E-reader ervaringen - deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dekoezegtboe

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 20:08

die heb ik ook nog niet gevonden... maar ik heb ook niet de gebruiksaanwijzing gelezen :o

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 20:15

Onder menu -> instellingen -> beta functies staan de spelletjes.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 21:47

Manou schreef:
Onder menu -> instellingen -> beta functies staan de spelletjes.

*\o/* Wist ik ook niet!!! *\o/*

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 12:22

Ik ook niet, ga ik daar een keer naar kijken als ik de boeken even zat ben :)

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:10

Mijn moeder heeft een kobo reader gekocht. Nu kreeg ze een aanbieding via kobo om boeken te kopen. Ik heb een i-river reader.
Ik zag dus enkele leuke boeken op de kobo site. Mam heeft er dus een aantal gekocht en ik dus ook.
Alleen....ik krijg ze niet gekopieerd naar mijn i-river |( .
Heb er ook eigenlijk niet op gelet of het wel of niet kan: boeken kopen bij kobo en ze dan op een ander merk reader zetten.

Is dit mogelijk of niet?

Anders zet mijn moeder ze op haar reader en moet ik de hare maar af en toe lenen.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:14

Ook niet met terug zetten op de computer en dan via Calibre naar de andere reader?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 14:55

Op welke manier heb je ze op de ereader geprobeerd te zetten? Door het in de map op de computer erin te plaatsen of via een programma als Calibre?

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 14:57

Ik heb dat probleem ook.. Wat ik doe is inloggen bij kobo op internet, dan kan je daar de epub downloaden. Dit gaat via Adobe Digital Editions omdat er dmr beveiliging op zit.
Vervolgens kan je het boek lezen op een apparaat wat kan inloggen op jouw account van Digital Editions.
Handig he? Not!! Dus misschien is het uitlenen van je ereader nog makkelijker.
Dit is ook meteen mijn probleem met legaal gekochte boeken, je betaalt bijna net zoveel als voor een papieren boek en ik kan het niet eens uitlenen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 14:58

Veel Nederlandstalige boeken die je via Bol koopt hebben geen drm maar watermerk, en kun je dus wel delen in kleine kring.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 20:26

C_arola schreef:
Op welke manier heb je ze op de ereader geprobeerd te zetten? Door het in de map op de computer erin te plaatsen of via een programma als Calibre?

ehhh :o? . Mijn vader had een Kobo app op zijn pc staan en door daar op te klikken en in te loggen via mijn moeders account waarop we de boeken ook gekocht hebben, stonden ze meteen op de pc in die app. Ik kon de boeken vandaar uit nergens heen kopieren, ook niet naar een aparte map op de pc.

Ik had gedacht ze dan van die map op de pc over te zetten naar een usb stick (die had ik nl bij me), waarna ik het dan thuis op mijn pc kon zetten en vandaar op mijn i-river.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 21:13

Isabonny schreef:
C_arola schreef:

ehhh :o? . Mijn vader had een Kobo app op zijn pc staan en door daar op te klikken en in te loggen via mijn moeders account waarop we de boeken ook gekocht hebben, stonden ze meteen op de pc in die app. Ik kon de boeken vandaar uit nergens heen kopieren, ook niet naar een aparte map op de pc.

Ik had gedacht ze dan van die map op de pc over te zetten naar een usb stick (die had ik nl bij me), waarna ik het dan thuis op mijn pc kon zetten en vandaar op mijn i-river.

Daar dacht ik ook aan maar dat is zo te lezen dus niet mogelijk. Ik kan je er verder niet bij helpen omdat ik de Kobo app niet gebruik.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 21:16

Je moet de boeken apart downloaden door in te loggen op de kobo site. Dan heb je dus wel de bestanden, maar die kan je alleen openen via Adobe Digital Editions.

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 10:42

Iemand die ergens weet waar ik The Fault in Our Stars in het Nederlands kan kopen? Hij is ooit te koop geweest maar nu kan ik hem nergens vinden. -O-

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 10:46

Ik dacht dat bol.com het zou hebben maar die heeft het niet. Ik heb je een pb gestuurd.

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 11:36

Hebben jullie ook problemen met kortingscodes?
Ik kreeg een kortingscode omdat ik mn kobo een jaar heb, wil deze invoeren op de kobo boekensite maar dit kan dus niet...
Eerder ook al gehad..

O gelukkig! toch gelukt! *\o/*

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 11:56

Fijn dat het toch nog is gelukt. Ik heb naar mijn weten geen kortingscodes gekregen dus daar ook geen ervaring mee.

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 23:18

Blijkt dat je een optie snel afrekenen en een uitgebreide optie heb, bij mij stond snel afrekenen aan.

Ik krijg vrij regelmatig kortingscodes van kobo. Gebruik ze alleen eigenlijk te weinig.

Heb vandaag wel 20 Engelse e boeken voor 99 cent bij kobo gekocht haha koopje! (En nog wat andere boeken ook ivm die code)

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 08:19

Ik heb een Kobo (een oude touch), maar heb nog nooit een kortingscode gehad.
Wanneer krijg je die?

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 09:25

dammie1 schreef:
Ik heb een Kobo (een oude touch), maar heb nog nooit een kortingscode gehad.
Wanneer krijg je die?

Nu omdat ik mn kobo 1 jaar had, en heb ze wel vaker gehad (geen idee waarom) ontvang je geen mail van kobo?

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 09:31

Nee, ik krijg geen mail van Kobo.
Ik heb hem in een winkel gekocht, heb 1 keer een kobo account aangemaakt om te kunnen upgraden, en dat was het wel.

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 09:33

O dan moet je op je kobo account aanvinken dat je mail wilt ontvangen!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 22:48

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 14:54

Oh, dat is inderdaad heel interessant, daar ga ik me later eens even in verdiepen. Thanks for sharing!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 06:29

Interessant nieuws vandaag voor e-book fans in NL: vanochtend om 08:00 opent amazon haar Nederlandse website. Voorlopig alleen voor e-boeken en kindles, overigens.

http://www.nu.nl/internet/3926127/amazo ... aders.html

http://nos.nl/artikel/720444-amazon-nu- ... rland.html

http://www.nrcq.nl/2014/11/11/amazon-ko ... moet-weten

Of ik, als long-time kindle reader hier echt blij van wordt... ik moet het nog zien. Vrees dat ik nu gedwongen wordt van de NL site te kopen. Ben niet bang dat ik niet kan krijgen wat ik zoek (ik lees alleen Engelstalig, verwacht dat ze min of meer hetzelfde aanbod hebben als op .com), maar wel dat het vanwege prijs in euros veel duurder is, en mogelijk dat ik langer moet wachten (in de UK komen boeken ook vaak pas een paar weken later uit).

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 08:11

Wat cool. Nu alleen nog de bibliotheek idee en ik zou zo een abbonnement nemen. Ik weet dat het voor mijn ouders,die beiden een kindle hebben nu een stuk makkelijker zal zijn om een boek te kopen en uitzoeken.