Nieuwe huurder wil laminaat niet overnemen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wat zou jij doen?

Akkoord gaan met 300 euro.
523 (70%)
De hele rambam ophalen, tot het laatste plankje aan toe!
149 (20%)
Tegenbod doen van 500 euro en hopen dat hij akkoord gaat (hoewel de verhurende makelaar vreesde van niet)
57 (7%)
Anders, namelijk...
11 (1%)

Totaal aantal stemmen: 740

viola

Re: Nieuwe huurder wil laminaat niet overnemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 08:55

Ik zou zeggen accepteer die 300 euro. En als jij en je ouders je zus graag willen helpen geef haar gewoon die 200 euro verschil kado en besteed die tijd van het oude laminaat er uit slopen aan het helpen mooi maken van haar nieuwe woning.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 08:58

Dispar_Vulgo schreef:
Ik heb niet alles gelezen maar wel een tip:

Zet de vloer op marktplaats, inclusief zelf verwijderen! Krijg je er misschien ook maar 300 euro voor, maar heb je er ook geen werk aan en geef je het die gierige nieuwe huurder ook niet :+

Waarom ben je meteen gierig als je niet de hoofdprijs voor iets wil betalen? Misschien vindt de nieuwe huurder het gewoon niet meer dan €300,- waard.

En ik snap dat heel goed, de vloer is absoluut geen A-kwaliteit en ook nog eens vrij donker. Als er dan iemand gierig is, is het het zusje van TS imo. Al is het haar heel goed recht om dit bedrag te vragen. Alleen moet ze niet zo verbaasd zijn als ze het niet krijgt :)

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 09:06

Ik heb niet het hele topic gelezen maar ik vind het heel brutaal om zo veel geld te vragen voor een tweedehands Ikea vloertje.. En dan krijg je een prachtig tegenbod en dan vind je de nieuwe huurder gierig? Ik vind het echt heel erg onhebbelijk gedrag om dan bijna als een pesterij alles er uit te gaan halen. Voor je zusje is het aankoopbedrag van die vloer al een sunk cost, alles wat ze er nu voor kan krijgen is gewoon een mooi meegenomen extraatje.

Echt een beetje vreemde instelling vind ik dit. Daarnaast weet ik uit ervaring dat die vloeren kwalitatief dusdanig slecht zijn dat ze vaak het er in en uit halen niet schadeloos overleven.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 09:39

Denk dat je erg blij mag zijn met 300.
Zou er zelf ook niet meer voor neerleggen.
Wij hebben ons huis te koop staan. Een jaar geleden hebben wij plisse gordijnen op maat laten maken voor in de woonkamer. We hebben er weinig aan als we gaan verhuizen. Ze staan op papier als eventueel overkoopbaar elke 100 euro die ik er voor kan krijgen zou fijn zijn (even voor het idee ze koste nieuw meer dan 1300 euro en dat was met korting).
Ga daar ook niet te moeilijk over doen dat hoort bij verhuizen.

Net als de schommel en trampoline.
Hoop van harte dat de nieuwe bewoners het willen hebben scheelt ons veel werk (trampoline zit ingegraven)

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 09:50

Blokje, maar dan zou jij zelf niet gewoon de helft van de nieuwprijs vragen voor de gordijnen?

Ik dacht al dat het aan mij lag dat ik de jalouzie gewoon veel te duur vond.
Het was niet wat we zelf zouden uitzoeken, als men gezegd had 500 euro had ik niet moeilijk gedaan, maar 1600 euro voor 5 tweedehands jalouzietjes?
En het verschil was dusdanig groot dat ik ook dacht laat maar, neem ze maar fijn mee.
In die periode zat ik ook met een schouderblessure en kon niks met mijn arm, ik zag het al voor me hoe ik die schoon moest maken...

In het geval van TS, tja gun je iemand die vloer voor 300 euro of niet.
Los van het feit of het nu wel of niet Ikea kwaliteit is, ik denk zelf dat geen een laminaatvloer er beter op wordt, van oppakken en opnieuw leggen.
In dit geval zou ik zelf voor de 300 euro en geen werk eraan gaan.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 11:02

Als je genoeg geld hebt,kies je meestal voor je eigen type interieur,kleuren,etc. Als je weinig geld hebt ben je blij met alles wat je gratis krijgt,al is het niet je eigen smaak. Maar daar wil of kun je dan niet voor gaan betalen. Dus ik vind 300 euro voor een gebruikte vloer in een huurwoning echt al veel!Wees wijs en pak het aan!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 11:15

Zou zelf ook niet zo snel 600 euro over hebben voor een tweedehands vloer.
Maar als je zusje het er echt voor wilt hebben dan zou ik het laminaat lekker meenemen.

Ik ben zelf een halfjaar geleden verhuist en heb mijn vier jaar oude laminaat van mijn vorige woning meegenomen.
Ik heb destijds duurder laminaat gekocht en kon het in mijn koophuis ook goed gebruiken.
Ik had het er zo uit, alleen het leggen duurde iets langer dan normaal.

De nieuwe huurders waren wel gierig om het zo maar even te zeggen.
Ik vroeg voor bijna alle lampen, afzuigkap van een jaar, goede inbouw koelkast, een roede met goede gordijnen, gordijn in de douche voor het raam, trapmatten en ondervloer 50 euro.
Alles was vier jaar oud.
Dat wilde ze niet, want ik zou het toch wel laten zitten.
Nou toen heb ik wel alles eruit getrokken dus.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 11:28

Karma schreef:
goeroe schreef:
Sja, ik begrijp niet waarom je er zo'n persoonlijke toestand van maakt. Je zus kan voor zichzelf uitmaken of ze het geld aanneemt (ook al is het minder dan ze hoopte) of dat ze er nog een hoop werk van heeft. En omdat je het een ander niet gunt? Wat een akelig levensmotto is dat. Overigens vind ik het opvallend hoeveel mensen zo denken. Lijkt me vermoeiend om met zoveel negatieve energie te moeten leven. Je vult van alles voor de nieuwe huurder in, maar je weet helemaal niet wat zijn overwegingen zijn. En zelfs al is het bluf en hoopt hij gewoon op een mazzeltje, nou en? Laat het een ander ook eens meezitten. Dat je jezelf nog liever een hoop werk op je hals haalt dan dat je een ander een mazzeltje gunt, daar kan ik met mijn verstand echt niet bij.

Amen to that! +:)+

Dit dus! Een ander iets misgunnen maakt jezelf écht niet succesvol!

Misgunnen is het niet denk ik helemaal. Maar voor de een is 300 euro heel wat geld, dus dat zou ik er wel in mee tellen :)

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 11:35

Ts zegt dit zelf in haar op:
'Maar ik ben dan best een beetje een kreng, ik zou alles ophalen, tot het laatste plankje aan toe! Ik liet een kale betonnen vloer achter, onder het motto "alles dat de verhuurder moet verwijderen is voor mijn rekening... dus neem ik alles mee.". Maar uiteraard gunde ik zo'n kerel die vloer niet, haha. Laat hem maar lekker werken en er geld in steken om het weer toonbaar te krijgen '

Wat een misselijke reactie is het eigenlijk. Iemand iets misgunnen ook. Wat een ontzettend negatief leven heb je dan eigenlijk als je altijd maar zo denkt.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 11:37

Gaat ts nog reageren hier? We zitten onderhand op 11 pagina's waarbij de overgrote meerderheid zegt; pak gewoon die 300 aan, want dat is een heel mooi bod voor die vloer, maar geen reactie van ts meer.
Niet de antwoorden waar ts op gehoopt had waarschijnlijk.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 11:40

xxCYNNxx schreef:
Gaat ts nog reageren hier? We zitten onderhand op 11 pagina's waarbij de overgrote meerderheid zegt; pak gewoon die 300 aan, want dat is een heel mooi bod voor die vloer, maar geen reactie van ts meer.
Niet de antwoorden waar ts op gehoopt had waarschijnlijk.

Ts is niet meer online geweest

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 11:41

Of niet ingelogd ;) en bekijkt het van een afstandje ..

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 11:45

Doutz16 schreef:
Ts zegt dit zelf in haar op:
'Maar ik ben dan best een beetje een kreng, ik zou alles ophalen, tot het laatste plankje aan toe! Ik liet een kale betonnen vloer achter, onder het motto "alles dat de verhuurder moet verwijderen is voor mijn rekening... dus neem ik alles mee.". Maar uiteraard gunde ik zo'n kerel die vloer niet, haha. Laat hem maar lekker werken en er geld in steken om het weer toonbaar te krijgen '

Wat een misselijke reactie is het eigenlijk. Iemand iets misgunnen ook. Wat een ontzettend negatief leven heb je dan eigenlijk als je altijd maar zo denkt.

Ik ben ook zo'n kreng en heb absoluut geen negatief leven omdat ik zo denk. Het hangt er wel vanaf wat de situatie is. In geval van TS vind ik het bedrag te hoog maar zou ze er €50 voor vragen en wordt er dan nee gezegd, net als bv in het geval van Lieszje, dan heb ik er ontzettend veel plezier in om het eruit te trekken. Is het iemand die het niet zou kunnen betalen maar er erg blij mee zou zijn en het waarderen dan kreeg diegene het gratis en voor niks.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 11:50

Hmmm. Ik vind 600 euro erg veel geld voor een vloer die al 2 jaar ligt en 900 euro was.
Dan vind ik zelfs die 300 euro nog veel geld.. Dit zou ik dus ook accepteren.

Mijn vloer die liep tegen de 900 euro voor 50 m2. Die moet nu ook worden overgenomen en ik ben eerlijk gezegd al blij met 150 euro.

Ik zou nooit 600 euro neerleggen voor een vloer die niet perse mijn smaak is en 2ehands..

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 12:56

Het doet er toch helemaal niet toe wat die vloer origineel gekost heeft? Hij moet er gewoon uit en het geld dat het gekost heeft ben je kwijt. Dat is het principe waar je vanuit moet gaan en waar je hopelijk bij aanschaf van de vloer ook vanuit bent gegaan. Tref je dan toevallig een nieuwe huurder die het oké vindt dat je het laat liggen dan mag je al je handjes dichtknijpen dat je die vloer er niet uit hoeft te halen. Maar heb je een andere bestemming voor die vloer, ga daar dan vooral voor. Dat is namelijk in principe ook de bedoeling, dat je zelf je eigen zooi meeneemt. Dan hoef je je ook helemaal niet meer druk te maken over wat de nieuwe huurder over heeft voor jouw vloer.

Ik kan het me goed voorstellen dat de zus het bod van €300,- niet accepteert als ze denkt er elders wel €600,- voor te kunnen krijgen. Dan moet ze dat vooral doen, maar niet uit 'wraak' op de nieuwe huurder. Hij is helemaal nergens toe verplicht. Sterker nog, de zus is verplicht de woning leeg op te leveren. Met 'alles tot het laatst plankje ophalen' heeft ze hem niet, want daar was ze sowieso al toe verplicht.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 13:28

Sassy, zou mooi zijn om de helft te krijgen. Maar ja misschien zouden ze zelf wel totaal wat anders kiezen als ze nieuw zouden kopen.
Ik kan het er af halen en verkopen. Maar de kans is groot dat ik het lastig verkoop. Het is op maat gemaakt dus geen standaard maten.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 13:51

Ook ik vind 300 euro een prachtig bedrag voor een niet geweldige kwaliteit tweedehands vloer.
Het argument: als hij de vloer wil voor 300 euro, wil hij hem ook wel voor 600 vind ik echt belachelijk. Ik zou een nette vloer die ik niet heel afzichtelijk vind qua stijl best voor een klein prijsje willen overnemen, zodat eerst bvb andere dingen aangepakt kunnen worden. Maar ik zou daar ook never zo'n hoofdprijs voor betalen als de zus van ts ervoor vraagt. Haal er dan maar uit hoor!
Wij kregen 300 euro voor 85 meter vloer die ook niet geweldig was qua kwaliteit, maar wel wat duurder dan een IKEA vloer en daarbij kreeg de nieuwe huurder nog veel meer voor die prijs. O.a de vaatwasser, koelkast, glazen douchewand, afzuigkap en wat op maat gekochte kasten en bvb handoekenrek en op maat gemaakte glazen plankjes etc. Hij ging net uit huis en was blij voor 300 euro al een eind op weg te zijn qua inboedel en wij waren blij dat we niet al dat werk en onzekerheid om het los te verkopen er nog bij te hebben tijdens het verbouwen en verhuizen naar ons nieuwe huis.
Als hij lager had geboden waren we overigens alsnog akkoord gegaan.

Ervan uitgaan dat iemand jou tweedehands spul wel over zal nemen voor de hoge prijs die je het zelf waard vind is niet reëel.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 13:52

Ik denk dat we met z'n allen de TS nu wel vaak genoeg verteld hebben dat "€300,- voor een tweedehandsvloer echt heel netjes is"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 13:53

Ik volg eigenlijk alleen nog omdat ik benieuwd ben wat ts nu gaat doen.. Of eigenlijk de zus van :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 14:18

Relaxed schreef:
Ik volg eigenlijk alleen nog omdat ik benieuwd ben wat ts nu gaat doen.. Of eigenlijk de zus van :')

Ik ook :j

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 14:42

Misschien is ze op dit moment bezig de laminaat eruit te halen :+

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 15:00

Schemerdier schreef:
Misschien is ze op dit moment bezig de laminaat eruit te halen :+

Dat denk ik ook en daardoor geen tijd om te reageren.Overigens ,na erover nagedacht te hebben,zou ik oude houten vloeren niet eens meer willen. Ik heb enige tijd in India gewoond,en alle oude houten spullen in huis waar kieren inzitten,waren vergeven van de wandluizen. Die bivakkeren nl. in de spleten van hout. Daar voornamelijk bedden want aan houten vloeren wagen ze zich daar niet.Het prachtige houten bed wat ik daar had (gehuurd) heb ik in de tuin laten gooien,want het stikte van de wandluizen,die daar "bedbugs"heten.Aangezien de temperaturen in Nederland inmiddels ook stijgen krijg je hier ook meer kans op dergelijke insecten.Zelfs ik als ultieme dierenvriend wil deze beestjes niet. Dus ts als je echt 300 kunt krijgen voor die oude houten vloer,dan zou ik dat maar snel aanpakken.Want het is te veel!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 17:13

Je kunt ook overdrijven Anjali.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 17:55

Tiggs schreef:
Je kunt ook overdrijven Anjali.

Maar dit heb ik echt meegemaakt.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 18:04

Ik zouheel blij zijn met 300 euro! Ik heb vorig jaar mijn hele huis verbouwd. Net nieuwe gordijnen.. ben al blij met 100 euro.. alles is op maat, en heb er niks meer aan. Laminaat is heel persoolijk kwa kleur