Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 20:04

Ik heb problemen met de online folder van de Lidl, kunnen jullie even kijken of jullie hem wel kunnen lezen?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 20:08

ik kan de folder gewoon zien :j

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 20:11

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 21:28

Quellian schreef:
Ik weet niet of mijn zus er recht op heeft of dat ze het aftrekt hoor, maar hoorde toen zoiets. Omdat ik een opmerking maakte dat ik de prijs van de zoutloze kaas niet normaal vond, of ze daar niet in tegemoet gekomen werden.

Nederlandse kaas zit geen lactose in. Die zou ze gewoon moeten kunnen eten. Door het wei proces word dit eruit gehaald. (of heeft ze nog een andere intolerantie die ik over het hoofd zie?)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 06:47

Geen lactose maar is wel van koemelk gemaakt en dat kan ook problemen geven ivm de eiwitten. Bij mijn dochter is dat het geval.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 07:41

Hee goedemorgen! Even een vraagje. Mijn vriend vertelde vandaag dat zijn shirt waarin hij sport telkens stinkt als ie uit de was komt terwijl de rest uit dezelfde was wel fris is. Nu is het ook geen sport shirt waar hij in traint maar ik dacht misschien hebben jullie manieren tegen stink sportkleding haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 07:42

Nachtje biotex?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 07:42

En geitenkaas dan?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 07:55

russel schreef:
Nachtje biotex?

Is een optie maar hij moet het vaak de volgende dag weer aan dus dan is het nog niet droog denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 07:57

Dan een uurtje laten weken en uitwassen met de hand, is toch alleen maar zweet...vriend meer water laten drinken overdag zodst zijn zweet niet zo geconcentreerd is, ook gezonder, scheelt in geursporen...

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 07:59

Dan maar een t-shirt erbij kopen. Volgens mij is er ook iets speciaal voor maar dan zou ik even moeten googelen

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 08:03

Ja er is van HG een middel maar onder t mom van besparen... Haha! Hij drinkt alleen maar water dus daar zal het niet aan liggen. Heb m ook maar geadviseerd om gewoon een sportshirt aan te doen maar of ie het doet is een tweede...

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 08:13

even een half uurtje in een emmer water met azijn,daarna wassen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 08:14

mariska32 schreef:
even een half uurtje in een emmer water met azijn,daarna wassen.

Top! Ga ik proberen. Welk soort azijn? Ik ging sowieso overstappen op azijn ivm de wasverzachter om te besparen.. kijken hoe het bevalt :D

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 08:22

Ik lees hier ook al een tijdje mee voor tips. En ik moet toegeven dat wij voor 2 personen wel duur uit zijn met winkelen. :D
Toch wel gemiddeld 70 euro per week excl sigaretten en cola van de brouwer.
Wij hebben gewoon graag onze merken en winkelen elke week 1x in de colruyt omdat ik daar een sloef sigaretten mee kan nemen voor vriendlief ipv losse pakjes.

Wel probeer ik te besparen op andere huishoudelijke dingen zoals zeep, douchegel, wasmiddel.
Voor wasmiddel hou ik altijd de promoties van het Kruidvat in de gaten. Zeker voor Robijn wasverzachter.
Natuurlijk is dit niet goedkoper dan wasmiddel van de Hema of Action.
Voor handzeepjes heb je bij de Hema 3 verschillende soorten vloeibare handzeep 500 ml voor 1 euro. En ze ruiken nog lekker ook.
Douchegel halen wij altijd bij Yves Rocher en dan online bestellen. Dan heb je voor 1,50 euro een bus douchegel (waar wij best lang mee toekomen) en als je voor 30 euro besteld,
ook nog gratis verzending. En pas betalen wanneer je het pakketje ontvangen hebt :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 08:27

Ik ga vandaag ook langs de action om te kijken voor ander wasmiddel.. Ik gebruik nu Robijn maar de ene keer ruikt het lekker, de andere keer lijkt het alsof ie niet heeft gedraaid en dan zit er ook een flinke scheut wasverzachter bij. Volgens mij hebben ze bij de Action van die Ariel voordeelflessen.. eens zien of het werkt en dan over op de azijn. Nou dan heb ik m'n best weer gedaan :D
Dit weekend hebben we gelukkig bijna geen kosten aangezien we op mijn neefjes gaan passen en dan laten ze altijd geld achter! Ideaal :)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 08:28

russel schreef:
En geitenkaas dan?

En hoop andere kazen hebben geen wei proces waardoor deze wel lactose bevatten.
Geitenkaas zou ik eerlijkgezegd niet durven zeggen. Wel een harde kaas dus je zou zeggen... Ik ben er zelf niet zo een fan van dus eet het niet echt.

Sommige kazen bevatten zelfs extreem veel lactose. Ik heb het geluk dat ik mijn lactase gebrek kan opheffen met een pil en zodoende dus toch lactose consumeren, maar als je een heftigere vorm hebt, dan ben je veeel beperkter helaas :(.
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 20-09-12 08:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 08:29

Nou Yontheke, als je wilt besparen is dus stap 1: stoppen met roken :7 :P

Zag trouwens bij de Gamma een mooie aanbieding voor een grootverpakking Ariël wasmiddel!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 08:29

Voor stinkende sportkleding, scheutje azijn bij het laatste spoelwater in de wasmachine (tip van Noortje en werkt als een tierelier!)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 08:32

Mootje schreef:
Voor stinkende sportkleding, scheutje azijn bij het laatste spoelwater in de wasmachine (tip van Noortje en werkt als een tierelier!)

Dat gooi je er dan bij als ie draait? Of hoe moet ik dat zien haha. Helaas hier geen gamma in de buurt :(

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 08:33

Rhys schreef:
Nou Yontheke, als je wilt besparen is dus stap 1: stoppen met roken :7 :P

Zag trouwens bij de Gamma een mooie aanbieding voor een grootverpakking Ariël wasmiddel!

Dat vindt vriendlief jammer genoeg geen goed idee :Y)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 08:34

Nee, in het bakje van de wasverzachter... Dat komt er normaal gesproken als laatste bij.
Yontheke, dan zelf sigaretten maken met zo'n sigarettenmaker of doet hij dat al?

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 08:36

@ mootje : Nope, gewoon pakjes sigaretten :) en zolang ik mijn paard heb en hij geen hobby heeft (buiten werken :D ), vindt hij dat hij niet hoeft te besparen op zijn sigaretten omdat ik ook geld uit geef aan mijn paard.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 09:12

Okee bedankt Mootje! Ik ga het eens proberen! En gewoon de goedkoopste azijn toch? En geen witte azijn ofzo?

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 09:13

Goedemorgen!

Ga straks de folders weer eens doorbladeren en de aanbiedingen eruit pakken die voor mij interessant zijn. :)

Yontheke, wil je vriend geen shag roken? Scheelt toch ook alweer aanzienlijk met sigaretten. ^^

Schoonmaakazijn gooi ik nu al 2 weken door de was heen en het werkt mijn inziens wel. :j