ingvdh schreef:Je kan nooit voldoende stopcontacten hebben, zeker in de keuken niet.
Denk ook goed na waar je verlichting wil hebben, wat voor verlichting en of je deze wil kunnen dimmen. (spotjes, hanglamp, plafonnière bijvoorbeeld).
Tip is voor slimme verlichting te kiezen en daar niet op te besparen. Ik heb in de woonkamer overal Philips Hue lampen, goedkopere slimme verlichting moet je per lamp bedienen en als je een aantal spotjes hebt is dat gedoe. Bij de betere systemen kan je groepen aanmaken en die in een keer bedienen. Bij mij gaat het licht automatisch aan als de zon onder gaat en gaan de lampen in de overloop in de nacht gedimd aan op een bewegingsensor. Zo word ik niet meer gelijk wakker als ik 's nachts naar de wc moet door het felle licht.
Ik heb nog niet alle losse schakelaars weggehaald want af en toe handmatig uitschakelen is ook makkelijk.
Die van de USB aansluiting is ook handig.
En als laatste voor in de keuken, zorg voor voldoende aanrechtruimte voor het neerzetten van losse apparaten (koffiezetmachine, waterkoker, airfryer, keukenmachine etc). Of neem een apparaten garage, hier kan je apparaten neerzetten en met een (rol)luik verbergen zodat ze niet altijd in zicht staan.
Of juist een handige kastenwand en de mogelijkheid om ze snel te pakken. Hier op pakhoogte de airfryer, het tostiapparaat, de sapcentrifuge, de broodrooster, pastamachine, staafmixer en keukenmachine. In een kast waar ik ze in drie seconden uit kan pakken. Want niks zo vervelend als grote stoffige lelijke apparaten op je aanrecht.