Dilemma: Code oranje/rood, wel of niet naar je werk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:05

love_western schreef:
Kabayo schreef:
Dannzzz zoals vanavond? Ik ben net thuis. Hier ligt zeker 10 cm . Kom ook van mijn paard

Was prima te doen zoals ik zei. Maar met zomerbanden heb je sowieso een probleem (ook onverstandig in de winter)

Heb nergens last van met mijn zomerbandjes. Gewoon rustig aan doen. Vrijdagavond hele n36 afgereden met sneeuw.

Rustig aan doen. Genoeg afstand houden en er voor gezorgd dat ik weinig hoefde te remmen.

Ik heb mijn zomerbanden ook nog, kreeg de winterbanden er niet onder (althans, kreeg mijn zomerbanden er niet af :') ) Toch heb ik liever winterbanden want ik begon al aardig snel te glijden.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:07

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:09

HorseTopShop schreef:
Eigenlijk is er maar 1 goed advies. Als je de weg op gaat, voorzichtig en niet te hard rijden :oo :oo :oo

https://www.facebook.com/pkicken/posts/1614804205208789

Jeetje, dat filmpje! Dat snap ik echt niet dat mensen dan nog zo idioot hard rijden met dit weer. Dan kan je wel winterbanden hebben of weet ik het wel allemaal niet, het is toch altijd onvoorspelbaar (het weer etc). Echt bizar, heb er ook niet de juiste woorden voor.

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:10

Misschien een dom vraagje, maar hoeveel sneeuw ligt er bij jullie?
(Ik woon in duitsland, ik krijg jullie weer natuurlijk niet mee)

Hier lag gister veel sneeuw, idioten rijden hier ook nog vol gas. Maar met dit weer moet je echt wel langzamer rijden.

En het is mijn mening hoor: maar ik vind het onverantwoord dat hier mensen met zomerbanden rijden.. wanneer jullie ongeluk hebben kan het zijn dat jullie op dat moment niet verzekert zijn, op zijn mooist kun je alles zelf betalen..
Ik weet niet hoe dat in Nl geregelt is maar hier in dl heb je een groot probleem.
Laatst bijgewerkt door Arashah op 11-12-17 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:11

HorseTopShop schreef:
Eigenlijk is er maar 1 goed advies. Als je de weg op gaat, voorzichtig en niet te hard rijden :oo :oo :oo

Dat is niet op de a2 in beest. Er staan daar 4 amerikaanse vrachtwagens, zoveel kom ik nooit tegen , zijn "zeldzame " vrachtwagens in Nederland

Neemt niet weg dat je voorzichtig moet gaan rijden!

Edit bah wat een naar filmpje. Die laatse truck knalt er echt keihard in...
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 11-12-17 21:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:11

coldsummers schreef:
HorseTopShop schreef:

Jeetje, dat filmpje! Dat snap ik echt niet dat mensen dan nog zo idioot hard rijden met dit weer. Dan kan je wel winterbanden hebben of weet ik het wel allemaal niet, het is toch altijd onvoorspelbaar (het weer etc). Echt bizar, heb er ook niet de juiste woorden voor.

Dit filmpje is in elk geval niet op de A2 bij Beesd gefilmd. Denk ergens in het buitenland. Moet er alsnog voorzichtig gereden worden.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:12

Mijn bericht is dubbelop zie ik :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:14

coldsummers schreef:
HorseTopShop schreef:

Die vrachtwagens heb je hier niet in NL hoor!
Maar inderdaad: "wees geen Amerikaan, rij gewoon normaal" :j

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:16

Arashah schreef:

Hier in Utrecht (midden) ligt er denk ik een cm of 10 misschien wat meer of minder. En sneeuwt al de hele dag. Gister vanaf 11 tot 4 ongeveer.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:19

Ik werk in de zorg, moet op de fiets en had vandaag 3 cliënten. Het is dat ik niet kan thuiswerken, kon dat maar! Waarom het gevaar opzoeken en moeilijk doen als je gewoon thuis zou kunnen werken? Ik snap dan opmerkingen als 'niet zo zeiken' 'in het buitenland kan het ook allemaal' 'gewoon doen!', echt niet. Moet je je aan iemand bewijzen ofzo?

Vannochtend ben ik om kwart voor 8 vertrokken vanuit mijn ouders naar Den Bosch, en toen was er niks aan de hand. Maar vanmiddag :brr: ;( ;(. Ik moet fietsen van client naar client, in het totaal ongeveer 9 km -O- Er lag hier nog heel veel ijs op de weg van gister, dat was echt het gevaarlijkste. Maar ik heb het overleefd **\O/**. Ik moest eigenlijk ook nog boodschappen doen, maar dat laat maar zitten, morgen of overmorgen weer een kans _O-

Hier ligt nou ongeveer 10-15 centimeter en het sneeuwt nog steeds.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:19

Arashah schreef:

Tussen de 5 en 20 cm....
Ieder jaar hetzelfde, 3 vlokken en heel Nederland op zijn kop.
Werkelijk waar bizar.

Ik heb vandaag thuis gewerkt ivm files en weinig afspraken.
Toen ik vanmiddag naar stal reed tot 2 keer toe een bijna aanrijding welke werd veroorzaakt door het paniekerige rijgedrag en niet weten wat te doen bij slippen door mijn mede weggenoten.
Echt he, als je al in paniek schiet voordat je start...blijf dan alsjeblieft gewoon binnen.
Ik heb een vrij zware auto met all season banden en ik zie geen reden om nu niet te gaan rijden.
Het is maar sneeuw zeg....

Arashah

Re: Dilemma: Code oranje/rood, wel of niet naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:22

Dat is al lekker veel.. inderdaad rustig aan rijden en wanneer je niet dringend wegdat moet, liever thuis blijven

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:23

Ik heb geen 11 pagina's doorgespit, dus ik reageer maar rechtstreeks op de OP..

Ik zou in ieder geval mijn best doen om op mijn werk te komen.. Rijden er geen treinen, dan geef ik mijn werkgever de keuze om mij een taxi te betalen, of mij thuis te laten.. (want ik ga niet op de fiets met deze sneeuw en ik heb geen rijbewijs) Ik wil hier met liefde mijn eigen uren aan schenken, prima.. Maar ga niet mijn leven wagen op een fietsje op veel te gladde wegen..

Voor de mensen met auto.. Ach.. Ik vind het hilarisch om te zien hoeveel mensen er wel bij hun paard kunnen komen, maar niet op het werk.. :o

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:24

HorseTopShop schreef:
danzzz schreef:

en wie doet het in de situatie dat het niet verstandig is om je op de weg te begeven?

Niet dat ik je verantwoording schuldig bent, maar dan doet mijn moeder het. (Net als vandaag) Zij woont op loopafstand. Normaal 10 minuutjes lopen, vandaag heeft ze er 20 minuten over gedaan. :D

Dan heb je het toch prima geregeld? Dan heb je gewoon gedaan wat je moet doen en dat is een plan b en plan c klaar hebben voor het geval dat. Dit weet je van te voren dus kan je vooraf afspraken maken over> wat als morgen de wegen niet berijdbaar zijn, kan jij dan?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:28

danzzz schreef:
Dan heb je het toch prima geregeld? Dan heb je gewoon gedaan wat je moet doen en dat is een plan b en plan c klaar hebben voor het geval dat. Dit weet je van te voren dus kan je vooraf afspraken maken over> wat als morgen de wegen niet berijdbaar zijn, kan jij dan?

Nou.... Ik loop het regelmatig met de hond. Is voor mij 1 uur en 5 minuten lopen. Met deze sneeuw is dat niet te doen. Dan ben ik zeker 2 uur onderweg.
Ze staan bij mij 24/7 buiten met inloopstal en hebben altijd water tot hun beschikking. Het enige probleem zou het hooi zijn als we een dag ECHT niet kunnen. Maar als je dat van te voren weet, kunnen we altijd nog extra slowfeeders ophangen de dag ervoor.
Maar het zou wel heel raar moeten lopen willen we alle drie er niet heen kunnen. Tot zover hebben we dat nog nooit meegemaakt :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:29

Shiloh schreef:
Jolliegirl schreef:
Ach, ik zal deze discussie niet verder aangaan met je als je persoonlijk blijft.

Ik gaf MIJN mening.. De IK VIND versie..
Wie ben jij om dan te zeggen dat ik arrogant ben...
Dit vind ik jammer. :)

Ja. Want iemand een zeikerd of aansteller noemen is natuurlijk heel anders. |o

Overigens. Heb ik ook alleen maar gezegd dat ik je arrogant VIND. Dat maakt blijkbaar nogal verschil.

Lieverd.

Jij bent persoonlijk.

Ik heb het over het algemeen. Ik noem geen namen. Daar val ik nu over bij jou.
Ik vind het gewoon niet netjes!

Maar genoeg hierover.

Mijn chauffeur is veilig thuis!
T was bar en boos, maar met aanpassing is alles gelukt!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:31

Kabayo schreef:
HorseTopShop schreef:

Dat is niet op de a2 in beest. Er staan daar 4 amerikaanse vrachtwagens, zoveel kom ik nooit tegen , zijn "zeldzame " vrachtwagens in Nederland

Neemt niet weg dat je voorzichtig moet gaan rijden!

Edit bah wat een naar filmpje. Die laatse truck knalt er echt keihard in...

Dit was in 2015 in Michigan.
Het bewuste filmpje op youtube

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:32

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:33

Lowara schreef:
Ik ben gewoon gegaan. Ik kan moeilijk de paarden zonder eten en drinken laten staan op stal.
Gelukkig geen lessen vandaag ( instructrice van beroep) maar zal de boel straks ook weer binnen moeten halen en verzorgen natuurlijk.
Rustig rijden, geen onnodige risico’s nemen etc.

hier hetzelfde,
paarden moeten toch eten en eruit hun beweging hebben, die hebben niks te maken met gladheid op de weg
gewoon voorzichtig rijden en eerder van huis weg gaan.
doe er normaal 20 min over en vanmorgen was dat bijna 3 kwartier :')

maar als je thuis kan werken zou ik dat zeker doen en geen onnodig risico lopen

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:35

nine1987 schreef:
Voor de mensen met auto.. Ach.. Ik vind het hilarisch om te zien hoeveel mensen er wel bij hun paard kunnen komen, maar niet op het werk.. :o

Het is toch wel een verschil of je voor je werk uren in de file moet staan (en je dus liever thuis werkt als dat kan) en je paard die misschien op een kwartiertje rijden staat en die geen eten krijgt als je niet gaat.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:35

Jolliegirl schreef:
Shiloh schreef:

Ja. Want iemand een zeikerd of aansteller noemen is natuurlijk heel anders. |o

Overigens. Heb ik ook alleen maar gezegd dat ik je arrogant VIND. Dat maakt blijkbaar nogal verschil.

Lieverd.

Jij bent persoonlijk.

Ik heb het over het algemeen. Ik noem geen namen. Daar val ik nu over bij jou.
Ik vind het gewoon niet netjes!

Maar genoeg hierover.

Mijn chauffeur is veilig thuis!
T was bar en boos, maar met aanpassing is alles gelukt!

Fijn dat je chaffeur veilig thuis is!

Laura_

Re: Dilemma: Code oranje/rood, wel of niet naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:37

Ik zit hier in Venlo, wel binnen gelukkig, maar ik heb hier al sinds vanmiddag geen sneeuw meer zien vallen. Provincie Limburg is dan ook de enige provincie zonder code rood.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:38

Magrathea schreef:
nine1987 schreef:

Het is toch wel een verschil of je voor je werk uren in de file moet staan (en je dus liever thuis werkt als dat kan) en je paard die misschien op een kwartiertje rijden staat en die geen eten krijgt als je niet gaat.

Uiteraard.. Maar ervanuit gaande dat je werk op 15-30 minuten rijden ligt, zoals bij velen, vind ik het bijzonder dat er niet naar het werk gereden kan worden (hoofdzakelijk grote, geschoven en gestrooide wegen) maar wel naar het paard.. (Buitengebied, niet geschoven/gestrooid..)

Bovenstaand heb ik vandaag al meerdere keren gehoord in mijn omgeving en dat vind ik nogal.... Bijzonder.. :+

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:39

Belangrijkste wat telt.
Ik typ chauffeur, maar bedoel dus mn vriend :')
Die is dus chauffeur. Haha

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:39

Ik heb geen auto en doe alles op de fiets. Maar vanmiddag ben ik de kinderen maar lopend uit de opvang gaan halen.
Bij de opvang was het juist erg rustig vandaag, veel kinderen waren niet gebracht.