Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:14

sanneloveyou schreef:
Gefeliciteerd voor de personen waarvan het bod geaccepteerd. Is en succes voor de mensen die op dit moment aan het verhuizen zijn.

Iemand vroeg naar een linkje van het huis. Wij gaan dit huis bezichtigen
https://www.funda.nl/koop/gouda/huis-41 ... dererf-68/

Heel spannend allemaal!

Fijn geprijsd zeg! Veel plezier én succes natuurlijk :D

ElSea

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:08

Ooooh help...
Wij zijn gebeld door ons favoriete huis van 3 weken geleden waar we een bod op uit hadden gebracht. De 1e is afgehaakt, wij waren top 3 dus nu is nummer 2 en nummer 3 gevraagd of het bod nog staat en of we die nog willen aanpassen. Verkoopmakelaar heeft weggegeven dat beide biedingen qua euro's dicht bij elkaar liggen (of is dat een trucje?) en qua ontbindende voorwaarden en opleverdatum wel verschillen. Nu moeten wij weer na gaan denken wat we willen, en dat helder doen := :+ spannend! Weet op het moment niet zo goed wat we gaan doen qua aanpassen nog.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:30

Leuk huis, Sanneloveyou! Ziet er helemaal 'af' uit en de keuken is mooi!

Jeetje, liekec, das ook een situatie.. wel spannend! Willen jullie sowieso nog wel meedingen nu? Wel balen voor de verkopers dat er is afgehaakt. Succes jullie!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:32

liekec schreef:
Ooooh help...
Wij zijn gebeld door ons favoriete huis van 3 weken geleden waar we een bod op uit hadden gebracht. De 1e is afgehaakt, wij waren top 3 dus nu is nummer 2 en nummer 3 gevraagd of het bod nog staat en of we die nog willen aanpassen. Verkoopmakelaar heeft weggegeven dat beide biedingen qua euro's dicht bij elkaar liggen (of is dat een trucje?) en qua ontbindende voorwaarden en opleverdatum wel verschillen. Nu moeten wij weer na gaan denken wat we willen, en dat helder doen := :+ spannend! Weet op het moment niet zo goed wat we gaan doen qua aanpassen nog.

Alleen datgene bieden wat je ook in mindere tijden echt goed kunt aflossen, zelfs wanneer de rentes straks stijgen.
Als je maximaal moet lenen op 2 salarissen om het mogelijk te maken; niet doen.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:00

Ninx schreef:
liekec schreef:
Ooooh help...

Alleen datgene bieden wat je ook in mindere tijden echt goed kunt aflossen, zelfs wanneer de rentes straks stijgen.
Als je maximaal moet lenen op 2 salarissen om het mogelijk te maken; niet doen.

Dat is sowieso niet het geval, want ik werk 16 uur per week omdat ik nog studeer. Dus we moeten misschien nu wel maximaal lenen (en zelfs dat niet) maar mijn inkomen stijgt nog enorm binnen nu en 2/3 jaar :)

Maar we zitten meer te kijken naar het aanbod interessant maken door minder te gaan lenen en meer eigen geld in te leggen. Vanmiddag ga ik onze hypotheekadviseur bellen om daarover een keuze te maken.

Maar we zijn zeker nog geïnteresseerd! Is echt een prachtig huis op een supermooie locatie.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:02

Voor de verkoper maakt het weinig uit hoe je financiert, als het maar gefinanciert wordt. Makelaar geeft al aan, ontbindende voorwaarde, hoe jij het financiert heeft weinig te maken met de ontbindende voorwaarden die je stelt.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:04

Neonlight schreef:
Voor de verkoper maakt het weinig uit hoe je financiert, als het maar gefinanciert wordt. Makelaar geeft al aan, ontbindende voorwaarde, hoe jij het financiert heeft weinig te maken met de ontbindende voorwaarden die je stelt.

De verkoopmakelaar heeft specifiek aangegeven dat het slim is om te kijken naar hoeveel van de koopsom via hypotheek gefinancierd moet worden, omdat dat minder risico met zich meebrengt voor de verkoper.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:11

Neonlight schreef:

Dat is niet waar.... het is voor een verkoper interessanter als je bijv. maar 75% van de koopsom hoeft te financieren (en dat als financieel voorbehoud opneemt) ipv 100%.
Voor de koopsom maakt het uiteraard niet uit, maar een deel eigen geld is toch een stukje meer zekerheid.

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:27

Spannende Situatie liekec! Handig om nog een keer de voorwaardes door te nemen en te kijken op welke vlakken je dit eventueel nog aantrekkelijker kunt maken. Wat spannend dat bieden!
Ik word al helemaal zenuwachtig als ik er aan denk haha. Vooral als het huis zo goed voldoet aan je wensen!

Heb je een linkje van het huis? Ik ben nieuwsgierig!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 14:10

@liekec: laat je niet gek maken door de spelletjes die er gespeeld worden.
Je bod toentertijd 'staat' nog gewoon en imo moet de verkoper het daar gewoon mee doen!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 17:40

Eens met Dubbeldun. De ontbindende voorwaarden zijn er om jou als koper te beschermen. Ik zou daar niet zomaar vanaf stappen.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 17:41

Ik heb wel een linkje hoor, denk niet dat dat kwaad kan om openbaar te delen maar doe het tot morgen toch even liever via pb :)

Uiteindelijk hebben wij niks aan het bod veranderd! Morgen horen we het, 50/50 dus :))

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 20:04

Spannend Lieke, hopelijk wordt het iets !

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 20:08

Spannend, Lieke! Veel geluk gewenst (want daar komt t eigenlijk gewoon op neer bij die biedingen..)

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:43

tjiftjaf schreef:
Iemand al eens bij dit huis wezen kijken?
https://www.funda.nl/koop/bellingwolde/ ... derweg-13/
Ik verbaas mij er echt over dat het nog niet is verkocht. Deze woning heeft genoeg mogelijkheden voor wat paarden te houden en de prijs is niet erg hoog.
Er is door de makelaar al 2 keer een openhuizendag geweest en ook veel kijkers. Ik ken het huis van langsrijden maar verbaas mij dat het nog steeds niet is verkocht.
Wat zou er met het huis mis zijn dat niemand het koopt?

Nou het is nu weg :D
(niet aan mij hoor )

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 10:54

Hobbyhorse schreef:
tjiftjaf schreef:
Iemand al eens bij dit huis wezen kijken?
https://www.funda.nl/koop/bellingwolde/ ... derweg-13/
Ik verbaas mij er echt over dat het nog niet is verkocht. Deze woning heeft genoeg mogelijkheden voor wat paarden te houden en de prijs is niet erg hoog.
Er is door de makelaar al 2 keer een openhuizendag geweest en ook veel kijkers. Ik ken het huis van langsrijden maar verbaas mij dat het nog steeds niet is verkocht.
Wat zou er met het huis mis zijn dat niemand het koopt?

Nou het is nu weg :D
(niet aan mij hoor )

Is vast door een bokker gekocht die dit hier tegen kwam :D

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 12:03

Iedereen die zoekt, biedt ed. succes.

Wij zitten op hete kolen :+ Nog een weekje dan tekenen en sleutel. Wederhelft heeft al een groot deel van zijn spullen ingepakt en kan het niet meer afwachten :') Ben mijn paardespullen aan het uitzoeken, deel gaat naar een manege, hoef ik er niet mee te leuren :P en een deel moet ik nog te koop gaan zetten. En een deel gaat mee natuurlijk :+ Afgelopen dagen laminaat zitten kijken en zoeken, hmmmpff das ook nog niet makkelijk. Kan niet echt vinden wat ik mooi vind. En even naar de winkel/bouwmarkt om te kijken is nu ook zon ding met die Corona. De grens met NL blijft gelukkig open, dat is een pak van mijn hart.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 12:27

Succes Rina!

Pantykous, hebben jullie nog een bod gedaan op het huis?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 13:02

Rina, jullie nog sneller dan ik. Paardenspullen kwijtraken is heel lastig weet ik. Hopelijk lukt het wel vlot.

Ik ben echt blij dat het opgeschoven is. :j Ben klachtenvrij maar nog aardig energieloos. Inpakken verloopt traag daardoor, deels ook door gebrek aan dozen -O- . De planten die meemoeten zijn voor het grootste deel inmiddels wel in bakken. Dat scheelt weer. De dozen die ik heb ben ik inmiddels doorheen. Maar kan ook niet heel veel meer kwijt zonder te hink stap springen door de kamer en gang. En de honden nog bij hun slaapplek kunnen komen :+ dat is het nadeel van gelijkvloers wonen groot deel. Heb niet even een kamer over waar ik dozen kan gaan stapelen. :')

en het moet leefbaar blijven ook nog zonder de honden over de zeik te krijgen. Die zijn nog nooit verhuisd en ik merk dat ze beiden aardig van de leg raken door het gesleep met dozen. :(:) vanmiddag worden er wel weer een portie dozen gebracht gelukkig.

Alleen wat ik me afvraag, wanneer schrijf je je over, de dag na sleutel krijgen. De dag dat je de deur van je oude woning achter je dichttrekt of ergens daar tussenin? :+

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 13:11

Fijn dat je wel klachtenvrij bent, Karuna! Lastig dat de honden wat gestresst zijn.

Ik zit zelf ook wel een beetje in mijn maag met mijn 2 katten. Van één weet ik dat hij een verhuizing heel slecht trekt. De ander heb ik nog nooit verhuisd, maar die is een stuk relaxter. Nog maar even nadenken hoe we dat handig gaan aanpakken.

karuna schreef:
Alleen wat ik me afvraag, wanneer schrijf je je over, de dag na sleutel krijgen. De dag dat je de deur van je oude woning achter je dichttrekt of ergens daar tussenin?

Bij onze gemeente mag je dat doen vanaf een maand voor je verhuizing, tot een week erna. Verhuizing is geloof ik de dag waarop je huurcontract ingaat of je de sleutel van je koopwoning krijgt. Dus ik doe het lekker een weekje voor de sleuteloverdracht, denk ik.

Edit: typo's

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 13:17

Ik denk dat ik de dag na de sleuteloverdracht doe. moet toch digitaal nu.

Honden is gewoon zielig. Kleine dame is heel gevoelig voor veranderingen en zoekt continue steun en bevestiging, dag en nacht :(:) . Sluipt door het huis met een laag staartje en oortjes naar achter. Wandelen in de buurt (wat eindelijk weer mag) is een achterstevoren draaiend diertje dat je bijna moet meeslepen van huis af en een die je probeert voort te slepen weer naar huis toe. Gewoon sneu maar ook slecht voor mijn nachtrust omdat ze me vaak wakker maakt trillend over haar hele lijfje van de stress. En dan moet ik nog drie weken in een steeds volgepakter huis. -O-

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 13:29

Karuna fijn dat je je weer een beetje beter voelt. Kan je de hond niet iets van Bachdruppels geven?? Het helpt wel is mijn ervaring, althans met paarden :D Zo zielig als ze niet meer weten wat te doen van de stress.

Inschrijven in de nieuwe gemeente doen wij diezelfde dag als tekenen. Gaan zo van de notaris door naar het gemeentehuis. Afspraak daarvoor staat al. De papieren daarvoor hebben we al thuis en ingevuld. Mega gelachen om wederhelft, die de data van zijn eerste huwelijk en scheiding daarvan niet meer wist :') O wat heb ik hem gepest }>

Onze katten gaan als 1 van de laatste dingen, ze trekken zich weinig aan van onze dozenstapel, die zijn eigenlijk wel heel interessant om te kijken of je erin kan gaan liggen :P De honden zijn niet in huis, die merken er maar weinig van. 1 paard is al over naar NL :+ Maar was meer vanwege het afspenen. Die heb ik afgelopen maandag weggebracht. Beter voor het veulen die met een week oid opgehaald wordt. Dan staat er tenminste geen mamma te bleren als ze op de trailer moet.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 15:18

ONS BOD IS GEACCEPTEERD!! *\o/* :)F

Nu gauw bouwkundige keuring regelen binnen 3 dagen :=

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 15:27

liekec schreef:
ONS BOD IS GEACCEPTEERD!! *\o/* :)F

Nu gauw bouwkundige keuring regelen binnen 3 dagen :=

Ooh, wat gaaf! Gefeliciteerd! *\o/* *\o/* *\o/*

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 15:34

Das mooi... gefeliciteerd !!