Fun-da deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Re: Fun-da deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 20:24

'Een matige staat'. Dat is een matig correcte beschrijving :))

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 20:29

Twéé woningen volgens de makelaar in Gieterveen? Hoe dan? Bedoelt hij de bouwval die links op streetview te zien is?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 20:42

prompter schreef:
Twéé woningen volgens de makelaar in Gieterveen? Hoe dan? Bedoelt hij de bouwval die links op streetview te zien is?

Staat dat tweede huis niet helemaal achteraan? Zie kadastrale kaart en ook te zien op streetview als je een beetje verder ‘rijdt’.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 21:30

Oh, ik dacht dat dat een schuur was!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 00:03

Ook even Google maps gekeken. Denk dat de buren het hele jaar door last van zwerfafval hebben. Wat een zooi! En dan onder die hoogspanningsmast... Nee, voor dat geld alleen maar ellende. Denk dat ik niet wil weten wat daar onder de grond ligt.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 00:38

Meelezer hier, mijn paard staat op rolafstand van die 'woning' - heel bijzondere geschiedenis daar, en je kan echt niet anders dan plat bulldozeren en iets nieuws opzetten want de binnenkant is nog erger dan buiten := het ding achteraan is inderdaad het 2e huis bij mijn weten.

Zwerfafval bij de buren valt gelukkig mee, vooral een heeeeeele hoge bult op het perceel zelf altijd :+ foto's van nu zijn de staat NA een jaar lang opruimen met grof geschut :))

Vind de prijs wel enorm voor wat grond met een bouwvaldump, maar in mijn huizen zoektocht in exact die omgeving bleek Gieterveen in het algemeen ook gewoon peperduur en heel gewild te zijn dus daar zal het aan liggen :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 08:11

Dit zijn foto's van NA een jaar lang opruimen?
Dan wil ik niet weten hoeveel er in eerste instantie heeft gelegen :=
Je zou er maar naast of tegenover wonen en je huis willen verkopen. Dan heb je volgens mij toch ook wel een probleem.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 09:37

Oh, wij hadden hier ook zo'n hoarder in de buurt wonen. Eén keer in de zoveel tijd werd daar alle zooi weer opgeruimd - op kosten van de gemeente neem ik aan. Wij noemden de man die er woonde altijd Malle Pietje. Hij fietste de godganse dag rond om in afval van anderen rond te struinen en nam alles mee wat op z'n fiets paste. Uiteindelijk is-ie in een verpleegtehuis terecht gekomen. Heeft jaren geduurd.

Huis is daarna helemaal verbouwd door een jonge knul die zelf in de bouw werkte. Minstens 4 jaar bezig geweest in de weekenden, maar ziet er nu keurig uit. En hij heeft een wereldhuis dat-ie anders echt nooit had kunnen betalen.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 10:09

Wat een leuke prijzen voor die huizen aan het strand.

Hier in het dorp hebben we er nu ook eentje staan waar ik wel in zou willen wonen. Niet in het druke deel, maar toch mooi tussen het duin en het strand.
https://www.funda.nl/koop/zandvoort/app ... traat-253/

Deze is nog wel een leuke prijs, maar wel in het druke deel van het dorp/strand.
https://www.funda.nl/koop/zandvoort/app ... ein-21-57/

Of deze. Die vind ik ook erg mooi.
De indeling is niet heel logisch. Een bed op de plek van de eetkamer. Afsluiten kan niet, want de deur naar de keuken zit daar okk
https://www.funda.nl/koop/zandvoort/app ... lein-43-a/

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 10:26

kosseh schreef:
De indeling is niet heel logisch. Een bed op de plek van de eetkamer. Afsluiten kan niet, want de deur naar de keuken zit daar okk
https://www.funda.nl/koop/zandvoort/app ... lein-43-a/

Dat is niet de officiele indeling :D Zo te zien zijn de slaapkamers in coronatijd opgeofferd aan thuiswerken/tot werkplek ingericht en hebben de bewoners dat zo gehouden...

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 11:35

Cayenne schreef:
Hier staan maar vijf foto's bij, maar bij het zien van de rotzooi aan de buitenkant, vrees ik het ergste voor de binnenkant :=
https://www.funda.nl/koop/gieterveen/hu ... renveen-5/

Edit: Streetview geeft een beter beeld := :=

Dit is zo’n huis waarbij je tijdens de sloop zijn overleden moeder nog wel eens tegen kan komen. Of ergens op een onlogische plek een dood schaap of iets…

Vreselijk.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 11:41

Op streetview ook nog eens de andere jaren bekeken in Gieterveen, het beeld wisselt regelmatig maar de rotzooi blijft domineren. Ik stel me voor dat hier zo'n oude vrijgezel heeft gewoond die "alles wel kon gebruiken" en dat hij nu is overleden of naar een verzorgingshuis is gegaan. En met nabestaanden die er geen beginnen aan vonden om het perceel van "ome Kobus" op te ruimen.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 11:48

prompter schreef:
Op streetview ook nog eens de andere jaren bekeken in Gieterveen, het beeld wisselt regelmatig maar de rotzooi blijft domineren. Ik stel me voor dat hier zo'n oude vrijgezel heeft gewoond die "alles wel kon gebruiken" en dat hij nu is overleden of naar een verzorgingshuis is gegaan. En met nabestaanden die er geen beginnen aan vonden om het perceel van "ome Kobus" op te ruimen.

Niet helemaal, hier woonde een, ietwat bijzonder, gezin met kinderen, inmiddels volwassen. Pa overleden, moeder nu elders. Jongste inwonende zoon vorig jaar verongelukt. Het perceel werd eens in de zoveel jaar door de gemeente geruimd als het te erg werd en de rotzooi zich ook in de berm begon op te stapelen. De overige kinderen hebben de afgelopen maanden containers vol al afgevoerd en de meeste beplanting gekapt. De rotzooi valt wel op te ruimen, maar de kans dat de bodem niet gesaneerd moet worden is niet heel groot. De vraagprijs is imo vrij bijzonder..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 11:53

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 12:05

Tegenover ons (in de zin van uitkijken op, niet onze directe overburen) woont ook een verzamelaar, om het netjes te zeggen. Alles staat ramvol met voertuigen, zeecontainers en andere objecten die 'teruggegeven worden aan de natuur', zoals onze buurvrouw dat met een knipoog zegt. De tuin is een jungle en de ramen van de woning zijn dichtgetimmerd. Er was een oprit, maar daar is eens een bult zand gestort en die is inmiddels begroeid. Ik vraag me altijd af waarom onze gemeente daar niets aan doet...

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 12:15

Winged schreef:
Wat Martichr zegt inderdaad. Zit een hele hoop geschiedenis achter.
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/137893 ... r-gemeente

Bijzonder.

Gloednieuwe kozijnen? Benieuwd wat zijn definitieve van gloednieuw was. Denk eerder dat het is meegenomen omdat het, net als de rest, uitzag als rotzooi

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 12:15

martichr schreef:
prompter schreef:

Niet helemaal, hier woonde een, ietwat bijzonder, gezin met kinderen, inmiddels volwassen. Pa overleden, moeder nu elders. Jongste inwonende zoon vorig jaar verongelukt. Het perceel werd eens in de zoveel jaar door de gemeente geruimd als het te erg werd en de rotzooi zich ook in de berm begon op te stapelen. De overige kinderen hebben de afgelopen maanden containers vol al afgevoerd en de meeste beplanting gekapt. De rotzooi valt wel op te ruimen, maar de kans dat de bodem niet gesaneerd moet worden is niet heel groot. De vraagprijs is imo vrij bijzonder..

Ja, dat is heel anders dan ik me voorstelde, ook nu ik dat interview gelezen heb. En die bodemsanering is heel waarschijnlijk, gezien wat er allemaal stond aan trekkers en oude auto's e.d. ! Maar er woonden op dit moment dus nog kinderen van dit gezin begrijp ik?

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 13:30

prompter schreef:
martichr schreef:

Ja, dat is heel anders dan ik me voorstelde, ook nu ik dat interview gelezen heb. En die bodemsanering is heel waarschijnlijk, gezien wat er allemaal stond aan trekkers en oude auto's e.d. ! Maar er woonden op dit moment dus nog kinderen van dit gezin begrijp ik?

Nee de jongste zoon woonde er nog met zijn moeder en later met vriendin in een stacaravan ernaast. Maar die is verongelukt. Laatste jaar zat moeder er alleen in het krot.. zal de thuiszorg niet heel enthousiast van geworden zijn..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 15:21

Bedankt voor het verhaal martichr! Heel bijzonder verhaal! En ik denk idd dat er ook grote kans is dat de bodem gesaneerd moet worden.
Wat heftig dat je als familie zo'n perceel ook nog moet leegruimen. (Al zijn ze daar dus blijkbaar niet helemaal in geslaagd :+ )
De vraagprijs lijkt mij ook erg hoog.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 15:24

Het is hoe dan ook sneu, zeker voor de achterblijvers. Ik hoop dat er voor de moeder goede woonruimte komt of is.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 15:33

haffiefreakJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 19:45

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 21:35

Apart, die oude speeltuin in Pernis :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 22:01

Daar gaat nog wel flink wat werk in zitten, maar het heeft zeker potentie :j

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 23:12

Verdacht dat er geen foto's van de bovenverdieping zijn...