E-reader ervaringen - deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 13:44

Zijn die dingen eens degelijk, is het weer niet goed :P

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 13:58

En om hem nu maar mee naar het bad te nemen is ook weer zowat :D . Mijn PRS-T1 doet het ook nog wel, dus een reserve-reader heb ik al :)) .

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 14:00

Mijn sony T2 heeft de laatste tijd irritante vastlopers. Denk dat ik me na de vakantie misschien tegen kerst aan op een nieuwe ga trakteren :)

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 14:40

Ik zag op mijn tijdlijn ook een reclame daarvoor langs komen ja. Ik lees echt wel regelmatig in bad. Hij is nog nooit nat geworden (klopt het snel af ;) ) Maar kan toch handig zijn, zeker gezien ik hem vaak in mijn tas stop als ik ergens naartoe moet waar ik misschien moet wachten. Als een boek echt uit uit moet, neem ik hem zelfs overal mee naartoe :D

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 15:06

Mijn Aura doet het prima, vind m heel fijn, maar loopt wel eens vast als ik in de volle zon lees. Vriendin van mij heeft ook de aura en heeft het ook wel eens gehad in de hitte.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:11

Staat er een datum bij wanneer die uitkomst?

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 08:35

dat klinkt ook wel gaaf die Aura H2O... jammer dat ik net de gewone Aura HD gekocht heb :P

Ik heb nu zoveel boeken op mijn ereader staan dat ik toch maar collecties wil maken.. ik zet boeken op mijn Aura via callibere (lukte niet gewoon op de schijf plakken zoals ik bij de Sony deed) wie kan mij in het kort uitleggen hoe ik collecties kan maken in callibre en of ik die ook zo over kan zetten op mijn Aura.

zodat ze laat maar zeggen op mijn Aura ook per auteur ofzo staan geordend

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:04

Hij moet 1 oktober in de winkels liggen.
Zou de aura hd dan goedkoper worden of is dat met de ereaders niet zo snel als er een nieuwe uitkomt?

Hij moet ook 180 kosten valt nog mee

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:34

dekoezegtboe schreef:
dat klinkt ook wel gaaf die Aura H2O... jammer dat ik net de gewone Aura HD gekocht heb :P

Ik heb nu zoveel boeken op mijn ereader staan dat ik toch maar collecties wil maken.. ik zet boeken op mijn Aura via callibere (lukte niet gewoon op de schijf plakken zoals ik bij de Sony deed) wie kan mij in het kort uitleggen hoe ik collecties kan maken in callibre en of ik die ook zo over kan zetten op mijn Aura.

zodat ze laat maar zeggen op mijn Aura ook per auteur ofzo staan geordend

Wat voor collecties wil je maken? Op mijn Kobo heb ik bijv bij Mijn verzamelingen alle series, genres en gelezen/niet gelezen staan. Maar je kan het ook instellen dat alleen auteurs er staan, of wat je eigenlijk maar zelf wilt. In Calibre kan je aangeven welke metadata er wel en niet naar je ereader gestuurd moet worden.
Hier staat hoe je dit kan doen: http://www.teleread.com/ebooks/using-calibre-for-e-book-management-chapter-6-managing-kobo-bookshelves/

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:42

Mijn Glo doet het nog prima, dus voorlopig komt er nog niks nieuws, maar die H20 of een nieuwere versie daarvan tegen de tijd dat mijn Glo de geest geeft, zou wel eens een goede kandidaat kunnen zijn. Niet dat ik een bad heb of heel vaak op vakantie ga, maar dan is het wel weer fijn als je zonder problemen je digi-leesvoer mee kunt nemen naar plekken waar water is. Strand schijnt ook geen probleem te zijn, al zou ik dan denk ik wel een klein tasje meenemen om 'm zandloos in op te bergen.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:44

Ik schiet even hier in als het mag.

Ik heb een Nook Color. Daarmee kan je ook internet op, mail lezen etc. Klinkt net als een soort Ipad maar is het toch niet.

Hebben we in USA gekocht.

Maar wat ik vet onhandig vind is dat ik de boeken niet op genre kan zetten. Dus ik zoek me rot naar een boek. Ik wil ze graag in mapjes zetten zeg maar.
Daarbij kan ik ook niet zien welke ik al gelezen heb en welke niet. Ben verwend misschien met Ipad dat ik verwijder welke ik al gelezen heb (staat nog kopie op laptop)

Iemand een idee welke e-reader wel aan deze eisen voldoet? Een merk of oid? Dan kan ik gerichter gaan zoeken, want misschien dat ik hem dan toch ga 'inruilen' voor wat anders.

Thx!!! :j

edit: foto toegevoegd
Afbeelding

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 12:01

Bij de Kindle kan je zelf op je ereader mappen maken en zelf selecteren welke boeken je er in wilt zetten. Nadeel van kindle is dat het echt een ereader is en ik zou hem dan ook niet aanraden om te internetten. Een boek kopen op amazon kan dan wel weer erg makkelijk :P

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 14:44

Bij de Kobo is dat ook mogelijk. Zo heb ik verschillende mappen van genres gemaakt op de ereader waarin ik boeken kan plaatsen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 15:29

Dat kan ik bij mijn Sony T2 ook :) dus lijkt op de meest gangbare merken wel te kunnen :)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:05

Ik heb het verkeerd gezegd.........ik kan wel op naam of genre selecteren en onderverdelen, maar het is een vreselijk karwei omdat je de titels niet goed ziet.

Ik wil eigenlijk gewoon vanaf de laptop een mapje overzetten wat op de e-reader ook een mapje blijft. En dat doet hij dus niet. Die gooit hij gewoon op de grote hoop.

Maar goed, het is een klein detail hoor verder werkt hij prima. ;)
Enige nadeel is dat de batterij sneller leeg gaat dan andere e-readers omdat je te maken hebt met zo'n soort Ipad scherm (of hoe je dat ook noemt) en geen 'papier look'.

Bedankt!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:46

Ja, je leest in feite gewoon van een computer tft scherm en niet een e-ink scherm.
Je zou calibre eens kunnen uitproberen, vermoed dat je daarmee wel mapjes kan maken 'rechtstreeks' op de Nook.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:58

Ik heb de Glo en mijn zus de Aura HD en via Calibre maken wij boekenplanken aan. Via dit topic de link van een blog gekregen waarop uitgelegd staat hoe je dat moet aanpakken. Wij synchroniseren de Kobo via Calibre en alle boeken komen dan automatisch op de door ons gewenste manier op de reader, netjes per plank gesorteerd.

Je kan ook op de reader zelf planken of boekenkasten aanmaken en daar handmatig de boel in sorteren. Dan zijn de boeken prima terug te vinden.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 17:06

Kasten zijn mij wel geluk maar planken niet. Dat zou nog wel handig zijn.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 18:16

Super! Hartstikke bedankt voor de tip. Ga ik vanavond als de kids op bed zitten me eens aan wagen.

Bedankt!

Op mijn laptop heb ik zoveel boeken, dus dat is nog even een werkje :+

Annick, mocht je het linkje nog weten te vinden............graag :D

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 18:39

Waaaaaaaaa.

Kom ik thuis van werken heeft mij liefje de kobo aura hd voor me gekocht ♡

Nu even aan een vriend geven die knalt er ff mn verlanglijstje op aan boeken en dan genieten weer heerlijk lezen!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 18:54

Wat lief van hem, veel plezier ermee :)

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:30

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:32

HouVanUtopia schreef:
Waaaaaaaaa.

Kom ik thuis van werken heeft mij liefje de kobo aura hd voor me gekocht ♡

Nou, als dat geen IkHouVanUtopia is dan weet ik het ook niet meer :D .

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 19:49

dat is echt wel super lief zeg!!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 20:03

Ben er nu een beetje mee aan het rommelen.

Maar lees dat er ook spelletjes op staan (aura hd)
maar waar kan k deze vinden?