Op hoeveel m2 woon jij? En met hoeveel personen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pepperrr

Re: Op hoeveel m2 woon jij? En met hoeveel personen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 11:05

Ik denk dat het zit in dat het huis dat we gekocht hebben op 2 kavels staat. En dat drimble alleen de oppervlakte van 1 kavel laat zien. Dat zou nog logisch zijn.

crazycactusJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 11:27

Pepperrr schreef:
Neonlight schreef:
Op https://www.drimble.nl kun je makkelijk de bruikbare vloeroppervlakte van een woning opzoeken voor diegenen die het niet precies weten. :)

Ik dacht ik zoek het eens op maar ik weet niet of dat betrouwbaar is. Qua bouwjaar zit ie er al een jaar naast iig :=

Bij mijn huis klopt t ook niet, na een brand in 2002 is het volledig herbouwd en dat is niet bijgewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 11:33

Neonlight schreef:
Zover ik weet komt dit uit de notariële aktes en inschrijvingen kadaster, en info van de gemeentes. Eigenlijk alles wat is vastgelegd over het huis.

Klopt geloof ik bij mijn ouders ook niet. Tenzij mijn vader veel te veel vloer heeft betaald (50m2 teveel) op de begane grond. Maar ik gok dat ze het souterrain niet meerekenen. Met toch nog 3 slaapkamers, badkamer, enorme kelder en twee inloopkasten. :=

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 12:00

Ik woon in mijn eentje met 2 katten op, volgens het kadaster, 75 m2.
Dat is op zich groot genoeg, maar het is een ouder huis en heel onhandig ingedeeld met veel kleine ruimtes. Ik heb op de begane grond al 14 deuren.
Wat ik met de katten en paarden wel heel handig vind is de grote inpandige berging en aansluitend een grote bijkeuken.
En nu met thuiswerken vind ik het heel fijn op de verdieping een werkkamer te hebben.

MarlindeRooz schreef:
Klopt geloof ik bij mijn ouders ook niet. Tenzij mijn vader veel te veel vloer heeft betaald (50m2 teveel) op de begane grond. Maar ik gok dat ze het souterrain niet meerekenen. Met toch nog 3 slaapkamers, badkamer, enorme kelder en twee inloopkasten. :=

Als het plafond van het souterrain onder de, uit mijn hoofd, 2 m hoogte zit telt het niet als verblijfsruimte. Een collega van mij heeft zo bewust een nieuwbouwwoning helemaal onderkelderd, maar telt het niet mee voor de WOZ.
Maar het is natuurlijk wel een super handige ruimte.

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 12:18

Ik woon in mijn eentje in een tweekamer appartement van 54 vierkante meter, dat vind ik perfect, is ook fijn ingedeeld. Nu kijken we rond naar een plek met ruimte voor zowel mij als mijn vriend, daarvoor is 75m2 onze ondergrens.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 12:54

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:36

Neonlight schreef:
Souterrain telt inderdaad niet mee. Zie ook bijvoorbeeld https://www.makelaarsland.nl/makelaar/w ... kte-funda/, souterrain valt onder de overige inpandige ruimte.

Ligt ook een beetje aan de definitie van souterrain.

Wij hadden een omgekeerd huis. Stond half in de grond en beneden 3 slaapkamers en de badkamer en een washok. Als je stond begonnen de ramen op borsthoogte en buiten op straathoogte.

Het is echt meegerekend, zowel toen wij het kochten als toen we het verkochten. Omdat achtertuin halverwege lag, werd het split level genoemd, maar was het niet echt.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:44

Wij wonen op 69m2 met 2 volwassenen, 3 honden en een kat. Huis is redelijklogisch ingedeeld waardoor we een lekkere grote woonkamer hebben. Helaas hebben we nu alleen 2 inpandige balkons. Als we ergens anders gaan wonen, dan graag met meer buitenruimte. Het huis hoeft niet heel veel groter.

Wij hadden hiervoor 42m2 met dezelfde gezinssamenstelling. Ook dat was goed te doen, al was het huis iets minder logisch ingedeeld.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:50

Neonlight schreef:
Op https://www.drimble.nl kun je makkelijk de bruikbare vloeroppervlakte van een woning opzoeken voor diegenen die het niet precies weten. :)

Kan het niet vinden hoor :(

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:57

Ik heb dat van mij toch even online opgezocht.
Via Bagviewer en die vertelde mij dat ik op 43m2 woon. :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:58

Crypto schreef:
Neonlight schreef:

Als je je straatnaam intoetst niet?

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 16:03

Suzanne F. schreef:
Crypto schreef:

Als je je straatnaam intoetst niet?

Nee :( zal zo nog s kijken :)

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 16:07

Oké gevonden er staat 47m2 nou tis echt kleiner maar er is dan ook n muur extra gezet dus wellicht totaal klopt wel

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 16:14

110m² volgens internet, met 45m² tuin. Ik woon alleen met 2 katten.

Gwenvd schreef:
En niet onbelangrijk, ben je tevreden met het oppervlakte?
Tevreden wel, maar het voelt toch ook vaak te groot en soms mis ik het om alles op 1 woonlaag te hebben. Ik heb 1 logeerkamer, een home gym en een ongebruikte zolderverdieping waar ik prima zonder zou kunnen. :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 16:59

Es_ther schreef:
_Lorette_ schreef:
Ik denk dat de indeling en de 'lucht' in de kamer (bijv. veel of weinig licht, hoog of laag plafond, vrij uitzicht of op een muur kijken, etc. bijna meer doet dan het aantal m2.

Zeker, Gelukkig hebben wij hoge plafonds en hebben wij een groot leefgedeelte zoals een grotere woonkamer en een prima slaapkamer. Badkamer en keuken zijn klein, maar daar ben je niet altijd.
Die 2e slaapkamer is zeker nu met corona hier een hele mooie uitkomst.

Zeker weten, wij hebben achter alleen maar ramen en voor een hele lange blinde muur (bungalow) door de ramen ziet er heel ruim uit!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 17:00

Ow, volgens drimble hebben we dan ietsjes meer, haha

Maar nu de aanbouw staat klopt dat sws niet meer.

Wij hebben wel nu een garage en een schuur van beiden 50m2. Ik vind dat ook wel fijn, zodat veel spullen een eigen plek hebben buitens huis.

Garage hebben we nu aan het huis gebouwd, dus kunnen binnendoor. Dat is dan tevens naast de straks nieuwe keuken een stukje bijkeuken. Ideaal.

De eetkamer heeft openslaande deuren en dan is eigenlijk de hele tuin en pp van de paarden je uitzicht en dat geeft ook een ruimtelijk gevoel. Familie had een groter appartement dan dit, maar voelde veel kleiner en meer opgesloten.

Zelf wel een 3km appartement gehad ooit nog aan het water en die vond ik juist groot. Echt grote, vierkante woonkamer. Iets te groot naar mijn wens/smaak.
Ruime keuken, ruime hal. 1 leuke slaapkamer voor zoonlief en een kleinere slaapkamer waar net een 2p bed in kon. Daar tussen een ruimte voor rommel. Nog een best ruime douche met wasmachine en droger wel daarin en apart toilet. En dan een berging apart voor de fietsen.
Voor mij had het niet groter gehoeven, maar had het qua indeling iets praktischer gekund.

Dat zie ik overigens wel heel vaak. Leuke m2, maar een indeling waar je van denkt????

Ons huis is 100jr oud en al een aantal keren verbouwd, maar zo vreselijk onlogisch. Hadden we het ideaal gedaan, was echt alles gestript en alle binnenmuren verplaatst. Maar dan staat de schuur weer in het zicht. En we hebben nu de aanbouw met mooit uitzicht.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 09:01

Es_ther schreef:
Frummels schreef:
in NL woonden wij met zn tweetjes en 1 kat op 69 m2 zonder tuin. Vond ik prima.
Nu in Italie wonen we met zn tweetjes en 1 kat op 254 m2 met een tuin van 300m3 en dat vind ik persoonlijk nog even heel erg groot voelen.

Maar jouw tuin en uitzicht zijn ook grandioos <3 !

Ik krijg altijd vakantiekriebels van jouw foto's

:D Ben ook zo blij! <3

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 09:07

192 m2 bij mijn ouders met z’n vieren (oma + wij als gezin) en tuin geen idee maar die is volgens mij even groot. Edit: oh zie nu dat het perceel 850m2 is

Mijn studentenhuis 126 m2 met ons 5en :+

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 11:00

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 11:04

Ik woon samen met mijn vriend en 2 katten op 48m2 := Tevreden met het oppervlak? Nope verre van. Maar de huizenmarkt zit hier zo vast, we hopen met 1 a 2 jaar toch wel een leuk woonhuis te kunnen kopen :)

We hebben gelukkig wel een redelijk groot balkon, dat scheelt wel iets.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 11:09

Ik woon momenteel met 4 op 270 vierkante meter huis en 500 are grond hier in Nieuw Zeeland.

We gaan wel zelf kleiner wonen want vriendlief en ik wonen momenteel bij de schoonouders in

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 13:47

Wij wonen met z'n 2en (en vanaf maart met z'n 3en) en 2 katten op 145m2.
Huis met 3 verdiepingen, bijkeuken en garage.
Perceel waar het huis op staat is 210m2 dacht ik...

Ben er zeer tevreden mee, katten hebben de ruimte, wij hebben de ruimte en er is ruimte voor gezinsuitbreiding. :))

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 14:47

Ik woon alleen op 85 m², bevalt goed. :) Heb een grote woonkamer en twee slaapkamers. De tweede slaapkamer gebruik ik als berging en washok

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 16:43

Crypto schreef:
Oké gevonden er staat 47m2 nou tis echt kleiner maar er is dan ook n muur extra gezet dus wellicht totaal klopt wel

K kan niet meer editten sorry .maar tevreden met oppervlak nee zoals in eerdere bericht is t erg klein en was mn oorspronkelijke huis veel groter.
Komt vast ooit goed.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 16:54

Hoogtepunt: met ouders op 154 M2

Dieptepunt: alleen op 6m2 (ex gedeelde wc, badkamer en keukentje) :')

Verder lange tijd alleen op steeds ongeveer 12-20 m2.

Nu heel gelukkig in mijn eentje op ongeveer 50m2.