Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 23:31

deedee19 schreef:
[naam] schreef:
Hier hebben we het volgende.

Ieder 1 eigen rekening waar we ons loon op krijgen
1 gezamenlijke rekening waar we iedere maand geld op storten hier doen we eigenlijk alles van, vaste lasten, uitjes, kleding etc
1 spaarrekening van ons beide voor allerlei zaken. Maar komen we eigenlijk nooit aan, iedere maand minimaal 250
1 spaarrekening voor vakanties. Gaat iedere maand gemiddeld 150 heen
Beide kids een spaarrekening waar vast bedrag per maand heen gaat

Zou gek worden als ik niet kon sparen!

Was al bang dat wij de enige waren met zoveel rekening LOL :D Wij hebben dan geen extra spaarrekening voor vakantie maar de rest wat jij hebt hebben wij ook. Als ik dat wel eens zeg tegen vriendinnen kijken ze heel raar. Wij hebben het ook nog eens bij verschillende banken (beetje risicospreiding in deze tijden).

Het was hier bij de AH druk joh vanmiddag. Niet normaal. Personeel liep te zweten en te zuchten dat het wel kerst leek.

Wij hadden allebei verschillende rekeningen en toen we samen gingen wonen nog 1 erbij hihi

Steenbok12

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 00:02

Sheran, ik ben ook maar alleen en heb de grote verpakkingen van de Liddl. Heb aan 2 ook meer dan genoeg. Ik vries ze gewoon in zonder dat ik ze opgewarmd heb en de wrap vulling vries ik ook apart in. Vind ze altijd nog prima te eten.

Alwiene ik heb de iphone app van de AH. Als je dan klikt op alle bonus aanbiedingen staat er in het oranje ‘geldig t/m 01-04-2013 en daarnaast in het grijs geldig v.a. 02-04, daar kun je dan op klikken.
Ik heb trouwens nog een half blikje tomatenblokjes over. Wat kan ik hier nog mee doen(Vandaag gebruikt als saus met kikkerwten/paprika/kruiden/knoflook over de kip uit de oven).

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 00:04

Bedankt, helaas, ik heb hem voor Android en daar staat alleen de datum van deze week bovenaan in het grijs en verder niks anders om aan te klikken. :(

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 00:06

Balen! Weer een reden om bij de Iphone te blijven :') .

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 00:15

Ook bij android staat ie er gewoon al in voor volgende week hoor :j
Ik kijk meestal per categorie en dan staat er op vrijdag die van de komende week al op
Bovenaan kunje dan kiezen voorde lopende of de komende week

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 00:26

Bruchetta maken?
Voor soep?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 01:13

Oeh Bruchetta is inderdaad een lekker idee. Kan dat zondag nog wel lekker op eten. Heb nog brocollisoep en courgettesoep in de diepvries liggen en dat lekkere liefde en passiebrood erbij!

Mrisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 08:49

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 09:10

Nog een ideetje met oud broud (in casu de kleine stukjes Liefde en Passiebrood die overblijven omdat er geen fatsoenlijke boterham van te maken is, van een paar dagen oud): bestrooi ze met geraspte kaas en leg ze in de oven tot de kaas gesmolten is. Ik had de oven ergens tussen de 180 en 220 graden staan. En nu (de volgende dag) eet ik ze in de trein en het is superlekker :) Ik kan me voorstellen dat je de onderkant nog met wat olie bestrijkt (evt met kruiden als bieslook of basilicum of provencaalse kruiden).

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 09:17

De groente wegen kan ook nog voordeel opleveren.
Er zit vaak veel grootteverschil in o.a. de kolen ,
gisteren had ik bosuitjes en het ene bosje woog 75 gram meer dan het andere. Best veel verschil vond ik.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 09:27

Ik kies altijd de groente die me 'het meest oplevert van wat ik nodig heb' :P. Bij broccoli bv zoek ik er vaak een uit met weinig steel, en bij prei meestal eentje met veel wit. En als ik veel nodig heb neem ik een dikke, als ik weinig nodig heb ee dunne.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 09:36

Ik lees veel over sparen en rekeningen.
Wij hebben 2 rekeningen, een spaarrekening en een lopende rekening. En eerst hadden m'n vriend en ik nog onze eigen rekening, maar die was leeg. Tenminste, dat dachten we, maar we kwamen er deze week achter dat er al een aantal maanden gewoon nog standaard geld naar toe ging :')
Sparen proberen we iedere maand wel, maar soms schiet dat er bij in door bijvoorbeeld hoge rekeningen (twee keer eigen risico zorg, twee oude auto's die gekeurd moesten worden en dat soort dingen).

Pasen.. Wij gaan morgen uitgebreid brunchen en 's avonds lekker warm en koud buffet bij mijn ouders. Is dus wel iets duurder dan normaal. Maar gisteren moest ik de vriezer opnieuw indelen, omdat het niet meer paste en kwam ik tot de conclusie dat we eerst maar eens de vriezer leeg moeten gaan eten :))

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 10:33

Sheran schreef:
Ik kies altijd de groente die me 'het meest oplevert van wat ik nodig heb' :P. Bij broccoli bv zoek ik er vaak een uit met weinig steel, en bij prei meestal eentje met veel wit. En als ik veel nodig heb neem ik een dikke, als ik weinig nodig heb ee dunne.

Het gedeelte groen kan je ook op eten hoor bij de prei.
Ik snijd altijd alleen die rare flappen eraf zo hoog mogelijk.
En het kontje natuurlijk.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 10:55

Ik weet dat je het kan eten (mijn moeder maakte zelfs alleen maar het groene) maar ik vind het witte lekkerder :). Net als de broccolistronk, die kun je ook eten, maar die vind ik ook wat minder lekker.

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 11:23

Alwiene schreef:
Bedankt, helaas, ik heb hem voor Android en daar staat alleen de datum van deze week bovenaan in het grijs en verder niks anders om aan te klikken. :(

Ik heb ook android maar bij mij staat hij er ook.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 12:38

Jaaa gevonden! Het stond er écht niet, en toen ben ik maar eens naar mijn versie gaan kijken en die bleek verouderd. Geupdate en nu staat het er wel!, Bedankt!! :D :D

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 17:09

Jij hebt een nog goedkopere waterkoker gekocht dan ik. Volgens mij hadden ze deze niet bij de Action waar ik doorgaans kom. Ze hadden ze alleen van een tientje of duurder. Ik heb de oude inmiddels weer in gebruik genomen. Ik heb dé oplossing gevonden voor het telkens afslaan van dat ding. Gewoon een theelepel op de knop. Als het water kookt is de druk groot genoeg om de lepel er weer af te wippen, zodat de waterkoker afslaat. :+

Op de computer kun je via Appie wel gewoon de aanbiedingen van volgende week al zien. Zelf heb ik geen smartphone, dus ik doe niet aan apps. :+
Ze hebben inderdaad wel weer leuke aanbiedingen. Zaanse snijder brood voor 99 cent, en diepvriesgroenten van de Bonduelle. Ze hadden nog wel wat meer interessante aanbiedingen, maar die schieten me zo snel niet te binnen.

Vond het laatst wel handig dat de broccoli bij AH per twee verpakt zat. Zelfde hoeveelheden als anders, maar dan twee wat kleinere stronken in plaats van één grote. Was me nooit eerder opgevallen.
Zou je de stronken trouwens niet kunnen bewaren voor een keer door de soep ofzo? Hoef je het niet weg te gooien en door de soep maakt het qua smaak waarschijnlijk minder uit. ;)

Van oud brood bak ik in het weekend ook wel eens wentelteefjes. Gewoon een eitje los kloppen met wat melk, suiker en kaneel, brood erdoor halen en in de pan bakken. Jammie! :9 Weet alleen niet of alle broden daar zo geschikt voor zijn. Zaden en noten in je wentelteefjes... mwuah.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 18:48

ik doe de stronken gewoon ongekookt, in blokjes gesneden in de vriezer.

suiker bij wentelteefjes doe ik er niet doorheen :n
doe de suiker er na het bakken op

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:56

Best een paar leuke aanbiedingen bij AH komende week. Goede start boter voor 99 cent (deze hebben wij altijd) en ook nog de vegablokjes dus maar weer even flink inslaan.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:58

Ik heb ooka l een heel lijstje gemaakt wat ik wil hebben bijde AH :)

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:59

Hier ook een heel AH-lijstje :P

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 21:09

Heb mijn moeder zelfs op pad gestuurd.. Zag dat de aanbiedingen pas vanaf dinsdag ingaan... ^)

Ah hier is maandag open en dinsdag heb ik een 12 uurs dienst dus was wel mooi uitgekomen, maar nee.. Dus moeders gaat nu om sowieso de douchegel en shampoo te halen.. En de rest haal ik woensdag zelf :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 21:36

Jaaa vegablokjes! De AH is goed bezig de laatste weken :D. Voor mij dan :D. Ik las ook dat de diepvriesgroente in de aanbieding komt? Dat zal ook wel handig zijn (al kan ik er bijna niets van kwijt - misschien kan ik iets bij mijn ouders droppen). En tacosaus zag ik. Ik ben gek op wraps dus dat komt goed! Ik zal wel de verse sapjes van deze week weer missen! Ik heb elke dag wel zo'n halve liter opgelurkt en dus heb ik deze week zo'n 36 sinaasappels en 21 kiwi's op :+

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 09:11

Ik doe de suiker ook eigenlijk altijd pas op de wentelteefjes als ze al gebakken zijn, maar volgens het recept (dat ik gelezen heb) hoort het eigenlijk door het eimengsel.

Vegablokjes waren me op de website nog niet eens opgevallen, maar die gaan ook zeker op de lijst. Hm... misschien wordt het toch niet zo'n goedkope week, met al die leuke aanbiedingen. :o Ik kijk bij de diepvriesgroenten trouwens wel even goed naar de oorspronkelijke prijs. Zag dat de 'normale' prijzen variëren van 1,09 tot 2,29 ofzo, dus dan neem ik lekker die van 2,29 mee. (Als ik die groenten tenminste lust.) Want zo groot is mijn vriesvak niet en over die tien cent extra ga ik me niet druk maken. Die wil ik er later eventueel nog wel een keer aan uitgeven, als er weer plek is in mijn diepvries. Grote kans bovendien dat die groente er dan in een nog goedkopere variant is, dus het niet eens echt een besparing is om die in de aanbieding te kopen van de Bonduelle.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 09:17

Maar bv bonduelle boontjes zijn veel lekkerder dan de goedkope variant.
De bonduelle spinazie is trouwens de goedkoopste