan ze snel!!

Vandaag stond ik ook zomaar opeens in het nieuwe huis :D Het wordt een stuk groter dan ik dacht! Binnen moeten o.a. nog de deuren geplaatst, trap beneden dicht, badkamer en toiletten, vensterbanken geplaatst, garage gemetseld, deels voegwerk buiten, platte daken bedekt en de nutsvoorzieningen. Helaas is er op dat laatste vertraging ontstaan, waardoor de oplevering 1-2 maanden later zal zijn. So be it :)

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 10:31

Noviceh, wat gaan ze hard dat ze al uit de steigers zijn...

hedi: stiekem naar binnen, maar ze gaan wel hard zeg! Kun je niet een paar van die bouwvakkers deze kant op sturen...
Hoorde vrijdag van buurvrouwtje dat ze nog steeds bezig zijn met de benedenverdieping metselen :roll: ... Ligt het aan mij, maar ik vind ze langzaam daarin. Maar goed, weet natuurlijk ook niet wat ze verder allemaal aan het doen zijn, ik kijk dan puur alleen naar het metselwerk.

Noviceh, ook opeens in het nieuwe huis! altijd fijn om te zien dat het boven je verwachtingen groot is :D . Ze moeten toch nog wel aardig wat doen, zo te lezen..
He, wat ontzettend jammer van de vertraging :x , dat is balen zeg...

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:38

Wij krijgen 21/11 de sleutel! Kan niet wachten!

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 10:46

Esther gefeliciteerd *\o/*

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 12:28

noviceh: Wat leuk! En zo lang ze alles maar goed uitvoeren is wat extra wachttijd wel te overzien ^^

Judith: Heb je de bouwvakker al ontvangen? heb hem gisteren op de post gedaan :D Haha.

Esther: Super zeg!! Ik kan ook echt niet wachen haha, maar ik moet nog wat meer geduld hebben.

Wij hebben donderdag een bijeenkomst van de straat voor het bereiken van het hoogste punt, ik ben benieuwd!

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 21:38

EstherMe schreef:

Gaaf!! Gefeliciteerd
Ik kan niet wachten tot wij dat bericht krijgen :=

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 06:32

Het voelde ook als een eeuwigheid hoor haha. Echt de laatste van de hele fase.. Maargoed dan kunnen we in januari verhuizen!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 09:35

Esther, wat goed!!! Nu kunnen jullie echt gaan aftellen.

Leuk dat ze dat organiseren Hedi! Spreek je gelijk de toekomstige buren nog even.

Gister de vloer definitief besteld (keramisch parket). Dat kan ook nog een tijdje gaan duren, aangezien ze vochtmetingen moeten doen en pas kunnen beginnen zodra de vochtwaarde onder een bepaalde grens is. Ook is de keuken definitief besteld. Die kunnen ze pas plaatsen als de vloer er ligt. Denk dat we daar bij elkaar zeker een maand voor uit kunnen trekken. Ik hoopte dat we er in februari in konden, nu hoop ik op april :D
Beetje vage foto, maar hier zie je goed hoe groot de ramen boven zijn als mijn pa ervoor staat:

Afbeelding

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 15:27

EstherMe schreef:

Gefeliciteerd!!

_Hedi schreef:
Wij hebben donderdag een bijeenkomst van de straat voor het bereiken van het hoogste punt, ik ben benieuwd!

Weer een stapje dichterbij ;)

noviceh schreef:
Gister de vloer definitief besteld (keramisch parket). Dat kan ook nog een tijdje gaan duren, aangezien ze vochtmetingen moeten doen en pas kunnen beginnen zodra de vochtwaarde onder een bepaalde grens is. Ook is de keuken definitief besteld. Die kunnen ze pas plaatsen als de vloer er ligt. Denk dat we daar bij elkaar zeker een maand voor uit kunnen trekken. Ik hoopte dat we er in februari in konden, nu hoop ik op april :D
Beetje vage foto, maar hier zie je goed hoe groot de ramen boven zijn als mijn pa ervoor staat:

[ Afbeelding ]

Groot zeg dat raam! Lekker! Heb jij ook zo'n mooi hoog plafond?

Wij hadden vorige week woensdag een 'bouwfeest', met het gieten van niet helemaal de eerste funderingsbalk. Was leuk om te zien, toevallig bij het rijtje tegenover ons. Aansluitend een borrel met hapjes en gezellig kletsen met de nieuwe buren. We hebben inmiddels afgezien van 1 adres alle buren uit het rijtje compleet, de laatste zijn tevens ook mijn buren dus ik ben wel echt heel benieuwd. Hoop niet dat het door een bedrijf gekocht oid is om het onder te verhuren aan Poolse werknemers want dat zou ik echt ruk vinden..

Als het goed is kunnen we deze maand binnendeuren uit gaan kiezen en krijgen we nog een optielijst voor het een en ander, ben benieuwd :D en als alles goed gaat beginnen ze in december met heien! Mag van mij ook best een beetje eerder dan december O:) Hoorde van de week ineens ergens een palenrammer hier in de buurt maar helaas is dat voor het nieuwe station _O- Gelukkig is dit weer een lekker drukke maand dus de tijd gaat hard zat. Maar wachten duurt laaaaaaang. Als ze eenmaal begonnen zijn zien we steeds wat veranderen, voor mijn gevoel duurt het inmiddels al bijna een jaar en hebben we alleen nog maar een gat :') We konden vorige week trouwens wel precies zien waar onze uitbouw was gegraven dus hebben precies voor ons 'huis' een selfie kunnen maken :D

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 15:38

Wat leuk om al die dingen hier te lezen!
En dat raam, groot joh!!

Gave foto's Hedi. Begint al echt op de schieten!

Hier ook al van die ongeduldigen :D.
Wij kunnen ook echt niet meer wachten, maarja hier moeten ze nog beginnen dus we zullen zoals de planning luidt nog wel een jaar moeten wachten.
We hebben nu de uitnodiging gekregen voor het kopersgesprek en bijna alles wat er stond is gesloopt.
Voor nu zei de makelaar dat de planning was om februari/maart te starten met bouwen maar aangezien het terrein nu bijna leeg is hopen wij natuurlijk dat ze eerder beginnen haha.
Maar er zal nog wel van alles moeten gebeuren voor ze daadwerkelijk beginnen.
Wel kwamen we erachter dat een oud klasgenootje van mij in dezelfde rij huizen een huis heeft gekocht dus dat is leuk :D .

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 19:27

EstherMe, wat gaaf dat je een definitieve datum hebt :D !

Noviceh, allemaal dingen besteld, goed bezig! Wel jammer dat het iets later word dat je erin kan...
Mooie grote ramen zeg!!

Liesje, het begint een beetje in beweging te komen dus nu *\o/* , fijn hoor!
Leuk he, om je buren te ontmoeten :):) , ik vond dat echt een leuk moment. Nu zijn het al goede vrienden geworden, dus dat is echt fijn :D

Dat wachten he..... Oh ik kan ook niet meer wachten :):)
Nu zien wij wel elke keer wat veranderen, dus dat verzacht het wachten wel een beetje, maar alsnog duurt het lang hoor...

Josien, wij hebben in december getekend en ze zijn pas in juni met het eerste rijtje begonnen te bouwen, ze moeten echt nog zoveel doen op zo'n terrein voordat er daadwerkelijk echt gebouwd kan gaan worden. Dus zou toch echt wel beetje rekening houden met februari/maart, voordat je voor teleurstellingen komt te staan.

Wel gezellig dat je al iemand kent, dat praat wel een stuk makkelijker.

Vrijdag binnen kijken :):) , beide vaders gaan mee. Die hebben beide een heel blaadje vol geschreven waar straks allemaal naar gekeken moet worden, dus dat komt helemaal goed. Mogen zij dat doen, ga ik lekker op mijn gemakkie rondkijken :)) ...

Straks 2 weken vrij, dus gaan lekker veel regelen voor het nieuwe huis. Nog meer spullen bestellen, lekker opruimen in ons huidige huisje, alvast wat spullen inpakken wat we niet meer nodig hebben de komende tijd...
Gewoon, eindelijk echt iets doen.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 19:35

Ik ben echt heel slecht in wachten := Enorm grote proeve van bekwaamheid dit :')

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 22:01

Judith_H schreef:
Josien, wij hebben in december getekend en ze zijn pas in juni met het eerste rijtje begonnen te bouwen, ze moeten echt nog zoveel doen op zo'n terrein voordat er daadwerkelijk echt gebouwd kan gaan worden. Dus zou toch echt wel beetje rekening houden met februari/maart, voordat je voor teleurstellingen komt te staan.

Wel gezellig dat je al iemand kent, dat praat wel een stuk makkelijker.

De Koopovereenkomst hebben wij in juni al getekend. Weet niet of je dat bedoelt haha.
Maar ik net zoals iedereen hier dat ze heel erg opschieten :Y) .