Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 15:29

Hmm, ik zou dan iig kijken of je de andere deur zwart kan verfen oid.

Ik denk wel dat 1 stalen deur en 1 witte deur de symmetrie doorbreekt en het dus onrustig gaat ogen. Vooral omdat ze op dezelfde wandhoogte zitten. Lastig.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 15:35

Ik denk dat de deuren ver genoeg uit elkaar zitten om storend te zijn in een wit/zwarte kombi.
Je zou ook beide deuren in staal met melkglas kunnen uitvoeren ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 15:59

Hier ook nog een vraag: rookmelders.

Heeft iemand slimme rookmelders en is dat een beetje de moeite waard? Vind ze behoorlijk duur, maar op een flinke renovatie valt het ook wel weer mee. En als het veilig is.

Ik denk dat ik er 1 wil zodat ik iig een melding krijg als ik niet thuis ben, ivm de honden. Ben je wsl alsnog te laat, maar ok := . Vind het toch lastig om verder te zien of het de (extreme meer-)prijs waard is tov traditionele rookmelders.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 16:09

Wij hebben slimme rookmelders

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 16:10

PSvanLot schreef:
Wij hebben slimme rookmelders

Wat is jullie overweging geweest en hoe bevalt het?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 16:22

Omdat mijn vriend alles smart heeft haha. Of ze bevallen, geen idee. Hopelijk hoeven we er nooit wat mee.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 16:57

akishino schreef:
Wie heeft er een ronde eettafel? En wat vind je er van?
Ik roep al jaren dat ik een ronde eettafel wil. Elke keer uitgesteld tot na de verbouwing, maar daarop wachten duurt me intussen te lang. Dus dan maar vóór de verbouwing een andere eettafel.
Nu hoor ik van een aantal mensen dat ze een ronde eettafel toch niet zo praktisch vinden, oa in de ruimte. En je raadt het, nu ga ik twijfelen :o . Dus ik dacht ik ga naar meer ervaringen vragen.
Wat ik in gedachten heb: een ronde tafel met middenpoot van 130 tot max 140 cm. We hebben 6 eetkamerstoelen zonder armleuning. We hebben beperkt ruimte vandaar dat ik twijfel.

Ik heb een ronde tafel, maar achteraf had ik andere poten gewild. De tafel heeft drie poten. Drie stoelen passen er mooi onder, maar stoel nummer vier staat op de logeerkamer. Mocht je toch andere poten willen dan een middenpoot, let daar goed op. Ik vind een ronde tafel niet onhandig trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 18:54

Wij hebben een ronde eettafel gehad (6 persoons) maar hebben hem vrij snel ingeruild voor een grote rechthoekige. Man, wat een ruimte hebben we nu weer! De keuze viel toen op rond omdat de eethoek vrij smal was en het stond heel gezellig. Praktisch is anders. Ga maar eens diamond painten op den ronde tafel :9

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 19:24

Over de deuren.. ik zou misschien toch nog een derde optie erin gooien. Waarom niet een mooie witte deur met glas? Dan past het mooi bij de rest :-) dit lijkt mij eenvoudigste optie.

Als je toch voor een zwart en staal wil gaan, dan de andere deur en kozijn ook zwart schilderen. Anders word het denk ik geen mooi geheel.

Wat ook gaaf kan zijn, als je meer wil verbouwen , is ook nog een stalen wand voor het trapgat. En de witte opdek deur eruit gooien en daar een deur maken die meer in de wand valt. Geen opdek maar een stompe deur.

Of de muur wit schilderen zodat de witte deur meer wegvalt, dat maakt het ook rustiger.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 20:30

Hier een ronde tafel van 1,50 meter doorsnede. Ik hoef niets anders meer. Wordt hier dagelijks gebruikt voor 5 personen, maar zitten er ook rustig met 8 aan. Wel kiezen voor een grote poot (of kruispoot) in het midden, poten aan de zijkant zijn echt onhandig.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 21:48

De meningen over een ronde tafel blijven dus wat verdeeld. Er komt sowieso een tafel met middenpoot, of het nu een ronde wordt of niet. We zijn maar met vieren, maar er blijven regelmatig mensen eten, dus 6 stoelen moeten er wel om. Verstandig dus misschien om toch voor 140 te kiezen mochten we er uit zijn.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 21:50

Hier ook rond, mijn ouders ook. Ik vind het veel gezelliger!

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 22:15

Dat is waarom ik er ook al jaren één wil, het lijkt me veel gezelliger in gesprekken. Maar ga dan weer twijfelen als ik mensen hoor over het niet zo praktisch zijn.
Watvoor doorsnee is de tafel met welk aantal stoelen jester?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 22:26

Ik heb een kleintje, 120, met 4 stoelen. Maar eet daar rustig met zijn 6en aan als keer moet (die paar keer). Die van mijn ouders is 130, daar staan 3 stoelen en een bankje aan. Daar eten we ook wel eens met 7 of 8 ofzo aan. Das niet ruim, maar voor af en toe kan dat prima.

Ik heb even geen duidelije foto in daglicht en ik moet bloemen kopen :')

Ik woon alleen dus zit er bijna altijd alleen of met max 2 a 3 aan. Hij staat daarom ook wat dichterbij de muur

Afbeelding

Afbeelding

Dit was met rechthoek

Afbeelding

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 22:42

Wat mooi! Rond staat ook gewoon heel gezellig. Weet je toevallig hoe breed de ruimte is waar de tafel staat? Van de groene muur naar de andere kant? Daar heb je ook een 'doorloop" of niet?

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 22:57

Mijn ouders hebben sinds kort ook een ronde tafel, van 120 cm, met 5 stoelen. Dat past prima! En veel meer ruimte over in de keuken. Ik zit er aan te denken om er zelf ook een te halen, die van de ikea is 105 cm. Ik wil eerst weten of daar 4 stoelen aan kunnen. Ben alleen en heb maar incidenteel meer plek nodig. Verkijk je niet op hoe groot een tafel van 130 of 140 is. Als je de kans hebt zou ik zeker ergens gaan kijken, al is het maar puur voor de vorm

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 23:49

Wij hadden vroeger (jaren 70-80 vorige eeuw) een ronde eettafel.

We waren thuis met 6 personen. Voor het eten werd een tussenstuk (dat verborgen zat onder het tafelblad) met een simpele beweging opgeklapt zodat er meer ruimte aan tafel ontstond. Indien nodig kon je er dus een ovalen tafel van maken.

Ik wil graag zo'n ronde, uitschuifbare tafel.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 00:21

akishino schreef:
Wat mooi! Rond staat ook gewoon heel gezellig. Weet je toevallig hoe breed de ruimte is waar de tafel staat? Van de groene muur naar de andere kant? Daar heb je ook een 'doorloop" of niet?

Ja klopt, vanuit daar kan ne naar de achterdeur. Ik ga morgen even voor je meten!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 06:52

Ik heb jaren een ronde tafel gehad en vond het top. Het formaat is soms lastig in te schatten. Daarom zou ik een cirkel maken van papier of karton en die eens op de grond leggen. Bij mij werkt dat het beste.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 07:52

Boras schreef:
Wij hadden vroeger (jaren 70-80 vorige eeuw) een ronde eettafel.

We waren thuis met 6 personen. Voor het eten werd een tussenstuk (dat verborgen zat onder het tafelblad) met een simpele beweging opgeklapt zodat er meer ruimte aan tafel ontstond. Indien nodig kon je er dus een ovalen tafel van maken.

Ik wil graag zo'n ronde, uitschuifbare tafel.

Daar heb ik ook naar gekeken, maar zijn er niet echt naar onze smaak te vinden met een middenpoot. Dat zou wel een goede oplossing zijn.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 07:52

Jennyj01 schreef:
Ik heb jaren een ronde tafel gehad en vond het top. Het formaat is soms lastig in te schatten. Daarom zou ik een cirkel maken van papier of karton en die eens op de grond leggen. Bij mij werkt dat het beste.

Goede tip, nog niet aan gedacht. Ga ik doen!

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 08:29

Kaaaren schreef:
Over de deuren.. ik zou misschien toch nog een derde optie erin gooien. Waarom niet een mooie witte deur met glas? Dan past het mooi bij de rest :-) dit lijkt mij eenvoudigste optie.

Als je toch voor een zwart en staal wil gaan, dan de andere deur en kozijn ook zwart schilderen. Anders word het denk ik geen mooi geheel.

Wat ook gaaf kan zijn, als je meer wil verbouwen , is ook nog een stalen wand voor het trapgat. En de witte opdek deur eruit gooien en daar een deur maken die meer in de wand valt. Geen opdek maar een stompe deur.

Of de muur wit schilderen zodat de witte deur meer wegvalt, dat maakt het ook rustiger.

Thanks! Wit is ook geen slecht idee idd, en de muren willen we ook aanpakken dus wit schilderen is ook zeker een optie.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 09:38

Ik zou ook heel graag een rond tafel willen, maar dat gaat in de nieuwe leefkeuken niet echt makkelijk zijn denk ik.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 10:18

Wij hebben een ronde tafel van 120cm en een 4-potige kruispoot. Wij zijn hier erg blij mee, maar een slagje groter was wel fijn geweest. Als je met 4 man eraan zit is er nauwelijks plek om pannen oid in het midden kwijt te kunnen. Dit was de beste foto die ik kon vinden ervan :=
Afbeelding

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 11:11

Een kennis van ons heeft een ovale tafel, en heeft dan het smalste stuk in het smalle deel van de doorloop en op het brede stuk en bij muur een ronde eettafelbank met een paar losse stoelen kunnen daar zomaar 8 mensen zitten, misschien ook een idee ?