Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6063
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 12:43

Ceetje_bokt schreef:
Ik ga echt stuk in dit topic ‘stiekem een rondje zuigen’ _O-


dezelfde reactie hier! _/-\o_ :') _O- _O-

Ik ben zoooooooooo benieuwd naar ons botje als hij er is (nog ongeveer 3 weken wachten voor hij hier is).

Over de ervaringen ermee.
ik heb een aantal youtube reviews gekeken, de meeste waren blij verrast met hoe hij werkte. Oke hij is waarschijnlijk geen mega topper maar voor zijn geld doet hij wel heel goed zijn werk.
Ik vermoed dat sommige reviews bij bol.com verwachte een kwalitatief apparaat te krijgen als een xiaomi van 500 euro O:)

HorsePhoto

Berichten: 818
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Lokeren (België)

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 13:30

Hier jammer genoeg wat minder ervaring met robotstofzuigers.
Had eerst de Neato Botvac D4. Binnen het jaar stuk. Hij begon vast te lopen op onzichtbare dingen terwijl er binnen een straal van 1 meter niets lag of stond.
Binnen gebracht en was niet meer te herstellen. Geld terug gehad.
Dan de Neato Botvac D7 gekocht. Na een paar maanden ook stuk. Gaf steeds aan dat hij gereboot moest worden. Deed ik dan ook maar gaf nog steeds de melding.
Binnengebracht en hebben alles kosteloos gerepareerd. Ze hebben toen redelijk wat onderdelen vervangen.
Heb hem nu terug een maand in huis. Hopelijk gaat hij nu wel wat langer mee...

Verder wel tevreden hoor, maakt heel goed schoon met 1 hond, 2 katten, 1 hoefsmid en mijn lang haar :+)

tanec_meisje

Berichten: 1145
Geregistreerd: 27-02-04

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:09

Ik ook slechte ervaring met Neato D7. De eerste reed zichzelf van de trap -> kapot. Toen kreeg ik netjes een nieuwe maar deze gaf binnen 2 maanden ook een storing aan die ik niet zelf kon oplossen. Toen was ik er klaar mee, zo'n duur apparaat ook! Geld terug gekregen.

Met mijn Xiaomi al een hele tijd tevreden!

Bnet
Berichten: 2235
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 10:17

Ik kom me hier eens melden. Sinds een paar cavia's en een stel kittens in huis, beginnen we ons te ergeren aan de zooi die er ligt (kattenbakkorrels, zaagsel, stukjes hooi, en vooral: haar!) Gevolg: we zijn ons aan het oriënteren op een robotstofzuiger. De Roomba e5 klinkt wel leuk, maar ik vraag me vooral af hoe groot het oppervlak is wat ie in een keer kan doen. Voor de beeldvorming, wij wonen in een rijtjeshuis, en onze woonkamer loopt door in eetgedeelte en keuken, vandaar de vraag. Misschien dat een van de e5 bezitters ons hier antwoord op kan geven? :D

zonnebloem18

Berichten: 24887
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 11:28

Onze woonkamer en keuken zijn in totaal 40 m2 maar in een U vorm met een smal halletje er tussen. Beetje een onhandige ruimte, maar dat lukt nog voor de batterij leeg is. Onze E5 is daar een uur en een kwartier mee bezig.

Loeky01
Berichten: 7321
Geregistreerd: 25-09-10

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 13:30

Hier doet de E5 dagelijks zo’n 35m2, soms doet ie dat wat gehaast en dan is ie met 20 minuten klaar maar meestal doet hij er een klein uur over. Gaat hartstikke goed en volgens de app dan nog lang niet leeg.

Eleeke

Berichten: 2067
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 23:03

50m2 hier en dat doet hij in ongeveer een uur en een kwartier. Met obstakels en de hal erbij

Bnet
Berichten: 2235
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 00:41

Ik lees verder in reviews wel eens dat de e5 best vaak (hard) botst. Is dat in jullie ervaring ook zo? Of "leert" ie op een gegeven moment wel waar de muren/meubels staan?
Nu neem ik die reviews altijd wel met een korrel zout hoor, maar gezien het onze eerste robotstofzuiger zou worden ben ik wel benieuwd naar wat echte ervaringen ;)

zonnebloem18

Berichten: 24887
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 00:51

Tja hij botst wel, maar het is niet dat daarbij iets beschadigd ofzo. In principe weet ze van de meeste meubels waar ze niet onder door past wel waar ze staan en daar gaat ze netjes langs. Enige wat nog wel eens een beetje verschuift is de losse fauteuil van mijn man en dan botst ze wel tegen de pootjes aan. Persoonlijk vind ik het niet echt storend eigenlijk.

Bagheera_206

Berichten: 25931
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 09:05

Bnet schreef:
Ik lees verder in reviews wel eens dat de e5 best vaak (hard) botst. Is dat in jullie ervaring ook zo? Of "leert" ie op een gegeven moment wel waar de muren/meubels staan?
Nu neem ik die reviews altijd wel met een korrel zout hoor, maar gezien het onze eerste robotstofzuiger zou worden ben ik wel benieuwd naar wat echte ervaringen ;)


De e5 heeft niet zoals zijn duurdere broertjes/zusjes dat hij logisch/efficiënt te werk gaat. Die van mij gaat als een kip zonder kop te werk net zolang hij klaar is. Ik vond zelf het prijsverschil te groot met die meer intelligentere Roomba's.

ClaudiaHS

Berichten: 8069
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 09:31

Mijn E5 botst eigenlijk alleen tegen zwarte dingen, die ziet ze blijkbaar niet.
Ik heb witte plinten overal en dan remt ze wel af.

Bnet
Berichten: 2235
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 10:30

Klinkt allemaal goed! Laatste vraag nog: wij hebben een antraciete (bijna zwarte) tegelvloer. Zou dat goed gaan met de e5? Toevallig meer mensen met een donkere vloer hier?

ClaudiaHS

Berichten: 8069
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 10:34

Poeh geen idee. Hij heeft afgronddetectie.
Ik kan hem dus op tafel zetten bv zonder dat ie er af dondert.
Maar geen idee hoe die een zwarte vloer 'ziet'

Kinke

Berichten: 20619
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 11:04

wat doet die e5 er lang over? de Xiaomi doet hier 42m2 in 35 minuten (en dan zijn er behoorlijk veel obstakels)

J0anieke

Berichten: 4980
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 12:46

Onze blaupunkt ziet onze mat bij de voordeur aan als afgrond.. :')

Butterfly
Berichten: 2884
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 12:47

Wij hebben een donkere laminaatvloer, gaat prima met de E5 :j ook de onze botst wel regelmatig, maar we hebben er geen last van.
Ze doet er inderdaad wel lang over, maar op zich doen we ons ding gewoon en dan uiteindelijk gaat ze wel een keer terug naar huis.

MissJeanny

Berichten: 1643
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: fochteloo

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 13:18

Wij hebben een donkere marmeren vloer en dat gaat prima, de lage matten en vloerkleden neemt ie ook gewoon mee. Bij de trappen stopt hij gelukkig wel :D .

HorsePhoto

Berichten: 818
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Lokeren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 22:48

HorsePhoto schreef:
Hier jammer genoeg wat minder ervaring met robotstofzuigers.
Had eerst de Neato Botvac D4. Binnen het jaar stuk. Hij begon vast te lopen op onzichtbare dingen terwijl er binnen een straal van 1 meter niets lag of stond.
Binnen gebracht en was niet meer te herstellen. Geld terug gehad.
Dan de Neato Botvac D7 gekocht. Na een paar maanden ook stuk. Gaf steeds aan dat hij gereboot moest worden. Deed ik dan ook maar gaf nog steeds de melding.
Binnengebracht en hebben alles kosteloos gerepareerd. Ze hebben toen redelijk wat onderdelen vervangen.
Heb hem nu terug een maand in huis. Hopelijk gaat hij nu wel wat langer mee...

Verder wel tevreden hoor, maakt heel goed schoon met 1 hond, 2 katten, 1 hoefsmid en mijn lang haar :+)

De Neato geeft terug melding om te rebooten...
Ga hem maandag binnen brengen en mijn geld terug eisen _-:(

Bnet
Berichten: 2235
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:28

Oh jongens, vandaag de Roomba e5 binnen gekregen, en ik ben er na 19 minuten proberen al helemaal blij mee! Vanmiddag, als ie helemaal is opgeladen maar eens een echte zuigbeurt laten doen! Ons kleed komt ie, zoals verwacht, niet op, maar hij loopt er ook niet op vast. En hij lijkt ook helemaal geen probleem te hebben met onze bijna zwarte tegelvloer.

Nogmaals bedankt voor alle tips en antwoorden, ik ben helemaal blij! :D

Butterfly
Berichten: 2884
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:03

Bnet schreef:
Oh jongens, vandaag de Roomba e5 binnen gekregen, en ik ben er na 19 minuten proberen al helemaal blij mee! Vanmiddag, als ie helemaal is opgeladen maar eens een echte zuigbeurt laten doen! Ons kleed komt ie, zoals verwacht, niet op, maar hij loopt er ook niet op vast. En hij lijkt ook helemaal geen probleem te hebben met onze bijna zwarte tegelvloer.

Nogmaals bedankt voor alle tips en antwoorden, ik ben helemaal blij! :D

Nice! *\o/*
Hebben jullie een speciaal kleed? Wij hebben een laagpolig kleed onder de salontafel en daar komt onze E5 probleemloos op, ook de drempels kan Marietje over. Maar kan me voorstellen dat een E5 wel vastloopt op een hoogpolig kleed.

Bnet
Berichten: 2235
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:14

Butterfly schreef:
Bnet schreef:
Oh jongens, vandaag de Roomba e5 binnen gekregen, en ik ben er na 19 minuten proberen al helemaal blij mee! Vanmiddag, als ie helemaal is opgeladen maar eens een echte zuigbeurt laten doen! Ons kleed komt ie, zoals verwacht, niet op, maar hij loopt er ook niet op vast. En hij lijkt ook helemaal geen probleem te hebben met onze bijna zwarte tegelvloer.

Nogmaals bedankt voor alle tips en antwoorden, ik ben helemaal blij! :D

Nice! *\o/*
Hebben jullie een speciaal kleed? Wij hebben een laagpolig kleed onder de salontafel en daar komt onze E5 probleemloos op, ook de drempels kan Marietje over. Maar kan me voorstellen dat een E5 wel vastloopt op een hoogpolig kleed.


Wij hebben inderdaad een hoogpolig kleed, dat vindt onze Dobby een beetje lastig. Als je hem erop zet zuigt ie wel netjes en hij heeft ook geen problemen met eraf rijden, alleen zelfstandig erop wil ie dus niet.

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:39

Bnet schreef:
Wij hebben inderdaad een hoogpolig kleed, dat vindt onze Dobby een beetje lastig. Als je hem erop zet zuigt ie wel netjes en hij heeft ook geen problemen met eraf rijden, alleen zelfstandig erop wil ie dus niet.


Kleedvrees !

Misschien is daar een clinic voor ?

Bnet
Berichten: 2235
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:13

Sosha schreef:
Bnet schreef:
Wij hebben inderdaad een hoogpolig kleed, dat vindt onze Dobby een beetje lastig. Als je hem erop zet zuigt ie wel netjes en hij heeft ook geen problemen met eraf rijden, alleen zelfstandig erop wil ie dus niet.


Kleedvrees !

Misschien is daar een clinic voor ?


Hahaha! _O-
Dat zou toch mooi zijn!

Zonder dollen, we zijn al heel blij als dobby de tegelvloer wat schoner kan houden, dan loop je ook vanzelf minder vuiligheid op het kleed. En stofzuigen zullen we toch nog wel moeten vrees ik ;)

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6063
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:21

Woehoeee net bericht gehad dat ons botje onderweg is <3 :D

Ik ben zoooooo benieuwd hoe hij het hier gaat doen, en wat de katten ervan vinden. Verwacht dat 1 van de 3 doodsbang ervoor zal zijn, 1 gaat hem "slaan" om te zien of het haar wat doet en nummer 3... Geen idee eigenlijk nog haha

Zilkesteyn70

Berichten: 511
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: Westoverledingen, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 23:44

Wij hebben nu sinds een week of 2 een nieuwe huisvriend die het huis zuigt *\o/*
Günther is een Blaupunkt Bluebot XBOOST en hij doet zn werk prima :D
En dat is best knap aangezien we een gezin zijn met 2 kinderen, paarden aan huis (dus veel zand en hooi) en 2 redelijk grote honden.
Ergens overweeg ik een goedkopere versie voor boven maar twijfel ook wel weer als ik de recenties lees :\