linda2008 schreef:Charaz schreef:Ik denk dat als de bubbel barst er weer heel veel mensen met een huis onder water zitten
Dat kan goed meevallen.. want iedereen heeft het over “als de bubbel barst” maar wie zegt dat de huizenprijzen zo extreem dalen? Er zal wel een minder grote run op komen, en dan zullen de prijzen wel iets dalen. Maar als je het over langere termijn bekijkt, zijn de huizen in alle jaren gestegen in prijs. Ik bedoel even los van de crisis, maar 40 jaar geleden kon je een huis voor 100.000 gulden kopen, datzelfde huis was 10 jaar geleden 250.000 euro waard, en nu 500.000 euro... dus ik geloof persoonlijk niet dat huizenprijzen nu ineens met tonnen tegelijk gaan kelderen
Je moet alleen niet verplicht moeten verkopen als er een dip komt. Voor mij persoonlijk was dat de reden om geen klein appartement te kiezen. Ook al zou ik daar momenteel genoeg aan hebben.
En daarnaast hebben veel mensen hun huis met overwaarde verkocht. Als je dat weer in een nieuwe woning hebt gestoken, komt het dus ook niet snel onder water te staan...horsii schreef:Wanneer die bubbel barst wordt ons bod eindelijk geaccepteerd haha
Heel goed! Positief blijven
Om iedereen een hart onder de riem te steken; ik heb ook onder de vraagprijs gekochtondanks dat veel woningen hier ook boven vraagprijs weg gaan. Wel een klus woning, dat schrikt mensen toch wat af (en mij stiekem ook, maar ik vond het een betere optie dan maanden bij mijn moeder in te moeten wonen
)
Nog 1 week tot ik de sleutel krijg
Spannend! welke regio is dat? En heb je het klussen uitbesteed of doe je dat zelf? Misschien persoonlijke vragen hoor

Wij denken ook aan een klus woning. Hebben best wat centjes op de bank. Maar geen tonnen ofzo. En qua financiering lijkt het me toch ingewikkeld. Bang dat je toch de kosten verkeerd inschat.