Overdrijf ik? (Schoonmaak)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 08:29

Cerastes schreef:
Gatver ik verbaas me er toch weer over hoe ranzig veel mensen hier zijn... :oo

Ik werk momenteel niet meer, en ben misschien 1-2 uur per dag kwijt aan schoonmaken...dit is echter wel zonder het opvouwen van de was, dat is zulk vreselijk en tijdrovend werk. :r

Maar ik heb jaren 4 dagen per week gewerkt, en toen maakte ik nog meer schoon dan nu want ik had toen meer huisdieren... :=
Stofzuigen,dweilen en afstoffen deed ik 2x per dag, waarvan 1x p.d. voordat ik ging werken, en moest om 7.00uur op mn werk zijn .

Uhm pardon?? Ik ben alles behalve ranzig hoor ;)
Tis hier in huis echt niet zo heel vies. Dus toon dimmen mag best. Dat jij nou boor je werk gaat stofzuigen, ik denk dat ik dan klachten krijg van mijn onderburen en volledig terecht.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 08:34

Vind je persoonlijk 2 keer per dag stofzuigen en dweilen niet een beetje naar smetvrees neigen?

Ik stofzuig ook elke dag, kon dat vroeger niet goed aannemen dat nodig was maar met 1 hond en 2 katten en een peuter in huis begrijp ik dat nu al te goed :=

Verder 1 keer per week dweilen. Afstoffen wanneer ik zin heb. Badmatten en derg heb ik niet, we gebruiken een handdoek om op te staan.
Bed om de paar weken maar kan wel iq vertraging oplopen.

Handoeken en ondergoed op 60, de rest op 40. Is ook de enigste verdeling dat ik doe, ik sorteer niet op kleur ofzo en alles gaat in de droogkast.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 08:34

Laten we geen waardeoordeel gaan geven, dat is niet echt bevordelijk voor een topic.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 08:42

Cerastes schreef:
Gatver ik verbaas me er toch weer over hoe ranzig veel mensen hier zijn... :oo

Ik werk momenteel niet meer, en ben misschien 1-2 uur per dag kwijt aan schoonmaken...dit is echter wel zonder het opvouwen van de was, dat is zulk vreselijk en tijdrovend werk. :r

Maar ik heb jaren 4 dagen per week gewerkt, en toen maakte ik nog meer schoon dan nu want ik had toen meer huisdieren... :=
Stofzuigen,dweilen en afstoffen deed ik 2x per dag, waarvan 1x p.d. voordat ik ging werken, en moest om 7.00uur op mn werk zijn .

Wil je nu een schouderklopje?
Beetje naar om zo over anderen te praten. Jouw ideaal is niet per se de juiste hoor. Laat anderen in hun waarde.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 08:46

Waarom zou je in godesnaam dagelijks of zelfs meermaals per dag stoffen??

Edit, het is hier over het algemeen aardig schoon, maar je ziet dat er geleefd word door ons en de honden
Maar ik weiger een slaaf van mijn huis te zijn of worden
stofzuigen komt wel voor dat ik het twee keer per dag doe , maar stoffen? :evaw: dat ligt er halverwege de week ook nog wel hoor

BeFunny

Re: Overdrijf ik? (Schoonmaak)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 09:14

Ja dat vind ik ook wel raar, ik die wel een paar keer per dag mijn eettafel met een vochtige doek alleen het blad dus, de zo'n schijnt er vaak op en de katten liggen er ook wel eens dan zie je die haren liggen op de tafel vind ik dat niet fris, en mijn keukenblad neem ik ook vaker af. de rest stof ik echt niet vaker. Stofzuigen doe ik soms wel een deel een keer extra of met de kruimeldief maar 1 keer het hele huis vind ik eigenlijk wel best. eigenlijk vind ik het te vaak Maarja we doen het maar. Ik zou er wel gek van worden als ik continu een doek in mijn hand zou hebben, denk mijn vriend ook.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 09:17

Tafel(salon en eet) een aanrecht neem ik ook wel dagelijks af idd :j (meermaals, meestal voor en na gebruik )
Stof, zelf knoeien, twee honden van 95 a 100 kg totaal die langs komen stuiven etc
Maar verder
Dag hoor, ik maak per week 3 keer een huis van een ander schoon
Thuis zorg ik dat het schoon genoeg is, maar ik leef niet in een toonzaal :n

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 09:43

Ik heb altijd begrepen dat je juist je beddengoed en ondergoed op 60° moet wassen ivm aarswurmen, zeker mensen met dieren die weleens op bed duiken(zoals bij mij) is dat verstandiger..

Forgive me if I'm wrong..

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 09:48

Beddegoed gaat hier ook op minstens 60, vaak zelfs op 90.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 09:55

Ik heb hier 4 kids lopen, en gister heb ik alles gedaan (stofzuigen, dweilen) maar als je nu op mijn vloer kijkt Dan lijkt het als of er een week niks is gedaan.
Ik vind mensen in dit topic niet perse vies, want iedereen heeft het thuis anders en het schilt ook hoe vaak je thuis bent natuurlijk.
Maar wat ik wel echt smerig vind is je bed maar 1 x in de 2/3 weken doen. Je verliest Zo veel vocht in de nacht (ja ook de mensen die denken dat ze niet zweten)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 10:39

MarlindeRooz schreef:
Ik doe alleen 90 graden bij schoonmaakdoekjes en om de wasmachine te reinigen met soda. :')

Hoe en hoevaak maken jullie de wasmachine schoon?

Met mijn nieuwe wasmachine was ik niet meer op 90 graden, alleen de handdoeken, washandjes, dekens van de honden e.d. was ik op 60 graden met een flinke scheut schoonmaakazijn. De rest van de was op 30 of 40 graden. Bij nieuwe machines is het sowieso niet meer nodig om ze met de kookwas schoon te maken, heb ik van de witgoedboer begrepen.

Ik doe eens in de twee maanden de wasmachine leeg laten draaien met schoonmaakazijn en/of baking soda op 40 graden. Daarna maak ik ook meteen de filters e.d. schoon.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 11:19

Wij vinden een schoon huis erg belangrijk, maar zijn erg zoekende naar de juiste balans tussen huishouden-werk-zelfzorg-ontspanning-sociaal leven.

Zorgt ervoor dat het niet altijd zo schoon is als ik zou willen. Vooral de grote klussen schieten er echt bij in. Snap echt niet hoe sommige mensen het voor elkaar krijgen :o

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 13:06

Gezinssituatie: man, tiener(17), 2 honden, 3 katten en moi.

Ivm met allergie man, dagelijks stofzuigen, dweilen en stoffen.
2 keer in de week grote beurt badkamer en keuken, 1 keer in de maand de ramen, beddengoed wekelijks, plinten en andere stomme dingen 1 keer in de maand.

Van sommige hier denk ik he, maar 1 keer in de 2 weken schoonmaken, maar dan lees ik verder en werken ze enz.
Ik doe heel veel maar ik wil huisdieren dus mag hij er geen last van hebben.
Denk dat iedereen zelf moet bepalen hoe of wat men doet..iedereen is (godzijdank) verschillend.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 13:24

Met allergie is het ook gewoon weer een heel ander verhaal natuurlijk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 15:07

Hier gaat gewoon eens per week er een kookwas (95) in met de handdoeken en onderbroeken. Lekker alle bacterieen dood en de wasmachine gaat er langer van mee. :j

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 16:48

Boheme schreef:

2 keer in de week grote beurt badkamer en keuken, 1 keer in de maand de ramen, beddengoed wekelijks, plinten en andere stomme dingen 1 keer in de maand.

Van sommige hier denk ik he, maar 1 keer in de 2 weken schoonmaken, maar dan lees ik verder en werken ze enz.
Denk dat iedereen zelf moet bepalen hoe of wat men doet..iedereen is (godzijdank) verschillend.

Mij werd vertelt om juist niet elke dag te stofzuigen ivm met mijn allergie. Omdat het stof dan weer omhoog dwarrelt etc. Maar wellicht is dat weer banketstaaf :')

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 17:06

Wauw.. niet overdreven Haha..
stofzuigen doe ik elke dag, alleen in het weekend veeg ik ipv stofzuigen.. dweilen elke dag of minimaal om de dag..
badkamer, keuken, slaapkamers en afstoffen minimaal 1x p week..
ramen zemen 1x p 2 week, en beddengoed minimaal 1x p week Haha..

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 18:18

Amandavd schreef:
Boheme schreef:

Mij werd vertelt om juist niet elke dag te stofzuigen ivm met mijn allergie. Omdat het stof dan weer omhoog dwarrelt etc. Maar wellicht is dat weer banketstaaf :')

Klopt, maar laat hij nu alles allergieën hebben behalve stof..en met huisdieren moet je zuigen ivm de huidschilfers.
Nou moet ik wel eerlijk toegeven dat sinds hij 5 jaar lang immunologie therapie heeft gehad is zijn allergie met 80% verminderd. Maar ik deed het al 7 jaar dus ga gewoon door..

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 19:30

Ik vraag me echt af iedere dag dweilen nodig zou zijn... Hier een houten vloer dus we dweilen sowieso niet vaak, daar wordt de vloer niet beter van. Zit me er dus nogal over te verbazen dat er mensen zijn die dit iedere dag doen. Kan me voorstellen dat het met huisdieren snel vies wordt, maar dan nog?

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 19:39

miccamaaike schreef:
Ik vraag me echt af iedere dag dweilen nodig zou zijn... Hier een houten vloer dus we dweilen sowieso niet vaak, daar wordt de vloer niet beter van. Zit me er dus nogal over te verbazen dat er mensen zijn die dit iedere dag doen. Kan me voorstellen dat het met huisdieren snel vies wordt, maar dan nog?

Ik heb twee langharige katten die niets anders doen dan stof, troep en haar produceren. Mijn kat ruikt ook. Daarom vind ik het fris om elke dag even te dweilen met een beetje Ajax Eucalyptus. Dan ruikt niemand de katten en is de boel school.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 19:53

Vooral mijn hond is op het moment in de rui. Als hij rechtstaat blijft er letterlijk een hele berg haar achter.
Dus ik moet welcelke dag stofzuigeb maar zou met gemak 3 keer per dag kunnen stofzuigen. Halfuur na t stifzuigen ligt er al terug haar 8)7

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 19:55

Heb de reacties niet gelezen...

Hier appartement die ik deel met mijn konijnen.
Zitten wel in n ruime ren. En zijn zindelijk.

Elke dag.
Konijnentoiletten en alle keuteltjes.
Afwassen.
Stofzuigen.

Drie x per week verschoon ik hun kleed. Ondanks ze zindelijk zijn.

Twee x per week dweil ik. En stof ik alles af.
Eens per week het beddengoed en alle was.

Drie x per week toilet.
Eens per twee weken badkamer.

En bijna elke dag worden de vaatdoekjes vervangen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 20:26

Elke dag stofzuigen, ik moet er niet aan denken. Is ook echt niet nodig bij ons omdat we veel weg zijn. Ramen zemen een keer per twee weken? Ik heb wel wat beters te doen.

Situatie: ik, vriend, 2 katten, tussenwoning, vriend werkt fulltime ik 4 dagen. In het weekend zijn we ook vaak op pad.

Stofzuigen 2 keer pw boven en beneden.
Dweilen 1 keer pw.
Afstoffen 1 keer pw.
Keukenkastjes buitenkant 1 keer pw en tussendoor een doekje voor vingerafdrukken (hoogglans wit dus daar zie je alles op)
Na het koken maken we het aanrecht en het fornuis meteen schoon.
Wc's (2 stuks): 1 keer pw.
Koelkast binnenkant: af en toe met wat dettol als hij wat leger is.
Keukenkastjes binnenkant: 1 of 2 keer per jaar.
Ramen zemen: 1 of 2 keer per jaar.
Bed verschonen: 1 keer pw.
Kattenbakken verschoon ik twee keer per week en elke dag veeg ik de uitgelopen korrels even weg. Onze katten zijn binnenkatten.

Ik heb een redelijk strak interieur met weinig fratsen dus schoonmaken kost niet al teveel tijd. Ik vind dat we zo wel genoeg doen naast al het werken en de hobby's.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 23:08

bliksempie schreef:
Ik heb altijd begrepen dat je juist je beddengoed en ondergoed op 60° moet wassen ivm aarswurmen, zeker mensen met dieren die weleens op bed duiken(zoals bij mij) is dat verstandiger..

Forgive me if I'm wrong..

Sommige stofjes kunnen niet op 60 graden, ik doe onderbroeken wel op 60 maar die konen toch meestal van de action, zeeman of Hema. Beddengoed heb ik wel van stof die niet heter gewassen mag worden dan 40, de lakens dan weer wel. Daarintegen komen de dieren niet in de slaapkamer. Het enige eat hier altijd heter gewassen wordt zijn alle doeken. 90 graden gebruik ik echt nooit.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 16:13

YellowGray schreef:
Ik ben erg vies en maak veel te weinig schoon, dus ik hoop vooral wat te leren van dit topic en wat tips op te doen. Zijn er hier ook mensen die van weinig poetserig naar wél opgeruimd en schoon zijn gegaan? En hoe heb je die gewoonte veranderd?

Ik neem mezelf vaak voor om elke dag gewoon een kwartiertje even op te ruimen of schoon te maken, en dat gaat dan vaak wel een tijd goed. En dan vervolgens vergeet ik het een keer en is de dag erop dat kwartier natuurlijk meteen een halfuur en dan ben ik moe en wil ik niet meer :(

tja ik had dit ook in mijn oude huis, voelde me er ook niet thuis zeg maar.
door verschillende redenen

nu ben ik 6 jaar geleden verhuisd en sinds dien gaat het steeds beter, moet me er wel toe zetten, en mijn dochter van bijna 16 die helpt ook af en toe , ben chronisch ziek en dat helpt ook niet helemaal.