Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DewiRox

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 22:04

Wat een leuke reacties! Hij is dus aan de zijkant open aan de kant van het raam, dus als de la dicht is dan komt er via die kant wel nog frisse lucht bij. Maar inderdaad laat ik hem overdag ook vaak nog een stuk open staan, vooral als ik toch op werk ben.

Wat een goede tip van die flexa app, ga dat morgen met daglicht even proberen. Het heeft inderdaad ook geen haast om hem te verven.

@CCCCC, mochten jullie geverfd hebben dan ben ik erg benieuwd naar de kleur op de muur!

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 23:12

Ik had hier van de week ook al gevraagd naar verschillende kleuren groen. Ik ben uiteindelijk bij Puur Hardsteen uitgekomen van Flexa.

Afbeelding

Ik ben er alleen nog niet over uit welke kleur erbij moet...

Afbeelding

Ik heb overigens veel de Flexa app gebruikt, echt ideaal!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 23:14

Die flexa app toont bij mij de kleuren heel anders dan dat ze uiteindelijk worden.. :') Heeft denk ik met lichtinval te maken..

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 23:26

ik vind de onderste heel mooi rustig en toch fris. De bovenste kan ook, is iets warmer.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 09:37

DewiRox schreef:
Wat een leuke reacties! Hij is dus aan de zijkant open aan de kant van het raam, dus als de la dicht is dan komt er via die kant wel nog frisse lucht bij. Maar inderdaad laat ik hem overdag ook vaak nog een stuk open staan, vooral als ik toch op werk ben.

Wat een goede tip van die flexa app, ga dat morgen met daglicht even proberen. Het heeft inderdaad ook geen haast om hem te verven.

@CCCCC, mochten jullie geverfd hebben dan ben ik erg benieuwd naar de kleur op de muur!

Zal ik zeker doen! Duurt nog wel 4 weken helaas!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 09:38

Naath86 schreef:
Ik had hier van de week ook al gevraagd naar verschillende kleuren groen. Ik ben uiteindelijk bij Puur Hardsteen uitgekomen van Flexa.

[ [url=m/r0usEW.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Q7jmhD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou gaan voor nr 1. Die combi is in mijn ogen het mooist en het meest in harmonie!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 09:38

J0anieke schreef:
Die flexa app toont bij mij de kleuren heel anders dan dat ze uiteindelijk worden.. :') Heeft denk ik met lichtinval te maken..

Hier ook ja! Alle kleuren lijken bij ons enorm flets.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 09:41

karin1985 schreef:
ik vind de onderste heel mooi rustig en toch fris. De bovenste kan ook, is iets warmer.

Ik zeg ook de onderste :j

DewiRox, voor mij doet het wat scandinavisch aan als je de huidige wittinten behoudt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:06

Ik zou gaan voor de eerste kleur. Die is warm en geeft het groen ook een warme toon mee.
Nr 2 is te hard en nr 3 te koud.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:50

Ik zou ook voor de bovenste gaan Nath!

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 16:25

Ik zou voor de onderste gaan, vind ik frisser en chiquer.

Coalizione

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 17:25

Wij gaan binnenkort verhuizen en vind het echt super leuk om hier mee te lezen :D
Ik loop al op de zaken voor uit maar ben nog enorm aan het twijfelen wat voor een kleur kamer ik zou willen en we mogen zelf ook een klein badkamertje samenstellen van 2 bij 2.

Ik zat zelf te denken aan groen/bruin omdat een paar muren ook leemkleur houden.

Weet iemand hoe je een filmpje kunt invoegen? Dan kan ik het 'oude' scenario laten zien :)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 17:39

Naath86 schreef:

[ [url=m/r0usEW.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Q7jmhD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo op het oog vind ik de onderste er ook wat frisser bij staan, maar de bovenste kan ook goed, dan is het geheel wat warmer.

'Gewoon' wit vind ik ook mooi, maar staat wel wat harder.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 17:45

@Coalizione: uploaden op youtube en de link hier plaatsen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 18:50

Heeft iemand de gouden tip? Onze lamellen zijn naar beneden geflikkerd.. de schroef ervan is afgebroken dus we kunnen die ook niet 1 2 3 opnieuw ophangen. Ben dus op zoek naar iets anders wat we voor de raam kunnen hangen. We hebben metalen deuren met houten kozijnen erboven, maar de voorkeur heeft wel dat we daar niet in hoeven boren. Het gaat om een deur met een raam erin (maar die deur hoeft alleen op een kiertje open te kunnen), waar twee muren haaks op staan (dus daar kan eventueel iets tussen gehangen worden). Misschien weet iemand een of andere stang die ik ertussen kan klemmen haha, waar ik gordijnen aan kan hangen?

Geen haast, op het moment hangt daar een pull-up stang met een dekbedovertrek erover :')

Liefste een wat goedkopere oplossing :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 19:36

Een afgebroken schroef kun je uitboren en dan vullen met een houten plug en houtlijm. Hierna kun je gewoon weer een gaatje voorboren en met een nieuwe schroef de lamellen weer ophangen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 19:52

*Schuift laptop naar vriend toe* :))

Toch maar eens eerst proberen dan, thanks!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 23:19

noviceh schreef:
Een dracaena? Of de polyscias fabian <3

Thanks! Die zijn me iets te gewoontjes (en volgens mij heb ik al iets soortgelijks als die polyscias in het raam staan), maar het zoeken op die namen bracht me wel bij de plant die het gaat worden: Alocasia Zebrina van 120 hoog in een toffe grote pot. Hij mag van mij doorgroeien tot 160 ongeveer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 23:22

Jaaa die zijn mooi! <3

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 23:30

Yv_ schreef:
noviceh schreef:
Een dracaena? Of de polyscias fabian <3

Thanks! Die zijn me iets te gewoontjes (en volgens mij heb ik al iets soortgelijks als die polyscias in het raam staan), maar het zoeken op die namen bracht me wel bij de plant die het gaat worden: Alocasia Zebrina van 120 hoog in een toffe grote pot. Hij mag van mij doorgroeien tot 160 ongeveer.

Let er bij een alocasia wel op dat die guttatie vertonen. Dit houdt in dat ze van de bladeren druppeltjes kunnen lekken die vlekken kunnen maken op bv de vloer.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 23:38

Ik moest echt even twee keer lezen haha, ben niet zo'n plantenkenner :D. Ze blijven de laatste jaren wel allemaal in leven en ze groeien ook de pan uit, en juist daarom vond ik dat ik nu een grote had verdiend _O-.
Dat druppelen heb ik ooit eerder met een plant gehad en de vloer heeft er nooit iets aan over gehouden. Ik kwam er pas achter nadat ik terug kwam van vakantie, al die tijd ervoor is het waarschijnlijk op tijd opgedweild oid, het was me in elk geval nooit opgevallen. Die stond echt goed in het zicht in de woonkamer, maar de vloer heeft er nooit slechter van uitgezien gelukkig. Maar thanks voor de tip!!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 10:14

Wat een hoop leuke ideeën komen er hier toch weer voorbij! Ik heb afgelopen week een wand in onze slaapkamer behangen, en gisteren een in Lizzy's slaapkamer. Onder het motto "ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan" aan de slag gegaan. Super leuk om te doen, en ik vind het resultaat echt zo mooi geworden! Had alleen bij het behang van Liz beter rechts kunnen beginnen, want nu zit er wel witte ruimte links langs de dieren en rechts zijn ze wat afgesneden. Dat vind ik dan weer jammer. Volgende keer niet de instructies volgen :') .

Nu nog passende kleuren verf voor op de muren erbij zoeken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 10:30

@rinske, wat een gaaf behang in de slaapkamer! Mag ik vragen waar je dat vandaan hebt?

sniesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 11:11

Rinske schreef:
Wat een hoop leuke ideeën komen er hier toch weer voorbij! Ik heb afgelopen week een wand in onze slaapkamer behangen, en gisteren een in Lizzy's slaapkamer. Onder het motto "ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan" aan de slag gegaan. Super leuk om te doen, en ik vind het resultaat echt zo mooi geworden! Had alleen bij het behang van Liz beter rechts kunnen beginnen, want nu zit er wel witte ruimte links langs de dieren en rechts zijn ze wat afgesneden. Dat vind ik dan weer jammer. Volgende keer niet de instructies volgen :') .

Nu nog passende kleuren verf voor op de muren erbij zoeken.

[ [url=m/VkaKjN.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/pR6KJQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Otvc4t.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat goed! Ik vind die afgesneden dieren helemaal niet storend hoor :o

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 11:21

Gaaf dat kinderbehang. Ik ga straks proberen een kamer te behangen. Wel een met glasweefsel behang gewerkt maar nog nooit met een patroon erin, ik ben benieuwd!