Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
akishino schreef:Wie heeft er een ronde eettafel? En wat vind je er van?
Ik roep al jaren dat ik een ronde eettafel wil. Elke keer uitgesteld tot na de verbouwing, maar daarop wachten duurt me intussen te lang. Dus dan maar vóór de verbouwing een andere eettafel.
Nu hoor ik van een aantal mensen dat ze een ronde eettafel toch niet zo praktisch vinden, oa in de ruimte. En je raadt het, nu ga ik twijfelen. Dus ik dacht ik ga naar meer ervaringen vragen.
Wat ik in gedachten heb: een ronde tafel met middenpoot van 130 tot max 140 cm. We hebben 6 eetkamerstoelen zonder armleuning. We hebben beperkt ruimte vandaar dat ik twijfel.
Boras schreef:Wij hadden vroeger (jaren 70-80 vorige eeuw) een ronde eettafel.
We waren thuis met 6 personen. Voor het eten werd een tussenstuk (dat verborgen zat onder het tafelblad) met een simpele beweging opgeklapt zodat er meer ruimte aan tafel ontstond. Indien nodig kon je er dus een ovalen tafel van maken.
Ik wil graag zo'n ronde, uitschuifbare tafel.
Kaaaren schreef:Over de deuren.. ik zou misschien toch nog een derde optie erin gooien. Waarom niet een mooie witte deur met glas? Dan past het mooi bij de restdit lijkt mij eenvoudigste optie.
Als je toch voor een zwart en staal wil gaan, dan de andere deur en kozijn ook zwart schilderen. Anders word het denk ik geen mooi geheel.
Wat ook gaaf kan zijn, als je meer wil verbouwen , is ook nog een stalen wand voor het trapgat. En de witte opdek deur eruit gooien en daar een deur maken die meer in de wand valt. Geen opdek maar een stompe deur.
Of de muur wit schilderen zodat de witte deur meer wegvalt, dat maakt het ook rustiger.