Zo, een tijdje niet meer gereageerd, de verbouwing heeft een poosje stil gelegen. Maar niet meer voor lang, komende week gaat het dak eraf en dan is daarna de bovenverdieping aan de beurt
Kunnen jullie de regen/het vocht een beetje buiten houden? Wel jammer voor jullie dat na zo'n droge zomer het gaat regenen op het moment dat het dak openligt. (voor de natuur is het natuurlijk super) Maar goed, ook dit gaat weer voorbij. Straks een mooi strak dak.
xMayo
Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-19 19:41
Nou we hebben het gelukkig aardig droog gehouden. Op 3 plekken wat lichte lekkage gehad maar geen grote schade. Alleen wat muren opnieuw in de saus straks. Had wel even wat harten pijn toen ik daarnet de badkamer voor het eerst weer zag Die was van binnenuit geïsoleerd maar helaas moest het toch meegenomen worden waardoor daar nu het plafond ook uit is. Hopelijk morgen de rommel eruit.
Dak is in ieder geval wel waterdicht nu. Maandag komen de isolatie platen erop en dan hopelijk volgende week de dakpannen er weer op.
My god... wat een bende.... eerst maar een bakkie doen
xMayo
Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-19 15:20
Haha ja, komt allemaal goed! Ik ben inmiddels bijna 20 weken zwanger dus het enige wat ik aan het doen ben is inspiratie opdoen voor de bovenverdieping en ik kan er inmiddels helemaal doorheen kijken
Alle rommel is er ondertussen uit
Kwamen nog een leuke verrassing tegen tussen de slaapkamers!
Als de kamer met luik bijv. een kinderkamer wordt zou je in de slaapkamer er naast misschien een stukje kunnen aftimmeren waardoor je een 'hol' krijgt. Kinderen zijn daar gek op
He dat is geen gek idee! Planning voor nu was om aan deze kant van het luik een kastenwand te timmeren (op de overloop) En aan de andere kant word idd de kamer van ons zoontje, maar ook daar komt een inbouwkast. Wellicht kunnen we er alsnog wat mee. Die neem ik zeker even mee. Als alles straks helemaal leeg is eens even goed kijken naar de mogelijkheden :J
In mijn slaapkamer had ik als kind ook een inbouwkast waarbij we altijd fantaseerden dat onder achterin (was onder een dak, dus onderin was het dieper als bovenin) een geheime doorgang was en daar kenden we Narnia nog niet. Zou leuk zijn als je er echt iets mee kunt doen voor de kleine!
We nemen de ideeën zeker mee! Moeten even kijken hoe en wat omdat het Luik best heel flink is en ik geen zin heb om straks als er vriendjes over de vloer komen, iedere avond op de overloop alles weer terug in de kast te moeten ruimen kijken of dat ene idee is. De slaapkamer naast de kamer van ons zoontje blijft voorlopig leeg / wordt logeerkamer dus wellicht kunnen we daar een leuke doorgang maken met het Luik. Even zien nog
Wel begint er al weer lekker schot in de zaak te komen en is het dak geïsoleerd nu. Van de week gaan ze weer beginnen met de dakpannen leggen, vandaag zijn de dakramen terug geplaatst.
Dakkapel in de babykamer is ook een heel stuk groter straks.
Vanavond platen op de vloer om deze uit te vullen en dan hopelijk gauw beginnen met wandjes plaatsen