Buurvrouw wil geen schutting klaagt over onze hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 18:38

Margee schreef:
Wauw, de manier waarop sommige mensen reageren!!! Lezen en dan begrijpend lezen valt echt niet mee he!!!!?
Ik heb de eerste bladzijden doorgeworsteld, daarna alleen de TS bijgehouden.
Deze weet heus wel dat haar hond haar eigen verantwoordelijkheid is. Om de reden die ze aangeeft, zoekt ze naar mijn idee gewoon tips om de hond binnen de tuin te houden, op een manier die te betalen is....
Al die preken zijn echt niet nodig.

pot.
ketel.
zwart.

zoiets.
#doeslief.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 18:46

Hoe maak je het gezellig in de buurt zeg, wat sneu :') :')

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 19:32

Anoniem schreef:
Margee schreef:
Wauw, de manier waarop sommige mensen reageren!!! Lezen en dan begrijpend lezen valt echt niet mee he!!!!?
Deze weet heus wel dat haar hond haar eigen verantwoordelijkheid is. Om de reden die ze aangeeft, zoekt ze naar mijn idee gewoon tips om de hond binnen de tuin te houden, op een manier die te betalen is....

pot.
ketel.
zwart.

zoiets.
#doeslief.

Misschien kun je ook normaal iets duidelijk maken? Maar ja, dit klinkt interessanter ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 20:46

Margee schreef:
Misschien kun je ook normaal iets duidelijk maken? Maar ja, dit klinkt interessanter ....

Wauwww jij doet echt chagrijniger dan gezond is, doe eens niet zo raar joh.
_O-

Avalanche

Re: Buurvrouw wil geen schutting klaagt over onze hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 20:52

Gezellig hier :+

Het lijkt mij toch vrij eenvoudig: als buurvrouw verplicht is mee te betalen, betaalt zij mee. Als ze dat niet is, betaalt TS.
Buurvrouw heeft niet voor de hond gekozen, TS wel.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 21:01

Wat ik eigenlijk wel gek vind is dat huurwoningen zonder schuttingen opgeleverd worden. Wel oneerlijk voor de eerste bewoners dat zij die schuttingen moeten betalen, en de huurders die erna komen die dingen gewoon hebben.
Of is dat altijd zo?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 21:25

verootjoo schreef:
Wat ik eigenlijk wel gek vind is dat huurwoningen zonder schuttingen opgeleverd worden. Wel oneerlijk voor de eerste bewoners dat zij die schuttingen moeten betalen, en de huurders die erna komen die dingen gewoon hebben.
Of is dat altijd zo?

Als je hem laat staan. Je kan hem ook meenemen als je gaat verhuizen als hij op je eigen tuin staat :+

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 22:00

pipsqueak schreef:
Mijns inziens is het heel normaal dat wanneer mensen hun nieuwbouwwoning betrekken, dat de buren samen zorg dragen voor een geschikte erfafscheiding. Wel bijzonder vind ik het, dat de woningbouwvereniging hierin geen enkele rol speelt omdat het gaat om huurwoningen? Dat zal wellicht per woningbouwvereniging verschillen.

Het gaat, lijkt mij, niet alleen om het feit dat de hond gewoon lekker in de tuin moet kunnen lopen, maar iedereen wil toch dat stukje privacy (uitzonderingen daar gelaten)?

Hoe zou dat met kinderen gaan? Die kunnen dan ook niet vrij in hun tuin spelen 8)7

Sterker gezegd... indien de opvolgende bewoners bv niet al je bestrating, schuttingdeur willen overnemen moet je bij bepaalde woningbouwverenigingen alles weer in de staat opleveren zoals het was bij het sleutel krijgen vd nieuwe woning (dus bv staptegels weer i.p.v. geheel pad)

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 22:20

Maar je kan hem ook doorverkopen aan de volgende bewoners

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 22:21

verootjoo schreef:
Of is dat altijd zo?

Ik heb mijn schutting weer meegenomen toen ik wegging :')

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 11:29

Amber_anne schreef:
Maar je kan hem ook doorverkopen aan de volgende bewoners

Meestal hoef je er niets voor te betalen,want als ze het moeten weghalen kost hen dat veel tijd en geld.Ik heb wel huurwoningen gezien die door de vertrekkende bewoners verplicht helemaal gestript waren.Jammer,ik vind dat kapitaalvernietiging.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 11:37

Ik vind dat ook erg zonde. Mijn vriend had dat toen hij jaren geleden in zijn huurflat trok. Hij wilde de vloer wel overnemen van de vorige bewoner maar van de woningbouwvereniging moest de flat gestript overgedragen worden. -O-

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 11:45

Vind het ook wel apart dat een verhuurder geen schutting laat plaatsen, maar dat dat iets is voor de huurders.. Ik weet de regelgeving daarin niet, maar zo scheelt het de verhuurder natuurlijk veel geld, want als de huurders weggaan, mag de schutting gewoon blijven staan.
Dat is makkelijk voor de volgende huurder!

Jammer dat het zo moeilijk verloopt TS..
Mijn ouders hebben (wel samen met de buren) een dikke heg laten plaatsen, hier konden we in het begin nog overheen stappen. Inmiddels is dit nu een twee meter hoge haag geworden en is de afscheiding mooi groen.

Misschien kun je daar wat mee?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 11:46

Babsiej schreef:
verootjoo schreef:
Of is dat altijd zo?

Ik heb mijn schutting weer meegenomen toen ik wegging :')

Nou precies dit dus.. Ik zou m denk ik ook meenemen of aanbieden aan de nieuwe huurders.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 13:02

_Nancy schreef:
Vind het ook wel apart dat een verhuurder geen schutting laat plaatsen, maar dat dat iets is voor de huurders.. Ik weet de regelgeving daarin niet, maar zo scheelt het de verhuurder natuurlijk veel geld, want als de huurders weggaan, mag de schutting gewoon blijven staan.
Dat is makkelijk voor de volgende huurder!

Jammer dat het zo moeilijk verloopt TS..
Mijn ouders hebben (wel samen met de buren) een dikke heg laten plaatsen, hier konden we in het begin nog overheen stappen. Inmiddels is dit nu een twee meter hoge haag geworden en is de afscheiding mooi groen.

Misschien kun je daar wat mee?

Dat verhuurders in het voordeel denken van de huurder is een sprookje. Dit zullen ze nooit doen. Zolang de verhuurder of wb hun geld maar krijgen vinden ze het best

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 15:34

Margee schreef:

Een gratis tip: als je na een paar ''doorgeworstelde'' bladzijden gewoon het topic verlaat scheelt dat misschien irritatie?
En of preken nodig zijn of niet....... welkom in de wereld van een discussieforum.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 19:46

Beste TS,

Je kunt het verhaal ook omdraaien. Ik ga aan de andere kant van je woning wonen en vervolgens besluit ik dat er een mooie sier schutting moet komen van 5.000,- waarvan ik eis dat je 50% mee betaalt.
Dan zeg jij toch ook nee, betaal maar zelf en zet maar op je eigen grond.

Het is geven en nemen in de wereld en je hebt zelf invloed op hoe je relatie met je buren is.
In tijd dat hier verhaal hebt neergezet had je ook voor 50 euro wat gaas en palen kunnen kopen en daarmee het probleem op lossen.

Als ik cavia's in mijn tuin los wil laten dan ga ik toch ook niet 50% van de kosten bij de buren neerleggen om elke opening in de schutting te dichten.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 20:26

Afhankelijk van je hond kun je ook voor een tijdelijke schapenomheining gaan? Is niet duur, makkelijk te verplaatsen/mee te nemen en houdt je hond in je tuin :Y)

Overigens ben ik wel van mening dat het je eigen verantwoordelijkheid is om je hond in de tuin te houden en als de buurvrouw om wat voor reden niet mee wil betalen aan een omheining, dan zul je nog steeds de hond in je tuin moeten houden.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-19 20:31

Blussem schreef:
Beste TS,

Je kunt het verhaal ook omdraaien. Ik ga aan de andere kant van je woning wonen en vervolgens besluit ik dat er een mooie sier schutting moet komen van 5.000,- waarvan ik eis dat je 50% mee betaalt.
Dan zeg jij toch ook nee, betaal maar zelf en zet maar op je eigen grond.

Het is geven en nemen in de wereld en je hebt zelf invloed op hoe je relatie met je buren is.
In tijd dat hier verhaal hebt neergezet had je ook voor 50 euro wat gaas en palen kunnen kopen en daarmee het probleem op lossen.

Als ik cavia's in mijn tuin los wil laten dan ga ik toch ook niet 50% van de kosten bij de buren neerleggen om elke opening in de schutting te dichten.

Ik zou inderdaad niet mee betalen aan een schutting van €2.000. Wel zou ik aangeven wat ik in gedachten had qua kosten voor een schutting/afscheiding en aanbieden dat deel te betalen. Maar in mijn ogen is het dan ook zeer gebruikelijk een schutting/afscheiding te plaatsen in een rijtjeswoning ongeacht of er nu wel of geen hond aanwezig is.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-19 20:34

verootjoo schreef:
Of is dat altijd zo?

Het is volgensmij erg gebruikelijk dat huurwoningen aangeboden worden zonder afscheiding.

Voor alle andere mensen: bedankt voor alle ideeen en hulp. Wij hebben besloten wat voor schutting we gaan plaatsen.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 10:43

Toen ik vorig jaar ging verhuizen, en er nog geen nieuwe bewoner was voor mijn huurhuis mocht ik mooi de hele schutting verwijderen van de woningbouw die had ik niet eens neergezet, was nog van de vorige bewoners, maar de tuin moest maal en leeg opgeleverd worden. Zo niet verwijderen ze het zelf en mocht ik de (overdreven) kosten daarvoor betalen.
Als je niet van plan bent daar lang te blijven, maak dan gewoon een afscheiding van gaas. Ben je goedkoop en snel klaar.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 13:33

VillaNeusjes schreef:
Toen ik vorig jaar ging verhuizen, en er nog geen nieuwe bewoner was voor mijn huurhuis mocht ik mooi de hele schutting verwijderen van de woningbouw die had ik niet eens neergezet, was nog van de vorige bewoners, maar de tuin moest maal en leeg opgeleverd worden. Zo niet verwijderen ze het zelf en mocht ik de (overdreven) kosten daarvoor betalen.
Als je niet van plan bent daar lang te blijven, maak dan gewoon een afscheiding van gaas. Ben je goedkoop en snel klaar.

Ik was gelukkig op tijd, hier zou ook alles wit en kaal moeten worden,maar ik vond de overwoekerde tuin en jaren-70 stoffering van mijn huurhuisje zo ontzettend leuk dat ik gezegd heb dat ze alles zo konden laten zoals het was.De vorige bewoner zei dat hij zijn bankstel naar de stort wou brengen als ik het niet wilde, nu zit ik daar lekker op. Ik vind het vreselijk jammer om nog bruikbare spullen weg te gooien.En ik heb een tuinmuur die helemaal stuk is gegroeid door een grote conifeer,romantisch vind ik dat. Als ik hier weg zou gaan dan kan ik wel in de problemen komen als nieuwe bewoners dit zo niet zouden accepteren,maar dat zie ik dan weer wel.Zo zie je hoe verschillend de smaken van verschillende mensen zijn.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 15:26

Polly schreef:
flitzz schreef:

Hadden de buren nou eigenlijk recht van overpad (zoals de eerdere buurman die later overleed ook had?) of hadden jouw ouders recht van overpad (erfdienstbaarheid)
In beide gevallen mag je de boel toch niet zo afzetten dat er niemand meer gebruik van kan maken?

Sassy schreef:
Ik lees het zo dat er bij Flitzz geen recht van overpad was (die normaal gezien ook notarieel vastligt in de koopakte van je huis), maar dat er puur vanuit goodwill gehandeld is, zolang de oude buurman nog leefde.
Dat hij er wel overheen mocht, maar daar wettelijk geen aanspraak op had.

En dat later de nieuwe buren dat hebben proberen "af te dwingen".

@Polly, Sassy heeft het inderdaad goed omschreven. We hadden een gedeelde oprit van 3 meter breed, waarvan 1 meter breed over plus minus 15 meter lang van ons was (stond inderdaad in de koopakte vermeld en ingetekend bij het kadaster). De resterende 2 meter was van de buren waar zij erfdienstbaarheid over hadden. De nieuwe buren probeerde het inderdaad af te dwingen want er stond een "garage" althans een grote schuur met garagedeuren..

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 19:30

Huh, was die grond van de buren of hadden ze een erfdienstbaarheid van overpad en was de grond dus van iemand anders?

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 19:36

vevina schreef:
Voor alle andere mensen: bedankt voor alle ideeen en hulp. Wij hebben besloten wat voor schutting we gaan plaatsen.

Veel succes! Fijn dat je iets hebt kunnen besluiten!