Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 04:00

DezeNaam schreef:
Ik heb deze maand al 188,35 euro uitgegeven aan boodschappen... Ik woon alleen, en studeer nog. :+
:o

Heb dit net met een bang hartje uitgerekend. :') Zit al zeker sinds vorige maand tegen mezelf te zeggen dat ik het rustiger aan moet doen met mijn boodschappen. Al moet ik ook zeggen dat ik veel dingen koop die lang meegaan of die ik later pas gebruik (zoals bijvoorbeeld thee, blijkt bijzonder duur te zijn). Vlees koop ik bijvoorbeeld als het afgeprijsd is- enkel biologisch/vrije uitloop en dan steek ik het in de vriezer. Mijn vriezer steekt zowat vol maar dat vergeet ik dus altijd -> hence waarom ik maar bij blijf kopen. :=

Ik denk dat ik het iets vaker bij ga houden hoeveel ik precies uitgeef. Vroeger/voor corona gaf ik meestal rond de 10-15 euro om de twee dagen aan boodschappen uit. Maar door corona ga ik minder naar de winkel en koop ik veel meer. (Hiervoor keek ik per dag wat ik nodig had en liet ik meer 'onzin' staan.)

Toen ik studeerde, lees 4 jaar terug, kon ik gerust een week of 2 op vissticks en erwtjes uit de vriezer leven :+ de rest ging op in de kroeg of bij de studentenvereniging. Dus oké, je geeft veel uit aan eten voor een student maar zo te lezen wel aan goed eten.

Nikitaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 06:52

Hier met 2 volwassenen tussen de €160 en €200 per maand. Halen om de maand een flinke voorraad vlees bij de slager en daar kunnen we dan 2 maanden van eten. Bijvoorbeeld 2 kilo kipfilet kost dan €10, daar kan je veel verschillende gerechten mee maken. Vaak 1,5 kilo varkenshaas voor €10 en nog meer goede aanbiedingen.

dierenfan

Re: Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 07:27

Teveel dus ik reken maar niet uit. We zijn beiden nogal vlees eters maar dit zijn we aan het minderen. Nog steeds altijd vlees maar minder grote porties

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 08:15

Zo’n challenge lijkt me ook leuk, de kosten een week lang per dag bijhouden, lijkt me interessant om te vergelijken!

Ik zag pijnboompitten voorbij komen; ik vervang die meestal door zonnebloempitten. Stuk goedkoper en net zo lekker :9

O en sojayoghurt; ik heb dat lange tijd zelf gemaakt. Met een liter sojamelk en een lepel oude yoghurt maak je voor 80 cent een liter sojayoghurt :9

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 08:54

Wildgirl schreef:
Wat mij opvalt is dat men zich hier bijna allemaal begint te verontschuldigen en verantwoorden en de uitspraken van "ik verbaas me over..."
Alsof het beter is zo laag mogelijk qua bedrag per maand uit te komen en de mensen die meer uitgeven zich moeten schamen 8)7
Bekrompen volkje zijn we toch.
Hier een eenpersoonshuishouden incl kat, per maand gaat er 500 euro naar eten, drinken, kat en sigaretten.
Hier komt, buiten corona, nog zo'n 150 euro per maand bij aan buiten de deur dineren.
Thuisbezorgd of afhaal doe ik zeer zelden, ik hou van kwalitatief goed eten.

Ik vind het vooral ergerlijk dat er zo'n hardnekkig misverstand heerst dat je alleen gezond en lekker kan eten voor -naar mijn idee- best grote bedragen. Ik beknibbel echt niet op gezond en lekker, en toch blijf ik eigenlijk altijd wel onder de 200 (behalve als ik veel af heb gehaald).

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 09:07

Nouja dat is heel persoonlijk toch wat lekker en gezond is?
Ik vind het bijvoorbeeld ook belangrijk hoe iets geproduceerd is, zeker met iets goedkoops als voedsel zie je dat vaak toch wel terug in de prijs. Ik vind zelf alles bij bv. Ekoplaza kopen te duur, maar hoe zij met leveranciers omgaan dat vind ik wel echt heel goed.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 09:07

Ik geef niet veel uit, maar had deze week:

4x avocado
1,5 kg appels
Bakje blauwe bessen
Bakje frambozen
8 mandarijnen
6 bananen
4x kiwi

Bloemkool
2x courgette
Spinazie
Sperziebonen
Broccoli
Cherrytomaat
Gewone tomaat
2x komkommer.

Voor dit alles heb ik 10 euro betaald. Omdat er een plekje 0p zit of het snel op moet. Dus ik bereid alvast dingen voor of stop het in de vriezer. Ik kan alleen nooit zelf kiezen, maar dat vind ik dus niet erg. Ik vind zelf dus niet dat ik ongezond eet. Vis haal ik vers bij de jumbo foodmarkt. O.a. ook scholletjes hebben ze etc. Geloof dat die 1,20 per 100 gram zijn. Vind ik niet perse duur.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 09:09

Ik vind ook zeker niet dat mensen zich hoeven te verantwoorden. Als je het geld hebt en niet op de kleintjes hoeft te letten, prima om dan extra luxe te eten lijkt me.
Maar ik ben dan wel al snel benieuwd wat mensen dan eten! 500 euro per maand, dat is dus ruim 15 euro per dag.
Maar ik heb geen idee wat sigaretten kosten, dus kan me voorstellen dat daar al de helft van de kosten in gaat zitten.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 09:19

8nnemiek schreef:
Ik vind ook zeker niet dat mensen zich hoeven te verantwoorden. Als je het geld hebt en niet op de kleintjes hoeft te letten, prima om dan extra luxe te eten lijkt me.
Maar ik ben dan wel al snel benieuwd wat mensen dan eten! 500 euro per maand, dat is dus ruim 15 euro per dag.
Maar ik heb geen idee wat sigaretten kosten, dus kan me voorstellen dat daar al de helft van de kosten in gaat zitten.

Als ik 3 goede stukken vlees haal dan ben je er al bijna :+

En dat is dan alleen het avondeten, lunch, ontbijt en tussendoortjes komen daar nog bij.

€15,- per dag voor 2 volwassenen en 1 kind is toch niet veel?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 09:24

en drinken en wasmiddel, wc papier, vuilniszakken, schoonmaakmiddel

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 09:30

Wildgirl schreef:
@ineke2, vers, gedeeltelijk biologisch, duurder vlees, verse vis, a merken.

Een A-merk wordt gezien als zijnde een product van de beste kwaliteit. Daar wordt dan ook het meeste voor betaald. Smaken verschillen echter. Wat de een mooi of lekker vindt, kan de ander soms niet zien of luchten. Fabrikanten proberen het u zo veel mogelijk naar de zin te maken, want wat jij mooi en lekker vindt, zul je ook sneller kopen. Daarnaast houdt de fabrikant ook rekening met jou beurs. Hij gaat er immers vanuit dat je het beste van het beste wilt hebben als je daar ook genoeg geld voor hebt. Er zijn echter minder klanten met een volle beurs dan klanten die op hun uitgaven moeten passen. Daar heeft de fabrikant echter wat op gevonden. Ze produceren regelmatig dezelfde producten in een iets andere verpakking, die dan echter wel minder kosten dan hun product van het A-merk. Dat verkopen ze dan als C-merk.

Smaak heeft niet alleen te maken met wat je zelf mooi, lekker of aangenaam vindt. Smaak wordt bij veel mensen bepaald door wat hun familieleden, buren, vrienden en kennissen mooi, apart en wenselijk vinden. Dat geldt natuurlijk niet voor iedereen. Wie “eigenwijs” is, zal zelf willen bepalen wat hij of zij wil en alleen daar het zelf verdiende geld aan willen uitgeven, maar niet iedereen is zo sterk.

Ook sociale controle kost mensen vaak geld. Wie merkproducten koopt, omdat iedereen in zijn/haar omgeving dat doet, is duur uit, terwijl het nog maar de vraag is, of de kwaliteit van de gekochte producten beter is dan de merkloze producten. Ook de verpakking trekt kopers vaak aan. Een mooie verpakking doet het vaak beter, dan hetzelfde product in een saaie verpakking. Het gaat echter om de inhoud. Ga daarom altijd af op de lijst van inhoudsstoffen en op je eigen smaak.

Wie al eens in diverse fabrieken een kijkje heeft mogen nemen, kent de procedure. Dezelfde chips verdwijnt in verschillende zakken met verschillende opdruk, waar in de winkels ook verschillende prijzen voor gevraagd worden. Er zit hetzelfde in, maar de verpakking en de prijs verschilt. Soms zit er inderdaad iets anders in, maar bestaat die verandering alleen uit wat andere gebruikte kruiden, die de fabrikant niet noemenswaardig meer kosten, dan de kruiden in de andere zakken.
Hetzelfde geldt vaak voor wijn, sherry, en andere producten. Het leuke is dat mensen, die deze producten mogen proeven en er de verpakking of fles bij zien staan, de duurdere soort als beter beoordelen. "Het ziet er beter uit, dus zal het ook wel beter smaken", denkt men dan onbewust.

De uitdrukking “het oog eet mee” klopt dus echt. Wie proeft zonder de verpakking te zien, komt vaak op een heel andere uitkomst. Regelmatig worden willekeurige personen door de consumentenbond uitgenodigd om producten te proeven. Daarbij zien die personen dan geen flessen met opdruk, geen inhoudslijsten, enzovoort. Zij beoordelen de producten alleen op smaak en daar komt vaak een heel onverwachte uitkomst uit.
A-merken worden in de winkel meestal op ooghoogte geposteerd. Deze merken zijn het duurste en de winkel verkoopt deze producten dan ook het liefste. Ze verdient daar immers het meeste aan. De B- en C-merken (vaak de eigen merken van de winkelketen) staan meestal wat lager in de schappen en zijn ook lager geprijsd. Het is aan jou om uit te maken van welke producten alleen de verpakking anders is, die je dan duur betaalt.

Dit is géén aanval, maar puur om over na te kunnen denken ( voor iedereen uiteraard)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 10:16

BloemBloem schreef:
8nnemiek schreef:

Als ik 3 goede stukken vlees haal dan ben je er al bijna :+

En dat is dan alleen het avondeten, lunch, ontbijt en tussendoortjes komen daar nog bij.

€15,- per dag voor 2 volwassenen en 1 kind is toch niet veel?

Dat was voor een eenpersoons huishouden. Met drie personen valt dat wel mee inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 10:52

FleurVP schreef:
Ik vind het bijvoorbeeld ook belangrijk hoe iets geproduceerd is, zeker met iets goedkoops als voedsel zie je dat vaak toch wel terug in de prijs. Ik vind zelf alles bij bv. Ekoplaza kopen te duur, maar hoe zij met leveranciers omgaan dat vind ik wel echt heel goed.

Precies, ik zou voor 2 kilo kipfilet voor een tientje me toch afvragen of dat wel diervriendelijk vlees is bijvoorbeeld. Ik eet dat niet, klinkt als een kiloknaller en daar weiger ik pertinent aan mee te werken, maar dan betaal je meer. Wij eten een paar maal in de week vegetarisch en als we vlees eten een 100 gr per persoon.

AnoukWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-20 10:58

Wij eten dus rustig een half kilo gehakt in 1 gerecht... met 2 personen :+
Vergeleken met iemand die 100 gram vlees per dag eet zijn wij natuurlijk meer geld kwijt.

Ik ga mijn uitgave eens goed onder de loep nemen en kijken wat ik kan besparen!

Tot nu toe heb ik de togoodtogo en scoupy app gedownload.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 10:59

Ineke2 schreef:
Wildgirl schreef:
@ineke2, vers, gedeeltelijk biologisch, duurder vlees, verse vis, a merken.

Een A-merk wordt gezien als zijnde een product van de beste kwaliteit. Daar wordt dan ook het meeste voor betaald. Smaken verschillen echter. Wat de een mooi of lekker vindt, kan de ander soms niet zien of luchten. Fabrikanten proberen het u zo veel mogelijk naar de zin te maken, want wat jij mooi en lekker vindt, zul je ook sneller kopen. Daarnaast houdt de fabrikant ook rekening met jou beurs. Hij gaat er immers vanuit dat je het beste van het beste wilt hebben als je daar ook genoeg geld voor hebt. Er zijn echter minder klanten met een volle beurs dan klanten die op hun uitgaven moeten passen. Daar heeft de fabrikant echter wat op gevonden. Ze produceren regelmatig dezelfde producten in een iets andere verpakking, die dan echter wel minder kosten dan hun product van het A-merk. Dat verkopen ze dan als C-merk.

Smaak heeft niet alleen te maken met wat je zelf mooi, lekker of aangenaam vindt. Smaak wordt bij veel mensen bepaald door wat hun familieleden, buren, vrienden en kennissen mooi, apart en wenselijk vinden. Dat geldt natuurlijk niet voor iedereen. Wie “eigenwijs” is, zal zelf willen bepalen wat hij of zij wil en alleen daar het zelf verdiende geld aan willen uitgeven, maar niet iedereen is zo sterk.

Ook sociale controle kost mensen vaak geld. Wie merkproducten koopt, omdat iedereen in zijn/haar omgeving dat doet, is duur uit, terwijl het nog maar de vraag is, of de kwaliteit van de gekochte producten beter is dan de merkloze producten. Ook de verpakking trekt kopers vaak aan. Een mooie verpakking doet het vaak beter, dan hetzelfde product in een saaie verpakking. Het gaat echter om de inhoud. Ga daarom altijd af op de lijst van inhoudsstoffen en op je eigen smaak.

Wie al eens in diverse fabrieken een kijkje heeft mogen nemen, kent de procedure. Dezelfde chips verdwijnt in verschillende zakken met verschillende opdruk, waar in de winkels ook verschillende prijzen voor gevraagd worden. Er zit hetzelfde in, maar de verpakking en de prijs verschilt. Soms zit er inderdaad iets anders in, maar bestaat die verandering alleen uit wat andere gebruikte kruiden, die de fabrikant niet noemenswaardig meer kosten, dan de kruiden in de andere zakken.
Hetzelfde geldt vaak voor wijn, sherry, en andere producten. Het leuke is dat mensen, die deze producten mogen proeven en er de verpakking of fles bij zien staan, de duurdere soort als beter beoordelen. "Het ziet er beter uit, dus zal het ook wel beter smaken", denkt men dan onbewust.

De uitdrukking “het oog eet mee” klopt dus echt. Wie proeft zonder de verpakking te zien, komt vaak op een heel andere uitkomst. Regelmatig worden willekeurige personen door de consumentenbond uitgenodigd om producten te proeven. Daarbij zien die personen dan geen flessen met opdruk, geen inhoudslijsten, enzovoort. Zij beoordelen de producten alleen op smaak en daar komt vaak een heel onverwachte uitkomst uit.
A-merken worden in de winkel meestal op ooghoogte geposteerd. Deze merken zijn het duurste en de winkel verkoopt deze producten dan ook het liefste. Ze verdient daar immers het meeste aan. De B- en C-merken (vaak de eigen merken van de winkelketen) staan meestal wat lager in de schappen en zijn ook lager geprijsd. Het is aan jou om uit te maken van welke producten alleen de verpakking anders is, die je dan duur betaalt.

Dit is géén aanval, maar puur om over na te kunnen denken ( voor iedereen uiteraard)

Maar dat is toch algemeen bekend?

Ik koop vaak huismerken, maar van sommige producten vind ik het a merk nu eenmaal lekkerder. Chips en borrelnoten van een b merk vind ik niet lekker, m&ms ook niet, om maar wat te noemen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 11:01

Mindim schreef:
FleurVP schreef:

Precies, ik zou voor 2 kilo kipfilet voor een tientje me toch afvragen of dat wel diervriendelijk vlees is bijvoorbeeld. Ik eet dat niet, klinkt als een kiloknaller en daar weiger ik pertinent aan mee te werken, maar dan betaal je meer. Wij eten een paar maal in de week vegetarisch en als we vlees eten een 100 gr per persoon.

Precies, buiten dat goedkoop vlees uit de supermarkt niet smaakt omdat het al tien keer ingevroren en ontdooit is geweest is het ook niet echt verantwoord om vlees van over de hele wereld hier naar toe te laten komen incl alle uitbuiting van mensen die plaatsvindt in al die vleesverwerkingsfabrieken.
Dus ik haal vlees bij de plaatselijke slager die zelf de dieren slacht, en die dieren wonen op 5km afstand van de slagerij.

Als ik op vlees ga bezuinigen is dat in de vorm van minder vlees en niet goedkoper vlees.

Idem met vis uit de supermarkt, dat haal ik vers bij de plaatselijke visboer.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 11:02

Ik vind het altijd wel een 'sport' om betaalbaar boodschappen te doen.
Nu hebben we hier ook een goedkope supermarkt (Boni). Ja dan is het assortiment kleiner, maar wat ze niet hebben, kan je ook niet kopen, dus scheelt hoop geld (vergeleken met AH bijvoorbeeld) :+
Het maakt ons wat creatiever met eten koken.

Daarnaast hebben we een groter vrieskast. Goede aanbiedingen slaan we dan groot in.
Ook frisdrank kopen we alleen in de aanbieding. En we proberen niet te veel te snoepen, mooie bijkomstigheid dat snoep/koek vaak ongemerkt behoorlijk duur is.

Ohja we eten tegenwoordig ook minder vlees (gezonder en goedkoper). In plaats van 150 gram gehakt, doen we bijvoorbeeld 100 gram, en dan wat meer groente.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 11:02

AnoukWelsh schreef:
Wij eten dus rustig een half kilo gehakt in 1 gerecht... met 2 personen :+
Vergeleken met iemand die 100 gram vlees per dag eet zijn wij natuurlijk meer geld kwijt.

Ik ga mijn uitgave eens goed onder de loep nemen en kijken wat ik kan besparen!

Tot nu toe heb ik de togoodtogo en scoupy app gedownload.

Ja ligt aan het vlees natuurlijk. Ik eet enkel biologisch en traceerbaar vlees van de slager. Van runderen uit de buurt. Varkensvlees eet ik amper en een hele kip betaal ik 18 euro voor. Dus 100 gram pp hoeft nie t perse goedkoper te zijn dan een pond supermarkt gehakt bijvoorbeeld.

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 11:07

Sunrise19 schreef:
Ik geef niet veel uit, maar had deze week:

4x avocado
1,5 kg appels
Bakje blauwe bessen
Bakje frambozen
8 mandarijnen
6 bananen
4x kiwi

Bloemkool
2x courgette
Spinazie
Sperziebonen
Broccoli
Cherrytomaat
Gewone tomaat
2x komkommer.

Voor dit alles heb ik 10 euro betaald. Omdat er een plekje 0p zit of het snel op moet. Dus ik bereid alvast dingen voor of stop het in de vriezer. Ik kan alleen nooit zelf kiezen, maar dat vind ik dus niet erg. Ik vind zelf dus niet dat ik ongezond eet. Vis haal ik vers bij de jumbo foodmarkt. O.a. ook scholletjes hebben ze etc. Geloof dat die 1,20 per 100 gram zijn. Vind ik niet perse duur.

Hierin zit dus het verschil..

Ik had van de week

1,5 kilo appels,
2 courgettes
en een paar citroenen

uit de biologische winkel voor in totaal iets van 10 euro..

Als ik dit bij de lidl had gehaald was ik veel goedkoper uit geweest..
Is dus de keuze die je maakt.

Wij eten verder echt niet allemaal A merken..maar willen hierop( biologisch/ verantwoord geteeld) niet bezuinigen waardoor de kosten automatisch hoger worden..

We zijn echt niet ' heilig' hoor..eten ook gewoon een snack uit de frituur enz..maar proberen wel groot deel van de week te letten op diervriendelijk/ verantwoord eten...

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 11:17

Vlees combineer ik tegenwoordig met vega.

Vegetarisch schijven en nepvlees :') is ondertussen bijna goedkoper dan een stuk vlees!

Doordat we drie x per week vlees eten en vegetarisch, kan het voor ons prima uit om bij de slager te halen.
Maar ook die heeft leuke aanbiedingen. Roomschijven 10 voor 4,99. En gehakt (vers voor je neus gemaakt) halve kilo voor 2,99.
Nu is dat iets duurder dan de supermarkt. Maar dat gehakt moet ik enorm gedisseplineerd bakken, anders eet ik het al op, voordat de pasta klaar is :').

Maar ik eet ook wel eens pasta met frikandel, kost niks en dat vinden we zo lekker.

Maar iedereen doet het (gelukkig maar) anders.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 11:22

Mindim schreef:
Maar dat is toch algemeen bekend?

Ik koop vaak huismerken, maar van sommige producten vind ik het a merk nu eenmaal lekkerder. Chips en borrelnoten van een b merk vind ik niet lekker, m&ms ook niet, om maar wat te noemen.

Dat valt dus best wel tegen hoe bekend dat is.

Ik werk in een fabriek ( althans op kantoor) en al onze producten zijn van hoge kwaliteit. Smaken verschillen, maar dan bewust.
In ons geval gaat het om producten met noten. Pindakaas, pindasaus, de noten voor in de chocola etc... Alles wat je maar kunt bedenken.

Je hebt ontzettend veel verschillende soorten pindakaas en pindasaus en erg veel daarvan komen dus uit onze fabriek.
Onze klanten ( en daarmee onder andere de leveranciers aan de supermarkten) bepalen wat, hoe en wanneer, óók qua smaak van een product. :)

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 11:35

Wij zitten dus met zijn 2e op gemiddeld €20p.d.

Ik vind dat zelf eigenlijk best netjes, inclusief wasmiddel shampoo etc.

Soms redden we het niet, zoals laatst mooie grote tournedos gehaald, dan ben je zo €35 verder voor enkel een stukje vlees.

De discussie A-B-C merk vind ik niet helemaal terecht. Als je achter op de verpakking kijkt is het 9 van de 10x zeker niet gelijk. Het zijn vaak kleine verschillen, maar kan wel doorslag geven waar jij op let. Bijv suiker, vet of koolhydraten.

Bij de bakker voor +- 2.5 week zijn we tussen de 30-40€ kwijt.
Dan nog ontbijt, tussendoortjes, wat op brood, avond eten en voor het weekend ook wat lekkers.

Ik heb zelf niet het idee dat ik altijd het duurste pak. Maar ga wel voor biologisch op het moment dat het procentueel niet zo heel veel scheelt.
En toch zit ik op de 600-650pm voor 2 personen :Y)

Ik zou mijn Robijn wasmiddel niet in willen wisselen voor een ander merk xD mede ook omdat ik snel jeuk krijg van andere spullen/merken plus ik vind het gewoon super lekker ruiken.
Evenals vaatwastabletten. Wel eens goedkoop spul gehad, maar krijg dan aanslag op mijn glazen. Ik wil gewoon een fris glas in handen en dat gebeurt als ik Sun koop. Zou best een ander merk zijn waarbij dat ook niet gebeurt. Daarentegen koop ik Sun alleen op het moment dat het 1+1 of 1+2 gratis is, zo een krent ben ik dan ook wel weer. (Voor de Robijn ook trouwens)

Bij dit bedrag zitten geen sigaretten of drank. Alleen mijn vriend rookt en drinkt, dus dat mag ie lekker zelf betalen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 11:36

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 11:37

Ja al had ik dus wel met zo'n biologische groentetas voor 10 euro echt voor 4-5 dagen, 6 soorten groente iedere week voor 2 personen. Ook wel logisch want ze telen echt voor de abonnees. Nu ga ik nog weleens naar hun winkel maar dan ben ik ook veel geld kwijt.
Ik probeer ook vaak 2 keer groente te eten ipv alleen savonds, en brood is vaak toch wel goedkoper dan een salade of extra warme maaltijd. Zeker omdat het dan wel in een half uur gemaakt en opgegeten moet zijn.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 11:43

Ik heb een tijdje als sport (oke, noodzaak maar door er naar te kijken als sport hield ik het leuk voor mezelf) geleefd op 20 euro boodschappen per week. Hier moest ik ook verzorgingsproducten van kopen.

Ik ben niet echt merk vast, a-merk of b-merk maakt mij niks uit. Dus ik ben aanbiedingen gaan vergelijken, vaste prijzen gaan vergelijken (en met name hoeveelheden) en dan maakte ik een week boodschappenlijstje en ging ik langs de winkels. En daarin merkte ik al heel snel dat ik niet bij de AH of de Jumbo of de Plus of de Boni moest komen. Dan haalde ik het niet, kon gewoon niet alles kopen.
Dus toen ben ik naar de Lild gegaan en werd het al een stuk beter, maar ik kon het meeste kopen bij de Aldi. Natuurlijk kwam ik soms nog bij de duurdere, als ze echt een goed aanbieding hadden op echt een lekker product.

Maar ik kocht daar geen vlees. Doordat ik 1x per maand mijn budget voor boodschappen pinde had ik soms een week waar het dinsdag 30/31 van de maand was en woensdag de 1ste. Dan had ik dubbel budget. En van de 20 euro extra kocht ik vlees bij groothandel, goed en goedkoop door dat je in bulk kocht. En dan bij thuiskomst verdelen in 200 grams porties en hop de vriezer in.
3 soepkippen voor 5 euro om maar even iets te noemen...

Natuurlijk hou ik van goed vlees en koop ik daar nu niks meer, maar toen moest ik wel als ik vlees wilde (vis at ik in de periode niet of het moest aan de datum zijn en ik had budget over) Vlees haal ik nu bij koop een koe/kip/varken site af. Kaas laat ik thuis bezorgen van de kaasboer.

Nu ik eigenlijk geen budget heb meer voor de boodschappen probeer ik toch zo goedkoop mogelijk te blijven. Zo zit ik nu gemiddeld op 33/34 euro per week. Al zit ik zomers daar makkelijk het dubbele overheen en rondom kerst/O&N/Pasen. Maar ik zit er ook regelmatig onder.

Thuisbezorgd en uit eten zit niet in het budget. Dat doe ik als verwenning.