miesnaom schreef:Poekkie schreef:Miesnaom: en dat beetje liefde en begrip betekent dus dat je boom maar tegen de vlakte moet? Incl alle vogels/eekhoorns/ etc die steeds maar meer problemen krijgen met steeds maar minder schuilplekken en voedsel? Sorry, maar van mij mag de andere kant dan maar wat liefde en begrip naar mij toe tonen. Het is geen 50/50 optie, het is een boom of geen boom. En je bent echt niet verplicht om een boom weg te doen als die gewoon wettelijk staat.
Dus sorry... heb je last van mijn boom, dan heb je pech en leer je er maar van houden. Heel cru, maar that’s life.
Nee dat zeg ik niet, even beter lezen.
Ik ben het met je eens dat het niet geen of wel boom is. Daar gaat het ook niet om, van mij part heb je op 1 vierkante m 20 bomen staan. Doe vooral wat je niet laten kunt. Maar een ander hoeft dan niet jouw bomen bij te houden.
Dat zal lekker wordenzo wil ik ook wel heel veel dingen als ik de klusjes niet hoef te doen.
En je kan best een beetje rekening houden met je buren door je 20 bomen niet zo hoog te laten worden dat hun de hele dag geen zon hebben.
Niemand heeft het over kappen of weghalen. Want dat vind ik onzin. Maar het gaat om het rekening houden met ELKAAR
Je kan niet elke boom snoeien tot de hoogte van de muur hoor... sommige soorten worden gewoon hoog. En met wat wind zal er altijd blad overwaaien naar de buren. Is niet anders.
Ben ook nooit anders gewend geweest en heb er nooit bij stilgestaan dat er zulke mierenneukers bestonden.
En ja... ik kom uit een buurt met rijhuisjes met kleine tuintjes en in vele tuinen wel bomen met oa overhangende takken vol oranje bessen bij ons...