Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
missfalki schreef:Hard gewerkt, en bijna paardjes klaar zo te lezen.... komen ze al gauw of gaan jullie met zijn allen tegelijk over....
En volgens mij kan Mormel zich wel vermaken in de restanten van het behang![]()
Groet Karin.
Hilary schreef:Ik zou ook voor een PP gaan, met een goede paddock rondom de schuilstal vlak bij huis als basis. Ik heb even wat getekend:
[ [url=m/JcvTM5.png]Afbeelding[/url] ]
Expres twee kleurtjes; je geeft aan dat het linkerdeel vrij nat is, dus die zou ik alleen gebruiken als de bodem het toe laat en ze niet de hele handel kapot stampen. Het rechterdeel (slinger door het bosje aan de onderkant en pad langs de buitenkant naar de 2e poel) zou ik proberen zo droog mogelijk te krijgen (evt. zand opbrengen en/of draineren) en het hele jaar rond gebruiken. De weilanden kun je op verschillende punten open zetten en zo ook strookbegrazing toepassen van meerdere kanten.
josien_m_ schreef:In een gewone paardenwei lopen paarden lang niet genoeg, ook dan is een track erbij zeer aan te bevelen. Ze lopen meer en kunnen hun routines meer ontwikkelen. Ook hebben ze meer te onderzoeken en worden daardoor meer cognitief uitgedaagd. Dus als het wel zou passen in het concept...
Solleke_Noah schreef:Bruin lint of dun schrikdraad is misschien wel een optie ja! De weides zijn nu met dun schrikdraad gedaan, zal er de volgende x eens een foto van trekken. Tot nu toe altijd zitten sukkelen met batterijen (nooit stroom gehad aan geen enkele huurwei, in tien jaar tijd). Nu kunnen we gewoon stroom van het netwerk nemen! Wonder
Aan "loop" wel geen gebrek hoorde weides zijn ruim! Al grazend leggen paarden ook behoorlijke afstanden af
besita schreef:mogen ze alleen voor de nacht water drinken en s'morgens nog een keer ..of lees ik verkeerd![]()
hoeveel paarden heb je lopen dan ...ik vind 25 are en 35 erg weinig ..daar zou ik nog geen 2 weken één paard kunnen hebben op lopen