Ontspullen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 18:22

Snorlex schreef:
Ik heb al bijna een maand geen nieuwe kleding gekocht *\o/* nog 11 te gaan haha.

Binnenkort nog wel even nieuwe panty’s halen, maar thats it (for now :') )

Vet goed! +:)+ Ik heb mezelf voor nu alleen nog een nieuwe rijbroek en een paar outdoor laarzen beloofd en voor de rest (kwam ik gisteren achter) kan ik nog prima toe met de kleding die ik heb in mijn kast. Was van een aantal stukken vergeten dat ik ze had :oo .

Tiggs

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 18:23

Ik heb nog wat gekocht omdat ik aan het solliciteren ben (goede reden...), maar mag de rest van de winter niets meer kopen van mezelf! Behalve dan een panty oid als het nodig is.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 22:33

Hier idd ook geen kleding gekocht, omdat ik flink aan het afvallen ben en hoop binnenkort wat in een maat kleiner te kopen :))
Wel een leuke goedkope pyjama omdat ik die echt nodig had, en pyjama's eigenlijk altijd goed zijn (zelfs als ze 5 maten te groot zijn :+ )

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 22:35

xZiva_ schreef:
Hier idd ook geen kleding gekocht, omdat ik flink aan het afvallen ben en hoop binnenkort wat in een maat kleiner te kopen :))
Wel een leuke goedkope pyjama omdat ik die echt nodig had, en pyjama's eigenlijk altijd goed zijn (zelfs als ze 5 maten te groot zijn :+ )

Juist als ze 5 maten te groot zijn, dan kan je je lekker erin verstoppen/oprollen :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 21:52

Vandaag ernstig gefaald in het ontspullen.... laatste zooi weggehaald uit ex-huis van ex-man en ik kon maar weinig dingen weggooien.... dus toch weer met een paar kratjes eigenlijk gewoon 'zooi' in de auto naar mijn nieuwe huisje gereden....allemaal van die dingetjes waar je toch weer een soort herinnering aan hebt.
Ik denk dat ik er over een half jaartje of zo maar weer eens doorheen moet...

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 23:48

Er bestaat toch geen falen hierin, je hoeft toch niet meteen klaar te zijn om alles los te laten, ben mild voor jezelf.

NoLimit_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 00:18

De eerste stappen van onze verhuizing van Aruba naar NL zijn in gang gezet. *\o/*
Binnenkort afspraak maken voor taxatie van alles dat mee moet naar NL dus daar gaan we alvast over nadenken. Een deel van de spullen hoort bij het huis dus dat kan niet mee maar we hebben ook enkele dingen bijgekocht qua pannen/borden/glazen die niet mee terug hoeven.

En voel je niet slecht als je nog geen afstand van dingen kan doen vanhuisuit, iedereen heeft zijn eigen tempo en eigen doel. Er is geen goed of fout.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 22:21

En hoe gaat het met iedereen? Hier vandaag ook weer verschillende dingen de deur uitgegaan en afgelopen weekend al de wol in vacuümzakken gedaan en een deel aan de kant voor weg. :) Dekentjes naar het asiel gebracht ook, daar zijn ze altijd wel blij mee.

@NoLimit, Succes met alles regelen voor de verhuis. Is toch een zoektocht naar het buitenland he. Staat hier ook op de planning echter nog geen weet of het vroeg of laat wordt.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 22:34

Lori schreef:
En hoe gaat het met iedereen? Hier vandaag ook weer verschillende dingen de deur uitgegaan en afgelopen weekend al de wol in vacuümzakken gedaan en een deel aan de kant voor weg. :) Dekentjes naar het asiel gebracht ook, daar zijn ze altijd wel blij mee.

@NoLimit, Succes met alles regelen voor de verhuis. Is toch een zoektocht naar het buitenland he. Staat hier ook op de planning echter nog geen weet of het vroeg of laat wordt.

ik ben in mn sociale contacten aan het ‘ontspullen’ telt dat ook? :+

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 22:52

thirteenn schreef:
Lori schreef:

Het ruimt in ieder geval wel lekker op }>

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 23:00

Doe ik ook om de zoveel tijd, het mooi beperkt houden :list:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 23:09

Heb ik afgelopen jaar ook veel ervaring mee opgedaan, kan enorm opluchten :)) }:0

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 23:16

Wij zijn in februari dit jaar van een huis naar een zeilschip verhuisd met het oog op een te maken wereldreis.

Dat betekende rigoureus ontspullen. Ik denk dat zeker 80% is weggegaan. We hebben nu nog een kleine opslagruimte voor wat we niet nodig hebben aan boord. We bleken vooral enorm veel zooi te hebben waar we geen enkele waarde aan hechtten. De kringloop was er blij mee haha! Ze vroegen mijn vriend toen hij voor de achtste keer met volle auto aan kwam rijden of we gingen emigreren. Hij: “zoiets!”

Dus als iemand hulp of tips wil? :D

NoLimit_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 01:40

thirteenn schreef:
Lori schreef:

Uiteraard, schoon facebook/instagram/telefoonnummers ook regelmatig op.

Morgen komt het verhuisbedrijf inventariseren hoeveel m3 er ongeveer verhuisd gaat worden. Dit moeten ze doorgeven aan de werkgever van mijn vriend en deze moet dat goedkeuren, zal wel geen probleem vormen want hebben maar 2 grote meubels en de rest is nog hetzelfde als de heenreis. 17 December vertrekken we in de avond, zou mooi zijn als ze die ochtend de spullen in kunnen pakken. Spannend :+

xLovesPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 13:55

Ik dacht serieus dat ik al goed bezig was met ontspullen aangezien ik alleen spullen koop die ik echt nodig heb. Daarnaast verkoop ik spullen die ik niet meer nodig heb direct.
Ik heb mijn dressior zojuist leeggehaald aangezien daar een buffetkast komt. Ik schrok toch wel hoeveel kleine rommeltjes daar uit kwamen. Het waren vooral van die dingetjes die je krijgt bij een afscheid etc en vervolgens in de kast belanden, omdat ik niet direct wilde weggooien :')

NoLimit_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 14:02

Vriend en ik gingen donderdag/vrijdag opruimen maar zaten nog niet op één lijn :')

Ik wil het weggooien als ik denk het de laatste 3 maanden niet meer te gebruiken, hij vindt dat er genoeg ruimte is dus dat we dat pas bij het verhuizen hoeven te doen. >;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 14:07

Lijkt me niet de beste keus. Tegen die tijd heb je het druk genoeg met andere dingen en kun je al het overbodige maar alvast weg hebben.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 14:27

Ik sluit even aan, wij gaan verhuizen naar een kleiner huis en we moeten flink gaan indammen (om direct de hele zolder vol te gooien vind ik ook zonde)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 14:37

Zou ik zeker nu doen... wij wonen hier nu 25 jaar en de zolder ligt nog steeds vol vanaf de verhuizing... (niet alleen mijn spullen overigens :D )

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 15:41

NoLimit_93 schreef:
Vriend en ik gingen donderdag/vrijdag opruimen maar zaten nog niet op één lijn :')

Ik wil het weggooien als ik denk het de laatste 3 maanden niet meer te gebruiken, hij vindt dat er genoeg ruimte is dus dat we dat pas bij het verhuizen hoeven te doen. >;)

Ik was echt zo blij dat wij de zolder flink opgeruimd hadden voordat we gingen verhuizen. Toen we opruimden hadden we niet eens verhuisplannen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 21:12

Nou zou het zeker zsm doen en proberen een beetje 'leeg en luchtig' te houden. Kun je die ruimte mooi voor iets anders gebruiken dan zooi wat je denkt ooit nodig te hebben wat er dan jaren staat en waarvan je bij een volgende verhuizing denkt verrek wat was dat ook alweer :')
Ben nu goed gevorderd met het opruimen van mijn souterrain / kelder en er erg trots op dat het nu zodanig opgeruimd is dat zoonlief van 17 er zijn eigen oefenruimte heeft kunnen maken (speelt electrische gitaar bij voorkeur symfonische hardrock 8-) }:0 ). Zo heerlijk dat hij dat daar nu kan doen zo hard als hij wil, trek de deur dicht en hoor het vrijwel niet meer laat staan dat de buren mee hoeven te headbangen :))

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 21:29

Kan geloven dat dat erg fijn is VanHuisUit, mooie beloning voor het werk zo. Hier blijven we ook doorgaan, ben de sokken aan het uitsorteren, wat ik niet vind gaat in een zak en in de container. Onze berging/bijkeuken ook een deel gedaan en de garage eens de dozen uitgesorteerd, staat een grote stapel klaar nu voor het containerpark :o .

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 12:48

antje_vip schreef:
Ik sluit even aan, wij gaan verhuizen naar een kleiner huis en we moeten flink gaan indammen (om direct de hele zolder vol te gooien vind ik ook zonde)

Idem hier! Wij verhuizen begin volgende maand naar een veel kleiner huis (-60m²), zonder kelder en zonder zolder. Ondertussen al behoorlijk wat ritjes gedaan naar de kringloop, al zakken vol kleren weg gedaan ook. Ik heb bv ook onze kerstboom weggedaan. Ik heb die altijd gehad omdat "het hoort" om een kerstboom te zetten met kerst. En hoewel ik dat bij mijn ouders altijd geweldig vind, heb ik er zelf thuis nooit wat aan gevonden.

Waar ik wel erg veel moeite mee heb zijn 'kleine' prullen (batterijtjes, meetlint, oplaadkabels, usb-sticks, kaarsen, geurstokjes, ...), omdat ik altijd wel het idee heb dat ik het nog wel zou kunnen gebruiken. Uiteindelijk geraken die dingen in een hoopje in de kast, en komen die daar in geen jaren meer uit. Misschien eens een manier van opbergen zoeken die wat overzichtelijker is :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 13:48

Kabels, batterijen, usb sticks en dergelijke heb ik allemaal in een lade met ladeverdelers zitten, samen met wat andere bijbehorende meuk voor gadgets (telefoonhoesjes, bluetooth speakers, bluetooth toetsenbord). De kabels rol ik compact en netjes op, maak ik vast met een kabel klittenbandje, en kabels/spullen die bij elkaar horen liggen ook bij elkaar, dan kan je meteen zien hoeveel je nog op voorraad hebt.

Wat verhuizen betreft, ik ben zelf net verhuisd. Opruimen daar heb je tijdens verhuizen imo geen tijd voor, alleen als je misschien toevallig in een woning kunt trekken die al helemaal af, is waar je niks meer aan hoeft en wilt doen, maar hoe groot is die kans?
Je kunt je tijd maar 1x spenderen, hoe meer tijd je verdoet aan dingen die op dat moment niet nodig zijn, hoe langer het duurt voordat je nieuwe woning af is en dat je ook daadwerkelijk kan verhuizen. De maandelijkse kosten gaan immers ook door.
Ik vind het achteraf heel fijn dat ik voor het verhuizen al flink aan het opruimen en organiseren ben geweest :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 14:07

Met verhuizen ontspullen is ook meer bij het inpakken een selectie maken tussen wat je meeneemt en wat weg kan. Hoe minder je inpakt des te minder hoef je te verslepen en uit te pakken, en met verhuizen ga je je hele huis door dus beter moment voor een grote opruiming is er niet! :)*