Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Slieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 23:52

IceQueen schreef:
Wauw Slieke heel mooi. Misschien een rare vraag maar wat ik me afvraag... is het niet storend om de tv tegen een gekleurde muur te hebben? Lijkt me niet fijn kijken.
Wat voor huis is het??

Nee absoluut niet, is juist heel rustig kijken met een wat donkerdere achtergrond.

En het huis hebben we zelf gebouwd, drie jaar geleden, in boederijstijl.

Slieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 00:01

Dank je wel! :o
Ik wilde heel graag een heel landelijk huis en mijn vriend juist heel strak.
We hebben een mooie middenweg gevonden, waarmee we allebei heel happy zijn![/quote]

Echt prachtig! Helemaal zelf ingericht of met interieurstylist? Alles past perfect bij elkaar :j[/quote]

Met behulp van een interieurstylist inderdaad. Zij heeft een soort van moodboard voor ons gemaakt en aan de hand daarvan hebben we de meubels, gordijnen, verf etc aangeschaft. Dat scheelt een hoop stress ;-)

Edit: quoten is niet helemaal gelukt :+

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 08:02

Slieke, Het eindresultaat is echt prachtig <3

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 10:14

Slieke schreef:
turtlelito schreef:
Wow Slieke, echt heel mooi. Super die haard ook!
Heeft de bruine kleur op de muren ook een naam? (Hard op zoek naar verfinspiratie hier :D )

Ik heb inmiddels de kleur en het merk van de verf voor je opgezocht. Dat is: 85% veen, T11 van Flexa Pure.

Super bedankt! Ik ga vanmiddag gelijk naar de bouwmarkt om een staaltje te halen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 10:22

Heeft iemand toevallig een groene muur gecombineerd met lichtgrijze muren? Zo ja, mag ik een fotootje zien? :D

Ik vind één muur te wit en wil hem graag een kleurtje geven, maar hij moet wel matchen met de Lagune Green muur die ernaast zit.

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 10:34

_Lorette_ schreef:
Heeft iemand toevallig een groene muur gecombineerd met lichtgrijze muren? Zo ja, mag ik een fotootje zien? :D

Ik vind één muur te wit en wil hem graag een kleurtje geven, maar hij moet wel matchen met de Lagune Green muur die ernaast zit.

Toevallig zag ik die combinatie wel op Google veel voorbijkomen :j

_Lorette_

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 10:36

Waar zoek je dan op? Ik krijg namelijk alleen grijsgroen te zien. Niet de combinatie van grijze en groene muren.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 10:39

_Lorette_ schreef:

Wij hebben Real bean (warm groen) en Lively kraft (grijs/klei) van Flexa. Dat was wel even een gokje maar het heeft goed uitgepakt. Wij hebben het gecombineerd met natuurlijke materialen (hout, leer, schapenvachten, planten) en daarnaast stoere elementen zoals zwart metaal en een betonlook eettafel.

Afbeelding

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 10:43

Mooie combinatie! Mijn kleur groen is koeler, blauwiger. Ik denk dat ik daar niet zo'n warme kleur grijs naast kan zetten.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 10:48

_Lorette_ schreef:
Mooie combinatie! Mijn kleur groen is koeler, blauwiger. Ik denk dat ik daar niet zo'n warme kleur grijs naast kan zetten.

Is het van Le noir & blanc?
Flexa heeft de Visualizer app, deze geeft een heel goed beeld van kleuren op je muur. Nadeel is wel dat je in jouw geval een Flexa kleur moet vinden die op Lagune green lijkt om te kunnen vergelijken maar voor het idee krijg je dan wel een goed beeld.

Ik heb dat ook met onze kleuren gedaan en de foto's op de app komen 99% overeen met het eindresultaat.

Slieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 10:48

Dayanara schreef:
Slieke, Het eindresultaat is echt prachtig <3

Dank je wel!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 10:56

Heb ik geprobeerd, maar ik heb heel fel tegenlicht of te weinig licht en daardoor werkt de app niet zo best met de foto's die ik maak...
Het is een raar huisje met kleine raampjes, maar het is op zich wel een prettige ruimte.

De kleur groen is ook lastig vast te leggen.

Afbeelding

Slieke, jullie woning is inderdaad prachtig! Heel stijlvol. Rustig en toch warm. :)
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 15-11-18 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 10:58

Je zal denk ik wel voor een grijs met een warme ondertoon moeten gaan denk ik, het groen lijkt wat koel :).

Slieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 11:10

[/quote]Ik heb inmiddels de kleur en het merk van de verf voor je opgezocht. Dat is: 85% veen, T11 van Flexa Pure.[/quote]

Super bedankt! Ik ga vanmiddag gelijk naar de bouwmarkt om een staaltje te halen.[/quote]

Leuk! We willen t.z.t. natuurlijk wel het eindresultaat zien! :-)

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 11:19

@Lorette, wij hebben dat, heb geprobeerd er foto’s van te maken.Afbeelding
Afbeelding

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 11:27

Ziet er leuk uit!
Het leuke aan grijs vind ik dat je er zowel de warme als de koele kant mee op kunt.

Slieke, wat een prachtig huis! Daarmee kun je zo in een woonblad.

Mijn zus heeft onlangs een jaren 30 huis gekocht, echt een heel schattig poppenhuisje met glas in lood raampjes en en suite deuren. Zoiets zou ik op den duur ook wel willen maar dan wel zo dat er een gezin in past. := We wonen nu op 130 m2 en ik zou niet meer kleiner willen, zeker niet als er kinderen bij komen.
Wij hebben een nieuwbouwhuis is 2003 en ik merk dat het toch best lastig is om daar karakter in aan te brengen. Alles is rechttoe rechtaan.
Zijn er meer bokkers die dit hebben en toch een manier hebben gevonden om sfeer aan te brengen?

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 11:44

Slieke schreef:
Leuk! We willen t.z.t. natuurlijk wel het eindresultaat zien! :-)

Zeker! Zaterdag worden de vloertegels geleverd, dus dit weekend wordt 'kleurenweekend' om te kijken wat past bij de tinten in de vloertegels. Ik heb al eerder met 26 staaltjes op het bord in de tegelwinkel gestaan en daar bleken toch een hoop tinten die ik wel mooi vond absoluut niet te werken bij de vloer. Dus werkt wat handiger als ik dat rustig thuis kan bekijken :D

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 11:47

Samo schreef:
@Lorette, wij hebben dat, heb geprobeerd er foto’s van te maken.[ [url=m/wRvAAn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/CW5UxP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Thanks! Welke kleur grijs is dat?

Slieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 11:48

Jolien87 schreef:
Slieke, wat een prachtig huis! Daarmee kun je zo in een woonblad.

Dank je wel! :o

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 12:07

Samo schreef:
@Lorette, wij hebben dat, heb geprobeerd er foto’s van te maken.[ [url=m/wRvAAn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtig! Mag ik vragen welke kleur groen jullie hebben?

Slieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 14:53

Hierbij nog een foto van de trapopgang vanuit de keuken gezien (vide), met op de achtergrond een bijna zwarte muur. Dit zou ikzelf nooit zo bedacht hebben, maar was een idee van onze interieurstyliste (zo ook zwarte binnendeuren). We hebben er wel even over getwijfeld, maar uiteindelijk toch gedaan en geen moment spijt van gehad. Steekt mooi af bij de eikenhouten balken en combineert mooi met de Belgisch hardstenen vloer. Het is uiteindelijk toch een kwestie van durven.

Afbeelding

Slieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 14:54

Samo schreef:

Heel chique en stijlvol!

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 15:14

@Slieke, wonen jullie toevallig in een oude gemoderniseerde boerderij? Daar doen die balken en die hoge ruimtes mij aan denken namelijk

Slieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 15:27

DemDeempel schreef:
@Slieke, wonen jullie toevallig in een oude gemoderniseerde boerderij? Daar doen die balken en die hoge ruimtes mij aan denken namelijk

Nee op ons perceel stond vroeger een heel klein huisje (nog geen 300 m3 inhoud). Daarin hebben we zo'n 12 jaar (met veel plezier!) gewoond. Omdat het aan opknappen toe was, hebben we het plat gegooid en een nieuw huis gebouwd. We wilden graag bouwen in boerderijstijl. In overleg met onze architect is het dit geworden, met veel eiken balken, maar ook strakke wanden.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 15:31

@Slieke: prachtig. Heel rustig.