Het 'oma weet raad'-topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 04:57

Heerlijk topic!

Iemand had een kalklaag in de wcpot wat niet schoon werd?
Hier hetzelfde gehad toen ik 4 maanden op reis was geweest, alles geprobeerd van cola, antikal chloor tot azijn.
Hetgeen wat uiteindelijk werkte was de antikal vd lidll.
Water eruit halen gehele pot insmeren met een beetje antikal en het ergste gedeelte 2 uurtjes met een laagje laten staan (puur antikal dus niet mengen met water).
Hierna kan je met een simpel schuursponsje en domme kracht je wc weer laten blinken.

Bij een kater werken 2 pcm en een glas melk voor het slapen gaan (dus niet de volgende dag)

In de brandnetels gaan staan pluk een paardebloem en wrijf ermee over de zere plek.

Waspoeder in de stofzuiger was volgens mij al genoemd?

Ramen zemen met gewoon water en nawrijven met een droge doek en glassex werkt goed tegen strepen.

Rode nagellak werkt prima bij een kalknagel.

Kaarsvet op de grond kan je weghalen Door er een keukenpapiertje op te leggen en er met een strijkbout over heen te gaan.

Tandpasta werkt goed tegen een koortslip.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:58

Luxorvalkje schreef:
Ik heb een tapijt van Wolvilt.(ivoorwit)

Nog voordat ik het in kon spuiten is er iemand met modderpoten op gaan staan.

Iemand een idee hoe ik deze grijze vlekken kan verwijderen?

Als het echt wol is, na het zuigen (goede tip), geduld hebben. Echt wol is een soort van zelfreinigend, voor vlekken van eiwitten, raad ik een spuitbussen K2R aan. Daar heb ik al zoveel hondenkotsvlekken mee weggekregen.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 15:35

watchthesky schreef:
Silvericathy, heeft je radio geen AUX-aansluiting? Dat ziet eruit als een koptelefoongaatje.
Hier kun je dan met een AUX-kabel (paar euro bij de Action) je telefoon op aansluiten met Spotify of zo, dan scheelt geklooi met USB-sticks...

Als je sowieso al bereid bent een apparaat (bij) te kopen kun je misschien even goed een hele andere autoradio kopen, die wel CD's kan spelen. Heb je al voor 40 euro bij de bekende blauwe webshop... Autoradio vervangen is wel een prutswerkje omdat je de oude radio los moet zien te pulken zonder het juiste gereedschap, maar goed, dan heb je wel je muziekje :)

Bestaat er een HTK trucje om je nagels sterker te maken? Ze blijven maar breken en scheuren, ik word er helemaal gek van. Ik weet dat er speciale spulletjes voor zijn, maar ik ben niet zo'n volhouder met dure smeersels en zo, dus als er een goedkoper middeltje is... :)

Bij een nieuwe auto radio zitten over het algemeen twee stokjes om je nieuwe radio te monteren. In 99,9% van de gevallen passen deze ook op de oude radio om hem eruit te vissen.

Magrathea

Re: Het 'oma weet raad'-topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 17:41

Ik heb de laatste tijd veel last van brandend maagzuur. Nu zie ik veel langskomen over wat je allemaal niet moet eten op de lange termijn om het tegen te gaan, maar weet iemand misschien iets wat ik op de korte termijn juist WEL kan eten/drinken om de klachten te verlichten?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 17:42

melk en andere producten met kalk/calcium. :)

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 20:28

Klinkt gek op een paardenforum, maar een lepeltje geplette havermoutvlokken helpt snel en werkt ook nog lang door. Extra fijn wanneer je er 's nachts last van hebt. Is even gortdroog omdat je het beter niet met iets vloeibaars naar binnen kunt werken, maar binnen een paar minuten geen brandend maagzuur meer.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 16:33

Ik zou dat oma iets wist om een voorpluk te laten groeien.

Mijn merrie heeft veel haar en dat groeit overal als kool..behalve op d'r voorhoofd ^)

Deoiridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 19:06

Magrathea schreef:
Ik heb de laatste tijd veel last van brandend maagzuur. Nu zie ik veel langskomen over wat je allemaal niet moet eten op de lange termijn om het tegen te gaan, maar weet iemand misschien iets wat ik op de korte termijn juist WEL kan eten/drinken om de klachten te verlichten?

Gember thee werkt goed voor maagproblemen etc. Weet niet zeker of het ook direct tegen het maagzuur helpt maar misschien werkt het om je hele spijsvertering weer wat meer in balans te krijgen.

Deoiridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 19:07

Ladygiroc schreef:

Mijn merrie heeft veel haar en dat groeit overal als kool..behalve op d'r voorhoofd ^)

Castor olie word door veel bloggers/vloggers voor mensen aangeraden. /3

Deoiridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 19:08

lor1_1984 schreef:
phormicola schreef:
Wat een leuk topic!

Het enige waar ik nu op kan komen is dat ik bij een nieuwe stofzuigerzak eerst even wat waspoeder opzuig. Zo ruikt je huis altijd lekker als je stofzuigt. Helemaal fijn als je huisdieren hebt en de stofzuiger gaat stinken. Werkt beter dan die speciale parfums en het is veel goedkoper!

Ik gebruik daar waxmelts voor die ik niet lekker vind ruiken op de brander: beetje afschaven, opzuigen en de stofzuiger ruikt weer fris. :)

Waspoeder gebruiken veel mensen in de stofzuiger maar dat lijkt me dus echt niet goed voor je longen etc. Waxmelts vind ik wel een leuke oplossing. Of een paar drupjes van een essentiele olie die je lekker vind ruiken.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 19:10

Deoiridh schreef:
Ladygiroc schreef:

Castor olie word door veel bloggers/vloggers voor mensen aangeraden. /3

Als ik zo snel lees gaat de werking voornamelijk in op de hoofdhuid, das bij een paard anders..

Deoiridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 19:13

Hoe dan? :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 20:01

Heeft oma nog raad voor het effectief verwijderen van poep uit schoenprofiel? :r

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 20:03

Magrathea schreef:
Heeft oma nog raad voor het effectief verwijderen van poep uit schoenprofiel? :r

Met een mesje, borsteltje en javel ? Niet zo leuke klus uiteraard := :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 20:04

Ja daar was ik al bang voor. Maar misschien iets om het makkelijker te maken? :')

Er zit ook echt grind in, wat betekent dat iemand zn hond midden op het pad heeft laten schijten :\

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 20:07

Nachtje laten weken eerst in een emmer met een bodempje water ? }>
Krijg je wel een iets of wat vieze brij vrees ik ... :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 20:22

Ik laat de poepschoenen van mijn peuter weken in een laagje water. Dat doe ik buiten in de goot naast het appartement :+
De volgende dag zijn ze brandschoon.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 20:54

Even een uurtje (of meer) laten weken, daarna even onder de kraan en het hardnekkige met de harde straal vd douche eraf spuiten werkt hier perfect.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 22:34

Ga ik proberen, bedankt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 11:22

Met een stokje pulken en dan tuinslang of gieter er langs werkt ook goed :')
Ik neem poepschoenen liever niet mee naar binnen, en ben inmiddels een soort van panisch voor hondenpoep.. kijk nu altijd naar de grond, overal (ook in het centrum en op de stoep) want poep ligt ook werkelijk overal.. :=

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 14:01

Shanna schreef:
Met een stokje pulken en dan tuinslang of gieter er langs werkt ook goed :')
Ik neem poepschoenen liever niet mee naar binnen, en ben inmiddels een soort van panisch voor hondenpoep.. kijk nu altijd naar de grond, overal (ook in het centrum en op de stoep) want poep ligt ook werkelijk overal.. :=

Ja ik kwam er dus te laat achter. Dacht dat de kat ergens had gepoept dus ook nog een rondje door de kamer gelopen om te kijken waar. :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:55

Krabben met een tandenstoker of mesje. En daarna met een borstel schrobben. Succes.... -O-

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 15:28

Schoonblazen met compressor, wel kijken waar je het heen blaast. Zo maak ik mn modderpoten ook altijd schoon. Ideaal

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 17:01

truus1970 schreef:
Schoonblazen met compressor, wel kijken waar je het heen blaast. Zo maak ik mn modderpoten ook altijd schoon. Ideaal

OMG ik ben echt een beelddenker en zie al een drama voor me. :')

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:13

:D :D Jij ziet sproeier van giertank?

Maar dat valt mee hoor.