Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjeempie

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 13:54

Wat fijn liesje! Dat is zeker een flesje bubbels waard

Bij ons zijn de steigers eraf
Afbeelding

De elektriciteit zit er ook al in en de vloerverwarming en vloer komt deze week erin

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 19:21

Wat goed nieuw Liesje, dat is zeker een flesje champagne waard *\o/* *\o/* !!!!

Oh wauw sjeempie, wat tof dat de steigers weg zijn!
gaat hard nu zeg!

Ik mag eindelijk ook zeggen dat we echt een fysiek huis hebben *\o/* *\o/* , gisteren zijn we de gehele dag aanwezig geweest bij de bouwplaats om de plaatsing van ons huis live mee te maken :D , super tof om te zien!

Zal straks even de foto's plaatsen, moet ze eerst nog even uitzoeken en verkleinen...

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 19:43

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 22:48

Wow Judith wat cool!!!

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 00:34

Judith: wat een tempo :D het lijkt wel blokken stapelen! Wij hebben traditionele bouw dus dat gaat een stuk trager..

Noviceh: leuke foto's! Schiet lekker op ^^

Sjeempie: de vraag was niet helemaal voor mij; maar ik ga hem toch beantwoorden; wij gaan iedere week binnen kijken, zonder toestemming.. we kunnen ons net door het hek heen wurmen O:)

Liesje89: gefeliciteerd!!!! Eindelijk dingen gaan afstrepen:D heerlijk.

Bij ons is inmiddels de verdiepingsvloer gestort. En de kozijnen zitter erin ^^

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 09:19

Ja, het is echt een opluchting dat het eindelijk rond is. Wat een gezever was het zeg! 5 maanden! Hoop stress van gehad maar dat kan ik nu gelukkig achter me laten :)

Nu een dik jaar wachten :\

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:51

Mag ik hier mee kletsen? Wij gaan vrijdag het contract tekenen voor een nieuwbouwhuis.

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 17:52

Cool he :D :D (ik kom voorlopig niet meer van mijn geluks-wolk af), zie net dat er niet een foto bij zit waarbij het hele huis erop staat, maar dat is alweer achterhaald, want gisteren en vandaag zijn er alweer 4 woningen bij gezet in het rijtje, dus er gebeurd enorm veel deze week *\o/* .
Morgen komt de hoekwoning aan de linkerkant erbij en dan is het rijtje klaar!

Dan kan het afwerken beginnen!

Hedi, je kan het inderdaad zien als blokken stapelen (wij noemen het lego voor volwassenen _O- )...
Gaat enorm hard!

Ohoh, elke week binnen kijken, wat stout! Maar wel echt heeeeel erg leuk!
Dat van jullie schiet ook lekker op!

Liesje, ik kan mij voorstellen dat je echt opgelucht bent, wat een gedoe en stress zeg :(
Dat jaar kom je ook door, lijkt nu heel lang, maar op een gegeven moment gaat het wel snel hoor!

Gezellig Lieke, is het bouwen al begonnen of zit je nog helemaal in de voorbereidende fase van het project?

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 19:02

zo dat gaat vlot judith haha. en ik maar denken dat het bij ons al snel ging ;)

hedi dat kan bij ons helaas niet. de bouwvakkers sluiten het hier iets te goed af

lieke welkom. hoe gaat het bij jullie eruit zien? en wanneer is de bedoeling dat het opgeleverd wordt?

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 21:26

Sjeempie: wij konden in het begin het hek gewoon open maken door het uit zo'n blok te tillen. 3 weken terug hadden ze het hek extra beveiligd door er een touwtje om te knopen (geen idee wat dat voor actie was :P) en nu hebben ze er ijzerdraadjes omheen gedraaid dus dat krijg je niet meer los zonder het door te knippen haha.
We hebben deze week ontdekt dat we het hek dat zij als ingang gebruiken en afsluiten met een hangslot, aan de onderkant (waar het op een wiel staat) net genoeg kunnen open duwen zodat we er bij de grond langste gewurmd komen _O-

Lieke: gezellig! We zien je foto's wel tegemoet :D

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 04:01

Oh jee Liesje, 5 maanden!?! Wat een opluchting moet dat geven! Nu kunnen jullie je met andere dingen gaan bezig houden.

Dat is mooi geworden Sjeempie! Is de datum van oplevering al bekend?

Wow Judith, dat gaan snel! Leuk om die delen te zien met de trappen erin. Lego voor volwassenen... :')

Bij jullie schiet het ook al aardig op Hedi! Hier ook traditionele bouw.

Welkom Lieke, alvast gefeliciteerd met jullie nieuwe huis!

Hier wordt het bouwterrein ook redelijk goed afgesloten. Of je stiekum het huis binnen kan glippen hangt ervan af of de voordeur wel of niet op slot zit :D

Bij ons zit er nog steeds schot in. Inmiddels is het metselwerk klaar en zijn ze druk bezig met het dak af te timmeren. Buiten liggen de dakpannen al te wachten. Ook zijn de stenen voor de binnenmuren al gearriveerd.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 14:45

Liesje wat fijn dat alles rond is.

Schiet al Sjeempie!

Leuk Judith eindelijk je huisje geplaatst!

Hedi dat deden wij ook altijd even langs het hek en binnen kijken tot er een deur in zat met slot ;) .
Al mogen we als de bouwers er zijn gerust even binnen kijken. (En door het raam gluren beneden)

Helaas bij ons weer een halve maand erbij. Half november is nu de planning.
Ze zijn nu deze week begonnen met de badkamers. Ons huis is de laatste in de rij dus hopelijk beginnen ze morgen met de onze.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 21:28

Sjeempie, gaaf zeg, ziet er al bijna klaar uit!
Judith, gave foto's, wel raar om te zien die stukken huis!

Bij ons moet het nog helemaal ontwikkeld worden. Ze zijn nu net begonnen met de riolering.
Er worden 4 'woonblokken' geplaatst met ieder 18 woningen. Deze zijn gek van vorm, namelijk rond. Soort mini-colloseumpjes. Wij gaan dan wonen op één van de uiteinden, met groot dakterras.
wonenindeplataan.nl

Nu druk bezig met financiering en de indeling. We kunnen kiezen uit verschillende opties, maar wat wij willen zit er net niet tussen, maar hopelijk is er nog wel wat mogelijk.

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 10:17

Het bouwterrein komen we niet echt op nee.. Helaas!
Maar wij zitten aan de buitenkant van het project, en hebben veel mensen daar in de buurt wonen, dus krijgen bijna dagelijks een update qua foto's van verschillende mensen :D !
En wil natuurlijk proberen zo vaak mogelijk in het weekend langs te rijden.

Noviceh, leuk dat er schot in zit, wanneer was de planning van oplevering ook alweer?

Ah jammer natasje, weer een halve maand erbij, maar ach... Het is maar een halve maand (moet je maar proberen te denken)...

@ lieke,
Dat is in haarlem :D , daar woon ik nu :D, alleen wel compleet aan de andere kant van de stad!
Wat gaaf hoe dat eruit ziet, echt bijzonder! Wanneer zou het klaar moeten zijn?

Je hebt vaste indelingen waar je uit kan kiezen? Of mag je het helemaal zelf bedenken?

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 19:46

Spanend Lieke! Heel wat werk die financiering.. welke opties zouden jullie willen en waar kun je uit kiezen dan?

Foto update! Bij ons zijn ze begonnen met metselen ^^

Afbeelding

Afbeelding

Ze sluiten alles steeds beter af, moeite met het binnen komen op het terrein en onze deur zat op slot hahah. Gerard heeft nog zijn best gedaan om hem open te krijgen, maar tevergeefs _O-
Volgende keer een klink meenemen.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 16:52

Je kunt ook gewoon vragen.
Zo mocht ik elke werkdag van 7:00 tot 16:00 mijn woning van binnen bekijken.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 18:36

Kan ik inderdaad wel eens doen

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 12:00

Tobbes schreef:
Je kunt ook gewoon vragen.
Zo mocht ik elke werkdag van 7:00 tot 16:00 mijn woning van binnen bekijken.

Ik mag er van de aannemer die er loopt dus echt niet in zonder werkschoenen en helm. Ik mocht zelfs niet de achterkant bekijken als ik dan buiten stond. Denkt dat ie bang was dat er een dooie duif op m'n hoofd zou vallen ofzo..

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 10:36

Bij ons staat er in alle documenten dikgedrukt dat we niet tijdens werkzaamheden de bouw op mogen omdat dat het proces belemmert. Voorlopig hebben we alleen nog maar een gat, dus ik heb met datpunt nog niet echt iets te maken.

26 oktober hebben we weer een bijeenkomst met alle andere kopers en een "officiële handeling" wat niet het slaan van een paal is, maar wat dan wel? Iets met fundering denk ik, heb echt geen idee maar ben wel heel benieuwd. Nog even wachten! Delen A en B zijn iig helemaal klaar met heien nu, in December staan onze palen op de planning dacht ik, maar dat kan zomaar veranderen. Was/is de bouwer bij jullie ook zo vreselijk onduidelijk over het wat en wanneer? Ik heb al zoveel verschillende berichten gehoord inmiddels, ik word er helemaal niet goed van :=

A.s. Dinsdag om 8.30 gaan we tekenen bij de notaris. Dan kan er echt een dikke punt achter dit zenuwslopende hoofdstuk :D
Helaas kost dit hele geintje ons haast 900 euro aan bouwrente omdat alle instanties zo lekker langzaam zijn. Zó enorm irritant, helemaal omdat we echt heel vroeg het traject ingegaan zijn en het allemaal gewoon ruim op tijd rond had kunnen zijn. En als klap op de vuurpijl komt de hypotheekadviseur ook nog eens met een extra rekening van 500 euro aanzetten omdat het allemaal meer werk kostte dan wat hij vooraf had ingeschat. Dikke bullshit want we gingen juist naar hem toe omdat hij bekend is met onze situatie, en we hadden van te voren een prijs afgesproken en daar zou hij het voor doen. Toen was al bekend dat het ingewikkeld zou zijn dus die extra rekening kan hij echt in z'n gat stoppen :=

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 18:29

jeetje liesje, wat een bedragen zeg, dat is wel extra zuur -:(- . Zeker als die al wist dat het extra tijd ging kosten...

Onze bouwer is ook enorm onduidelijk over hoe het verder allemaal verloopt. Is ook al vele malen van alles veranderd, je word heen en weer geslingerd tussen hoop en vrees, echt mega irritant -:(- .
Ben blij als wij de sleutel krijgen, eindelijk klaar met al dat gedonder...

Onze kopers consulent heeft standaard als afwezigheidsmelding " ik reageer de komende 10 dagen niet, ivm drukte", dus je kan je ongeveer voorstellen hoe de communicatie verloopt :roll: _-:( ..
Daarbij is ze telefonisch ook enorm slecht te bereiken, werken wij beide fulltime, dus is contact leggen met haar niet zo heel erg gemakkelijk :x ...

Ik heb geen idee wat die officiele handeling dan zou moeten zijn, liesje...

Hier krijgen wij nu aan de lopende band belletjes van leveranciers van spullen. Hebben alles op afroep gekocht en winkels uitgezocht waar het opgeslagen kan worden in het magazijn, maar op een of andere manier hebben ze allemaal de spullen "per ongeluk", al besteld, waardoor het nu in de opslag staat te wachten en we daar dus voor moeten dokken :roll: ...

Voor de meubels moeten we bijvoorbeeld nu 90% aanbetalen, anders mogen we het niet in het magazijn laten staan. Kan ik mij voorstellen, maar toen we het gingen kopen, hadden we afgesproken dat het op afroep zou zijn en dat wij een x aantal weken van te voren zouden bellen wanneer het besteld/geleverd kan gaan worden.
Daar hebben ze zich dus niet aan gehouden...

En zo zijn er nog wel meer, o.a. de tegels voor de benedenvloer liggen al klaar, de eettafel stoelen, de eettafel + salontafel staat al sinds maart in het magazijn van de winkel :+ ...

Echt van de zotte... Maar goed, laten leveren kan niet, dus hebben weinig keus...

Maandag word bij ons de keuken ingemeten, en ik heb er vrij voor kunnen regelen *\o/* , voor het eerst in onze woning kijken/staan, spannend :D :D <3 !

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 19:39

bij ons was de officiële handeling ook iets van de fundering. de palen zaten al in de grond.

Wij hebben begin deze week de keuken in laten meten en de laatste puntjes besproken dus die wordt nu besteld. Morgen mogen we dan eindelijk in ons huis kijken. de vloer is alleen nog niet af omdat die kerel ineens niet op kwam dagen :roll:

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 09:45

Het wordt inderdaad het gieten van de erste (vraag me af of het echt de eerste zal zijn) funderingsbalk.

Wat waardeloos van al die spullen Judith!
Denk je verstandig bezig te zijn kom je alsnog eigenlijk bedrogen uit. Ze zijn er in ieder geval wel ruim op tijd := Hoef je niet bang te zijn dat ze toch niet op tijd geleverd kunnen worden :P

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 12:02

Mooie huizen Lieke! Alleen lijkt de indeling mij super onpraktisch? Bij ons was er, buiten standaard optielijst, veel mogelijk!

Balen dat het langer gaat duren Natasja! Je wilt het liefst dat het zo snel mogelijk klaar is :D

Mooi Hedi! Gaaf hè, dat metselwerk? Is dan helemaal echt. Jullie huis lijkt trouwens wel op dat van ons!

Ik denk dat die regels heel goed afgebakend zijn Sjeempie, anders is het einde zoek. Hoe was het in jullie huis?

Balen van die extra kosten Liesje... Wij hadden een figuurlijke 'eerste paal de grond in' verzorgd door feestpaal.nl (oh, wat een foute naam...). Daar zat ook gelijk een borrel aan gekoppeld om kennis te maken met de buren.

Judith, balen dat het zo verloopt! Hoe moeilijk kan het zijn? Fijn als dan alles klaar is en die zorgen wegvallen.

Wij hebben deze week gehoord dat we begin november kijkdag hebben *\o/* Eind van deze maand komt er een nieuwsbrief. De verwachting was dat bij het plaatsen van de binnenmuren er wat vertraging in de uiteindelijke oplevering zou gaan ontstaan, dus ik ben benieuwd!

Ons huis (tweede blok, eerste huis)
Afbeelding

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 12:30

hahaha liesje, dat zou dan inderdaad het enige voordeel zijn, dat ze straks meteen geleverd kunnen worden!
tegen die tijd willen ze er graag vanaf, komt mij goed uit ik wil ze graag snel ontvangen :D

Noviceh, wat een foute naam inderdaad _O- ... Dat soort momenten hebben wij helemaal niet gehad, geen eerste paal, geen hoogste punt, geen kennismakingsborrel met de buren, helemaal niks...

Gelukkig hebben we al heel vroeg in het begin de facebook pagina gevonden en lid geworden, daar worden we goed op de hoogte gehouden en zitten ook alle bewoners in.

Ik vind het altijd wel een soort van spannend die nieuwbrieven, ik hoopte altijd heel hard dat er geen vertraging in de brief te vinden was := ...

hopelijk valt het mee met de vertraging bij jullie.
Wel echt gaaf huis, metselwerk zit er al helemaal op zo te zien :D ! Wat leuk, in november een kijkdag!

Wij gaan maandag dus naar het inmeten van de keuken, hopen dan ook dat we even heel snel een rondje door het huis mogen lopen en wat maten mogen opnemen, nemen zo'n laser meetding mee (geen idee hoe je dat noemt), kan mijn vriend lenen van een collega. Hopelijk kunnen we zo even de ramen opmeten, kunnen we ons beetje gaan orienteren op raambekleding.
Kan natuurlijk ook vanaf de tekening, maar vind het in de praktijk bekijken en opmeten wel wat fijner en betrouwbaarder.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 13:13

Zo leuk om al jullie ervaringen te lezen! Net terug van vakantie dus zal later uitgebreid reageren.
Ben benieuwd hoe al die dingen bij ons zullen gaan.
Horen nu nog amper iets, maar ontdekten vanmorgen dat ze zijn begonnen met het slopen van de gebouwen die op de plek staan waar ons huis moet komen! :D