Verhuis- en verbouw topic 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 21:10

Wat een prachtige ruimtes Listiglistje, en met wit ipv groen wordt dat inderdaad nog mooier.

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 16:04

Wauw, wat een gaaf huis listiglistje!! Ben heel benieuwd hoe het wordt als het wit is (in de balzaal van de koning ;) ).

Dat gaat denk ik lekker veel licht geven MarjanB. Wanneer hebben jullie eigenlijk de planning het af te hebben?

Wij hebben vorige week de gemeente maar eens gebeld, aangezien onze conceptaanvraag er al 7 weken ligt. Geven ze nu aan dat ze toch nog extra informatie willen. Zo irritant, maar als alles meezit deze week uitslag! (wij willen de bouwgrens 3 meter naar voren plaatsen, dus oprecht spannend anders kan het huidige plan niet doorgaan)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 16:17

.
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 20-06-22 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 16:22

Spannend Rosanna1990, hopen dat de gemeente er niet moeilijk over doet!

Hier belde net de man van de vloeren renovatie *\o/* hij komt woensdagmiddag kijken voor offerte badkamervloer.
Is toch wel een leuke vloer als ie weer nieuw is.

Nu is ie zo...yuk vies :')
Bad wordt ook gerenoveerd en wordt antraciet met nieuwe binnenlagen.
Dit doe ik zelf en de toilet brillen heb ik 2 zwarte in Duitsland besteld (Heritage).
De wanden en plafonds worden antraciet, lichtgrijs en wit (balkenplafond).
Collega komt 2 of 9 juli samen met mij het nieuwe badkamermeubel plaatsen en de oude verwijderen.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 16:43

Oeh wel een toffe vloer hoor! <3

Jullie gaan allemaal super hard! Wij doen hier alles zelf, dus zo hard gaat het niet :') Wel recent een nieuwe aanwinst opgehaald en mijn vriend vriendelijk verzocht deze vóór komend najaar aan te sluiten :)* Kopje koffie voor de maat.
Afbeelding

Ik ben in de winter wel nog wat bezig geweest in de tuin, dat betaalt zich nu uit... Zo mooi! <3
Afbeelding

De stokrozen rondom het huis doen het ook goed.

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 18:24

Wat een weelde die bloemen! :D Gaaf.

En Linda, dat is idd een leuke vloer. Je moet het denk ik effe in de context zien. Ik gruwel van alles wat crèmekleurig is... En die houten toiletbril. Mwah :D Ben benieuwd hoe dat wordt als het af is.

Hier gaat het ook niet zo snel hoor. Stukadoor is al 2x niet op komen dagen _O- We hebben geen haast. (beginnen we zo wel te krijgen :') ) en het is een vriendelijke gozer. Maar ok. Kan foto's van het huis laten zien, maar die is in de huidige staat wsl een ton minder waard. 1 grote bouwval, en zoveel zijn we niet aan het doen :')

Ook problemen met het bouwdepot. De helft van de werkzaamheden kon niet doorgaan. Prima, kon ik andere dingen die uit mijn eigen zak kwamen met het depot betalen, want het bouwdepot is niet afdoende voor alles wat we willen. Uitdrukkelijk gevraagd aan de adviseur of we dat zo aan konden passen, zonder nieuwe taxatie. Was geen probleem, als we maar een minimum aantal verduurzamingsmaatregeling erin opnamen. Dus nieuwe specificatie ingestuurd. 3x raden wie er gisteren een brief op de mat kreeg dat het huis dan opnieuw getaxeerd moet worden :') Nog even billenknijpen, want een deel van de doorgevoerde veranderingen hebben we al laten uitvoeren omdat ik dus dacht op basis van het gesprek met de adviseur "dat het geen probleem" was :')

Rosanna1990

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 08:31

Wij hebben goed nieuws! We mogen de bouwgrens op 5 meter zetten i.p.v 8 meter.
Op voorwaarde dat de buren dit ook gaan doen. Nu heeft onze tekenaar even wat uitzoekwerk gedaan, ontdekt wie de kopers zijn van de andere kavel en de stoute schoenen aangetrokken en die mensen rechtstreeks benaderd. En zij willen dit ook graag dus we kunnen dit nu neerleggen bij de gemeente.

Dit is heeeel fijn, want daardoor kunnen we het grotere huis bouwen (hadden al 2 versies liggen mocht dit niet lukken)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 08:57

Jullie zijn allemaal goed bezig! Lees trouw mee maar zo druk om niet elke keer te kunnen reageren.

Hier ondertussen weer een bult werk gedaan
Van t weekend weer stukwerk gebikt..

Afbeelding
Afbeelding
Tussendoor gehooid
Afbeelding
Moesten we gisteren op stel en sprong intern verhuizen
Afbeelding
Afbeelding
En het voorhuis wordt nu voorzien van isolatie en de oude dakkapellen gesloopt

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 09:29

Nice, dat gaat lekker! Komen er wel weer dakkapellen voor terug of dat niet?
Dat intern verhuizen is ook wel herkenbaar :')

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 09:36

Gaat lekker bij iedereen zo!

Hier komt de datum van de sleutel langzaam dichterbij. Mijn zus zit nu bij de notaris voor de overdracht van haar eigen huis.

In mijn eigen huis druk met inpakken nog altijd. Bovenverdieping zit zo goed als in dozen. Deze week begin ik in de berg kast :D en dit weekend komt een vriend helpen om meubels te demonteren.

Nog 10 nachtjes slapen *\o/*

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 09:47

Renee1991 schreef:

Ja komen weer terug, deze zijn zo rot :') dus die moesten er maar af..

Afbeelding

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 11:26

MarjanB schreef:
Renee1991 schreef:

Ja komen weer terug, deze zijn zo rot :') dus die moesten er maar af..

[ [url=m/7zBIqk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha, daar had je niet veel langer mee moeten wachten, want dan waren ze vanzelf wel naar benende gekomen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 12:23

Zo zien ze er wel uit ja :')

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 21:19

Het is nu echt los… de kozijnen zijn er uit, morgen komen ze de gevel slopen.
Afbeelding

Een nood minihuisje.. morgen zeil hangen.
Afbeelding

Hoop dat het snel 5 augustus is!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 21:31

Rosanna1990 schreef:
Wij hebben goed nieuws! We mogen de bouwgrens op 5 meter zetten i.p.v 8 meter.
Op voorwaarde dat de buren dit ook gaan doen. Nu heeft onze tekenaar even wat uitzoekwerk gedaan, ontdekt wie de kopers zijn van de andere kavel en de stoute schoenen aangetrokken en die mensen rechtstreeks benaderd. En zij willen dit ook graag dus we kunnen dit nu neerleggen bij de gemeente.

Dit is heeeel fijn, want daardoor kunnen we het grotere huis bouwen (hadden al 2 versies liggen mocht dit niet lukken)

oooh wat heerlijk. Die 3 meter gaan wel echt een verschil namen in de ruimte! Congrats *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 21:37

MarjanB schreef:
Jullie zijn allemaal goed bezig! Lees trouw mee maar zo druk om niet elke keer te kunnen reageren.

Hier ondertussen weer een bult werk gedaan
Van t weekend weer stukwerk gebikt..

[ [url=m/4GpFtC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qPoKrS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Tussendoor gehooid
[ [url=m/xltqGf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Moesten we gisteren op stel en sprong intern verhuizen
[ [url=m/RtQAhw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/mg5fWP.jpg]Afbeelding[/url] ]
En het voorhuis wordt nu voorzien van isolatie en de oude dakkapellen gesloopt

[ [url=m/12YZgm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/IEzBkH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nou wat een heerlijke plek met potentie zeg <3 En wat een hoop werk haha. Nou lig lekker bezig. Kun je dat stucwerk ook gewoon met een sloophamer doen of doen jullie het met de hand?

Shiloh schreef:
Gaat lekker bij iedereen zo!

Hier komt de datum van de sleutel langzaam dichterbij. Mijn zus zit nu bij de notaris voor de overdracht van haar eigen huis.

In mijn eigen huis druk met inpakken nog altijd. Bovenverdieping zit zo goed als in dozen. Deze week begin ik in de berg kast :D en dit weekend komt een vriend helpen om meubels te demonteren.

Nog 10 nachtjes slapen *\o/*

Schiet lokaal op dus! Lekker bezig en spannend!
Wat een rotklus he, dat inpakken :') ?

PSvanLot schreef:
Het is nu echt los… de kozijnen zijn er uit, morgen komen ze de gevel slopen.
[ [url=m/huQG5C.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een nood minihuisje.. morgen zeil hangen.
[ [url=m/6IPIfN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoop dat het snel 5 augustus is!!

poeh. Wat een werk ook. En wat een verhuis de hele tijd :') Is het nog vol te houden?

Ik moet zeggen dat ik het klussen allemaal heel leuk vindt. Maar het "inbetween" 2 huizen zitten heel wat minder :') Dat intern verhuizen lijkt me ook een hele opgave iedere keer :P ?

Geld stroomt als water mn rekening af nu we afhankelijk zijn van afhaalmaaltijden, magnetronmaaltijden en thuisbezorgd (alle pannen liggen in het nieuwe huis. Fornuis is weg. Koelkast weg. Alleen de magnetron en airfryer hebben we nog). Gezond eten is er ook niet bij.

Kleren moeten naar de wasserette. En morgen moet ik om 7.45 bij mijn werk zijn. Wel lekker voor de spits uit. Maar óók anderhalf uur rijden. Dus dat wordt om 5 uur opstaan.
Vriendje heeft een halve burn-out door alle stress, die heeft de klus-genen niet in zich zitten zegmaar... Stresskippetje :D

Goed. Alles gaat voorbij. Dus ook dit :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 11:27

De achtergevel wordt er uit gesloopt…. Mijn God dat zijn geen grappen, wat een gorigheid en herrie.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 22:06

Ojee Menino wat enorm vervelend voor je vriend! Dat maakt verhuizen een stuk minder leuk!!

Nou, het is vandaag gelukt. De mannen die de pijp voor de kachel zaagde dwars door twee elektra buizen en nog geen 5 minuten later gingen ze beneden door een waterleiding... Op de zolder op de slaapkamer nu geen stroom en we kunnen even niet douchen want we hebben enkel koud water. Maar we doen het er maar even mee haha.

Achter het oranje zeil zit onze mini woonkamer. Het oranje zeil heeft top geholpen, alles stofvrij gebleven!
Afbeelding

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 07:44

En hoe gaat het hier :D

Hier verloopt gelukkig alles volgens planning.
Gisteren 5 schilders hier over de vloer en hebben alles geschuurd.
Vandaag en morgen 1 schilder grondverf, volgende week komen ze weer met 5.
Verwachting is dat ze binnen 2 weken klaar zijn _/-\o_

Zaterdag komt mijn collega de badkamer leeghalen en alles afkoppelen.
Aanstaande woensdag wordt de badkamervloer gerenoveerd en geïmpregneerd.
Dat prijsje viel ook mee en konden snel beginnen!

Ik ga vandaag en morgen de plafonds spuiten in de slaapkamers en lange gang. Zaterdag en zondag nog de muren sausen en dan zit mijn klustaak erop.
Ik moet volgende week weer werken :')

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 08:03

Lekker bezig listiglistje!! Wat een werk in dat enorme huis. Wanneer moet je oude huis opgeleverd?

Menino, vervelend van je vriend dat die het er lastig mee heeft. Kan me er wel in verplaatsen :+ . Gisteren op werk tijdens de standup (ochtend rondje waar we de stand van zaken bespreken en ook rondje doen hoe het met iedereen gaat), werd me gevraagd hoe het ging en dat ik er moe uit zag en toen brak ik spontaan in tranen uit :7 . Lekker professioneel, maar ach, ze zijn wel wat gewend van mij. Alles is onder controle hoor, maar met dit soort grote veranderingen wordt mijn autisme gewoon op alle verkeerde manieren getriggered. Slecht slapen, geen rust kunnen vinden.

Hoop voor jullie beide dat jullie ook wat rust weten te vinden. Misschien anders eens lekker een dagje/nachtje eruit. Even afstand nemen?

Jeetje PSvanLot, wat een ongeluk zo allemaal bij elkaar. Is het wel goed gekomen en hersteld allemaal? Hoe staat het met de achter gevel?

Ik ben vandaag de laatste spullen aan het inpakken voor de verhuizing. Vanavond naar Eindhoven en bij mijn ouders overnachten. Morgen middag krijgen we de sleutel. Dan is het eerst een week of wat voornamelijk verven. 11 juli komen de verhuizers. Wil vandaag het huis verhuis klaar achterlaten. Hopelijk gaan we het redden. Gelukkig komen mijn vader en zus vanmiddag helpen met de laatste loodjes.

Ook ben ik me mentaal aan het voorbereiden op de vele krabbels die we morgen moeten zetten. Koopakte, hypotheek, overbrugging, samenlevingscontract, testament en een draagplichtovereenkomst die getekend moeten worden.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 08:08

Hier ook iemand die dr ff doorheen zit. Vooral zo enorm moe! Maar goed nog ff doorzetten.

De stukadoor is hier bijna klaar nu
Afbeelding
Het dak wacht op de dakdekker voor de pannen latten en dan worden de dakkapellen weer opnieuw opgebouwd. Gelukkig lijkt het nu twee weken droog te blijven.
Afbeelding

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 09:02

Wauw Marjan, snap dat je er soms even doorheen zit maar het wordt zo mooi! Het huis waar wij nu in zitten hebben we volledig zelf verbouwd. 5 maanden zonder erin te wonen en later nog de keuken, bijkeuken, garage en tuin. Ik weet we dat ik er toen ook helemaal klaar mee was, maar het resultaat is het zo waard!

Love your energy listiglistje. Je staat zo heerlijk positief in de verbouwing :).

Shiloh, wanneer is de defintieve verhuisdatum?

Conceptaanvraag van ons huis is goedgekeurd *\o/* . Nu gaan we verder met de definitieve aanvraag en hopen dat de vergunning er snel doorheen is en er geen bezwaar gaat komen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 09:38

Lekker Linda, dat het voorspoedig verloopt! Kun je er straks lekker in een fris huis wonen! Wat zal het een heerlijke plek zijn!

Marjan, ik snap dat je er klaar mee bent. Op een gegeven moment is het ook gewoon genoeg geweest en tijd om klaar te zijn en er in te gaan wonen.

Shiloh, voor jou ook bijna de verhuizing in zicht, lekker toch?

Hier gaat het goed, ze liggen nog steeds op schema. Maandag begint de metselaar de muren te zetten.
Dinsdag is de stoffeerder voor de vloer geweest. Die kwam de precieze maten opmeten voor de pvc vloer. Hij kwam dik 500 euro goedkoper uit dan dat er in eerste instantie was berekend, dat is dus wel lekker!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 09:39

11 juli :)

Heb een verhuis bedrijf ingeschakeld. En daar ben ik zó blij mee. Zo’n heerlijk idee dat alles straks gewoon direct in de juiste kamer staat.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 09:53

Dat erdoor heen zitten herken ik wel, mijn wallen hangen ook op mijn knieën momenteel.
De laatste loodjes...echt zo moe gevoel.
Eigenlijk wil ik dat het klaar is :')

Ik doe tussendoor wel wat leuks met vrienden of ontspanning in de tuin bv.
Straks komt een vriendin kijken en dan samen uitgebreid lunchen bij het restaurant hier tegenover, daarna nog even Thorn in.

Gelukkig hoef ik mijn oude huis pas 29 juli op te leveren.
Moet alle meubels nog hier naartoe halen.
Vrienden hebben zich Gelukkig aangeboden voor hulp en die hebben zo'n feestbus/oude ambulance.
Ik een suv en trailer... planning daarvan is 9 juli.

Spannend Shiloh morgen :D hele papierwinkel!

Fijn dat het bij iedereen wel goed loopt!
Benieuwd naar het eindresultaat bij iedereen *D