[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pashon

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 16:06

calice spannend, ben benieuwd!

wij hebben bericht gehad van de makelaar over de open huizen dag. zitten in dubio, aan de ene kant willen we het wel maar voor hetzelfde geld krijg je helemaal niemand en zit je daar de hele dag voor jan banketstaaf. we moeten er voor betalen en daarom zitten we ook in dubio als het voor nop was hadden we het natuurlijk zonder twijfel gedaan.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 18:36

Pashon schreef:
intigreren staat of valt natuurlijk niet met de school keuze.
Die van ons gaan eerst naar Duitsland, zodat ze de taal goed gaan beheersen, misschien als ze wat ouder zijn en echt dingen moeten gaan leren dat ze wel naar nederland naar school gaan. Maar eerst zien hoe het allemaal loopt enzo.
avaluna jullie gaan dus ook naar Duitsland toe? waar als ik vragen mag?

Dat schrijf ik ook niet, maar wil ik goed integreren daar in de samenleving dan zorg ik dat mijn kind op een duitse school zit, waar ze de taal goed leert, waar ze duitse vriendjes en vriendinnetjes krijgt en niet dat ons hele leven in nederland ligt en we 'savonds in duitsland wonen ;)

Wat een ander doet moeten ze helemaal zelf weten, maar voor mij is het nu een reden om niet te gaan domweg omdat het niet handig is nu.

Calice: Spannend staat deze woning in hetzelfde dorp/stad?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 18:37

Openhuizenroute heb ik nooit aan mee gedaan, de serieuze koper komt toch wel. Bovendien vond ik het belachelijke duur zeker als je het ook allemaal nog zelf moet begeleiden.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 18:40

Mistral, de woning staat in het zelfde dorp maar wel in een betere wijk als waar we eerst waren wezen kijken :j .

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 18:42

MISTRAL94 schreef:
Openhuizenroute heb ik nooit aan mee gedaan, de serieuze koper komt toch wel. Bovendien vond ik het belachelijke duur zeker als je het ook allemaal nog zelf moet begeleiden.

dat is het ook, al betaal je voor de advertentie's en verder niet maar blijf het duur vinden. we zitten daarom ook wel in twijfel wel of niet te doen. met zo'n dag kan je eventuele twijfelaars wel over de streep trekken natuurlijk.

over het duitsland en intigreren verhaal, wat een ander doet moeten ze zelf weten. ik zeg enkel dat het niet valt of staat met de schoolkeuze althans voor ons niet. wij hebben eerst stellig gezegt dat de dames naar nederland naar school gaan omdat je daar hele goede internationale scholen hebt. maar laten we eerst maar eens zorgen dat we daar naartoe gaan en de dames oud genoeg hebben dat ze naar school moeten/ gaan :+

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 18:45

avaluna schreef:
@Nathalie: zoals je wel weet hebben wij dat gedaan :D . Ik denk dat je goed voor jezelf moet na gaan of het op te brengen is, voor langere termijn en de bank moet er heil in zien, natuurlijk. Hier lijkt het gelukkig goed uit te pakken.
Ik ben erg benieuwd naar wat jullie hier gezien hebben!

Jij weet immers al wat we gezien hadden :D, had je de link gestuurd...Edgar gaat er dinsdag kijken :). Ben nog steeds ontzetten benieuwd naar de voortgang van jullie kluswerk binnen :D

Bij ons zou een overbruggingshypotheek hoe dan ook niet werken, wij wonen hier nog maar zo kort dat wij absoluut geen overwaarde uit het huis gaan krijgen maar helaas rekening moeten houden met onderwaarde (dus bij ons is sparen het devies nu het huis te koop staat). Daarbij varen wij m.b.t. het dak boven ons hoofd altijd de meest veilige koers, dat is iets waar wij geen risico's mee willen nemen, juist vanwege de kinderen.

Toen wij eerder een huis verkochten zei de makelaar altijd dat dingen als een 'open huis' door kopers opgevat worden als 'moeilijke huizen die al een poos te koop staan en waar je dus gegarandeerd flink onder kunt bieden'. Ik weet niet in hoeverre het klopt, maar geloof dat er over het algemeen wel een kern van waarheid in zit.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 18:46

Ik was er een paar jaar lang heel zeker van dat ik naar duitsland ging verhuizen :D Ik sluit het niet uit voor de toekomst maar op het moment is het niet handig maar het wonen daar lijkt me wel heerlijk! Ik zou overigens wel in nederland blijven werken, dit omdat de lonen in duitsland toch een stuk lager liggen.

Maar goed je moet idd eerst je droomhuis vinden daar!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 18:48

Overbruggingshypotheek vind ik wel eng in deze tijd maar goed ik hou ook niet van risico nemen op dit gebied :o

hmm dat stukje over moeilijk verkoopbare huizen in combinatie met openhuizen route daar kan weleens een kern van waarheid inzitten idd!

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:43

Pashon toen er laastst een open huizen dag was hebben wij 3 huizen bezocht. Voor ons was het wel fijn want we konden zo vrijblijvend binnenlopen zonder een afspraak te maken en we konden meerdere huizen meepakken.

En het was ook best druk, bij één huis was er voor ons al iemand geweest, en toen wij er waren kwamen er nog 3 stelletjes binnen lopen.
En bij de andere huizen zijn ook minstends 3-4 stellen per huis geweest.
Maar dat was in Assen, ik weet natuurlijk niet hoe dat in jullie omgeving is.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:21

Maar er zijn ook teveel verhalen bekend van mensen die hebben zitten wachten op kijkers tijdens zo'n dag.

Ik denk ook dat je tijdens zoiets juist mensen krijgt die niets te doen hebben en dan maar huizen gaan bekijken...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:17

Hahaha, de één kiest er voor om te blijven werken in Nederland omdat dat meer verdient, de ander kiest een goede school en rijdt wat verder, zo is ook ieders situatie anders, ons kind (net zes, praat al Duits, heeft al duitse vrienden etc, voordat we in DE wonen).
Hier in Nederland ging ons kind ook niet naar de school in de buurt, maar naar de school die wij de beste keuze vonden, minder gemak voor ons en minder vrienden in de buurt, maar gewoon heel veel vrienden van verschillende clubs, buurt, school etc.
Ieder zijn eigen keus, gelukkig maar.

@Nathalie: wat leuk! Ik ben benieuwd! Jammer, dat je er niet dit weekend was, er was vanalles te doen, ook met paarden :D.
Kan me wel voorstellen dat je het spannend vindt! Idd heel andere situatie dan bij ons. Wij hebben meer dan vijf jaar gezocht, eerst alleen in NL trouwens en wij hebben wel een heel mooie overwaarde, ondanks deze slechte tijd. Eerst maar eens kijken of het echt jullie droomhuis is.

@Pashon: wij gaan in Zuid-Limburg de grens over, een moeilijk gebied lijkt het, want ik zit altijd vol ongeloof naar de mogelijkheden "in het noorden" te kijken. Wij moeten nog heel veel doen, maar de ligging is goed, voor ons voldoende mogelijkheden en wij hebben zelf een bouwbedrijfje, anders denk ik niet dat we er aan hadden moeten beginnen.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 22:19

van de openhuizen dag heb ik eigenlijk nog nooit gehoord dat de huizen die eraan mee doen moeilijk verkoop baar zijn, lijkt me juist dat men zo meer mensen trekt en eventuele twijfelaars over de streep trekt. vind het eerlijk gezegt niet zo heel erg logisch klinken omdat de huizen moeilijk verkoopbaar zijn maar mee te doen aan een opendag.

wat intigreren betreft als je echt wilt intigreren "moet" je ook alles in duitsland doen, school, werk enzo als je in nl blijft werken intigreer je niet "echt" in mijn opzicht.
Mijn partner blijft wel in nl werken en wat ik zeg de kids gaan naar duitsland naar school in eerste instantie maar wie weet bedenken we ons nog wel en gaan ze alsnog naar een nl europese school die zijn er namelijk heel veel langs de grensstreek, je kind kan dan naar een europese school en pakt zo het beste van beide landen mee.

Wij blijven hier gewoon in het noorden, hebben voor onszelf een paar plaatsen aangewezen waar we naar toe willen, maar het huis waar ik morgen achteraan wil staat nu net weer niet in die plaatsen :+ ach het is maar net waar je hart voor gaat, bij ons gaat het hart voor het huis en oppervlakte en niet echt voor een plaats al zijn er absoluut plekken waar we de grens niet over willen. zo willen wij in groningen absoluut de grens niet over, is veel goedkoper maar het soort mensen wat daar over het algemeen woont is niet echt netjes volk om het zo even te noemen.

Wij gaan sowieso naar duitsland, hebben het hier goed gehad.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 22:55

Gelukkig hoeven wij niet te kiezen, wij zijn niet in het land tijdens de Open Huizenroute. Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat we mee gedaan zouden hebben als we er wel waren.

Serieuze gegadigden mogen een afspraak maken en ik heb weinig zin in nieuwsgierige kijkers die gewoon maar eens komen snuffelen. Je weet niet wat je in huis haalt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 23:49

Onze ervaring is (althans wat wij om ons heen zien/horen) dat er juist veel huizen verkocht worden nav de openhuizendag.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 08:56

Ik vraag me alleen af of de serieuze gegadigde iets als een 'open dag' nodig heeft om over de streep getrokken te worden. Ik zou het zelf dus niet doen, maar goed...ieder zijn/haar visie :)

@ Manon- even op en neer naar Limburg is voor ons toch een hele onderneming :P (we zijn zo 3 uur reistijd bezig enkele reis...YIKES!)

We hadden ook al bedacht dat we, tegen de tijd dat we echt serieus gaan kijken, daar maar een weekje iets huren..een stacaravan of zoiets om huizen te gaan kijken en omgevingen te scouten.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 09:01

Citaat:
We hadden ook al bedacht dat we, tegen de tijd dat we echt serieus gaan kijken, daar maar een weekje iets huren..een stacaravan of zoiets om huizen te gaan kijken en omgevingen te scouten.

Zo hebben wij dat ook gedaan in Spanje. We zijn twee keer twee dagen met een makelaar op stap geweest en hebben ons droomhuis gevonden.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 09:08

nathalie2302 schreef:
Ik vraag me alleen af of de serieuze gegadigde iets als een 'open dag' nodig heeft om over de streep getrokken te worden. Ik zou het zelf dus niet doen, maar goed...ieder zijn/haar visie :)

Ik denk dat het aan het type huis ligt. Heel veel mensen hebben wel het idee een huis te willen kopen, maar weten niet wat ze willen en vinden de drempel om op afspraak te bezichtigen te hoog. Open huizen route is laagdrempeliger. Misschien krijgen mensen de smaak te pakken en gaan ze echt op zoek naar een huis en als het niet jullie huis is misschien dat van een ander.

Dat je ervoor moet betalen zou ik inderdaad ook wel een groot minpunt vinden. Afhankelijk natuurlijk van het bedrag, maar hoe veel meer werk heeft een makelaar er nu echt aan.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 09:09

Monique: Wanneer ga je definitief naar Spanje?

Marjolein: Volgens mij moest hier iets van 95 euro betaald worden (als het niet meer is)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 10:42

@ Mistral: hopelijk eind 2011. Dan is onze jongste op kamers en hopen we ons huis verkocht te hebben. Als het niet verkocht is, blijven we pendelen.

Gaat het snel met de verkoop, dan gaan wij tijdelijk huren.

Citaat:
Ik denk dat het aan het type huis ligt. Heel veel mensen hebben wel het idee een huis te willen kopen, maar weten niet wat ze willen en vinden de drempel om op afspraak te bezichtigen te hoog. Open huizen route is laagdrempeliger. Misschien krijgen mensen de smaak te pakken en gaan ze echt op zoek naar een huis en als het niet jullie huis is misschien dat van een ander.

Ik denk niet dat ons huis zich leent voor een Open Huizenroute, is niet bepaald standaard en zeker niet in een standaard prijsklasse. Nope, ik zie het niet zitten ;-)

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:15

Naar mijn idee heeft het inderdaad met het type huis te maken. Zo zijn wij op zoek naar een huis in een bepaalde wijk. Daar staan er nu een stuk of 20/30 te koop. Bij de openhuizenroute aankomende zaterdag gaan wij dus de huizen langs die mee doen en die ons aanspreken. Juist om een idee te krijgen wat voor huis we eigenlijk willen.

We hebben nu 3 bezichtigingen gedaan, waarvan 1 echt een potentieel huis is. Super gaaf, hoeft bijna niets meer aan te gebeuren. Alleen 2 nadelen: hij is eigenlijk te duur in vergelijking met andere huizen in dezelfde wijk (wel ander soort huizen, maar qua oppervlak etc ongeveer gelijk) en we hebben nog een appartement die nog niet eens te koop staat.. We zijn nu flink aan het klussen in de hoop dat als we het te koop zetten, we gaan opvallen en we het zo verkocht hebben (dream on haha).

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:39

@Deco- oooh zie, dat is nu zo vervelend als je dan al helemaal HET huis gevonden hebt, maar je moet je huidige huis nog kwijt. Om die reden probeer ik ook maar heel af en toe op Funda te browsen, gewoon om de markt een beetje in de gaten te houden.

Wij zijn al wel verschillende plaatsen gaan kijken, zodat we wel een goed idee hebben welke plaatsen onze voorkeur hebben.

@MoniqueT- jullie huis is ook echt wel schitterend (helemaal voor paardenliefhebbers), kan me niet voorstellen dat ik uit zoiets ooit zou willen verhuizen ;)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:49

@Nathalie: heb je je al aan gemeld bij "woonplein", dat is hier veel in het zuiden, kun je je wensen aan geven, et voilá.
Helaas kan ik jullie de komende tijd geen slaapplek aan bieden met onze verbouwing, is wel goed denk ik om even omgeving en mensen "te komen proeven".

@Pashon: idd het beste van twee landen, vervolgstudies bijvoorbeeld vind ik ook geen probleem in Aken bv, je kiest gewoon wat jou het beste lijkt voor jezelf en je gezin.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:51

woonplein krijgen we idd ook berichtjes van met de nieuwe woningen. Alleen jammer dat je op de site zelf niet kunt sorteren op grondoppervlakte....

ach, jullie verbouwing is toch zo gebeurd, dat kleine beetje werk ;)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 12:09

@Nathalie: hahaha, ooit benijdt men ons, hahahaha, zelfs de sceptici onder ons :D

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 12:20

Citaat:
@MoniqueT- jullie huis is ook echt wel schitterend (helemaal voor paardenliefhebbers), kan me niet voorstellen dat ik uit zoiets ooit zou willen verhuizen

Ik heb ergens in dit topic al eens uitgelegd, maar we vertrekken om gezondheidsredenen naar Spanje. Zo'n huis, stallen en land is ook heel veel werk en dat kunnen we niet meer bijbenen.