Parkeren voor eigen oprit, wie aansprakelijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 18:56

Shae schreef:
chevax schreef:
Zo'n sterk bericht? Sorry, ik wist niet dat zelfs dit al fluwelen handschoen vereist. Kom op zeg.

Je beweert dat iemand een compleet onbekende diagnosticeert en concludeert dat mensen doorschieten.

Wat je zegt is niet waar. :)

Nee hoor, ik vroeg het. Maar ik reageer anders dan jij, prima. Laten we het er maar op houden dat onze meningen sterk verschillen. Ik heb geen zin in dit rare gedoe.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 18:57

Lijkt me heel verstandig, hier schiet niemand wat mee op.

Ik denk dat dit topic lekker enkeltje mesthoop mag krijgen straks. Als ts eraan toe is.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 18:59

Van ‘fender bender’ in een oprit naar een vakvolwassen treinramp in 10 pagina’s. *ontstipt*

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 19:02

Shae schreef:
996981 schreef:
Ts meent zich te herinneren dat moeder gediagnosticeerd is met een borderline stoornis. Is dus niet eens zeker…

Anoniem schreef:
Mijn moeder is in het verleden ook meerdere malen opgenomen geweest, wat ik weet heeft ze toen de diagnose borderline gekregen.

Ja precies. Wat ik weet. Dat betekent iets als: “als ik het me goed weet te herinneren” of “van horen zeggen”.

Daarnaast staat een eventuele diagnose en de daarbij horende symptomen los van de oorspronkelijke aansprakelijkheidsvraag.

Volgens mij kunnen we op Bokt niet veel meer
doen dan haar sterkte wensen en wijzen op het feit dat het verstandig is juridisch advies in te winnen. Ieder ander type bericht kan ervoor zorgen dat ts de behoefte voelt zich te verklaren of verantwoorden, waardoor ze wellicht te ver uitdiept op haar persoonlijke situatie, wat zich in de toekomst weer tegen haar kan keren. Lijkt me alles behalve wenselijk. Voor TS is die situatie misschien nu niet te overzien door de stress waaronder ze staat. Laten we dan alsjeblieft als Bokkers verstandig met deze hulpvraag omgaan….
Laatst bijgewerkt door Ods op 13-04-22 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote aangepast naar Anoniem

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 19:10

996981 schreef:
Ja precies. Wat ik weet. Dat betekent iets als: “als ik het me goed weet te herinneren” of “van horen zeggen”.

Daarnaast staat een eventuele diagnose en de daarbij horende symptomen los van de oorspronkelijke aansprakelijkheidsvraag.

Volgens mij kunnen we op Bokt niet veel meer
doen dan haar sterkte wensen en wijzen op het feit dat het verstandig is juridisch advies in te winnen. Ieder ander type bericht kan ervoor zorgen dat ts de behoefte voelt zich te verklaren of verantwoorden, waardoor ze wellicht te ver uitdiept op haar persoonlijke situatie, wat zich in de toekomst weer tegen haar kan keren. Lijkt me alles behalve wenselijk. Voor TS is die situatie misschien nu niet te overzien door de stress waaronder ze staat. Laten we dan alsjeblieft als Bokkers verstandig met deze hulpvraag omgaan….

Dat is precies wat ik bedoel, alleen iets zachter/beter verwoord. De situatie is voor TS vreselijk. Maar je ontkomt er niet aan dat mensen dan vragen gaan stellen. Dan komt er een stukje info, want eigenlijk wil je niet meer kwijt, maar daar komen ook reacties op. En voor je het weet, heb je meer verteld dan je eigenlijk wilt. En het is gewoon niet altijd handig om info online te zetten over een "zaak" die loopt. Dit is niet in de categorie "mijn kat is al 3 dagen niet thuis", maar gaat over zwaardere, diepe dingen waarbij justitie misschien zelfs wordt ingeschakeld. Iemand zegt "dan laat je het topic verwijderen". Maar zo werkt het niet. Ik hoop dat TS snel de juiste hulp krijgt.

Flubberboot

Re: Parkeren voor eigen oprit, wie aansprakelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 19:53

Zullen we elkaar gewoon even met rust laten en TS haar verhaal laten doen?

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 20:11

Chevax, ts deelt helemaal niet veel in eerste instantie. Maar Bokt slaat zoals wel vaker gebeurd weer eens door in het doen van aannames, etc. Dus ts laat stukje bij beetje steeds meer los.

wat een irritante reacties. Iedereen wil gelijk hebben.
En ts moet opmerkingen dulden over haar kinderwens, over haar "ongezonde" relatie (gebaseerd op 1 gebeurtenis). En dat dat wel pijn moet doen. Ik noem dat zuigen.

bah

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 23:03

Zullen we gewoon reageren op waar ts om vraagt? Ze heefr behoefte aan steun en juridisch advies. Zullen we het aub daarbij laten? Stel je voor dat je zelf in zo'n situatie had gezeten. Dan had jij het toch ook niet fijn gevonden om beoordeeld te worden en discussies te horen over jou situatie? Ongeacht of dat online is of niet.

Ik weet precies hoe ze zich voelt. Ik heb ook een moeder met borderline. Ze doet precies hetzelfde. Daarom heb ik dus geen contact meer met haar.

Jeetje ik ga dalijk nog temmen.

Sorry dat je dit moet lezen ts :(:)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 23:11

Huertecilla schreef:
Ik neem aan dat iedereen die reageert begrijpt dat dit een volstrekt éénzijdige versie is en Bokt, hoewel vooral een met de beste bedoelingen goedgelovig vrouwenforum, geen orakel is...

En wat is je punt hiermee exact?

Goedgelovig vrouwenforum? Wat?

Je kunt ook gewoon rechtstreeks zeggen dat je een vrouwenhater bent en dat je TS beschuldigt van dingen verzinnen.

Bah, wat vies. Echt, echt heel smerig dit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 08:56

Dames, rustig allemaal. :D

Ik hoef geen fluwelen handschoentjes. Er zitten kritische opmerkingen bij waar ik zeker wat aan heb en ook wat mee doe.

Het is inderdaad veel informatie. Zoals al een aantal keer is aangegeven kwamen er steeds meer vragen. Ik deel de informatie om de situatie duidelijker te maken.

De goede gesprekken met mijn vriend zijn er de afgelopen dagen enorm veel geweest hoor. Wat dat betreft is het misschien goed dat dit zo is gebeurd. We hadden beide niet door hoe ver ze ging. En nu zien we dat wel.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 09:30

ts, ik wil ff zeggen dat ik onwijs veel respect voor je heb. Niet alleen in hoe je met de situatie in je prive omgaat, maar ook je reacties hier op Bokt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 12:09

IHN schreef:
ts, ik wil ff zeggen dat ik onwijs veel respect voor je heb. Niet alleen in hoe je met de situatie in je prive omgaat, maar ook je reacties hier op Bokt.

:j

sluit ik mij helemaal bij aan +:)+

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 12:35

Roodvos schreef:
Nee, gewoon nee. Bijvoorbeeld:
https://indebuurt.nl/dordrecht/gemeente ... ein~98234/
Citaat:
Mocht er dus iemand op je privéterrein staan en je hebt niet aangegeven dat het om eigen grond gaat, dan mag zo’n auto blijven staan. De politie bellen of de auto weg laten slepen heeft ook niet veel zin, want de parkeerder is gewoon rechtsgeldig.

Helaas... om openstelling te kunnen opvoeren zijn 2 zaken van belang:
- Het moet toegankelijk zijn voor openbaar verkeer (ja, dat is het want het is een oprit)
- Er moet openbaar verkeer plaatsvinden (dat vindt niet op je oprit plaats).

Het is een ander verhaal als het gaat om een terrein waar gereden kan worden, of een doorlopende weg richting een achterliggend pand oid. Maar in dit geval gaat het om een oprit voor een huis of garage. Deze hoeft dus niet afgesloten te worden aangezien het niet voldoet aan de twee eisen voor openstelling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 08:33

Ben wel benieuwd naar de afloop van dit verhaal.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 08:43

Evamarie schreef:

Het is geen verhaal he, het gaat hier om echte mensen ;)

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 08:45

Urbanus schreef:
Evamarie schreef:

Jeetje zeg, je snapt toch wat ze bedoelt? Zeg dan gewoon niks.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 08:52

Ja, ik snap wel wat ze bedoelt, maar ik vind het een ongepaste vraag na haar gedrag in dit topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 08:56

Eretria schreef:
Urbanus schreef:

Jeetje zeg, je snapt toch wat ze bedoelt? Zeg dan gewoon niks.

Dit dus, mods zijn al op de hoogte.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 08:59

Ik heb ook op jou getemd, de ts heeft gevraagd je haar met rust te laten, ze heeft je op foei gezet.

Waarom dram je zo door?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 09:00

Urbanus, zeg gewoon niks als je niks toe te voegen hebt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 09:01

Evamarie schreef:

Waarom dram je zo door?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 09:03

Gadverdamme zeg, TS ik hoop echt dat je je niks aan trekt van zulke rare mensen. Die dit overigens in meerdere topics doen dus het ligt echt niet aan jou. Voel je overigens ook echt niet verplicht een update te geven hier! Als je niets meer wilt zeggen is dat oké, zeker na zulke reacties. :(:)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 09:06

Topic staat ook op anoniem nu dus er komt sowieso geen update.

Lekker naar beneden laten zakken, de vergetelheid in.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 09:17

Evamarie schreef:

Lijkt me een prima advies voor jouzelf

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 09:18

Hopelijk verwijderen de mods het topic nu...ts heeft haar tips waar ze wel en niet uit heeft kunnen kiezen wat te doen.
Dus topic heeft geen toegevoegde waarde voor bokt meer.
Zeker niet aan die laatste pagina hier.

Daar ga ik even op temmen of dat mag :j