Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
mvdende schreef:Energietoeslag of niet. Ik baal gewoon dat ik straks méér geld kwijt ben aan energie ipv minder zoals de overheid liep te verkondigen.
En het is niet alleen de energie die verschrikkelijk duur geworden is... óók de boodschappen zijn mega duur geworden! De zorgverzekering gaat straks weer behoorlijk omhoog. Diervoer is schreeuwend duur. Om over de benzineprijs nog maar niet te spreken. En parkeerkosten rijzen óók de pan uit. Morgen "even" middagje Erasmus, €4,26 per uur. Dat zijn géén leuke prijzen meer...
Kortom, elke cent die er extra binnen komt is gewoon hard welkom. En als de belasting korting er dan af gaat, kost mij dat gewoon wéér een klap geld. Ergens houdt het wel op met wat je nog kan betalen als alles zo duur wordt.
Daphara schreef:Kan iemand het prijsplafond in lekentermen uitleggen, want door het geschreeuw "ik wordt zo benadeeld" begrijp ik niet goed wat nou het "probleem" is.
Zoals ik het begrijp wordt er per type huishouden berekend wat het gemiddelde/normale verbruik zou moeten zijn, blijf je daaronder, dan betaal je de prijs per eenheid zoals die op 1 januari 2022 gold, voor het gedeelte dat je er overheen gaat betaal je een extra hoog bedrag.
klopt dat?
Daphara schreef:Kan iemand het prijsplafond in lekentermen uitleggen, want door het geschreeuw "ik wordt zo benadeeld" begrijp ik niet goed wat nou het "probleem" is.
Zoals ik het begrijp wordt er per type huishouden berekend wat het gemiddelde/normale verbruik zou moeten zijn, blijf je daaronder, dan betaal je de prijs per eenheid zoals die op 1 januari 2022 gold, voor het gedeelte dat je er overheen gaat betaal je een extra hoog bedrag.
klopt dat?
Elin_ schreef:BigOne schreef:Plafond in prijs , zit je er boven betaal je de geldende prijs maar voor mensen met een vast contract tegen nog lagere prijzen geldt het niet. Pas wanneer je over moet schakelen bij aflopend contract krijg je de eerste hoeveelheid stroom en gas tegen vooraf vastgestelde prijzen. En voor mensen die nu al met een variabel contract zitten en meer betalen geldt het ook.
Ik vraag me nu af of het ook voor dynamisch geldt of dat ik nu een variabel contract moet afsluiten.
Suzanne F. schreef:Daphara schreef:Kan iemand het prijsplafond in lekentermen uitleggen, want door het geschreeuw "ik wordt zo benadeeld" begrijp ik niet goed wat nou het "probleem" is.
klopt dat?
Nee ik dacht dat er 1 prijs werd afgesproken.
Quote RTL Nieuws:
Op welk bedrag de prijs wordt vastgezet, is nog niet helemaal zeker. Er wordt gedacht aan een prijs van 1,50 euro voor een kuub (m3) gas en 0,70 euro per kWh elektriciteit, inclusief overheidsheffingen. De lage prijs geldt voor de eerste 1200 kuub gas en de eerste 2400 kWh stroom. Wie meer verbruikt, betaalt voor de rest de volle mep.
mvdende schreef:Even gauw opgezocht: een goede warmtepomp verbruikt z'n 3000kwh per jaar. Dat is dan dus alleen voor de warmtepomp. Je overige elektra verbruik komt daar nog bovenop.
Dus leuk deze regeling voor eenieder die dacht slim te zijn een warmtepomp of airco te installeren deze zomer.
Airco is met deze regeling dus niet meer goedkoper dan gas.....