[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 22:38

Voordeel is dat je kunt aflossen op je eigen tempo. In plaats van het tempo van de geldverstrekker.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 22:44

Dat is idd een voordeel
Maar veel mensen maken geen gebruik van het aflossen in eigen tempo stukje
Misschien tegenwoordig wat meer omdat de huizenmarkt goed op zijn/haar plaat is gegaan en er misschien een aantal wakker zijn geworden
Maar ik ken nog steeds mensen die een deel aflossingsvrij hebben en het aflossen gewoon vrolijk voor zich uit blijven schuiven

Als je heel gestructureerd met je geld on kan gaan is het absoluut een voordeel

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 22:49

Vanuit mijn werk aardig wat mensen gezien die inderdaad niet aflost, om welke reden dan ook tussentijds hun huis verkochten (hoewel.. Meestal vanwege financiële redenen) en flink in de penarie komen.

Wij lossen volledig af en zullen dit blijven doen. Afbetalen zullen we het toch ooit.. dan maar liever meteen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 23:19

Zo denken wij er ook over Elize

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 08:37

Wij lossen ook volledig af.
Ben benieuwd of er iemand een bod gaat doen Vonneke.
Vandaag open.huizendag ben zo benieuwd :). Ik ga met de honden naar mn ouders en mijn man blijft thuis.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 09:25

Succes iedereen die meedoet aan de Openhuizendag!

Wij zouden ook meedoen maar hebben het afgelopen maandag verkocht. Gister eindelijk het concept v/d overeenkomst ontvangen en hopelijk deze week snel tekenen. Blijft nog even spannend, blij als alles achter de rug is. :):)

Staat helaas nog niets in ons budget te koop dus wij kunnen helaas geen huizen bekijken vandaag.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 09:35

Gefeliciteerd iedereen die gekocht/verkocht heeft!
En heel veel succes vandaag voor iedereen die mee doet met de open huizen dag.

Ik lees nog steeds mee, maar door het klussen en vakantie niet echt tijd om te reageren.
Wij zijn nu nog bezig met afbreken, hopelijk kunnen we gauw opbouwen dan zie je tenminste resultaat

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 09:51

Wij hebben ook de intentie om het volledig af te lossen, maar zoals gezegd: in ons eigen tempo. Het kan ook maarzo zijn dat we het aflossingsvrije deel dus sneller aflossen dan de rest ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 10:03

Eliana schreef:
Wij lossen ook volledig af.
Ben benieuwd of er iemand een bod gaat doen [naam].
Vandaag open.huizendag ben zo benieuwd :). Ik ga met de honden naar mn ouders en mijn man blijft thuis.

Dat er een bod gedaan wordt is zeker. Of we het eens worden is een tweede.

Ben blij dat wij niet meedoen met de open huizen route. Dat lijkt me zo'n hel...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 14:04

Het gaat hard hier!
2 jaar geleden kocht ik mijn huidige huis. Vorige week kwam hier 2 straten verderop een soortgelijk huis in de verkoop, voor ruim 30.000 meer als ik waar ik het voor gekocht heb.... Ik hou het met haviksogen in de gaten ;)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 16:09

Retlaw schreef:
vonneke schreef:
Dan zou je het mee kunnen nemen. Wij willen geen restschuld dus vandaar.

Wat bedoel je precies met restschuld?

Hoe zit het dan als je na 30 jr je hypo hebt afgelost? Heb je dan je huis vrij en dus eigen vermogen waarover je belasting betaalt?
Puur nieuwsgierig hoor.

Zal eea nog vragen aan de adviseur.

Nee, het blijft in Box 1, het gaat niet meer naar Box 3. Dat is sinds een jaar of vier niet meer.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 20:28

Wij hebben en willen geen deel aflossingsvrij, aflossen kan altijd 10% extra.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 20:44

Hoe was de open huizen dag voor degene die meegedaan hebben?

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 21:03

Wij hadden 2 geïnteresseerden. Het eerste koppel was ook bij onze buren geweest maar die was toen al verkocht. Dus zijn mensen die onze buurt en soort huizen aanspreekt. Hun hadden bij de buren ook een bod gedaan. Dus ben benieuwd ze,waren iig positief:)

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 21:39

Wij hadden gelukkig 3 kijkers...
Maar of er een geïnteresseerde tussen zit, dat is maar afwachten.

Weet iemand hoe het zit met boetekosten bij overstap naar nieuwe hypotheek??

BerdienJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 22:23

Nieuwe hypotheekverstrekker of hypotheekvorm? Dat maakt nogal verschil namelijk :)

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 22:27

Lijkt me ook vervelend als er niemand op komt dagen op zo'n open huizendag..

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 22:49

Bij ons kwam de eerste pas om 15.10 uur. :D
Maar was wel vrij serieus.
Dus we wachten af...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 10:51

Ik vraag me vaak af hoe teleurstellend zo'n open huizendag is? Ik kan me er zo'n geen voorstelling van maken dat dat fijn is.

Morgen komen er mensen voor de tweede keer bezichtigen. Ben benieuwd.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 11:26

Spannend Von.

Bij ons huis gaat het goed. Ze hadden bedacht het weekend en vrijdag nodig te hebben om te slopen. Maar vrijdag middag begonnen en 's avonds waren ze klaar. Vrijdagavond was de stukadoor gekomen om voor te strijken, zaterdag begonnen met stuken. Gisteren laatste twee muurtjes afgemaakt. Er waren een paar muren welke gedaan moesten worden. Grote muur woonkamer en de gang beneden en boven. Straks als de leidingen verlegd zijn voor de keuken, dan wordt deze muur ook nog gedaan. De kleinste kamer boven is gewit. Daar moet het dakkapel nog wel wit gemaakt worden en de kozijnen ook. Even ter herinnering, alle kozijnen, deuren, trap en dakkapels zijn bruin ;)

Vandaag begint de schilder beneden *\o/*
Omdat er zoveel gedaan moet worden en niet alles in het bouwdepot mee kan, omdat deze ook niet eindig is. Worden de vier slaapkamers door hubs en zijn vader gedaan en de gang boven.

Als ik de foto's zie, schiet het al mooi op zeg. Je kent sommige stukken niet meer terug. Ik zit met mijn achillespees operatie en kan/ mag niet klussen.

Zo zijn jullie een beetje op de hoogte :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 11:31

Wat gaaf zo snel!!!!

Och voor boven is het vaak ook prima als je het zelf doet en het is niet super super strak.
Voor mij heeft de bovenverdieping echt minder waarde. Als het netjes is vind ik het prima.
Beneden vind ik een ander verhaal. Dan wil ik het echt af hebben.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 11:42

Bij mij zijn er 2 kijkers geweest op de open huizen dag. Een derde komt binnenkort: die schijnt in het buitenland te wonen en kon niet op 1 oktober.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 11:46

Dat heb ik ook Von, maar ze doen het heel netjes hoor. Zijn allemaal peitje precies hihi
Beneden in de woonkamer/ keuken komt de kleur Histor Forel op de muur. Ben zo benieuwd hoe dat wordt met onze lichte en witte meubels en als de deuren, kozijnen en balken wit zijn.

Twee kijkers is al mooi, de derde dan nog later. Laten we hopen dat er een koper bij zit.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 11:56

Pff.. ik had hier al een keer verteld dat het immokantoor onze papieren niet had opgestuurd.
Nu belt de notaris daarnet met de mededeling dat het grote stress daar is omtrent onze aankoop. De documenten zijn nog niet binnen en mijn lening vervalt 13/10, wat dus maakt dat het waarschijnlijk niet kan passen. Ze heeft nu de akte op 11/10 gezet in de hoop dat het toch allemaal binnen gaat zijn en ze zou de instaties die de documenten moeten opmaken vandaag nog bellen om te zeggen dat het heel dringend is.

Ik kan hier zo boos van worden, toen we bij het immokantoor vroegen hoe dit kon gebeuren zeiden ze eerst dat ze het helemaal vergeten waren omdat de persoon die met ons de papieren tekende de baas was en dat de persoon die ons begeleid had deze documenten zou doorsturen maar zij was het vergeten omdat de baas het ondertekenen met ons had overlopen. Maar nog geen week later draaien ze het helemaal dat ze wel de documenten hadden opgestuurd via mail.
Bij het eerste verhaal vond ik het nog niet erg, kan gebeuren en daar zouden ze de keer erop ook zeker aan gedacht hebben. Maar dan alles gaan draaien en de notaris de schuld geven wordt ik boos van. De lening staat nu al weer wat hoger, dus als mijn lening vervalt en ik moet een nieuwe aanvragen moet ik sowieso meer betalen + we moeten een maand extra huur betalen en voor de verbouwing komen we dan in november terecht ipv oktober wat toch meer slecht weer met zich mee brengt. Allemaal nadelen voor ons dus, en immokantoor doet er maar wat lachend over.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 11:59

Jeetje Leen wat ontzettend slecht zeg. Een fout kan gebeuren maar los het netjes op. Ga voor je duimen, dat alles nu snel en netjes geregeld wordt.