[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:45

paulus26 schreef:
Loesss schreef:
Wat goed Jollie & Appie!

Paulus, fijn zeg dat je nu lekker verde rkunt gaan kijken. Waarom andere kant van het land?

wij willen de paarden graag aan huis hebben en we zouden graag wat klein vee willen. De grond is hier niet te betalen. We zitten ingeklemd tussen Den haag en Rotterdam.
Een beetje gras sprietje kost hier een vermogen. Daar naast zijn we beide de randstad meer dan zat, met de bijbehorende mentaliteit.
Dus flat verkocht, verlies nemen, in een huur huis en in jaar tijd de bank terug betalen, opnieuw beginnen maar dan waar het rustiger is en met wat meer ruimte
We willen in elk geval voorbij Utrecht en ergens in Gelderland, Overijssel, Drenthe, Brabant iets zoeken.

Amanda je bent lekker bezig geweest het ziet er erg mooi uit. Succes met verhuizen

Herkenbaar verhaal over de randstad. Wij gaan idd hetzelfde doen en dan richting de betuwe :) verschrikkelijke randstad mentaliteit en inderdaad weinig waar voor je geld.

Georgette

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:49

Volgende week weer een kijker...

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 09:33

Zijn er heel misschien nog meer mensen die met mij willen doen hoeveel ze van de vraagprijs afgekregen hebben in percentages?

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 10:09

Snap ik goed zeg Paulus! Maar of Brabant nou zo goedkoop is. Klinkt wel echt als een mooie keuze en zoals jullie het aanpakken ook erg verstandig!

Spannend Georgette, ik duim!

Woow Amanda, wat mooi. Ik struin ook alle kringloopwinkels al af. Ben met name op zoek naar 3 verschillende cafestoelen om wit te maken. Maar tot dusver nog niet echt wat tegengekomen.

Lisette, dezelfde vraag speelt bij mij ook nog :D!

Wat suf, de makelaar heeft pas volgende week vrijdag tijd voor ons om nog eens te gaan kijken. Zou ze al in onderhandeling zijn? Of wil ze gewoon geen afspraken na werktijd?

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 10:12

Brabant is ook echt niet goedkoop hoor qua huizenprijzen! Denk eerder ook aan de dure kant.

Loes spannend een twee bezichtiging, ja zou kunnen dat ze niet graag na werktijd afspraken maken. Hopelijk zijn ze niet al aan het onderhandelen met iemand anders.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 10:14

Nope inderdaad. Ik vind Brabant dus ook echt niet zo goedkoop.

Misschien ben ik een lastige dan, maar dan denk ik: "je wilt toch verkopen of niet dan?" Maargoed we wachten wel af en als het nu wel ineens verkocht wordt (staat 4 jaar te koop) komt er vast weer wat anders!

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 10:32

Ik denk dat mensen graag hun huis willen verkopen, maar niet met grote schulden willen blijven zitten. Dus hoe hoger hypotheek hoe minder er van de vraagprijs af zal kunnen. Dit denk ik tenminste.

Loes in welke omgeving van Brabant zijn jullie op zoek?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 10:51

Loess, dat is mijn idee ook vaak , heb het zelfs nog eens tegen een makelaar uitgesproken "wil je nou van dat huis af of niet?"
werd ze niet blij van , maar punt was gemaakt :+

wat betreft prijzen, sja, je kunt laag beginnen, je merkt al snel of ze er wel of niet blij van worden, word je bod afgewezen, dan is het gewoon echt te laag, komen ze met een tegenbod, dan kun je gaan onderhandelen ...
het ligt er gewoon heel erg aan wie de verkoper is , een woonstichting die verkoopt zal minder snel zakken dat een particulier die omhoog zit met een huis, maar iemand met een flinke restschuld, zal ook niet oneindig kunnen blijven zakken
en dan heb je nog huizen die nagelaten zijn aan de kinderen bij overlijden bijvoorbeeld, daar is vaak ook nog wel eens wat meer mogelijk met prijzen.

brabant is idd echt geen goedkope regio om te kopen :n daar moet je voor naar drenthe, groningen en friesland en dan ook geen stedelijk gebied, hoewel stedelijk gebied groningen waarschijnlijk nog steeds veel goedkoper is dan randstad

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 10:54

Limburg is ook goedkoop, zeeland ook ;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 11:09

jep, daar wil je ook nog wel een hoop voor weinig vinden :j

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 11:10

Ik ben net gebeld voor een sollicitatie vlak bij ons nieuwe huis!
Hoop maar zó dat het wat word! Al is het maar voor 20 uur...
Ik moét wat hebben....

En dan hopelijk de financiering rond, taxateur is maandag geweest, eind v.d week horen we meer.
Volgende week even de sleutel van het huis ophalen zodat er iemand voor de CV in kan om alles op te meten e.d..
De sleutel is momenteel niet meer bij de makelaar maar bij het rioleringsbedrijf welke de riolering komt maken.
En er komt een extra kruipluik in de keuken. Hopelijk gaan ze niet zagen in het (mogelijk) asbesthoudende zeil... maar halen ze het volledig weg.......!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 11:11

Pfff erg he Sonja? Ik snap dat gewoon niet hoor. Of vorige week hadden we een makelaar die werkelijk ALLES afkraakte aan het huis?! Rare figuren hoor.

Ons voordeel is hopelijk dat het huis al 4 jaar te koop staat en de huidige bewoners overleden zijn. Zij hebben het huis in '35 zelf laten bouwen. Dus tja winst zullen ze er toch wel op maken denk ik.

Spannend Jollie! Heb je nu geen baan meer?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 11:14

ik duim JG,
Loess, heb ik ook eens gehad terwijl hij niet eens hoefde af te kraken, het huis was zelf vrij duidelijk := (wrak)
maar dat zelf bouwen + al zo lang te koop zou ik idd als voordele inschatten :j
nadeel van dat soort huizen is dat ze vaak wel in de originele staat zijn...alhoewel ik dat meestal ook als voordeel zie, er zijn vaak geen renovaties gedaan, dus ook niets wat eventueel karakter van het huis heeft afgebroken (ik ben gek op leuke originele details)

hier is er wel het 1 en ander te koop gekomen, maar helaas niet iets wat echt interesting is
ja, twee huizen die al wle op funda staan, maar dan alleen met de omschrijving, de makelaar heeft niet volledig toegang tot funda en hij heeft ze nog niet op de eigen site staan

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 11:16

Ik heb idd geen baan meer..
Ik heb 2 weken proeftijd gehad bij een restaurant, en uiteindelijk de dag voordat de koop van het huis akkoord ging ben ik gestopt omdat ze vonden dat ik te weinig ervaring had.
Dat kwam dus nogal rauw op ons dak...

Gelukkig doe ik al niet mee aan de financiering en gaat de hypotheek op vriendje zn naam. Dus dat was het probleem niet zo... Maarja ik moet wel meebetalen aan de vaste lasten, en da's zo moeilijk zonder werk.

Dus ik heb zeg maar nog 2 maanden om een baan te vinden (als de koop doorgaat) tot we in een huis zitten en keihard geld nodig hebben.

De baan die me nu aangeboden word is 3 minuten bij ons nieuwe huis vandaan, dus gewoon ideaal!

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 13:01

Georgette spannend, hopelijk is het wat!

Jolliegirl ik duim voor je dat je die baan krijgt :D

Loes heel raar dat het allemaal zo lang moet duren, ik had dat ook wel een beetje met de makelaar waar ik het huis van gekocht heb..
Maar dan ben ik wel zo van niet piepen, had je maar een ander vak moeten leren.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 17:15

Vrijdag en zaterdag volgende week 2 proefdagen meedraaien...
Hoop zó dat het wat word! Ik heb er zin in iig!!

Ben nog even langs het huis gereden, maar dr was vandaag niemand aan het riool bezig.
Hoop dat de makelaar snel belt zodat we de sleutel kunnen krijgen voor degene die de cv komt plaatsen en de boel komt opmeten!

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 17:19

Topper, dat is in ieder geval al positief!

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 17:22

Super zeg jollie. En spannend loess.

Morgen sleuteloverdracht!! Heb er helemaal zin in.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 17:30

Leuk Mellow :d

Ik moest vandaag weer wat dingen duidelijk maken bij de bank...
Dus het is nog steeds wachten.
Al is het einde nu wel in zicht geloof ik.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 17:49

Wat een gedoe he, gaat nooit in 1 keer goed. Ik hoop dat je gauw wat hoort, zou fijn zijn.

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 17:57

Het huis van mijn tante is verkocht..voelt dubbel maar zou alles wel afsluiten..
Ik moet nog wat ophalen uit het huis dan kan ik gelijk mijn laatste rondje maken.

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 18:54

wij hebben zaterdag weer een kijker, dat is de 3e deze maand. dat hebben we nog niet eerder gehad. zouden mensen door de enigszins positieve geluiden over de woningmarkt misschien toch weer durven te kopen? huis staat in november 2 jaar te koop en ik denk dat we zo'n 10 kijkers hebben gehad. waarvan 3 in de afgelopen 2 weken. maarja aan "kijken, kijken, niet kopen " hebben we niets he.

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 18:55

gefeliciteerd en tegelijkertijd sterkte Malkesta. maar ik begrijp het dubbele gevoel. het liefst had je natuurlijk gewild dat het allemaal niet nodig was geweest...

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 19:25

Maleska gefeliciteerd en sterkte..
Je kunt nu weer een stukje gaan afsluiten.

Bruceandnoon als ik de berichten hier zie dan lijkt het er wel een beetje op.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 19:39

maleska, gefeliciteerd

nou, vrijdag weer 2 kijkers. ik ben benieuwd. vorige week nog een klein vochtprobleempje in de kelder gehad, maar dat is nu hopelijk weer verholpen.
kindlief wil komend weekend nog een feestje bouwen in het lege huis. ik hoop dat dat de laatste keer zal zijn dat ze daar een feestje kan houden.