Overlast buurman wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 09:50

Beretto schreef:
Ik blijf erbij dat ik t echt overtrokken reageren vind en geef als tip mee wat toleranter to anderen te zijn.
Blijkbaar is dat niet de gewenste reactie en mag er alleen gezegd worden wat een klootzak die buurman is.
Het helpt nl echt om beter te slapen als je je minder irriteert of druk maakt over bepaalde zaken.
Dus bij deze vergeet mn opmerking ga je vooral de hele dag druk maken over hoe erg de overlast wel zou kunnen zijn aankomende nacht en vergeet vooral het raam niet wagenwijd open te zetten en de oordoppen uit .

Helemaal mee eens!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-17 09:54

Goedemorgen :Y)

Heb uiteindelijk goed geslapen nadat het rustiger werd en ze wat zachter deden. Geen idee hoe laat het was maar goed.. ga het nu gewoon bijhouden en als het de spuigaten uitloopt toch nog een keer praten met hem.

Vriend had hem uitgenodigd voor Eem borrel maar daar reageerde hij op van jaaa Uhh agenda niet bij de hand. Dus maar even zien hoe het gaat en anders nog maar ff uitnodigen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 10:02

Bloodymary schreef:
Shiloh schreef:

Om 2 a 3 uur snachts? Ja. Dat is zeer onbeschoft.

Het was 22.15....

Ja, en de wet zegt vanaf 22:00 rustig.

En alle andere keren dat ze hier noemde was het wel midden in de nacht.

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 10:05

bruintje123 schreef:
Beretto schreef:
Dat ligt dan aan jou manier van interpreteren

Nee hoor, want ik interpreteerde het hetzelfde.

Dan zal ik t voor jullie nogmaals uitleggen hoe ik het bedoel.

Als je niet kunt slapen Door de buren en je gaat je daar aan ergeren dan word het niet beter.
Wat wel helpt is proberen te accepteren dat mensen nou eenmaal verschillende leefritmes hebben en bv oordoppen indoen of het raam dicht.
Maar klagen dat je er last van hebt en zelf dus niets willen doen aan doppen of ramen vind ik vreemd en egocentrisch want ik wil slapen dus de rest van de wereld moet dan even ophouden met bestaan...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 10:06

Beretto schreef:
Als je niet kunt slapen Door de buren en je gaat je daar aan ergeren dan word het niet beter.
Wat wel helpt is proberen te accepteren dat mensen nou eenmaal verschillende leefritmes hebben en bv oordoppen indoen of het raam dicht.
Maar klagen dat je er last van hebt en zelf dus niets willen doen aan doppen of ramen vind ik vreemd en egocentrisch want ik wil slapen dus de rest van de wereld moet dan even ophouden met bestaan...

Maar ze heeft inmiddels de ramen aangepast en doppen in gedaan. Heb je alleen de 1e pagina gelezen?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 10:07

Maar Beretto, jij praat recht wat krom is.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 10:07

Ja, ik kan me eigenlijk wel voorstellen dat hij niet zo'n zin heeft om op de borrel te komen. Dat is toch ook niet verplicht omdat het buren zijn, vrienden zoek je uit, buren en familie krijg je. Wij hebben heel goed contact met onze buren, waar we al 23 jaar naast wonen. Maar ze zijn wel anders dan wij, andere generatie, andere interesses. Daarom komen we privé verder ook niet bij elkaar over de vloer. Ik vind het eigenlijk al bijzonder dat je zijn telefoonnummer hebt (je had met hem geappt). Is er dan eerst wel heel goed contact geweest?
Laatst bijgewerkt door Bloodymary op 07-08-17 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Bloodymary

Re: Overlast buurman wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 10:08

Beretto wordt een beetje aangevallen alsof ze asociaal is, terwijl ze juist predikt dat door wat verdraagzamer te zijn, je het leven voor jezelf ook een stuk makkelijker maakt. Niets meer en niets minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 10:13

In de meeste gemeentelijke APV's is een exacte tijd ook niet meer terug te vinden. En heel eerlijk, als je dan net over 10'en al gaat piepen dan denk ik dat je je dan inderdaad wel klaar kan maken voor een burenpesterij, maar dan doe je er zelf ook wel aan mee :+ bij onze gemeente is er in de APV in ieder geval niks op te vinden en hier wordt aangegeven dat als het echt uit de hand loopt (voor je deur gillen, vuurwerkknallen/bommen of als er ellende bij de bootjes is) dat we dan wel politie mogen bellen. En dat is echt geen dagelijkse kost.

Dat ie z'n agenda even erbij moet pakken en dus niet gelijk een ja of datum kan zeggen, is dat vreemd? Jeetje, dan ben ik wel het toppunt van asociaal waarschijnlijk, ik kan geeneens onthouden wat ik voor de dag daarna heb geplanned dus hier gaat ook altijd alles met een 'moet even kijken wanneer ik kan'. Als dat al een graadmeter is of iemand met je mee wil werken of je zit te zieken... :+

Kijk de andere buren hebben er geen last van. Dat is fijn voor de andere buren, maar je kan mij niet wijsmaken dat de wind al-tijd jouw kant op staat. Misschien dat de buren er al langer wonen en ze zich er dus niet meer op focussen, of ze hebben hun huis anders ingedeeld/geisoleerd.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 10:16

Bloodymary schreef:
Beretto wordt een beetje aangevallen alsof ze asociaal is, terwijl ze juist predikt dat door wat verdraagzamer te zijn, je het leven voor jezelf ook een stuk makkelijker maakt. Niets meer en niets minder.

Maar het is de toon die de muziek maakt, verder denk ik dat ze niet van glas is dus ook prima voor zichzelf op kan komen. Dit trekt het hele verhaal alleen maar uit z'n verband.

Bloodymary schreef:
Ja, ik kan me eigenlijk wel voorstellen dat hij niet zo'n zin heeft om op de borrel te komen. Dat is toch ook niet verplicht omdat het buren zijn, vrienden zoek je uit, buren en familie krijg je. Wij hebben heel goed contact met onze buren, waar we al 23 jaar naast wonen. Maar ze zijn wel anders dan wij, andere generatie, andere interesses. Daarom komen we privé verder ook niet bij elkaar over de vloer. Ik vind het eigenlijk al bijzonder dat je zijn telefoonnummer hebt (je had met hem geappt). Is er dan eerst wel heel goed contact geweest?

Volgens mij is die borrel voornamelijk om te bespreken hoe ze een gulden middenweg kunnen vinden waar iedereen zich prettig bij voelt. Niet om vriendjes te worden.

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 10:20

Barbet schreef:

Tja tijdens mijn werk kom ik dit soort situaties zeer veel tegen.
En geloof mij maar mensen maken elkaar t leven zuur om de meest onnozele redenen.
En een beetje verdraagzaamheid doet echt wonderen

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 10:28

Ik vind het niet gek dat de buurman aangeeft eerst in zijn agenda te moeten kijken, ook niet als dat een smoes is om er onderuit te komen. Jullie wonen er nog niet zo lang en er is al vrij snel gezeur over geluidsoverlast, dan is het niet gek dat de buurman niet staat te springen om een borrel te komen doen.

Wij hebben ook een buurman die al begon te mekkeren tegen onze buren voordat hij er daadwerkelijk woonde. Nu komen er mensen met kleine kinderen naast hem wonen en hij heeft alweer lopen zeuren dat die waarschijnlijk teveel geluid gaan maken met spelen. Geloof me, met zo'n zeur ben je echt snel klaar en dan heb je echt geen behoefte om gezellig een borrel te gaan drinken aangezien je weet dat er weer gezeur gaat komen.

Gezien je een bericht plaatste dat je om 22.15 alweer geluidsoverlast had, vind ik het ook meer richting de "zeur-kant" gaan.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 10:33

Ik heb ook genoeg geluidsoverlast van buren. Maar probeer niet overal wat van te zeggen. Want ik bedoel maar, ik kan wel in mijn recht staan met wat ik zeg. Maar daar hoeven de buren niet zo over te denken. Dus ermee leren leven is het beste. De buren kunnen zich net zo hard ergeren aan jou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 10:37

Hebben degenen die ts een zeur vinden omdat ze alleen een tijd van 22;15 lezen, de rest dan niet gelezen?
Want daar ging het namelijk wel over om 2/3 uur in de nacht in de jacuzzi zitten en daar boven uit het gekwebbel en andere geluiden te horen.

Ik vind er dan ook verschil in zitten als het bijvoorbeeld nog even een uurtje na 22;00 doorgaat, als dat er pas na 22;00 begonnen wordt.

Ik heb zelf ook altijd in goedkopere woningen gewoond, waar je de scheet van de buurman/vrouw duidelijk horen kon, ook overdag, daar leer je mee leven en juist daar houden de meesten over het algemeen rekening met de na 22;00 regel, doe je dat niet, krijg je daar vanzelf gedonder mee van de rest die om je heen woont hoor.
Ik vind er een significant verschil in zitten als je dan na 22;00 met grote regelmaat geluidsoverlast moet ervaren van elkaar

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 10:39

Beretto schreef:
Barbet schreef:

En geloof mij maar mensen maken elkaar t leven zuur om de meest onnozele redenen.

Ik vind dat zo'n dooddoener.
Ik ben enorm verdraagzaam, heb geen zin om me druk te maken om anderen, maar als mijn vriend 'snachts ligt te snurken dan kan ik hem wel wat.
De één is veel gevoeliger voor geluiden dan de ander. En als er over geklaagd wordt (hier of in reallife) dan ervaart die persoon er kennelijk (over)last van en dat is heel vervelend.
Terecht of niet, tja daar verschillen de meningen kennelijk over, maar feit is dat TS het als overlast ervaart.

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 10:44

MiniMeLona schreef:
Hebben degenen die ts een zeur vinden omdat ze alleen een tijd van 22;15 lezen, de rest dan niet gelezen?
Want daar ging het namelijk wel over om 2/3 uur in de nacht in de jacuzzi zitten en daar boven uit het gekwebbel en andere geluiden te horen.

Ik vind er dan ook verschil in zitten als het bijvoorbeeld nog even een uurtje na 22;00 doorgaat, als dat er pas na 22;00 begonnen wordt.

Ik heb zelf ook altijd in goedkopere woningen gewoond, waar je de scheet van de buurman/vrouw duidelijk horen kon, ook overdag, daar leer je mee leven en juist daar houden de meesten over het algemeen rekening met de na 22;00 regel, doe je dat niet, krijg je daar vanzelf gedonder mee van de rest die om je heen woont hoor.
Ik vind er een significant verschil in zitten als je dan na 22;00 met grote regelmaat geluidsoverlast moet ervaren van elkaar

Ik heb alles gelezen maar door ervaring weet ik dat er altijd 2 kanten van een verhaal zijn en dat sommige klagers gewoon heel onredelijk zijn.
Wat mij dwars zit in dit verhaal is dat ik in het begin van dit topic lees dat ts geen oordopjes wilde gebruiken en t raam niet wilde sluiten wat ZIJ vind dat niet fijn dus moeten anderen zich maar aan haar leefritme aanpassen.
Verder lees ik ook nergens dat er meerdere omwonenden last hebben van deze man.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 10:52

Kan me heel goed voorstellen dat je aan het gedrag van je buurman ergert. Het is ook niet normaal om geen rekening te houden met een ander. Wij zeggen dan altijd: dan kan je beter in een hutje op de hei gaan wonen. Kan je doen en laten wat je wilt.
Zolang je buren hebt, heb je je gewoonweg aan te passen. Jij kan er niets aan doen dat hij een ander ritme heeft van werken , leven en slapen dan dat jullie hebben. Maar zolang je dat weet kan je je daarin aanpassen.
Weet helaas maar al te goed wat het is om buren te hebben die er lekker op los leven en vinden dat zij alles kunnen doen wat ze leuk vinden. Als je daar wat van durft te zeggen kijken ze je echt zo aan van joh wat denk je wel niet, vertrek dan als het je niet bevalt.
Heb al bijna 5 jaar overlast van ze, dan mag je denken aan de hond alleen laten op het erf als ze 2 weken op vakantie zijn waardoor deze 2 weken aan het janken is 's nachts. Kinderen die denken dat oud en nieuw 4 weken duurt wat betreft vuurwerk inclusief het zware geknal afsteken, jakkeren met brommers en dan het liefste zonder uitlaat de hele dag tot 's avonds 23.00 uur, een klein kind wat alleen NEE kan gillen en als dat niet werkt gaat ze keihard gillen en daarna janken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 10:54

Beretto schreef:
MiniMeLona schreef:

Ik heb alles gelezen maar door ervaring weet ik dat er altijd 2 kanten van een verhaal zijn en dat sommige klagers gewoon heel onredelijk zijn.
Wat mij dwars zit in dit verhaal is dat ik in het begin van dit topic lees dat ts geen oordopjes wilde gebruiken en t raam niet wilde sluiten wat ZIJ vind dat niet fijn dus moeten anderen zich maar aan haar leefritme aanpassen.

Ik vind ook niet dat ik elke nacht met oordopjes of het raam dicht moet slapen, omdat de rest buiten feest aan het vieren is, wat een jong stel in de jacuzzi midden in de nacht toch is, een feestje... :+
Oordopjes wil ik prima doen met een feestje, wat je dan over het algemeen van te voren weet en niet op een door de weekse dag gebeurt. Maar mijn raam dicht? No way, ik heb graag frisse lucht in mijn slaapkamer.
En ze wonen juist meer in het buitengebied, dus hutje mutje op een flat of in een woonblok is niet van toepassing.
Ik zie persoonlijk niets onredelijk aan het verhaal van na 22;00 en al helemaal niet aan het om 2 uur in de nacht. Doe daar dan nog eens meerdere door de weekse werkdagen bij en ik vind echt niet dat je zeurt.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 10:54

Wat vervelend! Ik snap jullie allebei wel.
Ik had voorheen een hele vervelende buurvrouw, waarvan ik niet eens normaal in de tuin mocht zitten.
Wij praatten normaal, geen muziek ect.
Snapte haar wel, haar raam zat er gelijk boven, 30 graden.
Maar goed, wij gaan niet met 30 graden in huis zitten :)

Blijf normaal communiceren, En er een middenweg in vinden.
Bij ons is het nooit gelukt, ben uiteindelijk verhuist :+ maar daar was wel meer aan de hand.

Volgens mij is die regel er toch helemaal niet meer na 22:00?
Tegenwoordig mag je 24/7 bellen dacht ik.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 10:57

Beretto, misschien toch maar het hele topic lezen.
De oordopjes zijn er en het raam ook dicht.
Al vind ik dat ook de omgekeerde wereld na een uur of 11.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 10:59

Ik heb ook alles gelezen, maar besef me heel goed dat er twee kanten aan dit verhaal zitten. Na enkele keren, volgens mij drie, heeft TS het er al over om contact op te nemen met de verhuurder. Dat vind ik echt een overtrokken stap, zeker omdat er ook nog wordt geschreven dat TS zelf niet naar de buurman is gegaan om een conflict te vermijden. Die zaken tonen voor mij wel aan dat TS een zeer kort lontje heeft en daarom neem ik ook niet direct aan dat de overlast dermate ernstig is.

Wij wonen in een vrijstaand huis en ik slaap aan de meest vrije kant van het huis, toch hoor ik regelmatig mijn (over)buren als zij in de tuin zitten, een feestje geven of iets in die trant. Ik kan me daar écht niet druk om maken en als ik de volgende dag moet werken, en dus om 7.00 uur in de auto zit, draai ik me gewoon om en ga slapen in plaats van me er druk om zitten maken dat mijn buren nog even gezellig buiten zitten / een feestje hebben. Andersom geeft mijn broertje ook wel eens een feestje bij ons thuis en dan klagen onze buren ook niet. Het is iets met geven en nemen, als je bij het minste geringste al loopt te piepen dat je nachtrust verstoort wordt en dit niet op een fatsoenlijke manier kunt communiceren maar direct allerlei aanvalstrategieën gaat bedenken, kun je erop wachten dat je buurman ook niet tolerant gaat zijn en dus geen extra rekening met je gaat houden.

Hier ervaring vanaf de andere kant door een buurman die over alles loopt te mekkeren wat er dus in geresulteerd heeft dat de buurt niet zoveel meer van hem aantrekt en hem ook niet meer serieus neemt. Je woont samen (!!) in een buurt en dat betekent dus dat je rekening met elkaar houdt en dus ook een ander plezier gunt. Dat kan dan best zijn dat je wat moeilijker in slaap komt als er een feestje gaande is, maar aan de andere kant zullen die buren dan ook tolerant zijn als jij eens een feestje wil geven.

Als je absolute rust wil moet je lekker in een hutje op de hei gaan zitten is mijn mening.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:00

Beretto schreef:
MiniMeLona schreef:

'Haar' leefritme is wel het leefritme van de meerderheid van de bevolking. Vandaar dat op de meeste plaatsen de gewoonte is om het tussen 22.00u en 7.00u stil te houden. Kwestie van de volgende dag met een fris hoofd te kunnen werken. En met oordoppen en met de vensters toe slapen, kom nou, dat lijkt wel een cartoon.
En het is toch ook logisch dat degene die het dichts bij woont er het meest last van heeft?
Als iedereen wat rekening houdt met elkaar heeft niemand (veel) last. Als er een feestje is of het wordt eens wat later doet niemand moeilijk, maar iedere dag de geluiden van de buren, dat kan ik best begrijpen dat dat irritant is.
Het valt ook op dat de mensen die vinden dat TS overdrijft voorbeelden aanhalen dat zijzelf heel tolerant zijn, maar dat het net voorbeelden zijn waarbij ze zelf bewust voor het geluid gekozen hebben, Bv. naast een spoorlijn, in een uitgangsbuurt, naast een metrostation, nachtwerk, dat is allemaal een bewuste keuze. TS is in een woonwijk gaan wonen, waar je kan verwachten dat iedereen wat rekening houdt met elkaar.
Laatst bijgewerkt door Sclimpre op 07-08-17 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:01

Andersom dus ook wat verdraagzaamheid.

Niet elke nacht buiten in de jacuzzi zitten en de bv muziek aan.

Het is niet in de avond en is altijd in de nacht!

Niet 1x nee elke keer.
Dat maakt wel verschil.

Of ga binnen zitten.

Beretto schreef:
Barbet schreef:

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:05

bruintje123 schreef:
Beretto, misschien toch maar het hele topic lezen.
De oordopjes zijn er en het raam ook dicht.
Al vind ik dat ook de omgekeerde wereld na een uur of 11.

Ik heb t over haar eerdere post waarin ze aangaf dat niet te willen.
Ook ik heb gelezen dat ze dat nu wel doet maar dat geeft voor mij wel een indicatie dat ze zich er enorm aan stoort.
Of dit wel of niet terecht is kan ik op basis van een eenzijdig verhaal niet beoordelen.
Daarom ook mijn advies om haar eigen instelling wat aan te passen en zich minder druk te maken over de situatie dan slaap je echt beter.
Verder is het verstandig om het gesprek met buurman aan te gaan en daarin vooral ook aan te geven dat ze zelf al maatregelen heeft genomen om de situatie te verbeteren maar dat dit niet afdoende helpt.
Mocht de situatie dan nog niet beteren neem dan eens contact op met de wijkagent

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:08

Het is toch te gek dat iemand die om 3 uur in de nacht overlast ervaart de instelling moet veranderen en de overlast veroorzaker niet?!
Een jacuzzi geeft overlast, dat is uit een eenzijdig verhaal al te halen.
Dan hebben we het niet eens over giegelen, en ander soort klots geluiden.

Contact is er al geweest, willen ze nog een keer, maar daar lijkt de buurman maling aan te hebben.