Robotstofzuiger met huisdieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 11:13

Ik volg even. Reeds een elektrische dweil aangeschaft en wat een heerlijk ding. Deze is voor de bovenverdieping.

Maar beneden kom ik soms gewoon echt niet toe aan schoonmaken. Wil dan dus ook elektrisch automatisch robotje die stofzuig en dweilt

3 kinderen 3 honden en konijnen en een zandbak buiten.
Hoe doet zo'n robot dat als er bijv een hond binnen gepoept heeft ? Komt niet vaak voor maar hebben een puppy en die deed dit in het begin wel eens. En ongelukjes zijn zo gemaakt natuurlijk.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 14:41

Hannanas schreef:
Poolnoodles ff rondom onder de bank schuiven of is de ruimte zelfs hoger tussen vloer en bank?

Inderdaad er zit vrij veel ruimte tussen de vloer en de bank.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 20:29

StalNollie schreef:
Ik volg even. Reeds een elektrische dweil aangeschaft en wat een heerlijk ding. Deze is voor de bovenverdieping.

Maar beneden kom ik soms gewoon echt niet toe aan schoonmaken. Wil dan dus ook elektrisch automatisch robotje die stofzuig en dweilt

Hoe doet zo'n robot dat als er bijv een hond binnen gepoept heeft ? Komt niet vaak voor maar hebben een puppy en die deed dit in het begin wel eens. En ongelukjes zijn zo gemaakt natuurlijk.

Het ligt aan de robot, ik ken ze niet allemaal. Maar ik heb wel ervaring met de Dreame, en deze daarvoor juist uitgekozen.
De nieuwere modellen van Dreame zijn AI gestuurd, dat wil zeggen dat ze obstakels leren herkennen en ook een andere route uitzoeken op het moment dat er iets in de weg staat.
Een ongelukje is hier nog nooit gebeurt, maar in theorie zal hij er nooit door heen moeten gaan. Hij doet dat keurig met alles wat op de grond ligt of wat we verplaatsen.
Hij botst hierdoor ook nagenoeg niet, soms betrap ik hem op een foutje haha

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 10:25

StalNollie schreef:

Kijk eens op het youtube kanaal van Jamie Andrews. Die doet met elke robot dezelfde test: kattenkorrels op vloerbedekking, tomatensaus op een tegelvloer etc. En ook een ruimte met daarin een kabel, glas water, sok, (nep)drol. De Dreame X40 is panisch voor kabels en drollen, daar gaat hij echt met een boog omheen.

StalNollie

Re: Robotstofzuiger met huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 11:25

Top dank je wel ga ik van het weekend eens naar kijken.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 16:44

Ik heb ook een stukje waar veel snoeren liggen. Ik heb dat stukje 'verboden gebied' gemaakt in de Dreame app, dus daar komt James nu niet. Ik doe dat af en toe handmatig.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 17:57

Fijn om te horen dat dat wel kan.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 14:06

Niqui schreef:
Alle snoeren zijn weggewerkt bij ons maar een enkele keer ligt er een los oplaadsnoer. Daar loopt onze L20 dan wel op vast.

Hier het zelfde.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 13:12

Vraagje: werken die Dreame robots met een app? En kunnen ze ook met google assistentie samen werken?

We hebben nu iRobot maar echt aan vervanging toe en zoeken iets wat goed zuigt en dweilt met deels tegels en deels laminaatvloer met 4 mensen (2 m lange haren en die blijven ju nogal om de borstels zitten) en 4 (straks 6) buitenkatten die ook wel eens prooi meenemen (de katten dan, niet de mensen haha)

Nog adviezen voor degelijke robot?

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 13:53

Wij hebben een Eufy S1, 2 kleine kindjes die de hele dag zand enz mee naar binnen nemen en een corgi die nogal corgiconfetti strooit..
hier altijd goed zuigend en dweilend.

Enige nadeel is dat door het zand we vrij vaak de vuilwater tank schoon moeten maken: als in om de 2 weken, maar verder geen problemen!

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 15:52

@zilfstar, de dreame werkt inderdaad met een app en is ook te bedienen met google home.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 16:26

Lay_D schreef:
@zilfstar, de dreame werkt inderdaad met een app en is ook te bedienen met google home.

Ah dat klinkt goed!

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 15:27

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 16:29

Wij zijn echt zo blij met onze dreamy.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 20:21

Kan iemand mij vertellen hoe groot het basisstation is van de stofzuiger?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-25 20:46

Melia schreef:
Kan iemand mij vertellen hoe groot het basisstation is van de stofzuiger?

Van welke? Scheelt nogal per merk en model haha.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 18:27

Klopt ja, de dreame. Maar hebben inmiddels al besteld, dus maakt niet meer uit :') . Ruimte genoeg dus past wel.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 20:31

Best groot!

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:06

Leuke anekdote: mijn Dreame robot is vandaag op avontuur gegaan… de robot was aan het stofzuigen terwijl ik boven zat te werken, tot ik ineens een raar rammelend geluid hoorde. Dus ik kijken, was ik vergeten dat ik mijn tuindeuren open had gezet, dus de robot stond druk mijn grindpad te stofzuigen _O- ik was onder de indruk van hoe ver hij mijn tuin al in was, echt zeker een meter of 6 :')

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:39

Hahahaha hier ook een keer gebeurd, toen was James het gras aan het stofzuigen :')