[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 08:19

Welkom Nathalie

Daar ben ik ook zo bang voor.... dat ze snel afhaken (wij zijn nl ook een bedrag overeen gekomen).
Heb je al wat gekocht in Limburg of al een plaats in gedachten?

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 08:37

Brainless gefeliciteerd !!! Hopen dat het definitief is..

Nou ik hoop dat jullie allemaal gewoon lekker jullie huizen kunnen verkopen!
Zie hier en daar wel Duitsland langs komen, wel grappig ik heb 9 jaar geleden gekozen om naar Nederland te verhuizen ;)

Foe ik moet om 2 uur bij de hypotheker zijn, gisteren alle papieren uitgezocht , nou mijn mapje is compleet..vind spannend! Die man kan of mijn dag maken of helemaal breken

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 09:28

Het gaat bij jullie vast goed Brainless. Denk toch ook niet dat heel veel mensen gebruik maken van die 3 dagen extra bedenktijd? Maar het lijkt me voor die mensen ook erg, denk je dat je vrij bent om naar een nieuw huis te kijken, haakt men alsnog af.

Wij gaan pas serieus kijken/kopen als we ons huis nu verkocht hebben. Niet ideaal natuurlijk want mijn wederhelft werkt nu al in Heerlen maar is dan 2 dagen in de week daar (in hotel) en de andere 3 dagen werkt hij vanuit huis.

Zie Duitsland genoemd worden? Hier zijn dus mensen op zoek naar een huis in Duitsland? Wij hebben daar ook naar gekeken maar vonden het toch een risico daarbij veel papierwerk en een gunstige huidige hypotheek die we binnen Nederland kunnen meenemen. Je begint wel spontaan te kwijlen als je ziet wat je daar kunt kopen aan land vergeleken met hier (om het over de prijzen maar niet te hebben)

Wij zoeken gewoon in het zuiden van Limburg, het liefst ergens rond Simpelveld, Vaals etc. Het liefst een huis met karakter & soul(geen nieuwbouw) met wat grond voor de pony's :D

Succes vandaag Pilipa!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 09:49

brainless denk dat het daardoor komt ja hahahah :P
al zou ik zelf ook echt niet in friesland willen wonen, trekt mij totaal niet. ik kom Drenthe niet uit althans niet om verder NL in te gaan.
Gefeliciteerd hoor, positief blijven ze bedenken zich vast niet.

welkom nathalie!
komt niet zoveel papierwerk bij kijken hoor, onze makelaar regeld alles het enige wat wij moeten doen is her en der een handtekening te zetten.

mistral, duitsland kent inderdaad andere tijden qua school maar waarom moet dat een probleem zijn?
tevens mogen ze gewoon in nederland op school als je binnen zoveel km van de grens woont.

Wij zijn gister bij "ons" huisje wezen kijken in Duitsland om de laatste dingen te bespreken (hadden een optie op een huis daar) echter hebben we gister het bouwkundig rapport binnen gekregen en we hebben ons direct teruggetrokken. wil je er veilig wonen moeten we voor ruim een ton gaan verbouwen en om dat te doen met 2 kleine kinderen zien we niet zitten.
Vind het echt enorm jammer, maar gelukkig zijn we er nu achter gekomen en niet als we al getekend hadden enzo

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 09:58

Ik hoop dat jullie wat vinden in t zuiden, Nathalie! Weinig te koop in t heuvelland met wei, en als er al iets moois bij zit dan vragen ze er ontzettend veel voor! Maar t is er dan wel super mooi :D
We hebben zelf bij een paar huizen in Vijlen gekeken. Daar is t ook erg mooi, en daar staan nog wel eens wat huizen te koop.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:15

@Pashon- is er niet ook een verplichte bouwkundige keuring nodig voor je een huis met hypotheek kunt financieren in Duitsland? Goed dat jullie in ieder geval dit al op papier hadden voor er iets getekend was, al kan ik me voorstellen dat het toch een domper is.

Wij zoeken ook naar de wat oudere huizen (in Limburg veel jaren 30 huizen, echt mijn favoriete periode, maar helaas niet vaak met een beetje land) dus laten ook zeker een bouwtechnische keuring doen. Het hoeft bij ons ook geen grote weide te zijn, ik zou al blij zijn als we voor de winter een paddock/stal zouden hebben eventueel....iets rond de 1500-2000m2 misschien.
Vijlen is idd ook prachtig, wij sluiten ook Landgraaf/Heerlen niet uit maar goed...als je voorkeuren zou mogen geven dan liever echt landelijker zonder weer helemaal afgezonderd te zijn (imv 3 jonge kinderen)

Door budgetbeperking :P, zullen we ergens concessie op moeten doen, dus ons droomhuis MET grond in Vaals gaat 'm vast niet worden.
Ik zou zelf heel graag in Koningsbosch wonen, maar dat is voor Edgar weer net te ver van zijn werk (qua km's op zich niet, maar hij doet er dan toch weer zo'n 45 minuten over, zou ok kunnen zijn maar dan moet het wel HET huis zijn en eigenlijk wil ik hem dat niet aandoen)

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:37

Pashon, wat jammer zeg, maar goed indd verbouwen voor zoveel geld is niet echt leuk, jeetje ik hoop dat jullie snel wat leuks vinden , is beetje balen nu!

Nathalie, oh ja dat zijn leuke huizen, kan snappen dat je daar naar op zoek bent.
Is niet zo makkelijk om dan , maar goed er komt hopelijk wat in de buurt waar iedereen zijn wensen aan voldoen,
Lekker paarden aan huis zeg, zou ik ook wel willen, maar goed die van mij staan 2 km verder op en staan super! Bij mijn “droomhuisje” kunnen ze niet in de tuin… haha op de kinderkopjes.. nee vinden ze niet leuk

Olrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 20:09

Hallo bokkers,

mag ik me hier melden. Ben sinds een maandje actief op zoek naar een eerste "eigen" woning. Het valt alleen nog niet zo mee.Gisteren een nieuwbouwhuis gezien, maar gezien de afmeting van de badkamer valt deze helaas af..

Hebben jullie ook een periode gehad waarin je voor je gevoel bijna wanhopig werd? Ik kijk nu zelfs naar appartementen terwijl mijn vereiste toch zeker een tuin is :o

Alle tips zijn van harte welkom.

Groetjes Sanne

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 20:16

Ja deze tijd valt niet mee qua zoeken. Misschien toch hier en daar je wensen aanpassen. En een maandje is nog maar kort, wij waren vanaf januari bezig en hebben nu iets gevonden en dat is toch eigenlijk wel relatief snel.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 21:53

@Brainless Ik zal voor je mee duimen dat het allemaal door gaat en alvast een voorzichtige proficiat.
@Pilipa Hoe is het gegaan bij de hypotheker?
@Olrike Welkom hier. Veel succes met zoeken. Ik heb mijn eisen heel erg bij moeten stellen met het zoeken. Ik dacht toch wel minimaal iets van 120.000 te kunnen krijgen met een starterslening. Helaas bleek ik geen starters lening te kunnen krijgen voor Tilburg, omdat ik in goirle woon. Toen kon ik nog maar 106.000 lenen en met kk eraf werd dat 97.000 om te zoeken. Ik heb gelukkig toch iets kunnen vinden, maar wel een stuk kleiner dan ik eigelijk wou.

Ik ben druk bezig met het klussen. In 2 dagen is alles geschilderd. Nu nog flink poetsen en dan volgende weekend kan ik hopelijk over huizen. Valt me niet tegen. Ik zal morgen eens foto's maken. Er zitten in het plafond van de badkamer een aantal zwarte plekken van de ventilatie. Heeft iemand tips om dat weg te krijgen, of zal ik dat ook helemaal moeten witten?

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 09:41

ben ik bij mijn ouders om de kinderen en de hond hier te droppen voor de kijkers vanmiddag zijn ze beide met de noorderzon vertrokken :+ en ik moet thuis ook nog het nodige doen, zenuwen en stress steken aardig de kop op!

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 09:44

Yeaah, gisteren ein-de-lijk finaal akkoord gekregen van ING, gewoon heerlijk om nu 100% zeker te hebben dat we 1 oktober de sleutel krijgen :):) Wisten dat die hypotheek wel rond kwam, maar het duurde en duurde maar en ik wil dan gewoon zwart op wit hebben dat het in orde is :P

bantu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 09:49

Spannend Pashon veel succes!!

Super Mae nu is het zeker!

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 13:05

Ik meld me hier ook even aan, wij willen graag verhuizen, moet niet maar we kijken rustig rond naar een ander huisje.
Voordat we een nieuw huis gaan kopen willen we eerst ons huis verkocht hebben, voor degene die geïnteresseerd zijn:
http://www.funda.nl/koop/bakel/huis-478 ... -braak-28/

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 16:47

welkom Sanne

gefeliciteerd Mae, nu is het helemaal 'echt'!!!

@Corinne- wij gaan ook voor de zekerheid van eerst verkopen en dan pas kopen.

Zijn er hier ook mensen die het anders doen trouwens? Die bijv. voor hun droomhuis niet de kans zouden willen lopen om het te
'verliezen" terwijl hun eigen woning nog niet verkocht is? (Ik weet niet eens of nu tijdens de financiele misere een overbrugginshypotheek nog zou kunnen). Wij hebben nu via Interent een huis op het oog dat heel aardig lijkt te voldoen aan onze wensen, Edgar gaat er volgende week kijken als hij toch voor zijn werk in het zuiden is (en eigenlijk hoop ik dan aan 1 kant dat er toch iets niet aan voldoet :o (omdat we er nog niet actief voor kunnen gaan)

rustig blijven doorademen Pashon! :)

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 17:22

Kom ook even binnenvallen, ben absoluut niet bijgelezen, want ben inmiddels 1,5 week van 's morgens vroeg tot 's avonds laat aan het klussen in het huisje, maar het eind begint in zicht te komen, het wordt het mooi :D

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 22:55

nathalie2302 schreef:
welkom Sanne

gefeliciteerd Mae, nu is het helemaal 'echt'!!!

@Corinne- wij gaan ook voor de zekerheid van eerst verkopen en dan pas kopen.

Zijn er hier ook mensen die het anders doen trouwens? Die bijv. voor hun droomhuis niet de kans zouden willen lopen om het te
'verliezen" terwijl hun eigen woning nog niet verkocht is? (Ik weet niet eens of nu tijdens de financiele misere een overbrugginshypotheek nog zou kunnen). Wij hebben nu via Interent een huis op het oog dat heel aardig lijkt te voldoen aan onze wensen, Edgar gaat er volgende week kijken als hij toch voor zijn werk in het zuiden is (en eigenlijk hoop ik dan aan 1 kant dat er toch iets niet aan voldoet :o (omdat we er nog niet actief voor kunnen gaan)

rustig blijven doorademen Pashon! :)

Jup, wij hebben toevallig het concept-koopcontract binnen van het nieuwe huis, terwijl mijn huis nog te koop staat. Overbruggingshypotheek hebben we misschien niet eens nodig, als de cijfers van mijn vriend een beetje goed uitvallen (maar ja, crisis he), en anders voor een klein bedrag. Ik wil jullie graag de funda-link van ons nieuwe huis laten zien, maar dat is misschien nog wat voorbarig...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 22:57

Wij kregen geen overbruggingshypotheek omdat de overwaarde van het oude huis te laag was.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:09

Mea gefeliciteerd! super joh, nu is het voor het echie.

vandaag overleefd gelukkig, ben wel aan het einde van mijn latijn :O

overbrugginshypotheek doen wij niet aan, eerst verkopen en dan pas iets weer kopen is ons motto.
We hebben inmiddels wel weer een ander huisje op het oog, maandag even overleggen met de makelaar om te bezichtigen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:24

Welkom voor de nieuwelingen!

Mae: Gefeliciteerd, wat moet dat een heerlijk gevoel zijn!

Pashon schreef:
brainless denk dat het daardoor komt ja hahahah :P
al zou ik zelf ook echt niet in friesland willen wonen, trekt mij totaal niet. ik kom Drenthe niet uit althans niet om verder NL in te gaan.
Gefeliciteerd hoor, positief blijven ze bedenken zich vast niet.

welkom nathalie!
komt niet zoveel papierwerk bij kijken hoor, onze makelaar regeld alles het enige wat wij moeten doen is her en der een handtekening te zetten.

mistral, duitsland kent inderdaad andere tijden qua school maar waarom moet dat een probleem zijn?
tevens mogen ze gewoon in nederland op school als je binnen zoveel km van de grens woont.

Wij zijn gister bij "ons" huisje wezen kijken in Duitsland om de laatste dingen te bespreken (hadden een optie op een huis daar) echter hebben we gister het bouwkundig rapport binnen gekregen en we hebben ons direct teruggetrokken. wil je er veilig wonen moeten we voor ruim een ton gaan verbouwen en om dat te doen met 2 kleine kinderen zien we niet zitten.
Vind het echt enorm jammer, maar gelukkig zijn we er nu achter gekomen en niet als we al getekend hadden enzo

Ik vind dat als je besluit om in duitsland te gaan wonen je ook je best moet doen te intergreren (ik heb namelijk zelf ook een hekel aan mensen die hier komen om te profiteren maar geen moeite doen om te intergreren) Naar een duitse school gaan hoort daar dan ook bij. Bovendien vind ik het ook goed voor de ontwikkeling van een kind. Maar ik kan dat niet combineren met werken dan, hier heb ik familie wonen die mijn kind op kunnen vangen waar nodig als je in duitsland gaat wonen ben je dat ook kwijt ;)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 10:30

@Nathalie: zoals je wel weet hebben wij dat gedaan :D . Ik denk dat je goed voor jezelf moet na gaan of het op te brengen is, voor langere termijn en de bank moet er heil in zien, natuurlijk. Hier lijkt het gelukkig goed uit te pakken.
Ik ben erg benieuwd naar wat jullie hier gezien hebben!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 10:34

Ik kan het toch niet laten..., maar ons kind gaat niet naar een Duitse school, ik ben niet kapot van het Duitse schoolsysteem en ja, daar heb ik ervaring mee. Verder ben ik onderwijzeres geweest in de Duitse taal, heb ik al eerder in Duitsland gewoond en gewerkt, heb Duitse schoolfamilie én Duitse vakantiepleegkinderen. Onze dochter is nu zes en gaat in Nederland naar groep drie, na de zomervakantie, zelf verhuizen wij in december. Als ze een heel stuk jonger geweest was, had ik een Duitse school (na grondig onderzoek) nog wel overwogen, maar nu dus niet. Gelukkig zijn dit keuzes die je zelf kunt maken, ik ben van mening dat wij verder zeer goed in staat zijn om te integreren :D.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:10

Mijn vriend en ik gaan morgen weer op pad om 2 huizen in Assen te bezichtigen :)

Mae: gefeliciteerd!!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:21

intigreren staat of valt natuurlijk niet met de school keuze.
Die van ons gaan eerst naar Duitsland, zodat ze de taal goed gaan beheersen, misschien als ze wat ouder zijn en echt dingen moeten gaan leren dat ze wel naar nederland naar school gaan. Maar eerst zien hoe het allemaal loopt enzo.
avaluna jullie gaan dus ook naar Duitsland toe? waar als ik vragen mag?

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:49

Mae, Gefeliciteerd!

over wonen in duitsland kan ik helaas niet meepraten.

A.s. woensdag hebben wij de 2e bezichtiging en we hebben er echt heel veel zin in :D .