[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 19:41

Dank jullie wel, het is 2 dec een jaar geleden dat ze overleden is..Zou fijn zijn als alles dan rond is...afwachten maar weer.

Mellow

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 20:45

Gefeliciteerd en tegelijk ook sterkte, hoe dubbel het ook mag klinken.

Juval, ik hoop voor je dat het huis snel verkocht is, kun je weer een stukje afsluiten.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 06:50

Malkesta, sterkte! Fijn dat het rond is maar ik snap het gemengde gevoel.

Bruceandnoon, dat zijn goede geluiden!

Jolliegirl, succes met het vinden van een baan. Wel fijn dat het geen invloed heeft op jullie financiering. :)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:43

Ik kwam tussen de middag even thuis en zag daar het bord verkocht liggen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 18:11

Wij krijgen eerder de sleutel dan de overdracht dus wij zitten voor de kerst in ons nieuwe huisje <3 *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

joyce_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 18:41

Mag ik hier ook binnen komen vallen?
Woon nu bijna twee jaar in een huurhuis samen met mijn vriend. Toen bewust voor gekozen, omdat wij toen de kans kregen een mooie woning te krijgen voor maandlasten die toen nog flink lager waren dan wanneer we een vergelijkbare woning zouden kopen. Ook onszelf voorgehouden dat wanneer het niet veel verschil meer maakte, we voor een koophuis zouden gaan kijken. Nu het scheefhuren flink aangepakt wordt, ging de huurprijs dusdanig hard omhoog, dat we nog een langs een hypotheekadviseur zijn gegaan om te kijken hoe we er nu voor stonden. Bleek het ideale moment om te kopen, met betaalbare maandlasten en bovendien een kosten koper die nu nog een procent meer mee te financieren is ten opzichte van volgend jaar.
Dus de stoute schoenen aangetrokken, herfstvakantie afgezegd en huizen gaan bezichtigen. Goed beeld gekregen van wat en waar we zochten. Uiteindelijk op dinsdag een bezichtiging gehad in een woning. Vlak daarvoor stelde mijn vader voor om nog even langs een ander in de buurt te fietsen, die toch ook wel interessant werd om te bekijken, ondanks dat we hem op funda hadden laten schieten. Toen kwam daar ineens een makelaar aan, die een bezichtiging had op dat moment. Wij door gegaan naar het huis waar we eigenlijk zouden gaan kijken. Na die bezichtiging hadden we er nog een gepland met dezelfde makelaar, maar die tweede woning vonden we bij nader inzien toch eigenlijk al te klein in oppervlak. Dus toen dezelfde makelaar aankwam als bij het huis waar we even hadden gekeken, hebben we gelijk gevraagd of we daarna terug konden om dat huis alsnog te bezichtigen, dan konden we die te kleine woning laten schieten.
Bleek een woning te zijn waar nog het één en ander aan moet gebeuren (komt kaal uit de huur), maar onwijs veel ruimte en mogelijkheden heeft. Na heel veel nadenken in hele korte tijd besloten dat we op dit huis wilden gaan bieden. Mijn gevoel zei dat we dat diezelfde middag nog moesten doen, omdat we anders risico liepen dat een ander (die mensen met wie de makelaar aan kwam zetten?) ons voor zou zijn. Die middag dus op kantoor een brochure van de woning gehaald en een bod uitgebracht. Op weg naar buiten kwamen we de makelaar nog tegen, dus het daar ook nog even tegen gezegd.
En dat was maar goed ook, want de makelaar belde de volgende ochtend dat hij had overlegd met de tegenpartij en in onderhandeling ging dmv een tegenbod. Diezelfde ochtend had het stel van de dag ervoor in kantoor gestaan om een bod uit te brengen, wat hij ze toen niet meer heeft laten doen omdat wij eerder waren. Hapfoe, zoveel mazzel! Na wat heen en weer bellen (er zat niet zoveel onderhandelingsruimte meer in) waren we het over de prijs eens, en diezelfde middag nog hadden we het concept koopcontract al binnen. Vanmiddag voor een second opinion naar een andere hypotheekadviseur geweest en morgen het koopcontract al tekenen. Gaat dus als een speer, ongelofelijk. Overvalt ons ook wel een beetje, we hadden niet verwacht dat het zo hard zou gaan.

Oeps, wat een verhaal...

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 18:54

Wow jij gaat inderdaad snel! Geen keuring laten uitvoeren? Spannend hoor, van zo'n verloop kan ik alleen nog maar dromen!

joyce_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:02

Ja de keuring wordt uitgevoerd in de drie dagen bedenktijd na het tekenen van het koopcontract. Kunnen we dus zelf bepalen bij welk bedrag we het af willen zeggen. Is inderdaad erg spannend haha, mijn hoofd loopt over.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 19:21

Wow dat gaat hard! Soms kan het gewoon heel snel gaan. :)

Joolien, gefeliciteerd! Super gaaf! :-)

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 22:17

Vandaag sleuteloverdracht gehad en al aardig wat gedaan. Cv deed het niet dus verkoper nog langs geweest, gelukkig iets heel simpels. Hond was door het dolle in de tuin, echt genieten, een tuin waar de hond wat verder dan 3 meter kan rennen. :-)

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 22:44

Haha leuk!!
Hoe voelt het nou om in je EIGEN huis te staan?

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 23:53

Heel gek. Maar ontzettend fijn :-)

Hopelijk schiet dat van jou ook op. Al wat gehoord?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 00:12

Suuuuper zeg!! Gwfeliciteerd. Nu maar genieten!

Bij ons verloopt het allemaal niet zo rap...

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:30

Hello!

Al een tijdje niet in het topic geweest. Zie een hoop vorderingen! :)

Wij zijn natuurlijk rete druk... Soms word ik er even depressief van, maar eigenlijk gaat het voorspoedig (behalve dan dat de badkamer toch wel iets veel duurder is geworden :+ )

Badkamer en toilet beneden zijn nagenoeg klaar. Morgen wordt de nieuwe stoppenkast er in geplaatst. Ook wordt er begonnen met stucen. We hebben er toch voor gekozen om het hele huis te laten stucen en de lambrisering eruit te halen.

Afbeelding

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:34

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:47

Ik zou je graag helpen Juval, maar ben facebook, hyves, twitter etc. loos.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:54

Juval; ik heb de link nog eens op mijn FB geplaatst.

Ik ben er een keer langs gereden. Leuke plek.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:56

bedankt in ieder geval. ik ben benieuwd of dit wat oplevert verder, de kijker van vanmorgen vond het niets, maar er zit er nog een in de pijpleiding.

ga je volgende week ook naar de appaloosadag neon?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:00

Offtopic, maar nee, is mijn werkweekend (altijd viel het met mijn werkweekend samen). Sinds er een paar jaar geleden iets voorgevallen is doe ik niet meer een vrije dag ervoor opnemen om daar te helpen.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:06

Weet je ook waarom Juval? Was diegene bekend in die buurt?

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 17:39

Later langere reactie, maar heb hem gedeeld op fb hoor Juval!

Krijg ik nu n appeltaar?

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 21:29

morgen weer 2 bezichtigingen! waarvan 1 de tweede bezichtiging is! een stel wat heel enthousiast was na de eerste bezichtiging. duimen jullie mee??
alleen zijn tot overmaat van ramp de stoppen net doorgeslagen en doet het licht in de keuken het niet meer. we hebben geen reservestoppen meer en mijn vriend staat morgen vanaf 7 uur stand by voor zijn werk en kan dan ineens weggeroepen worden voor 5 dagen. En ik ben echt een enorme nitwit met dit soort dingen!! haha zul je net zien. hebben we geinteresseerden en dan moet je zeggen; sorry nee de keuken lichten, die werken niet!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-13 08:36

Oi Bruce, wat balen. Maar het is toch gewoon een kwestie van een stop vervangen?

Wel goed nieuws dat er geïnteresseerden zijn!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 08:58

bruceandnoon schreef:
morgen weer 2 bezichtigingen! waarvan 1 de tweede bezichtiging is! een stel wat heel enthousiast was na de eerste bezichtiging. duimen jullie mee??
alleen zijn tot overmaat van ramp de stoppen net doorgeslagen en doet het licht in de keuken het niet meer. we hebben geen reservestoppen meer en mijn vriend staat morgen vanaf 7 uur stand by voor zijn werk en kan dan ineens weggeroepen worden voor 5 dagen. En ik ben echt een enorme nitwit met dit soort dingen!! haha zul je net zien. hebben we geinteresseerden en dan moet je zeggen; sorry nee de keuken lichten, die werken niet!

Foto maken van je stoppenkast, kapotte stop meenemen naar een kluswinkel en advies vragen :7

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 10:08

succes bruceandnoon.. ik vind dat ook altijd van die 'dingen' gelukkig hebben we hier een stoppenkast met van die schakelaartjes, dus dan is het gewoon een kwestie van schakelaar omzetten.

@ jeannaa, nee, geen idee verder. ze vonden de keuken wel mooi, maar de rest niet.. dan houdt het op he.
dinsdag weer een bezichtiging!! het loopt nu toch wel door.