de IKEA, wie nog meer fan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 20:19

Ja die lag er al op toen ik alleen de chaise longue nog had staan.
Afbeelding

Tv meubel is ook Ikea trouwens.
Afbeelding
Net als de salontafel.

DubbelFun

Re: de IKEA, wie nog meer fan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 20:26

Hopelijk gaan de haren er ook een beetje makkelijk af :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 20:28

Ja met de plakroller (ook Ikea :D ) is het er zo af. Stofzuiger heb ik nog niet geprobeerd.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 22:40

Mooi die positieve reacties over die bank, want mijn vriend en ik willen die ook! :)

Mariloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 16:55

Wij hebben hem ook. de driezitter met losse voetenbank.
Hij zit lekker maar hij hangt wat minder fijn vinden wij. Als je wat meer hangt/half ligt op de bank merken wij dat we altijd in de naad tussen twee kussen zitten.
Wel top is dat de kussen hoezen super makkelijk te wassen zijn, doe ik 2 á 3keer per jaar, blijven ze lekker fris en dan rouleer ik ook direct de kussens.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 14:24

Ik ben al jaren een enorme fan van Ikea. Maar ik merk nu dat het in hun webwinkel niet lekker loopt. Al drie weken levertijd voor iets relatief kleins dat gewoon op voorraad is. En het is nog onbekend wanneer het artikel uiteindelijk bij ons binnenkomt. En dat geval staat niet op zichzelf als ik de reacties op internet zo lees. Het regent klachten.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 21:29

*negeert rode letters*

Ik ben fan. Iets minder fan van de bezorgkosten, maar aangezien we weer langs kunnen voor afhalen ga ik volgende week een Kallax kast bestellen en installeren.

Ik ben benieuwd naar voorbeelden van deze kasten "in het wild". Ik heb al een vierkante 2x2 staan met 2 grijze bakken erin.
Ik wil aan de andere kant van mijn kamer een 2x4 kast met een 1x3 ernaast neer zetten. In 1 van de onderste vakken wil ik dan sowieso een bak waar de kat in kan kruipen, en verder twijfel ik nog hoeveel bakken ik erin wil en wat voor accessoires. Ik denk aan 1 vak met een plank erin en in totaal 5 bakken.

Ik ben vooral benieuwd naar foto's van hoe jullie het hebben! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 19:57

Iemand live footage van dit model:
schoenenkast
Aangezien we nu (nog) niet mogen struinen in de Ikea ben ik benieuwd naar dit modelletje in het echt.
En misschien ook met wat je er aan schoenen in hebt... :o

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 10:21

Belangrijk is vooral hoe diep de ruimte is die overblijft aan de binnenkant ivm herenschoenen die best een flinke lengte kunnen hebben.
Verder is het niet handig als de schoenen schuin naar achteren staan; je kunt minder makkelijk zien wat voor schoenen het zijn en je haalt ze er minder makkelijk uit.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 11:57

ik was altijd fan, maar nu niet meer zo.
ik snap dat het druk is bij Ikea, maar mijn 3 jaar oude Norsborg bank is helemaal doorgezakt. Nu heb ik in theorie 10 jaar garantie, maar dat zal wel met mits en maar-en zijn. alsnog vind ik dit voor een bank van 3 jaar oud niet oke.
er is echter op geen enkele manier contact te krijgen met ikea. geen emailadres, Facebook messenger heb ik een bericht gekregen dat ik zsm bericht krijg, maar dat is 3-4 weken geleden. klantenservice gaat automatisch over op de 'klantenservice is bezet, probeer het later opnieuw'.
beetje jammer weer -O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 14:39

Om dit topic weer even omhoog te hijsen...
Is er interesse in alle oude catalogi van Ikea since 1950 !!
Niet dat ik ze hem staan, maar ze zijn online hier te vinden:
https://ikeamuseum.com/en/catalogues/ik ... -the-ages/

Wel leuk om te zien wat mijn "Thonet"-stoeltjes van nu dik 30 jaar oud toentertijd kosten :)

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 14:50

Wat leuk! In 1986 kocht ik bijna al mijn meubeltjes bij Ikea toen ik op kamers ging wonen. Het erge is dat ik nog veel namen ken :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 14:53

Bij mij kwam ook het meeste van Ikea vandaag toen ik ging scheiden en weer op mezelf ging wonen, maar de namen heb ik echt niet onthouden :D

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 15:22

Ik kom net weer terug van IKEA :D
De grote glazen gekocht voor latte macchiato, mmmm :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 15:42

Ik weet ondertussen de stoeltjes naam en de naam van de stellingkasten (Niklas). Misschien dat ik ook mijn oude slaapbank nog tegen kom :)
Ze zijn verslavend die oude catalogi :D

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 15:58

Coconut schreef:
Ik kom net weer terug van IKEA :D
De grote glazen gekocht voor latte macchiato, mmmm :)
Oh ja, die hebben wij daar ook voor in huis :D

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 16:02

Oooo... ik wil een bank uit 1996 :))

Ik zie mijn eettafel (waar ik nu nog aan zit), te dateren op 1997 omdat hij in 1996 nog 17 cm langer was. Bizar.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 16:17

ik kom ook net terug van IKEA, ik ben mijn huis aan het opruimen volgens de Marie Kondo manier en had nog meer plastic opbergbakken nodig.
@Coconut was hij in Amersfoort toevallig? Daar zag ik mensen die die glazen kochten :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 17:34

Ooh geweldig, die oude catalogi! <3

Met de start van het nieuwe schooljaar op een nieuwe school kan ik helemaal losgaan in de IKEA. Heerlijk is dat *\o/*

Morrie: ik heb laatst haar boek Opgeruimd! gekocht dus wie weet dat ik daar ook nog een slag mee ga slaan hier in huis.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 17:39

Jolien87 schreef:
Morrie: ik heb laatst haar boek Opgeruimd! gekocht dus wie weet dat ik daar ook nog een slag mee ga slaan hier in huis.

pas op: het is vreselijk verslavend! Zelfs mijn man die echt alles achter zijn kont laat liggen, is aan het opruimen gegaan :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 17:43

Morrie schreef:
Jolien87 schreef:

pas op: het is vreselijk verslavend! Zelfs mijn man die echt alles achter zijn kont laat liggen, is aan het opruimen gegaan :')

Hahaha dat is alleen maar goed. Kom maar op! :D

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 17:59

Jolien87 schreef:

Zorgen dat je genoeg Samla dozen in huis hebt en gewoon beginnen (wel je kasten even opmeten hoeveel dozen per plank je kwijt kan).......Mijn kasten konden niet dicht en nu heb ik gewoon planken over.....

(tip: de Samla boxen van de Xenos zijn een pak goedkoper, ze heten uiteraard alleen anders)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 18:06

Morrie schreef:
Jolien87 schreef:

Zorgen dat je genoeg Samla dozen in huis hebt en gewoon beginnen (wel je kasten even opmeten hoeveel dozen per plank je kwijt kan).......Mijn kasten konden niet dicht en nu heb ik gewoon planken over.....

(tip: de Samla boxen van de Xenos zijn een pak goedkoper, ze heten uiteraard alleen anders)

Oohja, die dingen!
Nu ben ik vorige maand bij mijn vriend ingetrokken en toen heb ik nagenoeg alles al uitgezocht en een heleboel weggegooid. Bij Action hebben we de wereld aan doorzichtige bakken met deksels (deze serie: *KLIK*) gekocht in allerhande maten zodat spullen in bijvoorbeeld de kelder en de grote buffetkast allemaal netjes ingepakt staan. Maar qua sorteren enzo valt er denk ik nog wel een slag te slaan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 18:18

Morrie schreef:
.....Mijn kasten konden niet dicht en nu heb ik gewoon planken over.....
Maar loop je dan niet het risiko dat je die lege planken weer gaat vullen ??

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 19:38

DubbelFun schreef:
Morrie schreef:
.....Mijn kasten konden niet dicht en nu heb ik gewoon planken over.....
Maar loop je dan niet het risiko dat je die lege planken weer gaat vullen ??

ik kan nog een slagje slaan met de kleding van mijn man, maar dan moet ik eerst weer een aantal van die Samla's hebben.
Nieuwe kleding heb ik niet meer nodig: ik werk niet meer en ik heb geen paarden meer, dus met wat ik heb, kan ik nog jaren voort.
Ik moet alleen opletten dan mijn man de lege plekken niet opvult met dozen met elektronica en dat soort geneuzel.