Je kan ook zonder knopjes etc. Vroeger hadden we zo een rand aan de onderkant van bovendeurtjes en bovenkant van onderdeurtjes. Maar tegenwoordig kan dat met aanraken. Daar krijg je weer vingerafdrukken van. Wij hebben vrij grote handvatten en ik stoor me niet aan de plaatsen daarvan. Wel ben ik blij dat mn mam het goed heeft uitgemeten, want je moet bij ikea zelf gaten maken en dan kan het zomaar scheef of ongelijk worden.....en dan had ik wel een probleem gehad
Olympia96
Geplaatst: 05-01-17 14:07
Ik was zoooo trots op mijn moderne Ikea keuken in mijn voormalige slagerij uit 1860. Helaas is het huis verkocht, maar kreeg tijdens bezichtigingen erg veel complimenten. Hij was zoooooo groot! En wat een ellende met het blad. De chauffeur weigerde om het ding uit de wagen te tillen hahaha. Loeizwaar. Uiteindelijk heb ik zelf meegeholpen terwijl 1 van de twee chauffeurs dus gewoon niks deed.
Inmiddels een half jaar geleden dat ik dit topic opende en bijna een jaar geleden dat ik ben begonnen met plannen en sparen, maar nu is het bijna zo ver! Over 'n week komt mijn ikea keuken! De ruimte van de keuken heeft een hele verbouwing achter de rug, de vloer is gestort, de muren gestuukt en voor het grootste gedeelte geverfd. Morgen of maandag gaan de tegels gelegd worden, nog wat kleine dingetjes en dan is het wachten op de keuken, spannend
Ben zo blij dat ik na 5 weken weer een kraan in de keuken heb Eindelijk niet meer in de woonkamer afwassen! Maar afwassen hoeft sowieso niet meer, want de vaatwasser is ook aangesloten
Ik heb de tip gekregen om bij Ikea keukens op te letten dat de achterwanden van de kastjes direct tegen de muur geplaatst moeten worden. Als je leidingen langs je muur hebt lopen, kan dit lastig zijn.
De kasten van Ikea zijn idd dieper dan van de standaard keukens. De leidingen moet je infresen (hoe schrijf je dat eigenlijk?) in de muur.
DubbelFun
Geplaatst: 13-02-17 12:20
Volgens mij was dit bij het oude systeem idd zo, maar nu niet meer. Als je op de site kijkt bij de kale kastjes zou je het moeten kunnen zien.
Cer
Geplaatst: 13-02-17 12:21
Geen idee hoe je het schrijft maar ik snap wat je bedoelt Een kennis heeft de kastjes wat verder naar voren onder het aanrechtblad geplaatst.. dat lukte ook. Wij denken nu om de leidingen zoveel mogelijk onder de keukenkastjes te laten lopen,dus niks langs de muur (leuk bedacht, of het gaat werken moeten we nog even zien )
@Dubbeldun, thanks! Sowieso vragen we het na als we voor een keuken gaan informeren
DubbelFun
Geplaatst: 13-02-17 12:23
Net gekeken, maar ik zie niet echt verbetering. Al is diepte moeilijk in te schatten.
Wij hebben leidingen idd in de muren. Kastjes zijn heel diep van de ikea.
Wij hebben het houten werkblad,ideaal! Zet alles er zo op. We schuren 1x pj licht op en dan olie. Ik zelf vind bij echt hout een pitje of deukje minder erg dan in de plastic bladen, of met plastic laagje.
Cer
Geplaatst: 13-02-17 12:33
voor zover ik het kan zien heb je 1.7 cm speling... das nie heul veul
Wij hebben het nieuwe systeem en eigenlijk moet je de kastjes aan een soort rail hangen. De rail bevestig je waterpas aan de muur. Dan houd je nauwelijks ruimte tussen kastje en muur. Ik schrijf trouwens 'eigenlijk' omdat degene die onze keuken geplaatst heeft een timmerman is, die vaker ikea keukens geplaatst heeft en onze kasten anders bevestigd heeft. Vraag me niet hoe. het staat in elk geval goed en waterpas.
DubbelFun
Geplaatst: 13-02-17 14:09
Cer schreef:
voor zover ik het kan zien heb je 1.7 cm speling... das nie heul veul
Voor de gemiddelde waterleiding van 12 mm voldoende, maar niet voor de afvoer
ja dat zag ik idd... maar wellicht dan geen Method Rail.... Of is het allemaal nu die rail?
Sonja_vR
Geplaatst: 13-02-17 14:40
Ik vind de rail voor de bovenkasten en een bout systeem Hebben twee boven kastjes bij geplaatst een jaar of twee terug En Dat systeem werkt vast prima Als je muur etc allemaal perfect waterpas is Maar das wel heel utopisch niet? Ons huis is een 60 jaar oud en de aanbouw een jaar of tien Maar beide periodes hadden ze een zware waterpas schaarste Dus wij hebben die rail aardig moeten uitvullen om de kastjes netjes tegen de muur te laten vallen