Documenten doorlezen en aanpassen doe ik door er een pdf van te maken en vervolgens in pdf expert te openen en geschreven aantekeningen erbij te maken, die ik dan later wel weer verwerk.
Voor notities gebruik ik tegenwoordig Writepad for Ipad. Ik weet niet of die nog steeds in de aanbieding is, maar van de week was die van 9 euro naar 1,80. Daarmee kun je met een stylus bijvoorbeeld handgeschreven teksten direct laten omzetten in getypte tekst. De tekst wordt dan gewoon een simpel .txt bestand. Als je je huiswerk dus bijvoorbeeld in .txt zou opslaan (dat is dus puur en alleen simpele tekst), zou je die met die app ook kunnen bewerken.
Het is wel een app met lage score, vooral omdat mensen denk ik het geduld niet hebben om met de app te leren omgaan. De app moet langzaam jou manier van schrijven leren en soms moet je zelf woorden aan het woordenboek toevoegen voor hij ze herkent, maar verder werkt het best soepel.
Writepad for ipad is de basis app, waarbij je bij begin 1 taal kunt kiezen. Daarna kun je voor ik geloof 2,70 per keer een taal toevoegen. Bij writepad for ipad is die taal automatisch al Nederlands neem ik aan. Maar i heb dus die writepad for ipad omdat dat degene was die in de aanbieding was (is?) maar daar kun je dus ook voor Nederlands kiezen.
Ja en nee, ja het werkt wel, maar nee, schrijven zonder pennetje is ronduit poedersuiker...
Maar goed, ik vind een stylus sowieso wel de investering waard, het is gewoon fijn om mee te werken op een iPad vind ik zelf. Gebruik heb echt heel regelmatig.
Sem_
Geplaatst: 25-05-13 11:27
Is de iPad Mini nou echt zijn geld waard of ben je er zo op uitgekeken? Wat vinden jullie?
Laatst bijgewerkt door Sem_ op 25-05-13 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik vind de iPad mini echt uhh.. Bullshit Waarom moet er altijd iets groters of kleiners komen, vind het maar overdreven.. Iedereen heeft daar natuurlijk een andere mening over maar of je nou een iPhone of iPad hebt, waarom dan ook nog iets wat er tussenin zit
Sem_
Geplaatst: 25-05-13 11:32
Ik heb zelf geen iPad of iets, maar ik overweeg om een iPad mini aan te schaffen omdat ik een klein formaat handiger vind met meenemen.
Het gaat me dus niet zozeer om het formaat maar gewoon jullie ervaringen met de iPad in het algemeen, of je er snel klaar mee bent of dat het leuk/handig blijft.
Laatst bijgewerkt door Sem_ op 25-05-13 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Ja daarom, t is maar net wat je handiger vind.. En waarvoor je hem gaat gebruiken natuurlijk. Dr zal ook nog wel een iPad XL komen ofso
Shiloh
Geplaatst: 25-05-13 14:24
Ik wilde never nooit niet een iPad, vooral omdat ik ze te groot en te zwaar vond.
En toen...
Kwam de iPad mini uit. Zodra ik dat ding in mijn handen had, heb ik geen seconde getwijfeld (alleen lang meoten wachten tot ik in NL was zodat ik hem ook daadwerkelijk kon kopen).
Nog geen enkele spijt gehad, ik vind hem ideaal. Mooi formaat, licht gewicht, past vrijwel altijd in je handtas en ik heb hem dan ook altijd bij me. Ik moet vooral voor studie (en straks werk) veel papers lezen en dat doe ik tegenwoordig allemaal op iPad ipv kilo's papier mee te sjouwen. Ik ben sinds de iPad vrijwel volledig papierloos. Al mijn aantekeningen en notities gebeuren op dat ding, heb mijn agenda altijd bij de hand en gebruik hem ook voor mijn financiele overzicht. Vroeger als ik een weekend naar mijn ouders ging of zo, zeulde ik altijd mijn laptop mee. Tegenwoordig hoeft dat niet meer, dan heb ik meer dan genoeg aan mijn iPad alleen. Nee hoor, ik raak er zeker niet op uitgekeken. Zeker niet als je leert wat je er allemaal wel niet mee kunt. En dat gaat echt verder dan internetten en facebooken. En zodra ik bij mijn ouders ben en ik heb de gewone iPad van mijn moeder of mijn zus in mijn handen, ben ik alleen maar weer SUPER blij met mijn keuze, want mijn hemeltje, wat is die gewone iPad lomp en zwaar.
xStephanie schreef:
Ja daarom, t is maar net wat je handiger vind.. En waarvoor je hem gaat gebruiken natuurlijk. Dr zal ook nog wel een iPad XL komen ofso
Die bestaat al, zo'n ding het een Mac
Sem_
Geplaatst: 25-05-13 14:50
Dus de iPad mini is ook handig voor school (niet te klein)? Ik begin in augustus weer met studeren en altijd de laptop mee vind ik zelf ook niet ideaal tenzij het echt nodig is. Ik riep ook altijd dat ik nooit zo'n ding zou kopen, maar nu begint het toch wel te kriebelen.
Heb je er dan ook een toetsenbordje bij en kan je de aantekeningen/documenten makkelijk op de computer overzetten?
Er zijn verschillende methoden voor aantekeningen. Iets wat ik zelf sinds kort heb is writepad for ipad, daarmee kun je met een pennetje schrijven en word het omgezet in getypte tekst.
Voor colleges is notes van paperport handig. Daarmee kun je PDF of powerpoint inladen en daar zelf aantekeningen op maken, van je college sheets dus. Tegelijkertijd kun je ook geluidsopname maken die dan bij de betreffende slice worden opgeslagen. Op die manier kun je de uitleg dus terug luisteren.
De meeste apps werken samen met cloud systemen zoals dropbox en Google drive. Ideaal.
Zelf vind ik het formaat dus ideaal, maar dat is heel persoonlijk.
Ik wil er zelf nog de logitech ultraslim keyboard bij kopen. Maar die is aardig duur, dus daar wacht ik nog even mee, een keyboard erbij is zeker als je veel wilt typen dus wel handig. Aantekeningen doe ik vooral door gewoon met pennetje te schrijven.
Ikke! Ik heb de 3e generatie en sinds kort de mini. Ik vind beide geweldig, maar de mini is veel makkelijker meenemen. En ondanks het geen retina is is het scherm toch mooi genoeg. Foto's zijn gewoon scherp en teksten zijn uitvergroot ook goed leesbaar en scherp.
Ik heb hem besteld hoor, nu een mooie deal met 30 euro korting op alle iPads, ook nog een hoesje en screen protector besteld. Morgen komt hij als het goed is binnen! Nog handige/leuke App tips?
Gefeliciteerd met je aankoop Altijd leuk wat korting Ben benieuwd hoe hij je bevalt
Sem_
Geplaatst: 28-05-13 14:08
Dankje! Ik ben ook erg benieuwd.
Huh, net stond er een post met de vraag over waar ik hem besteld had. Nou ja, voor eventuele andere geïnteresseerde.
Bij iCentre.nl, de actie is ook op Xando.nl (ook in de winkels geloof ik), je kan kiezen voor 30 euro korting of je betaald de normale prijs en krijgt een gratis giftcard ter waarde van 30 euro die je volgens mij in de app store kunt gebruiken. De actie is geldig tot of t/m 1 juni. Hoesje heb ik besteld bij tablettotaal.nl, zal wel niet zoveel voorstellen voor die prijs maar een gratis screen protector is nooit mis en als hij maar een beetje beschermd is vind ik het goed.
Ik had mijn vraag al verwijderd omdat ik het al had gevonden, maar toch bedankt voor de info! Zit zwaar te twijfelen over een iPad. Zou heel handig zijn voor mijn werk als 2e scherm!
Haha, ik dacht al zoiets. Ik twijfelde ook, maar las veel goede/leuke verhalen en aangezien ik veel met mijn smartphone en op mijn laptop zit leek een "tussenweg" me ook wel handig. Ik ben ook nog eventjes naar de winkel gegaan om hem daar in het echt te kunnen bekijken en even uit te proberen.
Heeft iemand hier een dockstation die ook via bluetooth loopt? Mijn broer wil graag een dockstation voor als hij buiten is, alleen we zijn allebei een leek op dat gebied. Zijn budget is max. €150 (gok ik). Via bluetooth lijkt ons het makkelijkst zodat je niet telkens er naar toe hoeft te lopen om op een ander nummer te zetten, maar als er andere goede/slechte ervaringen daarmee zijn wil ik die graag horen Welke merken zijn voor dit budget goed?