Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 13:46

Wij hebben bij sanidrome onze badkamer vandaan. Die zit op meerdere plekken.

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 16:17

Nou daar gebeurd het dan eindelijk :D *\o/*

Ik volg al een tijdje en had soms wat vragen, maar er is eindelijk eens iets om te laten zien *-:)

Oke , schrik niet, onze oude badkamer 8)7
Afbeelding

Dan nu de aanstaande, we hebben de tussen muur 50 cm opgeschoven zodat we de wastafel aan de andere kant plaatsen en er een vrijstaand bad onder het raam komt <3 . In theorie heeft daar vroeger een bad gezeten en waar nu de wasbak zat , zat een 1 persoons wasbak ( dit is nog van de vorige bewoner, deze had dus het bad ook berwijderd), maar ik vind het dan allemaal teveel in elkaar gedrukt en we hebben geen kids en de logeerkamer kan dan wel 50 cm missen :D

Dan nu wat foto's van waar we nu zijn. Vandaag het beton gestort en maandag komen ze kunststof kozijnen plaatsen en volgende week zaterdag komt de stucadoor. 10 okt. De tegelzetter, dus eind oktober is de boel klaar *\%/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

O even vergeten dat ik zo niet een filmpje kan plaatsen, dus beton foto's volgen later _-:(

Heb screenshots gemaakt :-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 11:40

Ik schop deze omhoog, sorry..
Hoe is het resultaat BravoT?

Wij zijn net begonnen (of niet wij, maar de werklui). Alles is eruit gesloopt en de wand is verzet om 20 cm meer ruimte te creeeren, waardoor er nu nét een bad in past. Dus hopelijk over een week of 3 badderen <3

Ontwerp (het muurtje bij de douche wordt alsnog een glazen wandje om ruimte te besparen);
Afbeelding

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 21:11

lies schreef:
Ik schop deze omhoog, sorry..
Hoe is het resultaat BravoT?

Wij zijn net begonnen (of niet wij, maar de werklui). Alles is eruit gesloopt en de wand is verzet om 20 cm meer ruimte te creeeren, waardoor er nu nét een bad in past. Dus hopelijk over een week of 3 badderen <3

Ontwerp (het muurtje bij de douche wordt alsnog een glazen wandje om ruimte te besparen);
[ [url=m/uPv4Ks.png]Afbeelding[/url] ]

Leuk! Heb je ook before foto’s? Hoe groot is je bad? Wel fijn dat die er nu bij past :)

Wij gaan in ons nieuwe huis ook de badkamer vernieuwen en uitbreiden. 2 muren worden verplaatst en ook de deur wordt verplaatst, maar dan past daarna wel alles erin wat ik wilde :D Ik wilde sowieso 2 kranen en het liefst ook een bad (en een aparte douche). Dus het was even puzzelen.

Dit is de tekening:
Afbeelding
De kleuren kloppen niet helemaal. Vloer en wanden beige achtige tegel, behalve achter het meubel, daar komen visgraattegeltjes. En alle kranen en accessoires koper.
Wc moest op deze plek blijven.

En dit is de huidige staat (komt dit nog goed haha):
Afbeelding
Afbeelding

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 20:15

Afbeelding
Afbeelding

Nog even 2 foto's van ons zelf samengestelde badkamermeubel. Van een oud dressoir met een speciaal op maat gemaakte plaat. De lades zaten er eerder nog niet in vanwege de chiffons. Maar nu eindelijk wel.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 21:06

Prachtig Earth! We hebben geen ruimte voor zo'n groot meubel, door het bad straks, maar ons vorige meubel vond ik ook wel lollig. Had het liefst weer zoiets, al is het alleen maar vanwege de vele opbergruimte. Maarja, keuzes.. Wil graag badderen.

Afbeelding

@Arantes; ben benieuwd naar het resultaat! Goed ontwerp in ieder geval.
Heb wel wat voor foto's, maar bedoel je dan kaal of nog echt de oude badkamer?
Ons bad gaat 170 bij 75 worden.

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 23:13

Leuk *\o/* ik zat al te denken of ik nu nog wel het eindresultaat zal plaatsen of niet, aangezien er geen reacties meer waren. Het begint bij ons nu aardig te vlotten :D . Tegels zitten erin, bed en douche ook en het wasmeubel ook plus de wasbak, vandaag de kraan daarvan geïnstalleerd en de spiegel *\o/* dus ik heb vanavond sinds lange tijd voor het eerst weer in de badkamer mijn tanden gepoetst :D .

We moeten nog wat kleine dingen, 2 langwerpige lampen boven de wastafel, ik moet nog douche rek bakjes bestellen, iets met keuzes maken := en een stripje voor onder de douche deur, lek dorpel heet dat volgens mij o en ik heb een foto behang bestald en die komt naast de douche cabine <3 .

Ik zal morgen eens wat fotos maken en dan ook als echt alles klaar is. Deze heb ik toevallig vanavond naar vriendin gestuurd,kunnen jullid alvast een idee hebben :o

Afbeelding

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 23:30

Hartstikke mooi! Ik heb dezelfde tegels voor de wand uitgekozen, een klein deel in roze bij het wastafelmeubel en de rest wit. Wat voor kleur is dit? En welke kleur voeg heb je gekozen?

Maar je bent dus begin september begonnen en nog niet klaar? Wat is dit voor bouwvakker := Of doen jullie het zelf? Je hebt hopelijk een tweede badkamer die je kunt gebruiken. Wij hebben gelukkig een extra douche en wc beneden, maar hoop toch dat het geen twee maanden duurt..

Benieuwd naar de rest!

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 23:32

lies schreef:
Prachtig Earth! We hebben geen ruimte voor zo'n groot meubel, door het bad straks, maar ons vorige meubel vond ik ook wel lollig. Had het liefst weer zoiets, al is het alleen maar vanwege de vele opbergruimte. Maarja, keuzes.. Wil graag badderen.

[ [url=m/yG0XwV.jpg]Afbeelding[/url] ]

@Arantes; ben benieuwd naar het resultaat! Goed ontwerp in ieder geval.
Heb wel wat voor foto's, maar bedoel je dan kaal of nog echt de oude badkamer?
Ons bad gaat 170 bij 75 worden.

Beide haha :D Altijd leuk om te zien hoe het origineel was en ook het proces.

@Earth: Wauw super mooi meubel geworden! Dat blad combineert mooi bij het kastje.

@BravoT: Mooie combi zo! Wij krijgen ook een grote ronde spiegel met licht en visgraat tegel erachter, zo’n gave combi <3 Bij jullie al heel mooi uitgepakt ook zo met het meubel erbij.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 01:12

Wij hebben de aanleg en grove bouw af, maar twijfels over de afwerking. Badkamermeubel staat in bestelling, wordt handgemaakt op maat.

Wij hebben in principe ook een grote ronde spiegel met licht gekozen. Wil alleen wel warm en goed licht. In de winkel vond ik het iets te blauw zeg maar.

En dan plafond erin en de spotjes.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 07:27

Zo leuk mee te spieken bij jullie! Wij zijn momenteel bezig met twee badkamers. De vloer is afgedekt omdat er ook nog gestuct moet worden.
De meubels moeten nog worden aangesloten maar het is na bijna een jaar verbouwen eindelijk ergens op gaan lijken dus ik deel het graag alvast <3

Badkamer 2e etage

Afbeelding

In de hoek komt het bad, de hoek bij de deur aan de blauwe wand komt de douche en het toilet staat inmiddels tegen de witte muur.
Afbeelding

Er komen gouden kranen in :D
Afbeelding

Badkamer 1e etage lijkt eigenlijk nog nergens naar maar ik vind de tegels zo tof.
Vloer
Afbeelding

De doucheruimte waar ook een heel mooie afvoertegel in ligt maar nu niet te zien is. De wandtegel is heel mooi diepgroen.
Afbeelding

Ze zijn nu bezig deze kast te betegelen. We hebben ervoor gekozen niet de hele wand met deze tegels te doen maar enkel tot 1,5m. Het is natuurlijk best een opvallende tegel en de badkamer is behoorlijk groot dus dan wordt het een beetje veel. De kast wordt wel helemaal betegeld. Dat gat is voor de waskoker.
Afbeelding

Er komt een vrijstaand bad in:
Afbeelding

Als jullie het leuk vinden zal ik de updates hier weer plaatsen *\o/*
Laatst bijgewerkt door Lisitano op 31-10-22 08:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 07:45

@lisitano de tweede badkamer is echt absoluut niet mijn smaak maar ik ben zo nieuwsgierig hoe het eindresultaat gaat zijn! Leuk dat het geen standaard badkamer word!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 08:01

Urona447 schreef:
@lisitano de tweede badkamer is echt absoluut niet mijn smaak maar ik ben zo nieuwsgierig hoe het eindresultaat gaat zijn! Leuk dat het geen standaard badkamer word!

:D Je haat het of je houdt ervan.
Het is vrij uitgesproken. Moet wel zeggen dat je nu niet goed de ruimte kunt zien dus dat het wellicht ook anders oogt. De badkamer op de 1e etage is behoorlijk groot. De andere wanden worden in antraciet mat betegeld, de vloer is ook neutraal en rustig.
Altijd lastig een goede foto van zo’n ruimte te maken maar ik ga het proberen!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 10:36

Ooh ik vind ze beiden te gek Lisitano!

Ik zie veel badkamer meubels met van die kommen als wasbakjes, is dat niet een ramp om schoon te maken? Je moet er toch steeds onder zien te komen, is dat niet onhandig in de praktijk?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 14:03

Ben benieuwd hoe het wordt Lisitano. Ook niet mijn ding die 2e tegel, maar ben benieuwd hoe het straks is als t meer een geheel is. Post vooral, leuk om te zien!

Toch ook wel weer leuk, zoveel mensen, zoveel wensen he :D

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 21:48

lies schreef:
Hartstikke mooi! Ik heb dezelfde tegels voor de wand uitgekozen, een klein deel in roze bij het wastafelmeubel en de rest wit. Wat voor kleur is dit? En welke kleur voeg heb je gekozen?

Maar je bent dus begin september begonnen en nog niet klaar? Wat is dit voor bouwvakker := Of doen jullie het zelf? Je hebt hopelijk een tweede badkamer die je kunt gebruiken. Wij hebben gelukkig een extra douche en wc beneden, maar hoop toch dat het geen twee maanden duurt..

Benieuwd naar de rest!

Haha ja klopt, zijn al ff bezig, hebben bijna alles zelf gedaan en hebben een seizoens plek op de camping, dat is 30 min. Vanaf ons huis. En zitten daar dan alle tijd, rijden op en neer om te klussen en tussen ons werk door, eind oktober moeten we eraf en we hadden uitgerekend dat we dan wel weer thuis konden douchen :D en dat is gelukt:-),

Voor de voegkleur moet ik even kijken, voor de lichte tegel hebben we volgens mij de kleur jasmijn en de andere iets met grijs, heb de zakjes nog dus zal eerdaags even voor je kijken. De kleur van de tegel , los van welke je bedoelt, ik denk die boven de wastafel,is deze

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op het witte stuk van de muur komt een foto behang, dus nog even een verrassing wat er komt, maar hij is al besteld *\o/*
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 21:53

Is dat dan speciaal vochtbestendig behang?

Dat met die kommen vraag ik me ook altijd af. Lijkt me niet praktisch met schoonmaken.

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 22:02

Scum schreef:
Is dat dan speciaal vochtbestendig behang?

Dat met die kommen vraag ik me ook altijd af. Lijkt me niet praktisch met schoonmaken.

Ja is speciaal behang, bestaat uit 1 stuk en is speciaal behandeld en kan tegen water , ik heb ze eerst nog gemaild voor het geval dat en dit kreeg ik als reactie

Dank voor je mail.
Dit kan zeker - ons behang is waterafstotend en geschikt voor gebruik in de badkamer.

Die kom, ik heb er aan de achterkant genoeg ruimte tussen de muur en de schaal gehouden dus ik kan er vanaf de zijkant, dus als ik naast het bad sta heel makkelijk met geheel mijn arm ertussen, als je wilt kan ik wel een foto maken, is zo lastig te zien. Bij het bad hebben we ook zeg maar 15 a 20 cm vanaf de muur staan zodat ik er gewoon met de stofzuiger langs kan, bad loopt ook taps toe dus onderaan is de stofzuiger breder en moet dat ook passen :o heb nog niet gezogen, want bad staat er net in en daarvoor gedaan :j

Sorry heb blijkbaar per o gelukt op pb gedrukt dus je hebt hem ook in je mail :=

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 22:17

Heel mooi bravot.

Listiano, mooi. Al is de eerste verdieping niet mijn smaak. Maar ben wel heel benieuwd hoe het er af uitziet.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 23:54

Mooie, warme kamer zo.

Wij hebben uiteindelijk toch ook 2 kommen gekozen. Hou sowieso niet van schoonmaken, dus is me om het even wat ik moet schoonmaken.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 07:33

Hoor dat vaker dat mensen dat zo lastig vinden (lijken) om schoon te maken. Wij hebben 2 witte kommen maar geen probleem hoor.

Mooi bravoT. Apart vorm kom, past wel mooi bij je bad.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 10:27

Ik ben daar eerder bang voor bij zo'n vrijstaand bad. Kom je daar goed omheen/achter? Ik ken alleen inbouw...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 15:41

Ik loop een beetje op de zaken vooruit, maar hebben jullie ene plant in de badkamer en zo ja, welke? Wij hebben geen raam, dus er is geen daglicht.
Zoals het nu is, hou ik een mooi hoekje naast hangend toilet over om een grote plant neer te zetten. Maar ML twijfelt nog om de ombouw door te trekken.

Ik wilde sws wel planten, maar kleinere. Daar kan een grotere staan.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 16:38

Afbeelding
Afbeelding

Hier een pannenkoek en een Palm achting ding _O- maar goed planten hebben wel licht nodig toch?

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 17:00

superpony schreef:
Ik loop een beetje op de zaken vooruit, maar hebben jullie ene plant in de badkamer en zo ja, welke? Wij hebben geen raam, dus er is geen daglicht.
Zoals het nu is, hou ik een mooi hoekje naast hangend toilet over om een grote plant neer te zetten. Maar ML twijfelt nog om de ombouw door te trekken.

Ik wilde sws wel planten, maar kleinere. Daar kan een grotere staan.

Echte planten kan je echt vergeten als je geen daglicht hebt. Dat overleven ze niet.